42ste Batavierenrace op 10 mei 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faithy

MF veteraan
3 feb 2006
30.323
13
Wie gaat er dit jaar weer meedoen?

Wat is de batavierenrace?
De batavierenrace is de grootste estafetteloop van de wereld. De route loopt van het Universitair Sportcentrum Nijmegen, via Duitsland, de rustige Achterhoek en de Oude Markt in hartje Enschede naar de campus van de Universiteit Twente. De totale loopafstand bedraagt ruim 185 kilometer en is onderverdeeld in 25 etappes (17 heren- en 8 damesetappes). Er nemen ieder jaar ruim 7.500(+8000 dit jaar) atleten aan deel, allen studenten; aan dit enorme deelnemersaantal dankt de Batavierenrace sinds jaar en dag haar vermelding in het Guinness Book of Records. Aan het einde van de dag is er een enorm studentenfeest. Bekijk hier de 2013-editie

Wanneer is de batavierenrace?
De batavierenrace van 2014 start om 0.00 (ja in de nacht) op zaterdag 10 mei (nacht van 9-10mei) in Nijmegen en eindigt rond ± 16.30 uur, de volgende dag in Enschede.

Om de Batavierenrace in goede banen te leiden zijn er de hele race zo'n 150 motorrijders actief. Het overgrote deel van die 150 zijn de taakrijders. Zij staan op gevaarlijke punten het verkeer te regelen. De taakrijders zijn verdeeld in vier ploegen, die elk worden aangestuurd door een ploegleider. Dit zijn mensen die al langer meedraaien, de route en de gevaarlijke punten kennen, en weten hoe je op die punten het beste te werk kunt gaan.

2fe30cf8415eb379210641417ad488eb.jpg
8932a605612b1344cc3502f27d94b9e0.jpg


Inschrijven als motorrijder
Altijd al eens willen helpen bij de Batavierenrace? Meld je dan nu aan als medewerker voor de 42e Batavierenrace op https://www.batavierenrace.nl/nl/dashboard/

impressiefoto-finish.jpg
motorrijders_1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
TVP
Nu ik al aardig wat motor ervaring heb misschien ook maar is mee doen.
Want lijkt mij een geweldige ervaring al snap ik wel dat er aardig wat van je gevraagd word om zo lang in touw te zijn.
Alleen al die binnenkomst op atletiekbaan op de campus, heb er namelijk de afgelopen 2 jaren als publiek gestaan. ;)

Alleen ben ik wel bang dat ik te brak ben voor het feest wat ik eigenlijk niet wil missen. :9
 
afgelopen jaar heb ik het opgeteld en zijn we welgeteld 38 uur in touw geweest, meegenomen dat je op de vrijdag ook al een hele dag hebt gefunctioneerd :+

*O* groep 4 weer dit jaar *O*
 
ff omhoog.

Ik heb me ook weer ingeschreven voor dit toffe evenement.

vorige 2 keer groep 3. dus dit jaar weer denk ik.
Wie gaan er nog meer mee?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige jaar meegeholpen en ga me voor dit jaar ook weer inschrijven. Klopt het dat mensen die voor het eerst mee willen helpen zich nog niet in kunnen schrijven? Ik herinner me van vorig jaar dat er op de motorrijders pagina een formulier stond, maar die zie ik nu niet staan.
 
Ik heb vorige jaar meegeholpen en ga me voor dit jaar ook weer inschrijven. Klopt het dat mensen die voor het eerst mee willen helpen zich nog niet in kunnen schrijven? Ik herinner me van vorig jaar dat er op de motorrijders pagina een formulier stond, maar die zie ik nu niet staan.
weet je wat ik nog weet :(
full
 
Hoe de hell krijg je dat nou voor elkaar?


Nou heel simpel er was iemand die het leuk vondt om elke keer volgas op te trekken/burnout en dan is dit het resultaat op gravel.

die gast zat namelijk haast bij mij in de koffer omdat die opeens grip kreeg.


Pa.Nootje je heb hem toch nog wel weer netjes scheen gekregen??
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er zeker weer bij! Ploeg 1! Dit wordt het 4de jaar voor mij.

Dit keer wel met een nieuwe motor. *O*
 
Nou heel simpel er was iemand die het leuk vondt om elke keer volgas op te trekken/burnout en dan is dit het resultaat op gravel.

die gast zat namelijk haast bij mij in de koffer omdat die opeens grip kreeg.


Pa.Nootje je heb hem toch nog wel weer netjes scheen gekregen??
Jurgen T dat wel maar ook nog een donatie bij de motordealer voor een paar andere gaskabels en weer laten afstellen van de carberarturs dus :( :(
 
ik ben benieuwd of ze daar dit jaar nog wat van gaan zeggen.

Het was slechts mijn 2e keer, maar vorig jaar was het niet zo extreem, ik denk dat we het oprijden op de sintelbaan voor ons zelf verpesten op deze manier.
Kan toch niet de bedoeling zijn.
 
voor mij was het de 9e keer maar dit heb ik nog nooit meegemaakt denk er zelfs over om in 2010 de sintelbaan niet op te gaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan