How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Fastguzzi, ik ook niet :) dus sorry.

Supercupper, ja das wel handiger ja.....gelukkig was het bij mij niet zo druk en was ik steeds vrij snel aan de beurt.

Sjaak, ja bij mij ging het ook zo, totdat het motornr anders was dan framenummer ivm nieuw frame, moest mailtje sturen naar kawasaki blabla.

al met al ben jij dus ook 2,5 uur onderweg geweest of oz, ik ook, drama :)
beter dat het je gelukt is, en inderdaad voor het weekend nog kentekenpapieren en kentenplaat laten drukken en goan!! (mits redelijk weer :) )
 
Ja, het is jammer dat het zo inefficiënte puinzooi is, maar ach, je staat er ook niet elke dag. Ik heb me laten vertellen dat je vroeger 8 weken moest wachten dus zo erg is het allemaal ook weer niet.

Een kentekenplaat laten drukken, waar heb jij dat laten doen?
 
Misschien www.ebay.co.uk ?

Weet iemand waar ik strakjes een kentekenploat kan loat'n druk'n?
 
Zo, eindelijk kentekenpapieren binnen, van de week ff een plaat laten drukken en dan kunnen we eindelijk op pad! :P
 
Zag op mobile.de dat BMW K1200S'en ook voordeliger zijn. € 8.200,00 met een jaar dealergarantie (moet ik wel naar Munchen...). Met BPM en al die shit erbij zit je dan op een kleine € 9.000,00 terwijl ze hier toch wel € 11.000,00 doen. Op MP wel wat minder trouwens...
 
Zag op mobile.de dat BMW K1200S'en ook voordeliger zijn. € 8.200,00 met een jaar dealergarantie (moet ik wel naar Munchen...). Met BPM en al die shit erbij zit je dan op een kleine € 9.000,00 terwijl ze hier toch wel € 11.000,00 doen. Op MP wel wat minder trouwens...

In zo'n geval wel alles meerekenen.

Dag vrij nemen kost je ook wat.
De reisafstand kost je al zo'n dikke 200 euro aan brandstof en eten
Motor zelf natuurlijk
en het invoeren zelf

Denk niet dat je dat allemaal voor 800 euro gaat redden...
 
De vraagprijs is € 8200,00, maar kan me voorstellen dat daar ook nog wel iets vanaf kan... Laat het anders € 9250,00 worden. Da's nog steeds een nette prijs voor zo'n machine.
 
Laat ik het anders stellen. Het zal goedkoper zijn waarschijnlijk. Maar staar je ook weer niet blind. Hou het altijd ruim aan. BPM kan je natuurlijk precies berekenen maar er zijn altijd nog dingen die erbij komen. Ook in NL kom je weleens een goedkope tegen en naar Munchen rijden ben je echt ff meebezig als in reken er eigenlijk ook een overnachting bij (bij de verkoper proberen te regelen) Maar het is helemaal een takke end rijden als de motor toch niet helemaal zo goed zou zijn als gemeld.

Ik zelf zoek ze op max 200km. Dat is te doen verder zou ik met mijn werk iets zien te regelen ;)
 
ff nuancering aanbrengen, munchen is wel eind ja, ik ben totaal 7 uur onderweg geweest incl 1 uur bij verkoper.

in Duitsland gaat er HEEL weinig af, is mijn ervaring, vraagprijs is daar meestal ook reeeler dan in NL, hier zakken sommigen wel 3 keer...........daar is het vaak al een goede prijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit op dit moment te bieden op een motor in Oostenrijk. Heeft iemand wel eens een motor uit dat land geïmporteerd? Uit Duitsland heb ik al 2x gedaan, maar ik heb geen idee hoe in Oostenrijk het kentekensysteem door de war steekt.
 
Ik zit op dit moment te bieden op een motor in Oostenrijk. Heeft iemand wel eens een motor uit dat land geïmporteerd? Uit Duitsland heb ik al 2x gedaan, maar ik heb geen idee hoe in Oostenrijk het kentekensysteem door de war steekt.

Op zich is het ook gewoon EU maar verder????
 
Ik had inderdaad al het vermoeden dat Oostenrijk in de EU ligt. Maar de verkoper is particulier en ook niet bekend met welke papieren hij nu wel en niet moet meegeven, uitschrijven of niet, enz enz.
 
Ik had inderdaad al het vermoeden dat Oostenrijk in de EU ligt. Maar de verkoper is particulier en ook niet bekend met welke papieren hij nu wel en niet moet meegeven, uitschrijven of niet, enz enz.

Aaah, die vraag had je op het Modjes examen wel goed? :P

Ik zou de verkoper vragen om zich er even in te verdiepen die weet vast wel bij welke instanties hij/jij zou moeten aankloppen.
 
hallo mensen ik ben hier nieuw en weet niet of ik het allemaal goed plaats enzo maargoed. ik ben al een hele tijd opzoek naar een scooter bedrijf in duitsland die gilera runner 180cc's verkopen ik ben van plan om er ergens in duitsland een te halen en dan in nederland in te voeren maar, ik kan nergens een goede site, bedrijf of wat dan ook vinden. ik hoop dat iemand mij kan helpen!


mvg
 
Terug
Bovenaan Onderaan