UK (minus Schotland) op de motor [Centraal]

Ik trotseer de motor-forum oma :) aangezien ik het als anglofiel een hele leuke thread vindt!
Ik mis informatie over de east midlands, hardstikke mooie omgeving en het is prima te doen om vanuit Wales door te steken naar midden Engeland.

East Midlands

Hopenlijk brengt dit de draad weer tot leven *D

Heeft iemand anders ook ervaring met deze regio?

groets

Alex
 
Laatst bewerkt:
wij zijn net terug van een rondje Peak District, Snowdonia, Brecon Beacons, Exmoor, Somerset, Devon :)

foto's en zulks volgen nog, net als het reisverslag :) en zal dan ook weer wat aan dit topic doen, leuk dat er weer 's is gereageerd *O*
 
mn laptop heeft kuren. Moet 'm eerst herinstalleren voor ik kan beginnen.. en dáárvoor nog even ergens mn Adobe CD opgraven, want anders ben ik Photoshoploos ;(
 
wij willen in het hoogseizoen scotland aan gaan doen,dus zit alles heerlijk te lezen,
info over alles is dus welkom vooral voor leuke routes, voor tom tom rider 2...
we denken eraan om ijmuiden newcastle te doen,ik wacht denk ik met boeken tot januari,omdt je bij de anwb korting krijgt,en die hebben 2011 nog niet op hun site staan..........


dus ik wacht met smacht op jullie tips.........

moet erbij zeggen dat ik morgen hernia operatie krijg (2 e keer al ),
dus vanaf ergens volgende week soms heel effkes al kan gaan zitten om jullie reacties te bekijken,dus niet denken warom reageerd ze nu niet.........


onze vakantie van dit jaar was super.....eifel,zwarte woud,oostenrijk,italie,zwitserland,frankrijk.......toen motor stuk..............ach ja 2 dagen te vroeg..........

doei doei karin
 
wij willen in het hoogseizoen scotland aan gaan doen,dus zit alles heerlijk te lezen,
info over alles is dus welkom vooral voor leuke routes, voor tom tom rider 2...

Hoi Karin,
Heb wel routes voor je, voor in Schotland. Helaas alleen wel voor een Garmin............
Weet niet of je die met het programmaatje Tyre kunt omzetten naar TT als je geen mapsource hebt...
 
Laatst bewerkt:
tja heb ik al eens geprobeerd ,toen gaf hij toch een iets andere route als dat hij in garmin was,kan het altijd proberen.................doei doei
 
@brandweervrouw

Karin, joe heeft "hotmail".......... ;)
Veel plezier met de "voorpret" :]
 
Laatst bewerkt:
wij willen in het hoogseizoen scotland aan gaan doen,dus zit alles heerlijk te lezen,
info over alles is dus welkom vooral voor leuke routes, voor tom tom rider 2...
we denken eraan om ijmuiden newcastle te doen,ik wacht denk ik met boeken tot januari,omdt je bij de anwb korting krijgt,en die hebben 2011 nog niet op hun site staan..........


dus ik wacht met smacht op jullie tips.........

moet erbij zeggen dat ik morgen hernia operatie krijg (2 e keer al ),
dus vanaf ergens volgende week soms heel effkes al kan gaan zitten om jullie reacties te bekijken,dus niet denken warom reageerd ze nu niet.........


onze vakantie van dit jaar was super.....eifel,zwarte woud,oostenrijk,italie,zwitserland,frankrijk.......toen motor stuk..............ach ja 2 dagen te vroeg..........

doei doei karin


Er is al eens een topic geweest met Schotlandinformatie
Schotland op de motor [Centrale informatie]
Misschien staat daar ook nog wel informatie tussen
Egberto
 
dank je voor de routes,zodra ik wat langer mag zitten ga ik er eens met tyre mee stoeien,


en bedankt voor de link naar schotland centraal.....veel info inderdaad.....

doei doei karin
 
argh, nog steeds de huwelijksreisfoto's niet uitgezocht :') een jaar later!

Maar inmiddels meer reden om dit topic omhoog te schoppen en bij te houden, aangezien we over 27 dagen naar Hull verhuizen ivm mijn studie 8-)

En na de verhuizing gaan we nog even op vakantie naar 'daar waar het lekker weer is op dat moment'. :)
 
wij willen in het hoogseizoen scotland aan gaan doen,dus zit alles heerlijk te lezen,
info over alles is dus welkom vooral voor leuke routes, voor tom tom rider 2...
we denken eraan om ijmuiden newcastle te doen,ik wacht denk ik met boeken tot januari,omdt je bij de anwb korting krijgt,en die hebben 2011 nog niet op hun site staan..........


dus ik wacht met smacht op jullie tips.........

moet erbij zeggen dat ik morgen hernia operatie krijg (2 e keer al ),
dus vanaf ergens volgende week soms heel effkes al kan gaan zitten om jullie reacties te bekijken,dus niet denken warom reageerd ze nu niet.........


onze vakantie van dit jaar was super.....eifel,zwarte woud,oostenrijk,italie,zwitserland,frankrijk.......toen motor stuk..............ach ja 2 dagen te vroeg..........

doei doei karin
Beter laat dan nooit:

Midges

Goed doorlezen, want daar zul je last van krijgen..
 
Even een oud topic boven halen en gelijk gebruiken waar het voor bedoeld is.

Ik ga eind april naar de UK toe en zit nu te twijfelen tussen Wales of Zuid-Engeland. Nu heb ik vernomen dat het in die periode in Wales regenachtig kan zijn en dat het in het zuiden dan warmer/droger is. Ik wil eigenlijk wel weten wat jullie ervaringen daar mee zijn, want droog weer is beter als kans op veel regen?
Overigens is het wel zo dat als ik in april naar het zuiden ga, dan ga ik een andere keer naar Wales en vice versa.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, slecht weer in Wales...

Wij wilden in 2011 naar Wales, alles was geregeld, routes, hotel, campings en overtocht. Een kleine week voor vertrek waren de weersvoorspellingen niet geweldig voor GB, maar eigenlijk was het in heel West Europa niet echt geweldig. Een echt droog alternatief was er dan ook niet. In het gehele Alpen gebied zouden we het ook niet droog gaan houden.

Een dag voor vertrek bleken de voorspellingen eigenlijk wel mee te vallen. Daarom besloten om toch de oversteek maar te wagen.

We zijn 8 dagen in Engeland en Wales geweest, en een klein buitje van 15 minuten gehad.

Kortom, je weet het daar nooit van te voren. Gewoon gaan, en bereid je op het slechtste voor, dan valt het altijd mee.
 
Kortom, je weet het daar nooit van te voren. Gewoon gaan, en bereid je op het slechtste voor, dan valt het altijd mee.
Zo is dat.

Ik kom regelmatig in Wales. Meestal in de maand februari. Afgelopen zomer, onderweg naar Ierland, wel toevallig midden een hittegolf. Maar zelf hadden de Welsh (net als de Ieren) het hele jaar 2012 uitzonderlijk veel regen gehad. Ik geloof ook niet dat het veel verschilt met bijvoorbeeld Kent.

Ga er maar vanuit dat het nat kan zijn. Dan valt het altijd mee, zoals de vorig poster al schreef. Ik zit er zelf niet zo mee. Zonde om zo´n streek daarvoor links te laten liggen.

Twee filmpjes van me. Eentje van een paar weken geleden en eentje van dezelfde periode vorig jaar.

Wales 2013

Wales 2012
 
Overtocht is ook mogelijk vanaf hoek van holland naar harwich met de stenaline.
minder dan 200 euri''s voor een retour.
 
Wales, zeker doen. Al was het maar vanwege die plaatsnamen.

Prachtige natuur, aardig volk... is me alles bevallen afgelopen jaar. Met het weer moet je mazzel hebben, maarja... dat geldt voor heel de UK wel :P
 
Ik ga eind augustus via de tunnel naar Folkestone, dan Zuid-Engeland, door Dartmoor en Exmoor via Bristol naar Wales. Route vordert gestaag. Post binnenkort wel eens een routeplaatje.
En qua weer, tja, dat weet je een half jaar van te voren toch niet. Waterdichte kleding mee, zorgen voor droge bagage en in de route ook wat ontsnappingsmogelijkheden inbouwen voor als het echt te slecht wordt.
 
Laatst bewerkt:
Het wordt toch gewoon Wales, ik zorg voor voldoende kettingvet en een goed pak :) Tentje gaat mee achterop, dus ik zie wel waar ik uit kom. Ik heb al wel een aantal dingetjes op de kaart en in Mapsource gemarkeerd, maar tips over bezienswaardigheden, wegen en gebieden zijn altijd welkom.
 
De boot is gereserveerd, Duinkerke-Dover en vice versa, dus dat zijn zo'n beetje de enigste 2 harde tijden die ik ga hanteren. Het mooiste zou zijn om gewoon in de haven aan te komen en dan dan ter plekke kijken of er plaats is, maar dit blijkt behoorlijk prijzig te zijn B|
 
Laatst bewerkt:
Deze site ga ik eens bekijken, ben ook van plan om het "Pontcysyllte-aquaduct" te gaan bekijken, lijkt me wel gaaf.
- Pontcysyllte
- Anglesey (met llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch)
- Ironbridge
- Snowdonia :9~

En als je langs Birmingham komt moet je even het National Motorcycle Museum meenpakken :]
 
Ik moet nu echt gaan stoppen met Googelen, ik kom veel te veel tegen wat ik in 6 dagen nooit kan gaan doen :X Ik heb al gezien dat je in Wales makkelijk 2 weken kan gaan rijden en dan heb je nog niet eens alles gezien.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer ga je Hans? Wij gaan eind april ook met een groepje naar Wales :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan