How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

:t
Geschikt voor 99,9999% van de lezers. De resterende 0,0001% is te lui of te stom ;)

Ik ben te lui EN te dom dus graag wat hulp ;) .

een 2017 ktm 1290 superduke op mobile.de
vraagprijs is 13500 Euro mwst night verfruhbar
km stand is 200 km
catalogusprijs is 19080 Euro in nederland
Motor is ouder dan 6 maanden maar heeft minder dan 6000km

wat gaat het kosten aan btw en bpm ongeveer?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben te lui EN te dom dus graag wat hulp ;) .

een 2017 ktm 1290 superduke op mobile.de
vraagprijs is 13500 Euro mwst night verfruhbar
km stand is 200 km
catalogusprijs is 19080 Euro in nederland
Motor is ouder dan 6 maanden maar heeft minder dan 6000km

wat gaat het kosten aan btw en bpm ongeveer?
De volle mep!
 
tellerunit vv gaat lastig bij en superduke , naast het feit dat ze er 2e hands niet zijn zijn ze ook gekoppeld aan de startbeveiliging ed

ik krijg net een mailtje van automotivimport.nl
minimaal 1792 Euro bpm, dan zal het uiteindelijk totaal zo rond de 15500 uitkomen toch?
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag een motor uit Duitsland gehaald en wil hem laten keuren echter is de achterband wel echt op. Moet ik die eerst vervangen voor de keuring of letten ze daar niet op bij de rdw? Bij mn vorige motor keken ze volgens mij alleen naar t chassisnr en km stand.

Gaat over rdw zwolle, qua recente ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag een motor uit Duitsland gehaald en wil hem laten keuren echter is de achterband wel echt op. Moet ik die eerst vervangen voor de keuring of letten ze daar niet op bij de rdw? Bij mn vorige motor keken ze volgens mij alleen naar t chassisnr en km stand.

Gaat over rdw zwolle, qua recente ervaringen.
Dit soort keuringen zijn in de regel niet APK gericht maar meer voor administratieve doeleinden.
Maar waarom zou je risico willen lopen bij het RDW? Bovendien, mocht je met je zelf gemaakte nummerplaat naar de keuring rijden, dan trek je al gauw de aandacht van de politie. En wanneer die de gladde band zien is de keuring al afgelopen voordat deze goed en wel is begonnen. Met alle gevolgen van dien.
 
Dit soort keuringen zijn in de regel niet APK gericht maar meer voor administratieve doeleinden.
Maar waarom zou je risico willen lopen bij het RDW? Bovendien, mocht je met je zelf gemaakte nummerplaat naar de keuring rijden, dan trek je al gauw de aandacht van de politie. En wanneer die de gladde band zien is de keuring al afgelopen voordat deze goed en wel is begonnen. Met alle gevolgen van dien.

Valt wel mee hoor
Als je 's morgens in Arnhem over de snelwegen rijdt, dan zie je van alle kanten auto's en motoren rijden met kartonnen/papieren/zelfontworpen eendagskentekens rijden, en zelf ook een keer of 20 gedaan,....dus zijn rond de keuringsstations wel wat gewend hoor...
 
Gelden daar km beperkingen voor? Heb ik niet gezien, toen ik hem een paar jaar geleden voor mijn koekblik kocht. Gewoon een maand geldig, verplicht gekeurd en verzekerd.

Ik geloof (en ik kan het fout hebben want ik gebruik het niet) dat dat kenteken alleen is om van koop naar dichtsbijzijnde grensovergang te rijden is.
 
Gelden daar km beperkingen voor? Heb ik niet gezien, toen ik hem een paar jaar geleden voor mijn koekblik kocht. Gewoon een maand geldig, verplicht gekeurd en verzekerd.
Nee, daar gelden geen km beperkingen voor. De enige beperking is de geldigheid - 1 maand. Maar voor een Duitse exportplaat geldt wel dat je er niet NL mee binnen mag rijden, tenzij je tijdelijke vrijstelling van BPM en MRB hebt aangevraagd. Is dat laatste het geval dan mag je er op die manier nog max. 2 weken in NL mee rijden.
 
Nee, daar gelden geen km beperkingen voor. De enige beperking is de geldigheid - 1 maand. Maar voor een Duitse exportplaat geldt wel dat je er niet NL mee binnen mag rijden, tenzij je tijdelijke vrijstelling van BPM en MRB hebt aangevraagd. Is dat laatste het geval dan mag je er op die manier nog max. 2 weken in NL mee rijden.

Ik schreef dan ook, buiten NL eerst de km's maken, en dan pas invoeren.
 
Afgelopen week de zx10r opgehaald, bouwjaar 2011 maar pas in 2013 op naam gezet. Kilometerstand 12.000km met pazzo hendels, akrapovic slip-on en abm voetsteunen. Totale kosten. Eendagskenteken voor de dag van de keuring was gratis.

Motor € 8500,-
Reiskosten € 50,-
Keuringskosten € 51,00
Aanvraag voertuigbewijs € 39,00
Aanvraag tenaamstellingsbewijs € 10,10
BPM € 668,-
Kentekenplaat +- € 20,-

Totaal 9338,10
 
crap, daar was ik al bang voor.
Heeft dus weinig zin.

Of ik moet de km stand na de koop omhoog schroeven>dan keuren>dan weer terug laten zetten })

In het minder legale circuit :X zijn er bedrijfjes die je de teller voor een paar euro aanpassen naar de gewnste stand. Je kan ook vragen of je voor een dagje de tellerunit van een andete duke kan lenen. Het nadeel van lenen is dat je daarna weer je oude klok erop schroeft en je km stand niet meer correspondeert met de opgave van de rdw. Mogelijk zou je daar een probleem mee kunnen krijgen bij een ongeval.
 
Laatst bewerkt:
In het minder legale circuit :X zijn er bedrijfjes die je de teller voor een paar euro aanpassen naar de gewnste stand. Je kan ook vragen of je voor een dagje de tellerunit van een andete duke kan lenen. Het nadeel van lenen is dat je daarna weer je oude klok erop schroeft en je km stand niet meer correspondeert met de opgave van de rdw. Mogelijk zou je daar een probleem mee kunnen krijgen bij een ongeval.

Of de belastingdienst die besluit een steekproef uit te voeren.
 
Ik heb ook eens de teller geruild bij import.
Geen probleem.

En voor die steekproef hoef je ook niet bang te zijn. Je mag van je eigen motor de teller vervangen zo vaak je wilt. En daar hoef je echt geen reden voor op te geven.
 
Een vraagje omtrent de nieuwwaarde (in te vullen bij bv. BPM calculator):
Moet hier van de nieuwwaarde in Nederland worden uitgegaan of van de nieuwwaarde in Duitsland (incl. BTW en kosten etc.). Hij is tenslotte nieuw gekocht in Duitsland en nieuwprijs scheelt een kleine 1300 euro. (Nieuwprijs NL: 12.800 / nieuwprijs DE: 11.500 incl MwSt)
 
Beste mensen,

Ik kom er met de zoekfunctie niet uit. A.s. vrijdag ga ik, zoals het er nu naar uit ziet, een motor kopen bij een particulier in Duitsland. Hij geeft aan dat ik de Fahrzeugbrief gelijk mee mag nemen. Volgens zijn 'RDW' moet hij de kentekenplaat en Fahrzeugschein achter houden, om de motor af te kunnen melden.

Na het afmelden stuurt hij mij de Fahrzeugschein toe.

Nou heb ik er wel vertrouwen in dát hij dit doet, maar liever heb ik alles gelijk klaar en wil ik niet wachten als het niet nodig is.

Ik hoor verhalen dat men af kan melden zonder deze documenten, of is hierboven de juiste procedure als het kantoor om af te melden dicht is? Natuurlijk op basis van vertrouwen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan