Yamaha X-max

Ik kreeg net een melding van easyparts dat de drukveer pas 30 Dec binnen is. het zal wel begin januari worden.
 
zo weer even gereden met de 16 gram sliders. wat opvalt is dat je alleen nog het trillen voelt van de 1 cilinder motor bij het optrekken. Ik vind het geluid en de demping van de motor op de 400 erg tegen vallen vergeleken bij de 250. Het klinkt alsof het geheel van blik gemaakt is. Het bokken is echter wel aardig weg.

echter... van de week zat ik met iemand achter op en toen merkte ik wel dat hij weer bokte bij het optrekken na het af.. bedoel gas los laten. Dit ondersteund de theorie dat de scooter niet goed ' terugschakelt'

Dus welke sliders je kiest hangt mede af van je gewicht echter denk ik dat 15 gr oke zou moeten zijn. ik kijk nog wel of ik die drukveer wel of niet plaats.
 
fijn dat er al wat verbetering optreed al is het er nog niet helemaal uit.
en anders vraag je aan je vrouw maar een jcosta als kerst caedeauw
 
Idd je merkt nog steeds dat hij wel iets bij 3000 rpm licht Bokt als je gas net hebt losgelaten en dan op trekt. Optrekken van uit 0 km/h heeft het effect niet. Misschien omdat de riem dan een lichtere verhouding heeft en bij gas los te lang groot blijft... Misschien doet de drukveer er wat aan.

Ja als we dadelijk elektrisch rijden is deze lol er vanaf.

J. Costa weet ik niet. Slechte ervaring mee. Ook zuunig was er niet kapot van op z'n majesty las ik. Ik wil het geheel ook zoveel mogelijk stad houden dus met kleine (duurzame) wijzigingen.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik sliders van dr pulley willen aanraden, misschien is het "bokken " dan afgelopen en de kosten blijven nog te overzien.
Ik heb er elk geval goede ervaringen mee.
 
Tim,

dat is niet leuk rijden zo. snel optrekken is leuk maar met 7000rpm wordt het wel weinig casual rijden. Ik herken dit effect overigens totaal niet met 16gram rollers. nav jouw verhaal besluit ik die er ook in te houden. De drukveer is nog steeds niet binnen. Ik zit er ook niet heel hard op te wachten. het gehobbel is minimaal en de veer is voor de leuk.

ik zou zeker voor de 16 grams gaan dan. verbruik lijkt mij ook redelijk (geloof bij 220km naar reserve)

PS check je PM
 
Laatst bewerkt:
Ik bemerkte dat hoge benzineverbuik ook bij mijn scoot na afgegaan te zijn op het advies om 10% lichtere sliders te nemen.
Weer terug gegaan naar het originele gewicht voor mijn scoot (13 gram wel dr pulley weer gemonteerd)
Nu is het verbruik iets omlaag gegaan, zelfs nog iets lager dan met de oemrollen en ik vind het koppel over de hele linie toch mooier dan met de oemrollen.
 
Hallo iedereen,

Na een paar jaar gereden te hebben op een Suzuki gsr heb ik vorig jaar een honda vision 110 cc erbij gekocht. Ik moet je zeggen dat ik sinds ik de honda erbij heb mijn gsr bijna niet meer aangeraakt. Wat is het toch makkelijk zo'n scootertje.
Nu heb ik besloten mijn gsr en vision de deur uit te doen en op zoek te gaan naar een scooter met wat meer vermogen dan 110 cc. Nu zit ik te twijfelen tussen een nieuwe honda sh300i of een Yamaha x-max 400. Kan iemand mij het verschil tussen beide scooters uitleggen.
Qua looks ga ik gelijk voor de x-max. Deze is ook gelijk een stuk breder dan de honda. Wat betreft de prijs scheelt de honda toch wel aanzienlijk met de x-max. Ga ik die 100 extra echt merken?
Ik ga de motor elke dag gebruiken om naar het werk op en neer te rijden. Is max 10 km, daarnaast wil ik ook lekkere toertjes maken in het weekend.

Wat raden jullie me aan?

Groet Jeroen
 
xmax400 voor de windbescherming en looks volgens mij ook 1 van de snelste in die klasse
en kijk ook effe naar de kymco downtown350
 
Laatst bewerkt:
Tja, je stelt je vraag in het Xmax topic...
Uiteraard zou ik kiezen voor de Xmax, deze ziet er m.i. veel mooier en sportiever uit. Bij de SH300i zou ik als ex-gewone motorfietsrijder het verhoogde middengedeelte missen. Daar klem ik mijn voeten altijd tegenaan.
Op een scooter met zo'n vlakke plaat voel ik me ongemakkelijk "los" zitten.
 
haha vulcan je zegt het al hij stelt de vraag in de xmax forum.
dus krijg je een xmax antwoord.
hij stelde dezelfde vraag uiteraard in de sh forum en krijgt daar een sh antwoord haha.

voor het beste moet je beiden proef rijden uiteraard.
verder is het niet zo moeilijke vergelijk.
ze zijn beiden zeer zuinige scooters.
ook zijn ze beiden zeer vlot al heeft de xmax uiteraart met zijn 399cc een hogere top dan de sh met zijn 279cc cilinder.
meer wind bescherming op de xmax en meer bagage ruimte.
de sh is een stuk lichter 179 kg tov 215 a 220 kg.
ga je vaak alleen of met passagier achterop dat kan de keuze tussen de kleine en de grote ook beïnvloeden.
is het alleen woonwerk of ook een vakantie motor?
woonwerk volstaat de sh voor vakantie ook maar toch grotere afstanden zoals ik met de majesty 400 deed 1500 km verderop zou ik dan toch liever met de xmax doen.
ga je zelf de onderhoud doen of laat je het door de dealer doen.
etc etc etc.

succes.
 
Ik dacht dat de x-max 400 net zo groot was als de x-max 250cc, alleen wat dikker.
Die x-max 250 is toch ook niet erg groot, die kymco 300 of 400 zijn een stuk groter dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Zeker proefrijden Roenie
Heb n keer op n kymco xciting 400 proef gereden.
Reed serieus strak en snel. Grote scoot ook, heerlijk.

Heb bij van de Kuinder n proefrit gemaakt met n tmax 530 (je kunt ook proefrijden op n xmax 400.
Ik moet zeggen dat de tmax de beste motor is waar ik ooit op heb gereden , maar die is niet goedkoop.
De kymco die ernstig dichtbij komt kost iets meer dan de helft.

Ook ik heb jaren op motoren gereden, de laatste 2 waren bmw 1200 gs en 800 gs.
Toen had ik mn scooter als woon werk, maar had daar eigenlijk veel meer plezier mee tijdens het rijden.
 
Ik heb gereden op de Sh 300 en op de X max.
Groot verschil is de "power" die je meer hebt en die je op de rijkswegen wel nodig hebt. Denk aan een inhaal aktie
Aan de andere kant is de Sh veel lichter en wel veel wendbaarder. Al met al ga ik toch voor de X max omdat je daar meer massa hebt. Succes met jouw keuze
 
Iemand bekend met een oplossing voor het xmax 400 zadel? Als je het slot omdraait klink het zadel open echter blijft hij niet van slot zoals bij de 250. Je moet dus bij het omdraaien van je sleutel direct het zadel liften met je andere hand. In de praktijk toch wat onhandig
 
Iemand bekend met een oplossing voor het xmax 400 zadel? Als je het slot omdraait klink het zadel open echter blijft hij niet van slot zoals bij de 250. Je moet dus bij het omdraaien van je sleutel direct het zadel liften met je andere hand. In de praktijk toch wat onhandig

:?

Zou normaliter wel zo moeten zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan