Mijn ZX6r levend verbrand!

Bone187

Rookie
24 sep 2009
9
0
Zoetermeer
Dit is mij het afgelopen weekend overkomen:

We waren onderweg naar huis via de autobahn (ik reed wel boven de 130, maar niet constant topspeed). Mijn reisgenoten ben ik kort daarvoor kwijtgeraakt, maar we waren al in de buurt van NL. Op een gegeven moment begon het stuur hevig te trillen. Het dashboard gaf helemaal geen foutmelding. Vervolgens keek ik om me heen en zag ik allemaal vlammen van ondere komen. Ik heb zo snel mogelijk de dodemans knop ingedrukt en ben de vluchtstrook opgereden. Toen ik afstapte zag ik dat er geen redden maar aan was.

Gelukkig heb ik niets opgelopen, maar ik kreeg van de lokale Feuerwehr te horen dat ik een "hot bike" had.

Ik weet niet hoe dit had kunnen gebeuren. De olie was dezelfde week nog vervangen en ik heb die dag ervoor nog een run op de testbank gedaan.

Bone187
full
 
Dit is mij het afgelopen weekend overkomen:

We waren onderweg naar huis via de autobahn (ik reed wel boven de 130, maar niet constant topspeed). Mijn reisgenoten ben ik kort daarvoor kwijtgeraakt, maar we waren al in de buurt van NL. Op een gegeven moment begon het stuur hevig te trillen. Het dashboard gaf helemaal geen foutmelding. Vervolgens keek ik om me heen en zag ik allemaal vlammen van ondere komen. Ik heb zo snel mogelijk de dodemans knop ingedrukt en ben de vluchtstrook opgereden. Toen ik afstapte zag ik dat er geen redden maar aan was.

Gelukkig heb ik niets opgelopen, maar ik kreeg van de lokale Feuerwehr te horen dat ik een "hot bike" had.

Ik weet niet hoe dit had kunnen gebeuren. De olie was dezelfde week nog vervangen en ik heb die dag ervoor nog een run op de testbank gedaan.

Bone187
[afbeelding]

Jezus!! Je hebt meteen je avatar erop aangepast?

Je schrikt je dood, ik heb dat een keer met een scooter gehad... Kortsluiting in het dashboard. Maar dat was bij jou duidelijk niet het geval...

Je bent er mooi klaar mee in ieder geval :r Verzekeringswerk of niet??
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik ben zeker geschrokken. Echt een rare dag was dat.

Via de verzekering komt er over twee weken een "expert" langs (bij mij thuis), dan gaan we zien wat we ervan kunnen maken. Het wrak is al naar de sloop als het goed is.
 
Zow, das mooi klote zeg!

Anyway, ik denk dat je ergens een brandstoflekje hebt gehad. Zeker omdat je zegt dat ie dags te voren nog op de dyno heeft gestaan. Normaal als er iets afgesteld moet worden op de dyno moet de tank eraf, wellicht dat er ergens een slangetje niet goed gezeten heeft?


grz Thijs
 
Sjee man, ik zou nooit meer gerust op een motor zitten denk ik als me dat overkomt.
Straks moeten we ook nog verplicht een blusapparaat aan de motor hangen hebben :+

Je hebt goed gehandeld en gelukkig enkel materiële schade.
Sterkte met het verlies.
 
Dit is mij het afgelopen weekend overkomen:

We waren onderweg naar huis via de autobahn (ik reed wel boven de 130, maar niet constant topspeed). Mijn reisgenoten ben ik kort daarvoor kwijtgeraakt, maar we waren al in de buurt van NL. Op een gegeven moment begon het stuur hevig te trillen. Het dashboard gaf helemaal geen foutmelding. Vervolgens keek ik om me heen en zag ik allemaal vlammen van ondere komen. Ik heb zo snel mogelijk de dodemans knop ingedrukt en ben de vluchtstrook opgereden. Toen ik afstapte zag ik dat er geen redden maar aan was.

Gelukkig heb ik niets opgelopen, maar ik kreeg van de lokale Feuerwehr te horen dat ik een "hot bike" had.

Ik weet niet hoe dit had kunnen gebeuren. De olie was dezelfde week nog vervangen en ik heb die dag ervoor nog een run op de testbank gedaan.

Bone187
[afbeelding]


Jeetje, wat klote man, wat zal je geschrokken zijn en het huilen nader dan het lachen natuurlijk '( . Hoop voor je dat de verzekering e.e.a. dekt.
 
Ik heb vorig jaar in ongeveer hetzelfde gehad vorig jaar october,ook vlammen en ook op de vluchtstrook,snelweg antwerpen - breda.
Alleen de mijne werd nog net op tijd geblust door een passant :} .
Oorzaak : waarschijnlijk een defect in spanningsregelaar/dynamo(gsxr 750 1990)
full
 
Dit is mij het afgelopen weekend overkomen:

We waren onderweg naar huis via de autobahn (ik reed wel boven de 130, maar niet constant topspeed). Mijn reisgenoten ben ik kort daarvoor kwijtgeraakt, maar we waren al in de buurt van NL. Op een gegeven moment begon het stuur hevig te trillen. Het dashboard gaf helemaal geen foutmelding. Vervolgens keek ik om me heen en zag ik allemaal vlammen van ondere komen. Ik heb zo snel mogelijk de dodemans knop ingedrukt en ben de vluchtstrook opgereden. Toen ik afstapte zag ik dat er geen redden maar aan was.

Gelukkig heb ik niets opgelopen, maar ik kreeg van de lokale Feuerwehr te horen dat ik een "hot bike" had.

Ik weet niet hoe dit had kunnen gebeuren. De olie was dezelfde week nog vervangen en ik heb die dag ervoor nog een run op de testbank gedaan.

Bone187
[afbeelding]

Als er onderdelen bij de run zijn verwijderd/teruggeplaatst(bv tank) zou het kunnen zijn dat er een stroomdraad/kabelboom ergens klem gezeten heeft waardoor er kortsluiting is ontstaan of iets dergelijks,ik heb me destijds suf gepiekerd '(
 
Laatst bewerkt:
@TS: Zo... ben je lekker mee. Hoop dat de verzekering eens normaal meewerkt. Succes!




Ik heb hem weer opgebouwd en rij er nog steeds mee :) [afbeelding]

Hoe lang rij je er nu alweer mee? Is zo te zien geblust met een poederblusser en die tast alles aan! Daarom heb je in serverruimte ed Co2 blusser en ik in huis een schuimsproeiblusser.
 
Terug
Bovenaan Onderaan