Ringtime! Het Nordschleife afspreektopic deel 3

Nou dat is iig duidelijk :+ zulke verhalen had ik inderdaad al eens gehoord.. natte baan = no go :N

Gelukkig zijn de weersvoorspellingen voor dit weekend wel goed *O*
 
20-05 en 26-06 is de ring van 17.30 tot 19.30 open voor alleen motorrijders.
Gaan er nog mensen rijden ?
ik durf het. nog nietbaan zonder circuitervaring

ik overweeg het, maar wel een eind rijden voor paar uurtjes tracktime.
Er zijn echte motortrackdays op de ring, met gewoon open pitlane principe. Dan kan je veel meer rondjes doen voor minder geld.
 
Nee.

Alleen Doc Scholl had vrij rijden, een of 2 dagen per jaar, laatste jaren ook niet meer.
Alleen achter een instructeur aan, nu nog. Ook bij Action-Team en BMW.
Paar jaar geleden 1 dag vrij rijden en 1 dag als instructeur gedaan bij DocScholl. Geweldig.

Achter een instructeur kan nog steeds erg snel gaan, maar het is niet hetzelfde als vrij rijden.
Vrij rijden zien de organisatoren niet zitten, je weet niet wat je loslaat op de ring.
 
Op het moment dat we door het poortje reden was er een ongeluk gebeurd waardoor de baan dicht ging, niet echt goed voor de zenuwen :+ verderop waren best donkere wolken te zien dus begon al bang te worden dat de baan halverwege nat was '( maar dat was gelukkig niet het geval 8-)

Toch nog lekker 2 vlotte rondes kunnen maken :] Wat een ervaring :}

Belangrijker nog, alle 8 waar we de ring mee op zijn gegaan zijn er heelhuids weer afgekomen *D

14338616192_bb049ae763_c.jpg

14340250295_bf93ca2338_c.jpg
 
Laatst bewerkt:
heb ook gefilmd trouwens:

Ronde 1
Ronde 2

Vond dat civicje nog aardig vlot, daarom ben ik er maar een beetje achter blijven hangen. Vorig jaar met de vorige motor (CBR600F uit '92) een rondje over de ring gedaan, maar daar kon ik me weinig meer van herinneren. Vandaar dat de lijnen ook niet je van het zijn :+
 
heb ook gefilmd trouwens:

Ronde 1
Ronde 2

Vond dat civicje nog aardig vlot, daarom ben ik er maar een beetje achter blijven hangen. Vorig jaar met de vorige motor (CBR600F uit '92) een rondje over de ring gedaan, maar daar kon ik me weinig meer van herinneren. Vandaar dat de lijnen ook niet je van het zijn :+

Je mag niet filmen he!
En 9:59 met een gsxr 1000? :N

:P
 
Je mag niet filmen he!
En 9:59 met een gsxr 1000? :N

:P

Daar deden ze bij een paar ook moeilijk om, heb de camera pas na het poortje gemonteerd. Auto's hielden ze niet tegen, alleen motoren. We mochten wel een camera huren :W

Ten eerste ken ik de baan niet, ten tweede wou ik graag nog op de motor weer naar huis :+ better safe than sorry, maar je hebt gelijk, zijn nog zàt stukken die een stuk harder kunnen :Y
 
Daar deden ze bij een paar ook moeilijk om, heb de camera pas na het poortje gemonteerd. Auto's hielden ze niet tegen, alleen motoren. We mochten wel een camera huren :W

Ten eerste ken ik de baan niet, ten tweede wou ik graag nog op de motor weer naar huis :+ better safe than sorry, maar je hebt gelijk, zijn nog zàt stukken die een stuk harder kunnen :Y
erg hé, filmen (met eigen camera) mag niet.
maar één huren is geen probleem |( |( |(

ik monteer de camera ook als ik het poortje voorbij ben ;)
 
Op het moment dat we door het poortje reden was er een ongeluk gebeurd waardoor de baan dicht ging, niet echt goed voor de zenuwen :+ verderop waren best donkere wolken te zien dus begon al bang te worden dat de baan halverwege nat was '( maar dat was gelukkig niet het geval 8-)

Toch nog lekker 2 vlotte rondes kunnen maken :] Wat een ervaring :}

Belangrijker nog, alle 8 waar we de ring mee op zijn gegaan zijn er heelhuids weer afgekomen *D

[afbeelding]
[afbeelding]
die eerste is mooi ;)
 
Daar deden ze bij een paar ook moeilijk om, heb de camera pas na het poortje gemonteerd. Auto's hielden ze niet tegen, alleen motoren. We mochten wel een camera huren :W

Ten eerste ken ik de baan niet, ten tweede wou ik graag nog op de motor weer naar huis :+ better safe than sorry, maar je hebt gelijk, zijn nog zàt stukken die een stuk harder kunnen :Y

Goeie instelling. Kom je mee thuis zonder brokken. Laat de opa's maar zeuren ;)

Camera mocht vroeger niet.
Daarna alleen gehuurd.
Toen toch weer wel.
Toen toch alleen op auto's en niet buiten uit stekend.
Ik denk dat de consensus van het moment is: Wat we niet zien deert niet.
Dus gewoon niet bij de slagboom een camera laten zien.
Erachter, of beter ervoor, weggewerkt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan