How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Hoi,

Nee ik bedoel een 2006 motor invoeren, betaal ik dus geen btw, maar wel bpm over?

en daar kun je als zaak niets mee, met de nota of afschrift van die betaling?

Allereerst, ik weet niets! zeker hierover omdat ik geen eigen zaak oid heb. En dus of je daar nog wat leuks mee kan.
Maar als je je BPM berekend krijg je alleen te zien wat je normaal op een nieuwe NL motor aan BTW had betaald. Dus ik dénk dat je dan op een 2ehands motor idd alleen de BPM betaald.
 
ok, weten we in elk geval net zo veel :+

vraag het wel ff bij de motorzaak zaterdag hoe het werk, mag aannemen dat het van hem uit ook niet alleen liefdadigheid is om mijn motor uit duitsland op te halen, daar gaat echt niet veel van de vraagprijs af zoals in NL en vraagprijs is vaak ook wat reeeler dan hier.
 
Beste mensen,

Ik had een vragen mbt het invoeren van motoren.

1 Vanuit welk land is het gemakkelijker om een motor in te voeren? Via Duitsland of Belgie?

2 Wat is het verschil in prijzen tussen beide landen?

3 Mag je handelen in het importeren van motoren? Dus importeren en verkopen met een winstpercentage? Of zitten daaraan beperkingen? Zoals ik gelezen had, dat je een jaar de motor op je naam moet hebben?

Mvg, John
 
Beste mensen,

Ik had een vragen mbt het invoeren van motoren.

1 Vanuit welk land is het gemakkelijker om een motor in te voeren? Via Duitsland of Belgie?

2 Wat is het verschil in prijzen tussen beide landen?

3 Mag je handelen in het importeren van motoren? Dus importeren en verkopen met een winstpercentage? Of zitten daaraan beperkingen? Zoals ik gelezen had, dat je een jaar de motor op je naam moet hebben?

Mvg, John

1 Over het algemeen weten de keurmeesters dat de Duitse motor APK moeten hebben. Dat deze dus over het algemeen in goede staat zijn. Belgische motoren geen ervaring mee.

2 Prijsverschil geen idee, Duitsland is om de hoek België veel verder.

3 Ik heb me er nog niet helemaal in verdiept maar zover ik nu weet: Je mag binnen een jaar 7 motoren op naam zetten en verkopen. Meer dan zou je handelaar zijn en een naheffing (ergens van) krijgen. Maar dit moet ik nog na kijken of dat nu van 1 jan tot 31 dec geldt of gewoon van motor tot motor zeg maar.
 
Oke bedankt, wanneer je naheffingen ed zal krijgen, is het niet zo lucratief denk ik..

Maar zonder die naheffingen, is het dan ook wel lucratief denken jullie?
 
Oke bedankt, wanneer je naheffingen ed zal krijgen, is het niet zo lucratief denk ik..

Maar zonder die naheffingen, is het dan ook wel lucratief denken jullie?


[me="alexed9"]denk aan die vervelende reclame....hoe was het ook weer?? weet je wat jij zou moeten doen??? :+[/me]
 
Zonder naheffingen zeker lucratief.

Maar ik zou dan een vrachtwagentje uit Engeland ophalen.

cbr1000rr 2004, 4500 euri, incl bpm kenteken enz 5300 euro.
Prijs bij dealer in Zwolle die precies bovenstaande doet: 8750..........

verkoop er eens 5 per jaar.........voor 8.000 heb je er zelf bijna 2 voor niets ;)
 
Hoi,

vraagje , misschien een domme, maar volgens mij zijn er alleen domme antwoorden ;) :

Hoe zit het eigenlijk met de btw?

En kan mijn motorzaak die terugvorderen als ik hem de bon geef? en dat ik dus een deal met hem sluit ;)

Oke, dan hier het domme antwoord....
Het staat niet duidelijk op de site van de belastingdienst, maar is wel belangrijk: bij het loket waar je die BTW (Als die dus betaald moet in geval van een motor, jonger dan 6 mnd en/of minder dan 6000 km op de teller) en de BPM moet aftikken kun (moet) je een formulier vragen, waarme je dan weer de in het EU-land van aankoop betaalde BTW kunt terugkrijgen . Als je bij een dealer gekocht heb kan dat via die dealer.... (anders via de belastingdienst van dat land, maar dat kunnen ze je aan het loket verder wel vertellen)

Niet vergeten dus....
 
Laatst bewerkt:
Misschien is dit handig voor de OP:

http://www.bpmcalculator.eu/

De enige goede BPM calculator die het momenteel doet.
 
Goedenavond,

zat vandaag nog eens te kijken op mobile.de staat weer zat op, helaas alle knaken nog niet dus moet nog ff wachten, zal in de winter wellicht daar ook wat goedkoper zijn (?)
 
Goedemorgen,

de 17e ga ik mijn zx10r ophalen :)

kerel woensdagavond gesproken en gemaild. moet mijn zijn adres nog mailen.
als ie dat morgen nog niet gedaan heeft bel ik er ff achter aan.

mijn avontuur post ik hier nog wel *O*

VRAAGJE
Ik heb dus een formulier voor invoer en en een BPM berekening die ik zelf moet invullen en afgeven?
 
Laatst bewerkt:
Als je particulier bent krijg je dat allemaal bij het RDW. Hoef je dus niet zelf per se te regelen. Maar is misschien te downloaden en thuis in te vullen? Heeft geen noodzaak iig.
 
Hoi,

ok en die vullen het samen met mij in of zo?

vanuit duitsland dus meteen dinsdagmiddag door naar RDW Zwolle en daar moet ik ook betalen enz.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

ok en die vullen het samen met mij in of zo?

vanuit duitsland dus meteen dinsdagmiddag door naar RDW Zwolle en daar moet ik ook betalen enz.

Voor het RDW heb je helemaal geen formulieren nodig, voor de BPM geeft de douane beambte je een formulier en die legt uit wat je waar moet invullen (wederom als particulier zijnde). Koekje dus.

Je weet dat je meestal een afspraak moet hebben hé? Maar goed, daar zal je allemaal wel aan gedacht hebben.
Succes!
 
oh ok, doane geeft me de formulieren mee.

ach de eigenaar van motorzaak gaat met me mee en die heeft dit wel vaker gedaan, mag aannemen dat hij me wel assisteert.

ja afspraak maken is handigst, voor mij meteen dinsdagmiddag want heb die dag vrij genomen.
 
Douane stopt met hulp bij uw aangifte bpm
(6 november 2009)

De Douane helpt u vanaf 1 december 2009 niet meer bij uw aangifte belasting personenauto's en motorrijwielen (bpm). Tot die datum kunt u nog hulp krijgen bij:

  • het vaststellen van de catalogusprijs van uw voertuig
  • het berekenen van de bpm
De Douane kan u hierbij na 1 december niet meer helpen omdat de wet- en regelgeving voor de bpm veranderen.

Waar kunt u na 1 december 2009 voor hulp terecht?
Voor informatie over uw voertuig, zoals de catalogusprijs en koerslijst: bezoek de internetsites van bijvoorbeeld Autotelex, ANWB en officiële merkimporteurs
Voor het invullen van uw aangifte bpm: schakel de hulp in van fiscaal deskundigen, zoals fiscale adviseurs en accountantsbureaus

Bron:
http://www.belastingdienst.nl/actueel/09110601_douane_stopt_met_hulp_bij_uw_aangifte_bpm.html
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort waarschijnlijk naar een motor bij onze oosterburen kijken. Nu vroeg ik mij af of het verzekering technisch wel kan om een proefrit te maken als 'ausländer', weet iemand dat?
 
Ik ga binnenkort waarschijnlijk naar een motor bij onze oosterburen kijken. Nu vroeg ik mij af of het verzekering technisch wel kan om een proefrit te maken als 'ausländer', weet iemand dat?

Why not? Als die Duitser de motor gewoon verzekerd heeft en je dus toestemming geeft te gaan rijden. Maakt voor de verzekering weinig uit of je nu NL, Duits of Amerikaans bent lijkt me.
 
Ok. Klinkt ook wel logisch ja.

Kunnen jullie even meedenken? Ik zit te kijken naar een Kawasaki ZX9R van 2003 met 23dkm op de teller voor 3500 euro. Op fastguzzi bereken ik de BPM en ik kom op iets meer dan 500 euro uit. Mocht ik de motor dus kopen en invoeren zal dat dus ongeveer kosten:

Vraagprijs: 3500 euro
BPM: 500 euro
Op naam zetten: 10 euro
Reiskosten: 30 euro
RDW keuring: 150 Euro

Totaal zal het dus zo rond de 4200 euro kwijt zijn, klopt wel aardig toch? Lijkt me toch wel aantrekkelijk. Voor dit type motor betaal je in NL makkelijk 5000 euro volgens mij.
 
Als dat zo ongeveer overeenkomt met wat ik in de OP heb gezet moet dat kloppen ja.

Bedenk alleen wel dat er met de motor ook nog best iets kan zijn en dan is van te voren kijken lastig bij Duitse motoren (staan vaak verder weg) dus of je 800 euro verschil voldoende vind is aan jezelf natuurlijk. Vergelijk het ook met andere Duitse motoren ivm onderhandelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan