How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Nou bij de pdf document (berekening bpm bij aangifte melding bpm)
van de belastingdienst zie ik het volgende staan:

4h Te betalen BPM. Trek af 4f -fg. Vul 0 in als het bedrag negatief is. €1323

Dacht hierdoor dat ik €1323 aan invoer/bpm kosten moest betalen.
maar dit is niet correct dus?
 
Hoi,

Even een vraagje.
Ik ben aan het kijken om een motor uit Duitsland te importeren.
Het gaat om een KTM Duke 690 2012 met 8500km op de teller.

Nou ben ik op Paul Fast Guzzi zijn website geweest.
Ik heb via de Unive website een nieuwe catalogus waarde van €8499 gekregen.
Als ik dat bij Paul Fast Guzzie zijn website invoer met datum in 09-2012 als eerste afgifte wat ik op de advertentie van de motor zie staan staat er bij:

Af te dragen BPM bij gebruikte motor 289euro

Klopt het dat ik alleen dat hoef te betalen ivm de invoerkosten?

ik kom op het volgende uit:

Rekensommetje:
Reiskosten € 0,-
Keuringskosten € 50,00-62,00
Aanvraag voertuigbewijs € 37,00
Aanvraag tenaamstellingsbewijs € 9,00
Eventuele weegkosten € 5,00
BPM € 289,-
Kentekenplaat +- € 24,-

Dit samen opgeteld is €426 + de kosten van de motor is dan alles wat ik betaal wanneer ik een motor uit Duitsland importeer?
Er komt eventueel nog € 0,50 bij voor een kop koffie bij het RDW.....
 
Nou bij de pdf document (berekening bpm bij aangifte melding bpm)
van de belastingdienst zie ik het volgende staan:

4h Te betalen BPM. Trek af 4f -fg. Vul 0 in als het bedrag negatief is. €1323

Dacht hierdoor dat ik €1323 aan invoer/bpm kosten moest betalen.
maar dit is niet correct dus?

Dat zou wel heel erg veel zijn. Weet zo niet hoe je daar bij gekomen bent maar Paul's calculator klopt vrij precies.
 
Hoi!

Allereerst wil ik zeggen dat dit echt een super topic is met ontzettend veel goede informatie!

Ik heb een vraag, ik ben bezig om te kijken naar een motor in het buitenland. Nu ben ik met 2 verkopers, allebei uit een ander land in contact, voor verschillende motoren overigens. Het gaat hier om een Fransman en Duitser..

Nu komt het (toevallig, of niet..) bij beide voor dat ze liever de motor laten verzenden. Beide geven aan dat te kunnen doen via een transporteur waarbij er een soort van verzekering is, waarbij je pas betaald wanneer je de motor voor je hebt staan.. En dat er een verzekering is dat wanneer je het niet vertrouwd de motor weer mee teruggenomen wordt..

Zijn jullie bekend met dit systeem? Het klinkt mij als scam in de oren.. Ik rij liever ergens naar toe, geef die verkoper geld, neem de motor weer mee terug en klaar.

Wat zijn jullie vervaringen?
 
Nou bij de pdf document (berekening bpm bij aangifte melding bpm)
van de belastingdienst zie ik het volgende staan:

4h Te betalen BPM. Trek af 4f -fg. Vul 0 in als het bedrag negatief is. €1323

Dacht hierdoor dat ik €1323 aan invoer/bpm kosten moest betalen.
maar dit is niet correct dus?
Wanneer je alle vakjes onder "4" correct invult - eventueel m.u.v. 4g - dan is het eindbedrag onder 4h ook correct. Ter controle zou je dit eindbedrag dan nog even kunnen vergelijken met wat de website van P.G. voor je heeft berekend.
 
Geloof er niets van.

Verkoper die liever geen koper heeft en boter bij de vis?
Verkoper die dus alle transportkosten betaald als je de motor toch niet zou nemen?
Chauffeur die de papieren dan heeft dus dat als je koopt het ter plekke afgehandeld word?

Puur voor de lol zou ik ze laten komen op neutraal terrein en NIETS MAAR DAN OOK NIETS TEKENEN.
 
Geloof er niets van.

Verkoper die liever geen koper heeft en boter bij de vis?
Verkoper die dus alle transportkosten betaald als je de motor toch niet zou nemen?
Chauffeur die de papieren dan heeft dus dat als je koopt het ter plekke afgehandeld word?

Puur voor de lol zou ik ze laten komen op neutraal terrein en NIETS MAAR DAN OOK NIETS TEKENEN.

Ja, alleen het nadeel waar ik dan direct mee zit is dat ze je adres hebben.. Dus dan zou je ze ergens naar toe moeten laten komen waar uiteindelijk de motor niet zal staan.. Of bij een vriend die dan geen motor heeft of zo. Ik heb nu een reactie gestuurd om eens te delen wie die transporteur is, kijken of ik daar wat research naar kan doen.
 
Hoi!

Allereerst wil ik zeggen dat dit echt een super topic is met ontzettend veel goede informatie!

Ik heb een vraag, ik ben bezig om te kijken naar een motor in het buitenland. Nu ben ik met 2 verkopers, allebei uit een ander land in contact, voor verschillende motoren overigens. Het gaat hier om een Fransman en Duitser..

Nu komt het (toevallig, of niet..) bij beide voor dat ze liever de motor laten verzenden. Beide geven aan dat te kunnen doen via een transporteur waarbij er een soort van verzekering is, waarbij je pas betaald wanneer je de motor voor je hebt staan.. En dat er een verzekering is dat wanneer je het niet vertrouwd de motor weer mee teruggenomen wordt..

Zijn jullie bekend met dit systeem? Het klinkt mij als scam in de oren.. Ik rij liever ergens naar toe, geef die verkoper geld, neem de motor weer mee terug en klaar.

Wat zijn jullie vervaringen?
Op basis van de verstrekte informatie vind ik het een heel vreemd verhaal en zou er daarom niet mee in zee gaan. Mijn advies is de motor bekijken, een proefrit maken, een deugdelijk koopcontract opmaken, betalen en dan naar huis rijden of op/in een ander voertuig meenemen.
 
Op basis van de verstrekte informatie vind ik het een heel vreemd verhaal en zou er daarom niet mee in zee gaan. Mijn advies is de motor bekijken, een proefrit maken, een deugdelijk koopcontract opmaken, betalen en dan naar huis rijden of op/in een ander voertuig meenemen.

Precies, dat gaat ook gewoon gebeuren. Ik was alleen benieuwd of er hier mensen bekend waren met deze manier van kopen/oplichten..
 
Hoi!

Allereerst wil ik zeggen dat dit echt een super topic is met ontzettend veel goede informatie!

Ik heb een vraag, ik ben bezig om te kijken naar een motor in het buitenland. Nu ben ik met 2 verkopers, allebei uit een ander land in contact, voor verschillende motoren overigens. Het gaat hier om een Fransman en Duitser..

Nu komt het (toevallig, of niet..) bij beide voor dat ze liever de motor laten verzenden. Beide geven aan dat te kunnen doen via een transporteur waarbij er een soort van verzekering is, waarbij je pas betaald wanneer je de motor voor je hebt staan.. En dat er een verzekering is dat wanneer je het niet vertrouwd de motor weer mee teruggenomen wordt..

Zijn jullie bekend met dit systeem? Het klinkt mij als scam in de oren.. Ik rij liever ergens naar toe, geef die verkoper geld, neem de motor weer mee terug en klaar.

Wat zijn jullie vervaringen?


Dit is mij ook op gevallen.

Ik heb contact met 2 personen.
1 uit Zweden en 1 uit Denemarken.

De Zweed stuurt het volgende:

The motorbike is located at my address in Sweden.
I can arrange shipping. The motorbike is already registered to Germany, so you do not have to extra taxes for the registration on your name. It comes with all the documents you need to register it. Everything OK. So naturally ready for the road.
Delivery costs 150-350 Eur., Depending on your location . I'm going to pay for delivery.
Delivery time is 2-3 days. The shipment can be arranged with a transport company that help me to take the motorcycle from Germany.
They offer buyers and sellers protection.

If you agree with the price and you want to buy it, please send me your name, address and mobile phone number.
I'm going to start the transaction and write the purchase contract. The motorbike comes with a sales contract. You have 3 days return policy. During this time, you can check the motorbike and the documents and if you're not satisfied, you can return it. I look forward to your reply.(I will pay also for the returning transport)
Thank you!


Ik vertrouw het ook niet.
Maar als hij het wil opsturen zonder dat ik er ook maar iets voor betaal dan mag hij dat gerust laten afleveren op het adres van mijn werk. De RDW zit er direct naast dus dat komt ook mooi uit.
Ik ga er iig pas voor betalen als ik de motor heb gezien en alle papieren in orde zijn.
 
Dit is mij ook op gevallen.

Ik heb contact met 2 personen.
1 uit Zweden en 1 uit Denemarken.

De Zweed stuurt het volgende:

The motorbike is located at my address in Sweden.
I can arrange shipping. The motorbike is already registered to Germany, so you do not have to extra taxes for the registration on your name. It comes with all the documents you need to register it. Everything OK. So naturally ready for the road.
Delivery costs 150-350 Eur., Depending on your location . I'm going to pay for delivery.
Delivery time is 2-3 days. The shipment can be arranged with a transport company that help me to take the motorcycle from Germany.
They offer buyers and sellers protection.

If you agree with the price and you want to buy it, please send me your name, address and mobile phone number.
I'm going to start the transaction and write the purchase contract. The motorbike comes with a sales contract. You have 3 days return policy. During this time, you can check the motorbike and the documents and if you're not satisfied, you can return it. I look forward to your reply.(I will pay also for the returning transport)
Thank you!


Ik vertrouw het ook niet.
Maar als hij het wil opsturen zonder dat ik er ook maar iets voor betaal dan mag hij dat gerust laten afleveren op het adres van mijn werk. De RDW zit er direct naast dus dat komt ook mooi uit.
Ik ga er iig pas voor betalen als ik de motor heb gezien en alle papieren in orde zijn.

Hoe heet die Zweed? En welke motor is het?
Ik heb 99% dezelfde e-mail..
 
haha,

ik heb hem een mail gestuurd waarin ik heb verteld dat ik pas betaal nadat motor hier is geariveerd met de juiste papieren.
Heb nog geen bericht terug gekregen.

Oftwel voor iedereen die via Duitsland in dit geval een motor probeert te kopen.
Er zijn scammers actief.
Wees gewaarschuwd.
 
Laatst bewerkt:
Hij heet Isak Forsberg

Oké, andere naam dus..
Die gast waar ik contact mee heb blijft maar hameren op ABC Logistiek. Maar die hebben een erg vage website en ik kan er 0,0 over vinden op internet. Zelfde geld overigens voor die Fransman, alleen die gebruikt dan CLM Garage Auto als transporteur.

Duitser: Andreas Rensen
Fransman: Eric Chateau

opgelet dus!

Ik ga er iig niets mee doen! Aanhanger staat al klaar, ik ga gewoon rijden! :]
 
Hij heet Isak Forsberg

In Zweden geloven ze in het openbaar maken en houden van informatie.

Via je kenteken of voor+achternaam kun je doodleuk iemand zijn NAW gegevens, salaris (ja echt waar), hypotheek en andere persoonlijke gegevens zien door simpelweg google te gebruiken.

Heb je een kenteken? Dan laat ik mijn vriendin even voor je kijken.

Edit: Sorry, ik zie dat de Zweed het dus in Duitsland heeft laten registreren. Zal waarschijnlijk Duitse platen hebben...als het verhaal uberhaupt klopt.
 
Laatst bewerkt:
Nee heb helaas geen kentekennummer.
Maar mijn twijfels klopten wel.
Hij laat ook niks meer van zich zelf horen.
Als er nog een mail komt dan laat ik jullie dat hier weten.
Ik heb net nog een mail gestuurd waar ik heel dom vraag dat ik het graag wil etc.
Ik heb een kennis uit Zweden. Hij wou met hem bellen maar de telefoonnummer wat er bij stond springt direct over op een voicemail na 1 keer overgaan.

Ik heb tenminste nu geleerd hoe ik kan zien wat het kost om een motor te importeren.
Nu verder blijven zoeken.


p.s. off topic

Weet iemand of een KTM 950 SM aan te raden is voor iemand die nog maar net zijn rijbewijs heeft en geen ervaring heeft..
Ben 1.90m en 31 jaren jong.
 
Wellicht een leuke voor de ervaringsdeskundigen hier.
Mijn vriendin (Belgische) zal ergens over een paar maanden officieel bij mij intrekken en dus naar nederland verhuizen.
Hierbij zal zij ook haar auto meenemen.
Nu had ik al wel gelezen dat zij een aanvraag kan doen voor vrijstelling BPM.
Maar zijn er nog andere kosten waar ik aan moet denken?

U verhuist naar Nederland vanuit een EU-land
 
p.s. off topic

Weet iemand of een KTM 950 SM aan te raden is voor iemand die nog maar net zijn rijbewijs heeft en geen ervaring heeft..
Ben 1.90m en 31 jaren jong.


de vraag is niet of maar wanneer je 'm laat vallen.
Als jij met dat idee (en kosten) kunt leven EN die KTM jou een warme plasser geeft dan zeg ik DOEN!!!
Met 31 jaren rijdt je al een tijdje auto denk ik en weet je (en handel je) dat het verkeer vol gevaren is (en geen video spelletje)
 
Tsjonge jonge, een van de oudste en meest besproken oplichtersmethoden.
Kom op zeg.
 
Als iets te mooi klinkt om waar te zijn..... is het meestal ook niet waar! O-)

Weet iemand of een KTM 950 SM aan te raden is voor iemand die nog maar net zijn rijbewijs heeft en geen ervaring heeft..
Ben 1.90m en 31 jaren jong.
Is nogal een enthousiaste motor met een dito gasrespons, dus heeft hij een hele delicaat regelende rechterhand, zowel voor gas als rem, dan zeker doen. Als je een keer goed knijpt in de rem is het alsof je tegen een muur aan rijdt. |( Maar geweldige mooie fiets!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan