Ervaringen met HP motoren Eemnes

Toch hebben ze heus wel leuks staan. Zie die toko gewoon eens anders > bv als een particulier die wat te koop zet; daar heb je ook geen garanties en koop je ook wat je op dat moment ziet, gewoon weten wat je doet kom je ook daar een eind...

Daar heb je ook een punt mee. Veel mensen gaan nu eenmaal af op de lage/laagste prijs. Op zich niks mis mee.
Maar vraag je wel wat dingen af als je bij verkoper A vrijwel dezelfde motor ziet staan voor een veel lagere prijs dan bij verkoper B.
Sommige mensen denken écht dat een veel lagere prijs alleen betekent dat ze goedkoper uit zijn...... en dat is soms waar, maar vaker niet.....
 
Daar heb je ook een punt mee. Veel mensen gaan nu eenmaal af op de lage/laagste prijs. Op zich niks mis mee.
Maar vraag je wel wat dingen af als je bij verkoper A vrijwel dezelfde motor ziet staan voor een veel lagere prijs dan bij verkoper B.
Sommige mensen denken écht dat een veel lagere prijs alleen betekent dat ze goedkoper uit zijn...... en dat is soms waar, maar vaker niet.....
aan de laagste prijs kleeft meestal ook een risico, als je dat risico durft te nemen kun je spekkoper zijn, soms ook niet, precies wat je zegt.....

Kijk; ook ik heb (een dergelijke) ervaring met HP, ze komen vooraf aardig over enzo maar reed wel voor Jan doedel naar een vooraf voorgesteld als onbeschadigde MV maar ter plekke wel mét wel kras(sen)/sporen en ineens moest er ook nog meer bij dan vooraf gesteld terwijl mijn Duc niet anders was dan voorgesteld en moest er bovendien extra geld bij voor Bovag. Leuk is zoiets niet (zeg maar de smoor in). Maar was er zelf bij en heb gezegd ''hou maar''. Daarmee is voor mij later de kous af (alhoewel ik het ze daarna ook nog wel heb laten weten), maar zegt wel iets over hun handelswijze en die is niet altijd even fair. Is hier ook te lezen.... ;)

Oja, en een andere keer (langer geleden) wilde ik voor een Buell gaan kijken, moest gelijk komen want de prijs was zo laag en blabla, kon geen vrij krijgen toen en dus niet gegaan, motor heeft toen nog een maand ofzo op MP gestaan terwijl ie ook idd diezelfde dag al verkocht was, niet netjes..... (alhoewel ik ook weer kan begrijpen dat zo'n zaak met het huidige absurde MP tarief de add open laat om die her te gebruiken, maar zet er dan in ieder geval ''gereserveerd'' bij osois) :/
 
Het is mij allang duidelijk geworden in de loop van dit topic, en behoeft geen discussie meer te hebben...


Bij deze toko moet je gewoon ver weg blijven. :W :W :]
 
Nou, ik sta open genoeg om te luisteren naar andere meningen en hier zelfs over na te denken. Zo durf ik te zeggen dat ik jouw opmerking eerder misschien wel verkeerd heb begrepen na het lezen van uitleg van oa janb.

En mijn niveau? Die is idd te laag. Laten we het ook maar niet hebben over mijn afgeronde en lopende studies of maatschappelijke standpunten buiten dit forum. Straks denken mensen dat ik pak rond loop :r

Afgeronde en lopende studies zeggen vaak niet zo gek veel over het niveau van iemand.
Vage reacties op online fora des te meer. Alhoewel ik de humor van je reactie ook wel kon
waarderen :')
 
Nou, ik sta open genoeg om te luisteren naar andere meningen en hier zelfs over na te denken. Zo durf ik te zeggen dat ik jouw opmerking eerder misschien wel verkeerd heb begrepen na het lezen van uitleg van oa janb.

En mijn niveau? Die is idd te laag. Laten we het ook maar niet hebben over mijn afgeronde en lopende studies of maatschappelijke standpunten buiten dit forum. Straks denken mensen dat ik pak rond loop :r


Onder de noemer niveau bedoel ik meer het bij het lezen van mijn naam om dan meteen te negatief te denken en niet verder door denken.
Dan ga je ongemerkt je vooroordelen aanspeken zonder enige vorm van voorkennis.
Veel berichten van mij is meer bedoeld om mensen aan het denken te zetten, en het lukt ook nog meestal.
Populair en vriendjes hoef ik niet te zijn ik leg graag de andere kant van een verhaal open, en klantjes van MF hoef ik ook niet te winnen. Zeg alleen mijn visie, en komt regelmatig voor dat ik een mening neerzet waar ik zelf nieteens achter sta, ik bekijk elk feit ook van zo veel mogelijke kanten.
Het is een forum waar weinig mensen elkaar werkelijk kennen daarom lig ik ook vaak in een deuk, ik ken kevinblade haters hier die ik weleens een dagje tegenkom en ze weten nieteens dat IK kevinblade ben en we hebben de grootste lol :9
 
Dan behoor je tot de doelgroep "klant" van hp.


(hp is het jetcars op 2 wielen) :Y


De vergelijking met jetcars _O-

(al denk ik dat die nog een graadje erger zijn, prachtig verhaal op tv dat je daar een auto kon laten keuren zonder dat de auto echt aanwezig was! :X

Maar HP is wel Bovag lid, ik weet uit ervaring dat als de klant de Bovag inschakelt bij een geschil, je als bedrijf meestal aan het korste eind trekt, daar de klant nogal makkelijk het voordeel van de twijfel krijgt.

Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of er al eens iemand de Bovag ingeschakeld heeft voor een geschil met HP?
 
Er zijn heel wat BOVAG bedrijven die bij een geschil (terecht of onterecht) op geen enkele manier onder vuur komen te liggen door BOVAG zelf.

Om lid te kunnen worden moeten bedrijven aan strenge eisen voldoen. Bijvoorbeeld op het gebied van kennisniveau, betrouwbaarheid en deskundigheid. Door regelmatige controles wordt erop toegezien dat het bedrijf hieraan ook blijft voldoen. Zo mag een BOVAG-bedrijf bijvoorbeeld niet afwijken van de algemene voorwaarden die wij zijn overgekomen met de ANWB en de Consumentenbond. Ook moeten zij altijd een schriftelijke koopovereenkomst met de klant sluiten, zodat de klant altijd kan bewijzen wat er is afgesproken.

Voldoet HP aan deze eisen? :+
 
Het is een forum waar weinig mensen elkaar werkelijk kennen daarom lig ik ook vaak in een deuk, ik ken kevinblade haters hier die ik weleens een dagje tegenkom en ze weten nieteens dat IK kevinblade ben en we hebben de grootste lol :9


Heb jij al een eigen 'fan'club? 8-) :} *O*

full



:+ :+
 
Laatst bewerkt:
Je kunt bij dit soort 'motorzaken' af en toe best een goede brommer op de kop tikken voor een concurrerende prijs, maar

- zorg ervoor dat je er zelf (of iemand anders die je meeneemt) veel verstand van hebt om de motor goed te kunnen beoordelen.


en


- laat alle bullshitverhalen en info van de verkoper lekker aan je voorbij gaan.
 
even voor de duidelijkheid, toen ik mijn daytona kocht was dit de enige zwarte te koop op internet in nederland, op 1 nieuwe na dan..




Dát is emotie die spreekt.
Stel ik koop een dikke sportwagen, die eigenlijk een ton moet kosten, voor 10.000 Euro. 10.000 Pleurootjes is voor een auto nog steeds een hoop geld..... maar mag ik dan verwachten dat die auto perfect is? Nee.....

Zakelijk gezien mag je verwachten dat er bij een motor die overal elders een hoop meer kost, iets aan de hand is. Waarom zou die dealer je dat geld cadeau doen als hij hem voor een hogere prijs ook kwijtraakt?

Overigens: zou het alleen om die beugels gaan, dan kun je er evengoed een koopje aan hebben, al kost het uiteraard geld om zoiets te verhelpen.

Natuurlijk: fris zakendoen is het niet, als je de motor schadevrij noemt en dat niet klopt. Maar ergens kun je een addertje onder het gras verwachten, als je elders veel meer betaalt voor een vergelijkbare fiets. Maar mensen laten zich maar al te vaak in slaap sussen door vooral een prettige prijs en daarnaast een prettig verhaaltje......
 
Blablabla, komt er ook nog eens wat zinnigs uit jouw oude seniele mond?

Wordt een beetje moe van die pubertjes, kijken alleen naar de naam en niet wat nie naam neerschrijft.
Ook weer iemand die zich graag bij de grote groep aansluit om zich sterk te voelen.
Rij je nog steeds 25KW???? knul
 
Wordt een beetje moe van die pubertjes, kijken alleen naar de naam en niet wat nie naam neerschrijft.
Ook weer iemand die zich graag bij de grote groep aansluit om zich sterk te voelen.
Rij je nog steeds 25KW???? knul

Ze hebben wel een punt, seniele ouwe l*l....... _O- _O- _O-
 
Bovag krijgt zijn geld van de deelnemers, niet van de klanten van die deelnemers, 1+1=2 :Y

Dat begrijp ik zelf ook nog wel, maar als dealer zijnde hoef je naar mijn idee alleen lidmaatschap te betalen en voor de rest boeit het die Bovag geen fuck hoe je het verder doet.
 
Laatst bewerkt:
Dat begrijp ik zelf ook nog wel, maar als dealer zijnde hoef je naar mijn idee alleen lidmaatschap te betalen en voor de rest boet het die Bovag geen fuck hoe je het verder doet.
dat is dus 1+1=2............dat je dat niet snapt :P _O- _O-
 
Begin september een Honda Transalp (witblauw 3 koffers) gekocht en 29 september opgehaald.

Nu na 4000 kilometer al een grote beurd met ketting vervangen, voorband vervangen en god mag het weten wat allemaal nog meer. Morgen mag ik hem ophalen bij de dealer waar ik hem nu onderhoud.

De ketting maakte al rot geluid 1 week nadat ik de motor ophaalde. Toen ik er mee terug ging was de ketting niet versleten...nee.....was alleen te slap. Dus ging die Thorsten (monteur) het ter plekke fixen..... maakt de ketting nog steeds een rot geluid.

Ik naar een dealer toe in Nijkerk, ketting versleten...... Bovag bellen maar daar zit geen garantie of wat dan ook op. Bad luck. En band? Tja dat had ik zelf wel kunnen zien.

Wat ze wel voor die 250 euro afleveringskosten gedaan hebben?? Al sla je me dood.

Ik zou er alleen iets kopen als je griezelig veel verstand hebt van motoren.

Gr.
 
Begin september een Honda Transalp (witblauw 3 koffers) gekocht en 29 september opgehaald.

Nu na 4000 kilometer al een grote beurd met ketting vervangen, voorband vervangen en god mag het weten wat allemaal nog meer. Morgen mag ik hem ophalen bij de dealer waar ik hem nu onderhoud.

De ketting maakte al rot geluid 1 week nadat ik de motor ophaalde. Toen ik er mee terug ging was de ketting niet versleten...nee.....was alleen te slap. Dus ging die Thorsten (monteur) het ter plekke fixen..... maakt de ketting nog steeds een rot geluid.

Ik naar een dealer toe in Nijkerk, ketting versleten...... Bovag bellen maar daar zit geen garantie of wat dan ook op. Bad luck. En band? Tja dat had ik zelf wel kunnen zien.

Wat ze wel voor die 250 euro afleveringskosten gedaan hebben?? Al sla je me dood.

Ik zou er alleen iets kopen als je griezelig veel verstand hebt van motoren.

Gr.


Wat verwacht je dan van een afleverbeurT van 250 euro????
 
Naja gezien de ketting verstelen was en de voorband nog 2 mm profiel, hadden ze dat toch wel kunnen vervangen.

Nu was het een kwestie van 250 euro in de pocket steken.
En niet eens een happy end :-( ben ik dol op!.

Gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan