Electrische motoren?

Was er laatst niet op Mann een race met electrische motoren?
Voor het publiek was er wel een probleem, men hoorde ze niet aankomen....
Kunnen ze speakers monteren, en er het geluid van een vette twee-tact opgooien...
Het oor wil ook wat.
 
motors moeten naar benzine en shit ruiken... dampende uitlaten.

wat een rotzooi die elektrische shit. als dat er echt aankomt, ga ik m'n laatste motor bewaren voor in de woonkamer zodat mijn klein kinderen zien dat er ooit echte motors hebben rond gereden.
 
Ik hoorde laatst bij Motokross Aad dat er ooc al geclaagd wordt over het lawaai geprodukeerd door elektrische fietsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben deze zomer naar MOVIEPARK Germany geweest, daar heb je die stuntshow waarbij zo'n kerel op een elektrische SM rondrijd.

wheely's stoppie's tot een rolling burnout toe!!!!

Het geluid lijkt op dat van een scootmobiel x3
 
Een motorfiets moet onder de olie zitten, ruiken naar benzinewalmen (bij voorkeur 2t), trillen voor gek en onwijs, en een mega herrie geven.

Kort samengevat sown elektrisch geval is troep
 
Quote van dale:

U hebt gezocht op het woord: electrisch.

RESULTAAT

elek·trisch bn, bw 1 met elektriciteit geladen 2 door elektriciteit (voort)bewogen of veroorzaakt

Verder ben ik wel voor elektrische motoren, het lijkt me dé manier om de hobby te behouden, en dan vooral bij sporten als motorcross e.d., omdat deze toch behoorlijk de kop in gedrukt worden vanwege de herrie.
 
Vanaf dat er een electrische motor/scooter op de markt komt met de power van een 250cc, die minimaal 100km op één lading kan rijden, en voor de prijs van een klassieke 250cc dan koop ik er direct een om te woonwerken. kan ie dan broederlijk naast men strom1000 staan ;)
 
Quote van dale:Verder ben ik wel voor elektrische motoren, het lijkt me dé manier om de hobby te behouden, en dan vooral bij sporten als motorcross e.d., omdat deze toch behoorlijk de kop in gedrukt worden vanwege de herrie.

Elektrische is idd toch de toekomst...

Moet gewoone een vroombox voor motoren ontwikkelen :Y (http://www.vroombox.com/)
 
Quote van dale:Verder ben ik wel voor elektrische motoren, het lijkt me dé manier om de hobby te behouden, en dan vooral bij sporten als motorcross e.d., omdat deze toch behoorlijk de kop in gedrukt worden vanwege de herrie.


Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij, de regels mbt geluid en milieu worden strenger en strenger.
Dus een electrische motor is inderdaad een uitkomst om de sport te kunnen blijven beoefenen.
Goed voor het milieu , beter voor de omwonenden(Hier is het crossterrrein al jaren een hekel punt)




//Dramaqueenmodus on//]

Maar....maar..... ..DAT WIL IK HELEMAAL NIET!!'(

Je hoort/ruikt jammergenoeg al geen gillende 2 takters meer....en nu helemaal niks meer?

Crossers moeten janken en brullen, stinken naar benzine ...een motor zonder motorgeluid is geen motor voor mij.

De start , het zenuwachtige gegas net voor vertrek..
Zonder het geluid kun je niet horen in welke bocht ze gaan, of het plotseling gillen van de motor als ze te ver overhellen tijdens het springen. Vaak volgt er een mooie redding of een valpartij, je aandacht word al getrokken.

En ja, het zal vast net zo hard gaan, en zuiniger.
Ik beloof om mijn afval goed te scheiden en met mijn koekblik het nieuwe rijden toe te passen, als ze maar geen gewoonte maken van electrische motoren :N

//Dramaqueenmodus off//
 
Quote van dale:Verder ben ik wel voor elektrische motoren, het lijkt me dé manier om de hobby te behouden, en dan vooral bij sporten als motorcross e.d., omdat deze toch behoorlijk de kop in gedrukt worden vanwege de herrie.
:^ Helemaal mee eens, is denk ik de enige manier om nog te kunnen crossen, enduro rijden etc.
Maar ook voor wegrace is het de toekomst, zeker in een land als Nederland.
Op die manier zouden circuits gewoon in bewoonde gebieden kunnen liggen en kun je dus op woensdag avond gewoon in je eigen stad lekker een stukkie gaan knallen..
 
Op zich zou ik best electrisch willen rijden als er geen nadelen meer aan kleven t.o.v. mijn huidige fiets en voor een zelfde prijs. Ach het geluid is wel aardig maar dat wil ik wel inleveren.

de huidige electrische mis ik nog.

Actie radius
Snel opladen
Vermogen
ABS

Los is het e.a. wel te realiseren bijvoorbeeld veel vermogen maar dan weer niet met een grote actie radius en of snel opladen.
 
motors moeten naar benzine en shit ruiken... dampende uitlaten.

wat een rotzooi die elektrische shit. als dat er echt aankomt, ga ik m'n laatste motor bewaren voor in de woonkamer zodat mijn klein kinderen zien dat er ooit echte motors hebben rond gereden.
En ja, ik ga ook mijn benzine motor bewaren en ik wil ook in de last of the V8's rijden, maar je moet realistisch zijn, als dit de enige manier is om nog op twee wielen te rijden, wat doe je dan? Thuis zitten en zeuren dat het vroeger allemaal beter was?

Of ga je lekker brommerrijden op een ding met een koppel waar je de straatstenen mee uit de straat trekt? en waar je de hele geometrie in een paar minuten kunt wijzigen? en die bijna niet kapot kan omdat er veeeel minder bewegende delen in zitten?

Motorrijden is steeds meer voor ouwe lullen, misschien is dit wel de manier om (betaalbaar) weer eens wat jeugd op de motor te krijgen. Als je straks de stad niet meer in mag met je benzine motor, wat doe je dan?

Kweenie, ik hoor dit soort opmerkingen nogal vaak, maar dat is denk ik nogal kortzichtig.
 
En ja, ik ga ook mijn benzine motor bewaren en ik wil ook in de last of the V8's rijden, maar je moet realistisch zijn, als dit de enige manier is om nog op twee wielen te rijden, wat doe je dan? Thuis zitten en zeuren dat het vroeger allemaal beter was?

Of ga je lekker brommerrijden op een ding met een koppel waar je de straatstenen mee uit de straat trekt? en waar je de hele geometrie in een paar minuten kunt wijzigen? en die bijna niet kapot kan omdat er veeeel minder bewegende delen in zitten?

Motorrijden is steeds meer voor ouwe lullen, misschien is dit wel de manier om (betaalbaar) weer eens wat jeugd op de motor te krijgen. Als je straks de stad niet meer in mag met je benzine motor, wat doe je dan?

Kweenie, ik hoor dit soort opmerkingen nogal vaak, maar dat is denk ik nogal kortzichtig.


Pardon? Volgens mij gaan er steeds meer jongeren rijden.
En ik vind nog steeds niet dat het voor ouwe lullen is, motorrijden blijft een hobby voor jong en oud.
En omdat het dan electrisch is zullen er ineens meer jongeren gaan rijden? Het blijft nog steeds motorrijden, benzine of electrisch.

Verder hoort voor mij het geluid bij de beleving , maar dit is natuurlijk voor iedereen anders.

Jawel, het IS beter voor het milieu, het is zuiniger, goedkoper en heeft eigenlijk alleen maar voordelen.( als het verbeterd wordt op een paar punten)
En daartegen zal ik niet in discussie gaan.
Maar ik zal het wel missen, en om nou iemand gelijk kortzichtig te noemen omdat hij/zij liever het geluid van een benzinemotor hoort ....dat vind ik dan weer kortzichtig ;)
 
hoe moet je nou weten wanneer je moet schakelen op zo'n elektrisch ding :| horen doe je t nie meer :(
 
Pardon? Volgens mij gaan er steeds meer jongeren rijden.
;)
Eh... we spreken zeker wel over een vergrijzing onder de motorrijders. Vooral in deze tijden. De gemiddelde leeftijd van de Nederlandse motorrijder ligt op 45 jaar. 2/3e is namelijk ouder dan 40 jaar en maar 10% is onder de 30 ;)

Zie ook Niet alleen de motorrijder vergrijst, ook de motor is steeds vaker een oldtimer

Op 1 januari 2009 hadden particulieren ruim 595 duizend motorfietsen in bezit. Dat zijn er bijna anderhalf keer zoveel als negen jaar eerder. Vooral het aantal motoren in handen van 50-plussers is sterk toegenomen. Begin dit jaar was een derde van de motorbezitters 50 jaar of ouder, in 2000 was dat nog 17 procent.
Het aantal motorfietsen in bezit van jongeren is daarentegen afgenomen. Op 1 januari 2009 was nog geen 10 procent van de motoren in eigendom van jongeren onder de 30 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan