How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Dat dacht ik ook al. Het zullen ook wel de goedkoopste motoren in het hele aanbod zijn voor die modellen waar ze op hebben gereageerd..

Ja, dat viel dus wel mee. Vandaar dat ik het post.

If it looks to good to be true, it usually is. I know.. maar dat ging hier ff niet op. De prijs was gelijk met vele andere aanbieders.
 
@Roy: Kleine opmerking/verbeterpunt over je uitleg.

Je hebt geschreven:
De netto catalogusprijs dus de prijs die je op de site van Univé hebt opgevraagd.

Het moet volgens mij zijn:
De bruto catalogusprijs dus de prijs die je op de site van Univé hebt opgevraagd vul je in bij Paul Guzzi daaruit berekend hij de nettoprijs zonder bpm en btw. Deze vul je in op het formulier van de belastingdienst.

Ik kwam hierachter nadat ik een berekening had gedaan voor een motor die ik zelf wil gaan invoeren. Bedragen van Paul en Belastingdienst kwamen qua bedragen overeen na invullen netto bedrag van Paul zijn rekentool.

Afschrijvingpercentage enzovoort berekent het formulier tegenwoordig zelf.
 
@Roy: Kleine opmerking/verbeterpunt over je uitleg.

Je hebt geschreven:
De netto catalogusprijs dus de prijs die je op de site van Univé hebt opgevraagd.

Het moet volgens mij zijn:
De bruto catalogusprijs dus de prijs die je op de site van Univé hebt opgevraagd vul je in bij Paul Guzzi daaruit berekend hij de nettoprijs zonder bpm en btw. Deze vul je in op het formulier van de belastingdienst.

Ik kwam hierachter nadat ik een berekening had gedaan voor een motor die ik zelf wil gaan invoeren. Bedragen van Paul en Belastingdienst kwamen qua bedragen overeen na invullen netto bedrag van Paul zijn rekentool.

Afschrijvingpercentage enzovoort berekent het formulier tegenwoordig zelf.
Verzekeringsmaatschappijen en ook
 
Laatst bewerkt:
Je hebt je zin nog niet afgemaakt Herbert. Maar ik heb een idee wat je wilde vertellen. ;)

Google vertelt mij:
De consumentenprijs is de prijs die de consument betaalt inclusief toeslagen en belastingen, zoals BTW.

Univé toont consumentenprijs.
 
@Roy: Kleine opmerking/verbeterpunt over je uitleg.

Je hebt geschreven:
De netto catalogusprijs dus de prijs die je op de site van Univé hebt opgevraagd.

Het moet volgens mij zijn:
De bruto catalogusprijs dus de prijs die je op de site van Univé hebt opgevraagd vul je in bij Paul Guzzi daaruit berekend hij de nettoprijs zonder bpm en btw. Deze vul je in op het formulier van de belastingdienst.

Ik kwam hierachter nadat ik een berekening had gedaan voor een motor die ik zelf wil gaan invoeren. Bedragen van Paul en Belastingdienst kwamen qua bedragen overeen na invullen netto bedrag van Paul zijn rekentool.

Afschrijvingpercentage enzovoort berekent het formulier tegenwoordig zelf.
Verzekeringsmaatschappijen en ook het RDW, publiceren de bruto catalogusprijs. Dit wordt ook wel de consumentenprijs genoemd en is incl. BTW en BPM. Hieruit kan men de netto catalogusprijs berekenen - of laten berekenen m.b.v. een online rekenprogrammaatje - en dat bedrag vul je dan in op het BPM aangifteformulier. Goed gezien.
 
Helemaal correct Mofo: Bijtelling accessoires heeft betrekking op de BPM aangifte en is voor berekening van de netto catalogusprijs. Het betreft hier door de fabrikant aangebrachte accessoires, voordat het kenteken deel 1 werd afgegeven. Mocht men dergelijke accessoires hebben en die aangeven, dan is dat derhalve zonder BTW en BPM.
 
Top! Mooi dat we het samen zo verbeteren.
Jammer is dat ik net bericht heb gehad dat er Italiaanse papieren bij zitten. Moet ik eerst uitzoeken welke en of ik dan genoeg heb om hem hier in NL op kenteken te krijgen.
 
Gewoon dat ene zinnetje over het achterhalen van de bruto catalogusprijs bij een verzekeringsmaatschappij of het RDW er weer opnieuw in zetten.

Je hebt toch eerst die prijs van de verzekeringsmaatschappij nodig om in te vullen bij Paulguzzi, de prijs die je daar weer uit krijgt vul je voor de bpm in.

Dus wat mis ik nu?
 
Ja, dat viel dus wel mee. Vandaar dat ik het post.

If it looks to good to be true, it usually is. I know.. maar dat ging hier ff niet op. De prijs was gelijk met vele andere aanbieders.

En de volgende;

Hallo,

Wir sind ein Händler und ein Transportunternehmen aus Dänemark. OK fur 3750 EURO.
Das Motorrad steht noch zum Verkauf. Es ist scheckheftgepflegt und hat keine versteckten Mängel oder Kratzer. Es ist in sehr gutem Zustand. Echte Kilometerangabe. Komplettservice von letztem Monat. Service-Heft verfügbar und die Services wurden nur von autorisierten Stellen durchgeführt. Deutsche Papiere und TÜV.
Ich kann es an Ihre Adresse liefern lassen und ich bezahle den Transport Und bieten Ihnen eine Rückgaberecht.
Lassen Sie mich bitte wissen, ob Sie unter diesen Umständen noch interessiert sind, damit ich Ihnen weitere Informationen geben kann.
Sollten Sie sich das Motorrad ansehen wollen, kann ich es innerhalb von höchstens 2 Tagen an Ihre Adresse schicken und Sie können nach der Inspektion entscheiden, ob Sie es kaufen möchten oder nicht, ohne, dass Ihnen Kosten entstehen.

Mit freundlichen Grüßen

--
Burke Ekspres Nordic

+45 6574 1700
contact@burkenordicekspres.com
sales@burkenordicekspres.com
http://burkenordicekspres.com
6 Bobjergvej
4550 Asnaes, Sjælland
Danmark


Autoscout24.de staat er vol mee! Wees gewaarschuwd!
 
Laat zo'n ding eens bezorgen!

Gewoon op ander adres, je werk ofzo.
Ze maken mij niet wijs dat ze zonder dat je wat betaald motoren door Europa transporteren in de hoop wat te verkopen.
 
Je hebt toch eerst die prijs van de verzekeringsmaatschappij nodig om in te vullen bij Paulguzzi, de prijs die je daar weer uit krijgt vul je voor de bpm in.

Dus wat mis ik nu?
Wat je nu mist? Dat zinnetje over Univé, wat je eerder, voordat je gisteren de correctie doorvoerde, WEL had.
Na jouw info over het So-Fi nummer zou je bijv. kunnen schrijven: "De bruto catalogusprijs kun je vinden op de site van je verzekeringsmaatschappij of van het RDW. Dit bedrag voer je op in het programaatje van P.G. en de netto catalogusprijs die daar dan uitkomt neem je over op het BPM aangifteformulier."
 
Wat je nu mist? Dat zinnetje over Univé, wat je eerder, voordat je gisteren de correctie doorvoerde, WEL had.
Na jouw info over het So-Fi nummer zou je bijv. kunnen schrijven: "De bruto catalogusprijs kun je vinden op de site van je verzekeringsmaatschappij of van het RDW. Dit bedrag voer je op in het programaatje van P.G. en de netto catalogusprijs die daar dan uitkomt neem je over op het BPM aangifteformulier."

Dat staat er toch?

Je naam. Particulier. Je BurgerServiceNummer (vroegah je SOFInummer). De netto catalogusprijs dus de prijs die van de site van paulguzzi hebt gekregen. B
 
Dat staat er toch?
Ik vraag me af Roy of je wel even de moeite hebt genomen om 56 pagina's terug te gaan en goed te kijken wat er nu werkelijk wel of niet staat na je correctie van gisteren.
Mijn laatste poging: In je nog niet gecorrigeerde OP stonden de hierboven door mij gesuggereerde twee zinnen verpakt in 1 zin, bruto en netto catalogusprijs door elkaar gehutseld, wat terecht leidde tot een vraag c.q. kritische opmerking van Mr. Bullet. Jij hebt naar aanleiding daarvan die ene zin veranderd, ter verduidelijking van de netto catalogusprijs maar daardoor is de info over de bruto catalogusprijs de mist in gegaan. Vandaar mijn suggestie die er even weer bij te zeten, voorafgaand aan je gecorrigeerde zin over de netto catalogusprijs.
 
Ik vraag me af Roy of je wel even de moeite hebt genomen om 56 pagina's terug te gaan en goed te kijken wat er nu werkelijk wel of niet staat na je correctie van gisteren.
Mijn laatste poging: In je nog niet gecorrigeerde OP stonden de hierboven door mij gesuggereerde twee zinnen verpakt in 1 zin, bruto en netto catalogusprijs door elkaar gehutseld, wat terecht leidde tot een vraag c.q. kritische opmerking van Mr. Bullet. Jij hebt naar aanleiding daarvan die ene zin veranderd, ter verduidelijking van de netto catalogusprijs maar daardoor is de info over de bruto catalogusprijs de mist in gegaan. Vandaar mijn suggestie die er even weer bij te zeten, voorafgaand aan je gecorrigeerde zin over de netto catalogusprijs.

Doe jij dan eens de moeite om te quoten wat je bedoelt en hoe het zou moeten worden volgens jou want in mijn ogen staat alles er. Ik zal dan nog eens quoten waar ik op doel want schijnbaar is het jou ook allemaal te veel moeite (als we dan toch zo gaan doen...)

2e alinea:
Ga naar https://www.unive.nl/moto...n-afsluiten/motorgegevens en doe alsof je een motorverzekering af gaat sluiten dan krijg je te zien wat de bruto catalogusprijs was. Dan ga je naar Paul's Fast Guzzi page, je kiest welk percentage BPM en vult daar de bruto catalogusprijs in en de 1e tennaamstelling en daar rolt je te betalen BPM (tot nu toe een max afwijking van 7 euro) al uit net als de netto catalogus prijs die je voor de BPM berekening nodig hebt, met dank aan paulguzzi

5e alinea:
Vul hem in en dat wijst zichzelf redelijk. Ik ga even uit van de meer gangbare motoren.
Je naam. Particulier. Je BurgerServiceNummer (vroegah je SOFInummer). De netto catalogusprijs dus de prijs die van de site van paulguzzi hebt gekregen. Bijtelling ...
 
Ik had het uitsluitend over alinea 5, de zinsnede waar Mr. Bullet een kritische opmerking over maakte en die dientengevolge werd gecorrigeerd. Inderdaad, het "Univé verhaaltje" staat reeds in alinea 2. Sorry voor het misverstand en de daardoor uit een lichte frustratie voortgekomen iets te scherpe bewoording. Alles duidelijk nu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan