Ervaringen met HP motoren Eemnes

Wie na het lezen van dit topic daar nog een schroefje koopt moet niet gaan zeuren over een afleveringsbeurt of een motor die niet helemaal in orde is.
 
Wie na het lezen van dit topic daar nog een schroefje koopt moet niet gaan zeuren over een afleveringsbeurt of een motor die niet helemaal in orde is.


En toch ken ik veel klanten die tevreden zijn met HP/
Niet iedereen zoekt het goedkoopste en wil er een nieuwe voor.

Een afleverbeurt met band en kettingset kan gewoon niet voor 250 euro :?
 
Mijn ervaringen bij HP zijn niet de beste...

Een jaar terug (kan ook iets langer zijn) kwam ik even kijken in de showroom en zag dat er een GSXR in de werkplaats stond die met een grote snelheid achterop een auto was gereden.
Laten we zeggen dat de schade behoorlijk was incl kap schade en een verbogen voorvork etc.

Een week later stond deze GSXR in de showroom voor dezelfde prijs als de andere.. Zij knappen dus schademotoren ook op en verkopen deze weer :r ...

Ik heb twee keer gepoogd een motor bij hun in te ruilen, alleen de inruilwaarde bij hun is echt om te huilen. Een maand terug wilde ik mijn Kawasaki Versys inruilen (bj 2006, 13K, geen abs, goede staat en handvatverwarming). Ik kreeg er 2400 euro voor terug :( ...

Vervolgens ben ik naar mijn eigen dealer gegaan en kreeg daar 4000 voor mijn Versys :X .

Kortom, ze hebben leuke motoren staan, helemaal waar.. Echter hebben ze aan mij laten zien een echte handelaar te zijn (kijk maar in wat voor auto's zij rijden.. Ferrari, MB AMG, Porsche, etc)
Ze zeggen ook dat hun kracht zit in veel motoren verkopen met weinig winst voor een scherpe prijs.

Ik betaal liever wat extra's bij mijn eigen dealer waar ik zekerheid krijg en waar ik weet dat zij voor 100% achter hun product staan :W .
 
Wederom weer duidelijk: alles heeft zijn prijs......

Tis alleen jammer dat veel sukkels hebt die achteraf gaan piepen...omdat een ander allerlei mankementen ontdekt..... |(
 
Mijn ervaringen bij HP zijn niet de beste...

Een jaar terug (kan ook iets langer zijn) kwam ik even kijken in de showroom en zag dat er een GSXR in de werkplaats stond die met een grote snelheid achterop een auto was gereden.
Laten we zeggen dat de schade behoorlijk was incl kap schade en een verbogen voorvork etc.

Een week later stond deze GSXR in de showroom voor dezelfde prijs als de andere.. Zij knappen dus schademotoren ook op en verkopen deze weer :r ...

Ik heb twee keer gepoogd een motor bij hun in te ruilen, alleen de inruilwaarde bij hun is echt om te huilen. Een maand terug wilde ik mijn Kawasaki Versys inruilen (bj 2006, 13K, geen abs, goede staat en handvatverwarming). Ik kreeg er 2400 euro voor terug :( ...

Vervolgens ben ik naar mijn eigen dealer gegaan en kreeg daar 4000 voor mijn Versys :X .

Kortom, ze hebben leuke motoren staan, helemaal waar.. Echter hebben ze aan mij laten zien een echte handelaar te zijn (kijk maar in wat voor auto's zij rijden.. Ferrari, MB AMG, Porsche, etc)
Ze zeggen ook dat hun kracht zit in veel motoren verkopen met weinig winst voor een scherpe prijs.

Ik betaal liever wat extra's bij mijn eigen dealer waar ik zekerheid krijg en waar ik weet dat zij voor 100% achter hun product staan :W .


Er is niks mis met scherp inkopen en met weinig winst doorverkopen.
Of ze nu in een lelijke eend rijden of in een hummer, dat moeten ze zelf weten.
Als je het goed doet kan je nu eenmaal meer uitgeven voor jezelf.
Schademotoren opknappen is ook niks mis mee. Zolang de motor maar goed is. Liefst ook dat de verkoper het ff vermeld.

Ik ga hier niet zeggen dat het allemaal bagger is wat er daar verkocht wordt.
Maar een topic waar talloze mensen klagen over wat ze gekocht hebben en de talloze mankementen (achteraf) zou je toch zo wakker moeten maken dat je op zijn minst, als je er zelf niet veel sjoege van hebt, iemand meeneemt om daar te gaan kijken en kopen.
Als ik ergens een motor koop en ze beginnen over extra kosten, wil ik wel ff weten wat ze daarvoor gaan doen.
Tegenwoordig schijnt het al heel normaal te zijn dat je voor gebruikte motoren afleveringskosten betaald.
Ik vind dat helemaal van de pot gerukt.
Je rijdt een proefrit op dat ding, neem ik aan.
Dat ding bevalt dus je onderhandelt en zegt ik koop hem.
Dan koop je hem toch zo als je er op gereden hebt??
Hoezo dan afleveringskosten???
Als er nou aanvullend wordt afgesproken wat er nog allemaal (ff) aan gedaan gaat worden en dat in de prijsonderhandelingen meegenomen wordt, ok.
Maar afleveringskosten???
Ik ben dan meteen weg, en al zou ik dat ding voor de helft kunnen krijgen, ik kom bij zo'n tent nooit meer.
Ik vind afleveringskosten voor een nieuwe auto al bezopen. Maar daar ontkom je niet aan, of je moet dat uitonderhandelen.
 
Laatst bewerkt:
Twee keer geweest, twee keer bleek het een (ex) schade fiets. Hoeft niets mis mee te zijn, alleen dan mag de prijs daar ook naar zijn... Dat laatste was dus niet het geval.
 
Naja gezien de ketting verstelen was en de voorband nog 2 mm profiel, hadden ze dat toch wel kunnen vervangen.

Nu was het een kwestie van 250 euro in de pocket steken.
En niet eens een happy end :-( ben ik dol op!.

Gr

Dan had je wel vooraf moeten afspreken dat voor de afleverkosten deze zaken werden vervangen. Nu is het een beetje flauw om daar achteraf over te klagen.
 
Ik heb daar ook een motor gekocht, origineel Nederlands en met papieren.
Gekocht voor weinig geld, geen afleverkosten en contant betaalt dus nog meer korting.
Het kan dus wel bij hun maar misschien heb ik mazzel gehad.
wat doet een andere dealer dan voor afleverbeurt?
 
Laatst bewerkt:
Voor onderhoud en reparatie, bandjes, kettingsetjes en de koffie.
Als je een motor koopt die aardig onder de prijs is dan ben je of spekkoper of er zit een risico aan.
HP is echt een motorhandel, snelle in en verkoop.

Volgens mij is dat het hele verhaal.
Aan kopen bij HP zit meer risico, maar gemiddeld ook een lagere prijs vast. Daar kies je voor, of juist niet.
 
Voor onderhoud en reparatie, bandjes, kettingsetjes en de koffie.
Als je een motor koopt die aardig onder de prijs is dan ben je of spekkoper of er zit een risico aan.
HP is echt een motorhandel, snelle in en verkoop.
Kan die tevreden klant dan geen onderhoud uit laten voeren bij HP?

Jij weet dus ook of de motoren die van HP afkomstig zijn meer achterstallig onderhoud dan anders hebben. O-)
 
Volgens mij is dat het hele verhaal.
Aan kopen bij HP zit meer risico, maar gemiddeld ook een lagere prijs vast. Daar kies je voor, of juist niet.


HP koopt alles op wat ze kunnen vinden en handel is handel geef ze eens ongelijk.Daar zitten goede en slecht onderhouden exmplaren bij.Zou de service bij Motoport beter zijn :N Dat is niet echt mijn ervaring.

Je kunt ook voor Motoport kiezen om er een te kopen voor 1000 euro duurder *O* Zou wel toevallig zijn dat daar enkel maar goed onderhouden exemplaren worden inrolen _O- En zij elke motor afleveren met een nieuwe kettingset.Op nieuwe olie en filters mag je hopen verwacht ik.

Mijn huidige motor was verkocht aan HP.Die heb ik net voor hun neus kunnen wegkopen.Ja en ook daar zat onderhoud aan.Alles hangt af op welk km moment je een motor aanschaft en van wie ;) Zelf ga ik nimmer rijden op motoren die van een ander is geweest zonder eerst een nieuwe kettng-set + olie en filters te monteren!

Motorrijden is toch een hobby :+
 
Laatst bewerkt:
Ik vind afleveringskosten voor een nieuwe auto al bezopen. Maar daar ontkom je niet aan, of je moet dat uitonderhandelen.
Bij een nieuwe kan je hiermee een deel van de aanschafprijs buiten de BPM houden, dat levert je voordeel op. Desondanks is het niet erg transparant voor de meeste kopers. Verkopers doen soms of het een accessoire of optie is. Maar dan wel een verplichte. Ik ben er dan ook een voorstander van dat er (net zoals in de reisbranche) paal en perk wordt gesteld aan bijkomende kosten. Gewoon de eindprijs op het kaartje zetten. Punt. En dat is de basis voor de onderhandelingen.
 
HP koopt alles op wat ze kunnen vinden en handel is handel geef ze eens ongelijk.Daar zitten goede en slecht onderhouden exmplaren bij.Zou de service bij Motoport beter zijn :N Dat is niet echt mijn ervaring.
Je kunt ook voor Motoport kiezen om er een te kopen voor 1000 euro duurder *O* Zou wel toevallig zijn dat daar enkel maar goed onderhouden exemplaren worden inrolen _O- En zij elke motor afleveren met een nieuwe kettingset.Op nieuwe olie en filters mag je hopen verwacht ik.
Mijn huidige motor was verkocht aan HP.Die heb ik net voor hun neus kunnen wegkopen.Ja en ook daar zat onderhoud aan.Alles hangt af op welk km moment je een motor aanschaft en van wie ;) Zelf ga ik nimmer rijden op motoren die van een ander is geweest zonder eerst een nieuwe kettng-set + olie en filters te monteren!
Motorrijden is toch een hobby :+

Jij draait het om, namelijk dat bij HP een motor net zo goed is, voor een lagere prijs, als bij een ander. Dat geloof ik niet.
Heel eenvoudig, de kans op een "gebakkie" is bij HP groter. Daarnaast zul je bij de betere dealers ook minder problemen hebben als er achteraf iets niet goed blijkt te zijn. Toegegeven: daar betaal je ook meer voor.
 
Jij draait het om, namelijk dat bij HP een motor net zo goed is, voor een lagere prijs, als bij een ander. Dat geloof ik niet.
Heel eenvoudig, de kans op een "gebakkie" is bij HP groter. Daarnaast zul je bij de betere dealers ook minder problemen hebben als er achteraf iets niet goed blijkt te zijn. Toegegeven: daar betaal je ook meer voor.

HP koopt motoren op zonder ze te zien.Een goede motordealer ruilt een motor in zonder erop te rijden.Dus daar kan geen jong exemplaar met weinig km gebakkie tussen zitten?Oh ja die worden altijd afgestoten naar de motorhandel zoals b.v een HP is was het toch ;) Handel is handel en de gewenste marge bepaald vaak de prijs plus je moet gewoon wat geluk hebben.

En zo goedkoop is HP echt niet :? Er staat b.v een GSX1400 2001 met een mix looks van een 2001-2003 voor 3950 euro :?
 
Laatst bewerkt:
Bij een nieuwe kan je hiermee een deel van de aanschafprijs buiten de BPM houden, dat levert je voordeel op. Desondanks is het niet erg transparant voor de meeste kopers. Verkopers doen soms of het een accessoire of optie is. Maar dan wel een verplichte. Ik ben er dan ook een voorstander van dat er (net zoals in de reisbranche) paal en perk wordt gesteld aan bijkomende kosten. Gewoon de eindprijs op het kaartje zetten. Punt. En dat is de basis voor de onderhandelingen.


Bij een nieuwe auto (of motor) komen die afleveringskosten bovenop de prijs. Dus hoezo hou je dan een deel van de aanschafprijs buiten de bpm??
Wat ik overigens ook een legale vorm van diefstal vind, die bpm.
 
Jij draait het om, namelijk dat bij HP een motor net zo goed is, voor een lagere prijs, als bij een ander. Dat geloof ik niet.
Heel eenvoudig, de kans op een "gebakkie" is bij HP groter. Daarnaast zul je bij de betere dealers ook minder problemen hebben als er achteraf iets niet goed blijkt te zijn. Toegegeven: daar betaal je ook meer voor.

Laat graag iemand de andere kant van een verhaal zien :) Jan en Piet twee motorzaken in Utrecht.Ze hebben allebei exact dezelde GSX750 te koop staan.Piet vraagt er 5000 voor en Jan 5900 euro.Die van Piet is volgens jou in slechte staat en die bij Jan is in topconditie :?

Piet kan genoegen nemen met 400 euro winst en Jan heeft meer schulden meer personeel een grote voorraad en heeft 900 euro nodig om het hoofd boven water te houden.Waarop zijn beide motoren ingerolen speelt ook mee.Zijn ze beide opgekocht als handel ja of nee.

Er zijn spelen zoveel factoren mee die uiteindelijk een prijs bepalen.Soms lokt een laaggeprijste motor jou naar die bewuste motorzaak toe en jij gaat uiteindelijk met een duurder exemplaar naar huis _O- Je vrouw natuurlijk boos. ;)
 
Kennis van mij heeft daar een fireblade gekocht, ging na een maand terug omdat hij trilde bij het remmen maar dat is netjes verholpen.

er staan ook motoren tussen met kleur verschil in de kuipdelen maar ik zie ook bij erg veel dealers motoren staan die niet kloppen en dan vooral import motoren.
 
Laatst bewerkt:
Laat graag iemand de andere kant van een verhaal zien :) Jan en Piet twee motorzaken in Utrecht.Ze hebben allebei exact dezelde GSX750 te koop staan.Piet vraagt er 5000 voor en Jan 5900 euro.Die van Piet is volgens jou in slechte staat en die bij Jan is in topconditie :?
Piet kan genoegen nemen met 400 euro winst en Jan heeft meer schulden meer personeel een grote voorraad en heeft 900 euro nodig om het hoofd boven water te houden.Waarop zijn beide motoren ingerolen speelt ook mee.Zijn ze beide opgekocht als handel ja of nee.
Er zijn spelen zoveel factoren mee die uiteindelijk een prijs bepalen.Soms lokt een laaggeprijste motor jou naar die bewuste motorzaak toe en jij gaat uiteindelijk met een duurder exemplaar naar huis _O- Je vrouw natuurlijk boos. ;)

Tegen "geloof" kun je niets inbrengen. Blijf jij maar geloven dat de goedkoopste altijd de beste is.
 
Tegen "geloof" kun je niets inbrengen. Blijf jij maar geloven dat de goedkoopste altijd de beste is.


Lees eerst mij insteek eens goed door Jan :Y .Wil je niet overhalen of iets dergelijks :N Je stelling duur is altijd goed gaat bij mij echt niet erin ;)

Verders "geloof" ik 100% zeker dat ik de lotto nooit zal winnen.Doe namelijk ook niet mee _O-
 
Laatst bewerkt:
Kennis van mij heeft daar een fireblade gekocht, ging na een maand terug omdat hij trilde bij het remmen maar dat is netjes verholpen.

er staan ook motoren tussen met kleur verschil in de kuipdelen maar ik zie bij erg veel dealers motoren staan die niet kloppen en dan vooral import motoren.


Loop maar eens bij de meeste Motoport zaken binnen.Bij een auto dealers staan er geen auto's binnen die geen schades hebben gehad _O- _O- _O- _O-
 
Lees eerst mij insteek eens goed door Jan :Y .Wil je niet overhalen of iets dergelijks :N Je stelling duur is altijd goed gaat bij mij echt niet erin ;)
Verders "geloof" ik 100% zeker dat ik de lotto nooit zal winnen.Doe namelijk ook niet mee _O-

Nu draai je het opnieuw om en leg je me woorden in de mond. Duur hoeft op zich niet beter te zijn. Maar goedkoop is dat ook niet.
Als je dan leest wat veel klanten over HP zeggen, zijn ze misschien wel "te" goedkoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan