How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Het is nu gelukt bij Unive. Independer kon het niet, A.S.R. zou het kunnen maar kan alleen via tussenpersoon. Bij allemaal moet het telefonisch omdat de kentekenchecks niet werken. Ben inmiddels voorlopig verzekerd maar heb de kentekencard nog niet dus kan nog geen plaat laten maken :-)
 
Daarom heb ik een verzekerings agent.
Waar ik ook ben, wat ik ook koop, ik hoef hem maar te bellen, en hij regelt alles verder, neemt de motor mondeling aan, ( kan ik hem niet bereiken is inspreken van kenteken, meldcode en datum en tijd voldoende) hij heeft een getekende volmacht van mij, en als hij vragen heeft, belt of mailt hij me. en hij zoekt altijd de goedkoopste verzekering voor mij op...
Laatst kreeg ik een mailtje dat ik overgezet was naar klaverblad, omdat die enkele tientjes goedkoper waren dan wat ik had...
Da's service en mijn hele familie heeft al hun verzekeringen via hem lopen.
Niet de aller-aller goedkoopste denk ik, maar die paar centen extra is mij dat wel waard
 
Meer mensen hier moeite gehad met een verzekering afsluiten op een geïmporteerde motor? Ik heb sinds gisteren een kenteken maar helaas zijn er maar een paar die een verzekering af willen/kunnen sluiten. Ik wordt vooral doorverwezen naar Diks verzekeringen maar die zijn flink aan de prijs. ASR lijkt het ook te kunnen doen maar dat moet dan weer via een tussenpersoon.

Ik moet er bij zeggen dat ik de kentekencard nog niet binnen heb en dat ik de motor eigenlijk vrijdagavond verzekerd wil hebben voor een trip naar Duitsland (uiteraard als ik de kentekencard + kentekenplaat op tijd heb).

Wat zijn de ervaringen en heeft iemand nog tips/aanraders?

Zowel met de invoer van een auto en een motor geen probleem gehad deze te verzekeren voor de periode van invoer tot op kenteken. Was bij Interpolis/ centraal.beheer. Framenummer was voldoende. Maar goed die vangen jaarlijks ruim 1200 euro aan premies terwijl we nauwelijks wat claimen.
 
Daarom heb ik een verzekerings agent.
Waar ik ook ben, wat ik ook koop, ik hoef hem maar te bellen, en hij regelt alles verder, neemt de motor mondeling aan, ( kan ik hem niet bereiken is inspreken van kenteken, meldcode en datum en tijd voldoende) hij heeft een getekende volmacht van mij, en als hij vragen heeft, belt of mailt hij me. en hij zoekt altijd de goedkoopste verzekering voor mij op...
Laatst kreeg ik een mailtje dat ik overgezet was naar klaverblad, omdat die enkele tientjes goedkoper waren dan wat ik had...
Da's service en mijn hele familie heeft al hun verzekeringen via hem lopen.
Niet de aller-aller goedkoopste denk ik, maar die paar centen extra is mij dat wel waard

Ik vind voorwaarden belangrijker.
 
~[/quote]maar heb de kentekencard nog niet dus kan nog geen plaat laten maken :-)~[/quote]

Ik vraag me dan af,hoe jij nu al een kenteken hebt of weet maar nog geen kentekencard/bewijs heb?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het begrijp.
Het antwoord staat in je vorige posts.

Maar al heb jeje motor verzekerd,
Zonder kentekencard heb je nog geen kentekenplaat toch?

Ik weet niet of je op de hoogte bent,maar bij veel bedrijven duurt het een dag voordat je kentekenplaat ook gemaakt is.

Hopen dat je morgen je kentekencard binnen hebt.

Je linkje werkt overigens niet Daniel.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het begrijp.
Het antwoord staat in je vorige posts.

Maar al heb jeje motor verzekerd,
Zonder kentekencard heb je nog geen kentekenplaat toch?

Ik weet niet of je op de hoogte bent,maar bij veel bedrijven duurt het een dag voordat je kentekenplaat ook gemaakt is.

Hopen dat je morgen je kentekencard binnen hebt.

Je linkje werkt overigens niet Daniel.

Dan is het deze denk ik: Uw huidige voertuigen bekijken | RDW

Vlak bij mijn werk zit een RDW erkende automaterialen zaak waar je kunt wachten op je plaat mits je voor 3 uur 's middags er bent. Daarvoor heb ik inderdaad wel de kentekencard (en een rijbewijs) nodig, dus ja, ik hoop ook dat ik hem morgen heb :+
 
Het is nu gelukt bij Unive. Independer kon het niet, A.S.R. zou het kunnen maar kan alleen via tussenpersoon. Bij allemaal moet het telefonisch omdat de kentekenchecks niet werken. Ben inmiddels voorlopig verzekerd maar heb de kentekencard nog niet dus kan nog geen plaat laten maken :-)
Laat een ongeldige plaat maken, voor dat tripje.
De echte plaat komt wel als je je spullen binnen hebt.
 
Vlak bij mijn werk zit een RDW erkende automaterialen zaak waar je kunt wachten op je plaat mits je voor 3 uur 's middags er bent. Daarvoor heb ik inderdaad wel de kentekencard (en een rijbewijs) nodig, dus ja, ik hoop ook dat ik hem morgen heb :+

Ik kreeg de kentekencard na 1,5 week binnen,de rdw liep in Juni een heel eind achter met de aanvragen.(ik weet overigens niet of dat nu nog is)
 
Kentekenplaat in de pocket! Heeft van ophalen tot en met kentekenplaat totaal 8 dagen/6 werkdagen geduurd :+
 
Ah okee,

ik had namelijk al eens verzonnen een nederlandse motor te laten aanmelden door iemand die geen motorrijbewijs heeft 8-)
 
Hallo,

Zit al een tijdtje te kijken naar een motor uit Duitsland maar nu ben ik benieuwd wat ik allemaal moet doen om ervoor te zorgen dat ik hem op Nederlands kenteken kan rijden.
Tevens natuurlijk niet onbelangrijk wat het ruwweg gaat kosten..

Het gaat om een daytona 675r uit 2013 met 4100 kilometer op de teller.
 
Hallo,

Zit al een tijdtje te kijken naar een motor uit Duitsland maar nu ben ik benieuwd wat ik allemaal moet doen om ervoor te zorgen dat ik hem op Nederlands kenteken kan rijden.
Tevens natuurlijk niet onbelangrijk wat het ruwweg gaat kosten..

Het gaat om een daytona 675r uit 2013 met 4100 kilometer op de teller.

Serieus?

Lees de OP eens |( _O-
 
Vraagje :
Een week geleden(5 werkdagen) bij het rdw geweest en alles ging goed.
Heb alleen het belasting formulier opgestuurd naar Heerlen zoals aangegeven in de folder vanwege reisje buitenland ivm werk.
Wat ik overal lees dat je vrij snel een mail krijgt van de belasting om je bpm af te dragen maar heb nog helemaal niks gehoord of gehad.
Ben ik nu ongeduldig (net zoals iedereen) of lijkt er toch iets niet goed gegaan te zijn?

Heb maandag een motortripje maar die kan ik afzeggen ben ik bang of kan ik daarvoor ook een 1 dags kenteken aanvragen?
 
Qua tijd durf ik niet te zeggen, kan door vakanties zomaar wat achter liggen kan ik me denken.

Eendaags kenteken is volgens mij alleen voor de directe rit tussen rdw en thuis. Buitenland dacht ik sowieso niet maar dat kan Google je vast wel vertellen.
 
Vraagje :
Een week geleden(5 werkdagen) bij het rdw geweest en alles ging goed.
Heb alleen het belasting formulier opgestuurd naar Heerlen zoals aangegeven in de folder vanwege reisje buitenland ivm werk.
Wat ik overal lees dat je vrij snel een mail krijgt van de belasting om je bpm af te dragen maar heb nog helemaal niks gehoord of gehad.
Ben ik nu ongeduldig (net zoals iedereen) of lijkt er toch iets niet goed gegaan te zijn?

Heb maandag een motortripje maar die kan ik afzeggen ben ik bang of kan ik daarvoor ook een 1 dags kenteken aanvragen?

Bij mij duurde het (vorige maand) een werkdag nadat ik 's ochtends het formulier bij de RDW gedropped heb en de e-mail om de BPM te betalen. Maandag ga je sowieso niet redden; je moet de betaling nog doen, die moet verwerkt worden dan dan moet de RDW het kenteken nog op naam zetten.

Zoals al gezegd; een 1dagskenteken is alleen om van en naar het keuringsstation te rijden. Als ze je pakken en je bent niet op weg naar het keuringstation, dan ben je de klos. Een vals kenteken kun je doen (ik heb het ook overwogen omdat ik met hetzelfde probleem zat ;-)) maar daar staat een boete van tot 3500 euro op en een celstraf van 6 maanden. Daarbij ben je niet verzekerd en krijg je daar een boete voor plus alle risico's en kosten van onverzekerd rijden. Doe het dus niet. Hoe dan ook moet je ook een verzekering fixen. Duitsland biedt tijdelijke kentekens (mocht je daar heen gaan), maar die moet je in Duitsland aanvragen en ophalen en ik verwacht ook niet dat je die overal voor mag gebruiken. Ook worden die kentekens niet erkend in Nederland.

Samengevat: maandag gaat never nooit niet lukken (helaas voor jou).
 
Vraagje :
Een week geleden(5 werkdagen) bij het rdw geweest en alles ging goed.
Heb alleen het belasting formulier opgestuurd naar Heerlen zoals aangegeven in de folder vanwege reisje buitenland ivm werk.
Wat ik overal lees dat je vrij snel een mail krijgt van de belasting om je bpm af te dragen maar heb nog helemaal niks gehoord of gehad.
Ben ik nu ongeduldig (net zoals iedereen) of lijkt er toch iets niet goed gegaan te zijn?

Heb maandag een motortripje maar die kan ik afzeggen ben ik bang of kan ik daarvoor ook een 1 dags kenteken aanvragen?
Je noemt tweemaal de BPM maar ik denk dat je meer verlegen zit om de uiteindelijke kentekenplaat. Veertien dagen tijd tussen de keuring en de tenaamstelling is niet uitzonderlijk. Dus nog even geduld opbrengen.
 
nadat de BPM is ontvangen duurt het 5 werkdagen eer het kenteken wordt afgegeven.

tijdelijke Duitse kentekens kan je in NL wel aanvragen, maar vergt een rete-strakke planning en de kentekens zijn slechts 5 dagen geldig. dat wil zeggen: vanaf de dag dat je het kenteken aanvraagt gaat de geldigheidsduur in. dat betekent dus dat het kenteken in feite al 1,5 dag oud is als het op je deurmat ligt.

ik heb indertijd zelf een (achteraf gezien fout) tijdelijk Duits kenteken aangevraagd om een auto in München op te halen:

043.jpg


kost je € 200 inclusief WA-verzekering. een hoop romslomp en het risico dat je aangehouden wordt. al had ik het idee dat de nederlandse politie indertijd niet wist wat ze er mee aan moesten.

advies is dus: gewoon lekker wachten tot je kentekenkaart op de mat ligt, plaatje laten maken en dan pas de weg op.

:]
 
al had ik het idee dat de nederlandse politie indertijd niet wist wat ze er mee aan moesten.

Nederland (of Europa for that matter) erkennen het Duitse tijdelijke kenteken niet, dus je rijdt gewoon onverzekerd en met een ongeldige kentekenplaat rond. Leuk als je dicht bij de grens woont, maar ik zou er zelf niet mee naar a'dam o.i.d. mee durven rijden. Als je een ongeluk krijgt (hoe klein die kans ook is) ben je gewoon zwaar de klos.
 
Nee hoor , ga niet illegaal rondrijden.

wat ik ook hier weer lees : tussen aangifte en mail van de belasting 1 a 2 dagen.Ik hoor al een week niks, dat verontrust me.
Verschil is dat ik hem per post verstuurd heb en jullie bij een keuringsstation hebben gedropt.
De postbode zou hem toch niet verloren hebben....

Kan ook geen nummer of email vinden om te checken of hij aangekomen is.

PS Krijg voor het werk regelmatig documenten toegestuurd en je raad het al, deze week is er eentje zoek gemaakt door de post. Dat geeft lekker vertrouwen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan