UK (minus Schotland) op de motor [Centraal]

Faithy

MF veteraan
3 feb 2006
30.323
13
In navolging op Schotland op de motor [Centrale informatie] hier een topic voor de rest van de UK:

uk-map.gif

Wales, Noord- en Zuid Engeland en Noord Ierland.

Voor velen een populaire bestemming met de motor, gezien de grote druktes elk jaar weer op de veerboten van P&O en DFDS.

Hier een topic met wat centrale informatie over land, overnachtingsmogelijkheden, richtprijzen, leuke weggetjes die niet overgeslagen mogen worden en ga zo maar door.

Even wat jatwerk om te beginnen uit het Schotlandtopic van Autoreply:

Hoe kom je er?:

Noord-Engeland
IJmuiden (Adam)-Newcastle.
Vertrek om 1730, aankomst om 0930
Prijs 270 Euro.
Afstand: Den Haag Edinburgh: 250 km
Meer informatie

Noord-Engeland
R'dam-Hull
Vertrek om 2100, aankomst om 0815
Prijs 348 Euro.
Afstand: Den Haag - Edinburgh: 827 km
Meer informatie

Zuid-Engeland
Calais-Dover
Vertrek de hele dag lang.
Prijs 108 Euro.
Afstand: Den Haag - Edinburgh: 1165 km
Meer informatie

Let op: Links rijden:
Volgens de ervaringsdeskundigen valt het reuze mee. Opletten bij het wegrijden na een stop of op rustige landweggetjes.

Bezienswaardigheden per streek:

Zuid-Engeland


Midden-Engeland


Noord-Engeland


Wales



Eventuele routes voor nagivatie-apparaten:


Overnachtingsmogelijkheden:
 
Laatst bewerkt:
aangezien mijn/onze eigen vakantie naar de UK gaat in 2010 heb ik gezocht naar een centraal topic, maar niet gevonden, dus vandaar deze :)

brand maar los allen! :)
 
Laatst bewerkt:
't is al wel effe geleden, maar ik denk er nog regelmtig aan terug:

We deden met 5 motoren (6 personen) een tocht langs de zuidkust. Vanuit Frankrijk met de ferry naar Ramsgate. Daarna langs de zuidkust naar Lands End getrokken, over alleen maar kleine wegen. De grotere steden zoals Porthsmouth hebben we gemeden.

Overnacht hebben we in B&B's, ik vind dat nog altijd erg leuk daar (hoewel ik een campeerder ben)

Leuk:
Brighton. Vroeger een bekend vakantie oord voor de beter gesitueerden. Er hangt daar een bepaalde "vergane glorie" sfeer die ik erg leuk vond.

Polperro, Rye en nog veel meer kleine, leuke vissersplaatsjes.

Cornwall: Rust en ruimte, erg prettig rijden.

Heel GB is een soort open lucht museum.

Links rijden valt met de motor erg mee. In het begin moet je even wennen. Pas als je denkt dat je het onder de knie hebt ga je een keer in de fout. Dan rijd je weg zonder na te denken, en zit je toch ineens aan de verkeerde kant.

Ik ga de foto's weer eens opzoeken........
 
Links rijden valt inderdaad ontzettend mee en went al na een half uurtje sturen :]
scheelt dat je op de motor zit en niet op de auto en dus makkelijker de fijnste positie op de weg kunt kiezen.. je stuur aan de andere kant van de auto zetten is net wat moeilijker :P
 
Zuid-Engeland
Calais-Dover
Vertrek de hele dag lang.
Prijs 108 Euro.
Afstand: Den Haag - Edinburgh: 1165 km



Overnachtingsmogelijkheden:

das wel heel duur niet? ben laatst met auto+aanhanger met de eurotunnel geweest, was vor 70 euro op en neer geloof ik. Motor staat me iets van bij dat je voor 40 euro klaar bent en je bent binnen 30 minuten in de UK. prijzen etc kun je nakijken op de site van eurotunnel.
 
das wel heel duur niet? ben laatst met auto+aanhanger met de eurotunnel geweest, was vor 70 euro op en neer geloof ik. Motor staat me iets van bij dat je voor 40 euro klaar bent en je bent binnen 30 minuten in de UK. prijzen etc kun je nakijken op de site van eurotunnel.
heb alleen nog even gecopy paste van het Schotland topic, moet nog verifieren :)
 
Wij zijn ook van plan om dit voorjaar weer die sloot over te springen.
De eerste keer de noordzijde van uk en ierland.

Nu alleen de zuidkant.

Kortom eens kijken of er nog nieuwe reacties te vinden zijn.

Planning is via de zuidkust naar Landsend.
Vervolgens de noordkust van Cornwall en Devon naar Bristol en dan binnendoor naar Oxfordshire.
 
Wij zijn ook van plan om dit voorjaar weer die sloot over te springen.
De eerste keer de noordzijde van uk en ierland.

Nu alleen de zuidkant.

Kortom eens kijken of er nog nieuwe reacties te vinden zijn.

Planning is via de zuidkust naar Landsend.
Vervolgens de noordkust van Cornwall en Devon naar Bristol en dan binnendoor naar Oxfordshire.


Afgelopen najaar heb ik een rondreis gemaakt. Ik ben overgestoken met de boot van Calais naar Dover, zo door ZuiD Engeland naar Land's End, toen via de noordkant van Cornwall en Devon Naar Bristol. Daarna ging mijn reis via Zuid Wales naar Ierland.
Na Ierland was het via Schotland naar John 'O groats en weer huis.
Van het zuidelijk deel heb ik de tracklogging nog wel
Ook heb ik een reisverslag gemaakt met foto's.

EgbertO
 
schopje!

Onze huwelijksreis gaat naar Wales! :) we hebben daar iig een week een studiootje gehuurd in de buurt van Brecon, bij de Brecon Beacons *O* :] motorrijden, wandelen en geocachen! :Y

en daarna, bij lekker weer, door naar waar het lekker weer is met de tent :)
 
Wales is erg mooi en perfect voor leuke motortrips. Heel veel plezier en hier alvast een voorproefje!





































































 
Laatst bewerkt:
Zuid-Engeland
Calais-Dover
Vertrek de hele dag lang.
Prijs 108 Euro.

Wij hebben net geboekt bij P&O
Heen op zaterdag, terug op donderdag (5 overnachtingen in The New Forrest).
Heen en terug, motor en 2 personen 45.5€

Bezienswaardigheden per streek:

Zuid-Engeland


Midden-Engeland


Noord-Engeland


Wales

Alles wat we bezocht hebben in 15 jaar over de plas vind je terug op onderstaande lijst:
http://lucsa1.be/kastelenlijst UK.htm
 
Laatst bewerkt:
Wij vonden in die regio van Wales het dorpje Hay-on-Wye (niet ver van Brecon) erg leuk . Het dorpje zit stampvol (tweedehands) boekenwinkels. Je kunt je er helemaal suf kopen aan goedkope boeken, zolang het nog maar in de koffers past he!
 
@kees

He kees mooi reisverslag van je trip naar wales, nou zg ik dat je een gramin hebt heb je daar ook nog de routes van die jij hebt gereden??
Ik wil namelijk waarschijnlijk ook zo'n route dit jaar gaan rijden.

Ik hoor het wel van je gr :]
 
@bikermice

Ik heb het .gdb bestand van MapSource gevonden. Daar staan mijn POI's, routes en de gereden tracks in. Ik stuur je een PB. Veel plezier in Wales.
 
Wij gaan waarschijnlijk ook dit jaar richting de UK. Zijn nu een beetje naar de mogelijkheden aan het kijken, hou dit topic dus zeker in de gaten!
 
Ik en 4 vrienden zitten in mei een dag of 8 bij de North West 200 races in Noord Ierland *O*
 
hoi oma! *O* :W

Wij hebben zojuist onze *O* huwelijksreis *O* geboekt!

We gaan naar de UK dus.

Hebben een week een studiootje in Wales geboekt, en gaan een paar dagen voordat die boeking ingaat richting het eiland en we zien wel wanneer we teruggaan.

Via P&O een enkele reis geboekt (nog steeds debiel dat je daar niet gewoon 2 motoren op 1 reservering kunt zetten en dus NIET online kunt boeken :') ) in een premium buitenhut met 2 bedden naast elkaar *D

zondagavond varen we over, en dan rustig aan via het Peak District enzo richting Wales! :] Tent achterop en rijden maar *O* zin in!

Nog tips/must see's op de route Hull --> Brecon Beacons? :)
 
Vraagje aan de Wales gangers: hoe lang kun je er rondrijden? Zonder dus echt veel dubbel te rijden?

Week? Minder? Meer? :)
 
Zeker wel een week, iets meer ook wel denk ik. Anders kun je altijd nog de boot naar Ierland pakken natuurlijk!

Brecon Beacons zijn heel mooi, vervolgens richting Lampeter is het altijd druk met motorrijders. Richting de kust is het ook wel aardig (New Quay leuk stadje) maar daar zijn het veel wegen met hoge heggen er langs. Dus dat rijdt niet super lekker (vind ik). Verder naar boven, Snowdonia, is een veel ruiger landschap. Lijkt in sommige stukken wel wat op Schotland. Prachtig: Pass of Llanberis. Kun je ook nog Mount Snowdon op wandelen trouwens. Aanrader om te bezoeken is Portmeirion, "nep"dorpje waar The Prisoner is opgenomen. Erg fotogeniek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan