Ervaringen met HP motoren Eemnes

:^

Stel je zet in een contract dat de consument een tweedehands motor koopt op basis van een extra lage "zo mee" prijs en er daarom geen garantie op de motor gegeven wordt.

Maar na 1 dag rijden vliegt er een drijfstang om de oren van de koper.

Dan kan hij gewoon de rechtsbijstand bellen, want hij is als consument beschermd. Het koopcontract is in bovenstaande situatie niks waard voor de verkoper, want je mag een consument niet in een contract van zijn rechten afstand laten nemen. En dus kan hij verwachten wat hij heeft gekocht: "een rijdende tweedehands motorfiets".

Uitzondering is als er b.v is geadverteerd met een "tik in de motor", of "schademotor" en de koper is daar verder niet op in gegaan. Want dan heeft hij verzuimd aan zijn onderzoeksplicht te voldoen en kon hij ook verwachten dat er e.e.a aan de motor mankeert.

In de praktijk zijn deze regels niet helemaal eenduidig en ook niet duidelijk, zeker niet als er een rechter aan te pas komt. Slimme consumenten weten net zo goed bedrijven een oor aan te naaien als andersom.
 
Het is een oplichters bende in Eemnes waar je maar beter weg kan blijven. U bent gewaarschuwd. Neem altijd een advocaat en breng die sukkel naar de rechter, hij is gelukkig niet zo slim......
 
Het is een oplichters bende in Eemnes waar je maar beter weg kan blijven. U bent gewaarschuwd. Neem altijd een advocaat en breng die sukkel naar de rechter, hij is gelukkig niet zo slim......

Welkom op mf

En met zo'n nickname heb je vast en zeker een heel verhaal te vertellen? :9~
 
Ik vind dat de Vara erg veel clementie heeft met HP.

In de aanhef staat:
"Omdat de garage een goede(???) naam heeft koopt Mani de tweedehands motorfiets".


Ik weet niet waar deze 'wijsheid' vandaan komt......?
Mani heeft wel zitten slapen. Dit HP-topic loopt al een tijdje!!
Als je in google intikt: HP-Eemnes-ervaring dan weet je genoeg!

Heb ik iets gemist :? ging over een heel andere motorzaak hoor ;) :+

Garage laat klant zitten met Ducati
 
Laatst bewerkt:
Toch komt dat verhaal van een Ducati me bekend voor. Alsof ie hier op MF al eens in een of ander draadje voorbij is gekomen. Geen idee of dat ook klopt.
 
:^ Tijdje terug. De prijs was toen al een sprookje. :)
 
Laatst bewerkt:
Het is een oplichters bende in Eemnes waar je maar beter weg kan blijven. U bent gewaarschuwd. Neem altijd een advocaat en breng die sukkel naar de rechter, hij is gelukkig niet zo slim......

Vertel, volgens mij moet je, je verhaal kwijt })
Wat heeft deze niet zo slimme man bij jou gedaan, waar je toch bent ingestonken _O- _O-
 
Vertel, volgens mij moet je, je verhaal kwijt })
Wat heeft deze niet zo slimme man bij jou gedaan, waar je toch bent ingestonken _O- _O-
vraag je toch af wie van de 2 slimmer is.

even off topic:
Moet zeggen sommige oplichters zijn gewoon goed :X :X :X
Als het je lukt om iemand te naaien die bij het volle verstand is dan weet je wel waar je mee bezig bent O-)
 
De prijs was toen al een sprookje. :)
sprookjes liepen vroeger nooit goed af hoor die zijn in de versies als wij ze kennen "verzacht"
zoek maar eens op sprookjes van de gebroeders grimm vind je wel een paar voorbeelden van verschillende sprookjes. })
Zo heel romantisch was het wakker worden van Doornroosje niet :X :X :X :X
 
sprookjes liepen vroeger nooit goed af hoor die zijn in de versies als wij ze kennen "verzacht"
zoek maar eens op sprookjes van de gebroeders grimm vind je wel een paar voorbeelden van verschillende sprookjes. })
Zo heel romantisch was het wakker worden van Doornroosje niet :X :X :X :X
Dit Ducati sprookje liep ook niet goed af..
Maar wat is er aan de hand dan?
Doornroosje - Grimm :+
 
Wat een reacties, lijkt wel of die HP baas zelf ook vaak antwoord geeft om alle on tevreden mensen te middelen. Alles wat HP zegt of schrijft in een ad. is een leugen. Wat daar binnen staat is allemaal in sloop staat. Wordt verkocht en in 90% v/d gevallen gaat het goed. Mijn motor heeft zo veel problemen dat ik wel 50% te veel heb betaald. Nu ben ik met een advocaat aan de gang. Motor staat binnen en ik zit n de tram. sommige van jullie zeggen dan dat die etter van HP slim is..... Ik denk dat die gast heel dom is maar dat is mijn mening. Jammer dat ik niet heel sterk ban anders had ik het anders gedaan. Het is een walgelijk clubje daar in Eemnes met BOVAG, bizar he......
 
Doelde meer op dit :+

Gruwelijke Oorsprong Van 10 Populaire Sprookjes - Alletop10lijstjes

Wel een stuk boeiende dan de suffe versie van de laatste eeuw _O- _O- _O-
En hier de MF versie!

full


Net als bij HP.. gewoon het bos in! ;)
 
Wat een reacties, lijkt wel of die HP baas zelf ook vaak antwoord geeft om alle on tevreden mensen te middelen. Alles wat HP zegt of schrijft in een ad. is een leugen. Wat daar binnen staat is allemaal in sloop staat. Wordt verkocht en in 90% v/d gevallen gaat het goed. Mijn motor heeft zo veel problemen dat ik wel 50% te veel heb betaald. Nu ben ik met een advocaat aan de gang. Motor staat binnen en ik zit n de tram. sommige van jullie zeggen dan dat die etter van HP slim is..... Ik denk dat die gast heel dom is maar dat is mijn mening. Jammer dat ik niet heel sterk ban anders had ik het anders gedaan. Het is een walgelijk clubje daar in Eemnes met BOVAG, bizar he......

Verklaar je nader. Er staan veel woorden maar niemand kan er een touw aan vast knopen wat de strekking van het verhaal is? Behalve dan dat je een motor hebt gekocht die schijnbaar nu niet meer rijd of rijdbaar is?

Heb je de BOVAG ook al ingeligt? Misschien kunnen zij iets voor jou betekenen.
Ik weet niet wat de aanschaf waarde is maar boven een bepaalde waarde is BOVAG garantie toch verplicht? Als HP het niet op wilt lossen kan dit toch via een ander BOVAG bedrijf gaan. Lijkt mij een kortere slag als via advocaten?
Of raakt HP zijn BOVAG kwijt bij veel klachten?
 
Laatst bewerkt:
Het is al vaker gezegd: BOVAG (Bond van Auto(mobiel)handelaren en Garagehouders).
Die zijn er dus niet voor ons als consument :+
 
:^

Twee keer aangesproken en de BOVAG deed niets.
(remrevisie bij een auto voor 900,- :X |( en na twee weken was de remklauw weer lek)
(Suzuki RG250 in de soep gelopen, de dag nadat ik hem bij Safe ophaalde, daar was het blok uit elkaar geweest)

In het tweede geval had ik de ANWB ingeschakeld, daar kwam een expert bij Safe langs.
De voet op de drempel was genoeg, hij hoefde niet eens te kijken naar de motor.
Voor de vorm toch maar gedaan. _O-

Vier keer de waarde van de motor terug gehad. :+ :+

Maar dit zal bij HP niet lukken.. de winkel moet wel mee werken en uit zijn op lange termijn relaties.
Juridisch had het geen meerwaarde.
 
Laatst bewerkt:
Verklaar je nader. Er staan veel woorden maar niemand kan er een touw aan vast knopen wat de strekking van het verhaal is? Behalve dan dat je een motor hebt gekocht die schijnbaar nu niet meer rijd of rijdbaar is?

Heb je de BOVAG ook al ingeligt? Misschien kunnen hun iets voor jou betekenen.
Ik weet niet wat de aanschaf waarde is maar boven een bepaalde waarde is BOVAG garantie toch verplicht? Als HP het niet op wilt lossen kan dit toch via een ander BOVAG bedrijf gaan. Lijkt mij een kortere slag als via advocaten?
Of raakt HP zijn BOVAG kwijt bij veel klachten?

Foexi,

Hier is ook geen touw aan vast te knopen. Nog even afgezien van de spel- en stijlfouten in je bericht.
 
:^

Twee keer aangesproken en de BOVAG deed niets.
(remrevisie bij een auto voor 900,- :X |( en na twee weken was de remklauw weer lek)
(Suzuki RG250 in de soep gelopen, de dag nadat ik hem bij Safe ophaalde, daar was het blok uit elkaar geweest)

In het tweede geval had ik de ANWB ingeschakeld, daar kwam een expert bij Safe langs.
De voet op de drempel was genoeg, hij hoefde niet eens te kijken naar de motor.
Voor de vorm toch maar gedaan. _O-

Vier keer de waarde van de motor terug gehad. :+ :+

Maar dit zal bij HP niet lukken.. de winkel moet wel mee werken en uit zijn op lange termijn relaties.
Juridisch had het geen meerwaarde.

Snap 't niet helemaal?

Remklauw-revisie en snel opnieuw weer lek. 900 euries??? Heb je de geldpest?
Voor een paar tientjes koop je van bijna ieder merk een revisie-remklauw. Ziet er dan uit als nieuw. Oude weer inleveren. Nog nooit problemen hiermee! En anders bestel je een imitatie-klauw in Duitsland. Nieuwe klauw, doe dan gelijk ook een nieuwe schijf, dat is net zo duur als bij ons alleen de klauw. Nog een paar blokken voor weinig en je kan weer jaren vooruit!

Ja, zeker Safe-motor Veenendaal??? 4x de waarde?
Ik kan wel zeggen dat het je is gelukt! Nu zijn ze failliet!

Ja, en bij HP moet je niet eens overwegen om te gaan kopen. Garantie tot aan de deur!
 
Terug
Bovenaan Onderaan