mag je met baby in draagzak rijden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

_hd4ever_

geblokkeerd account
23 aug 2009
5
0
hoi!

Binnenkort is in Tilbrug een HD-dag en ik wilde daar naartoe.
nu heeft m'n vrouw die dag d'r maandelijkse 'vriendinnendagje'. dat houdt in: geen kinderen, geen mannen, maar alleen de vrouwen. Dus moet ik oppassen.

nu heb ik geen oppas kunnen regelen maar wil wel heel graag gaan, dus ik denk, neem gewoon de spruit mee.

Hij is nog veel te klein voor achterop mee te gaan, maar we hebben zo'n draagzak waar hij altijd inzit als ik rondloop. Mag ik hiermee ook gewoon op de motor. Heb toenet al even met hem proefgezeten en ik kan gewoon goed bij de controls en hij sliep gewoon door. Zat ook verder comfortabel voor mij.

Verder zit ie achter een groot windscherm...dus, als ik hem oordoppen indoe moet het wel lukken toch? Is maar een kwartiertje rijden binnedoor.

Maar nu de vraag hoe het juridisch gezien zit? mag dit zo of ga ik dan gezeik krijgen met de politie? Ik kan hem m'n reserve helm opzetten....maar da's dan meer voor de vorm dan voor de veiligheid.


wat is julie mening?
(dit is de draagzak ongeveer:)

Patapum%20baby%20draagzak%20Navy.jpg
 
Mijn eerste reakties is, onverantwoordelijk. De wet is hier niet in voorzien,
dus wettelijk zal het wel mogen, maar wat ik zeg ze kunnen je mogelijker
wijs aanhouden voor onverantwoord rijgedrag.
 
Onverantwoordelijk!

Ik ben verre van een moraalridder maar dit gaat wel erg ver vind ik. Als je kleine al geen passende helm op kan... mocht je onderuit gaan is het bijna 100% kans op letsel voor het kind.

Of maak je een grapje? Tis nog geen vrijdag iig...
 
1. Ik denk dat het erg koud word voor je kiddo... aangezien mijn kids vaak sokjes/schoentjes verloren.
2. Als je valt, land je of op je kind of rolt er een paar keer overheen. Jij heb waarschijnlijk helm, pak en het kind rompertje en luier.
3. Als ik een agent was kreeg je artikel 5 omdat je je kind ingevaar brengt.
4. De kinderbescherming denkt daar waarschijnlijk ook zo over.
5. Denk je trouwens dat je vrouw het een veilig oplossing vind ?

Kortom als je een auto met kinderzitje hebt is dat de oplossing...
 
Laatst bewerkt:
Dat zou ik niet doen. Je kunt voor jezelf beslissen of je het risico accepteert dat andermans rijkunsten je in gevaar kunnen brengen. Voor je baby kun je dit wel beslissen, maar ik denk dat je het jezelf een stuk moeilijker vergeeft als er iets foutgaat.
Als je het wel doet, succes met het zoeken naar een helm ;)
 
Bij mijn weten zijn er geen regels voor vervoer van duopassagiers met betrekking tot leeftijd, want zoals mijn instructeur het uitlegde: niemand is zo gek om een baby achterop mee te nemen, dus hoeft het ook niet verboden te worden.
Maar dat het niet verboden is betekent niet dat het verstandig is. Als je onderuit gaat - en dat kan ook op een stukje van een kwartier gebeuren! - is je kind ongetwijfeld beschadigd. Ik vergeef het mezelf al niet als ik een krasje op mijn motorfiets maak, en van wat ik begrepen heb hechten de meeste mensen meer waarde aan hun kinderen dan hun motorfietsen.

Als die HD-dag alleen maar een beetje het showen van motorfietsen is zou je hem de dag ervoor heen kunnen rijden en dan als passagier van bus/motor/auto terug naar huis, dan kan je op de dag zelf met de auto of mischien of de trapfiets erheen. En anders: tja, het hele idee van kinderen krijgen is dat je er allerlei leuks voor op moet geven.
 
Tsja, ik zou heb zelfs niet op de fiets gezeten met de kleine een draagzak.

What if scenario van toepassing. Voor jezelf tot daaraan toe, als die kleine iets overkomt, vergeef je jezelf nooit.
 
De vraag waar t hier in t egie om gaat is: Zit dr een HD-logo op die draagzak?


haha ik zou er wel een patch op kunnen naaien.


waarom ik met deze vraag kwam...iemand noemde idd. al de maxi-cosi....


in de auto ben je verplicht je baby in zo'n mandje te vervoeren, op schoot houden onder je gordel mag niet. volgens mij mag je ook niet in de auto zitten met je kind in de draagzak, vandaar dat ik het me afvroeg of het op de motor dan wel mag?

Zou idd zoals hier boven al gezegd de maxicosi met sjorbanden achterop m'n bike kunnen vastmaken maar dat staat niet echt....plus dat het volgens mij niet veiliger zou zijn dan een draagzak.
 
Ben ik even blij dat je niet de vader bent van mijn kinderen....
(die heb ik overigens niet, maar bij wijze van spreken)

Ik vind de vraag eigenlijk zo stom dat ik me wel afvraag of dit topic serieus is.
Of je mist echt een aantal cruciale hersencellen. |(
 
Neem lekker de auto, je gaat je eigen (of die van een ander) toch niet op die manier in gevaar brengen, dit kan elk weldenkend mens zelf ook wel bedenken. Het lijkt er op dat je niet echt vooraan hebt gestaan bij het uitdelen van de grijze massa.
 
Als je kind een helm op heeft is het toegestaan. Denk je erom dat het nekje nog niet zo sterk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan