Advies bandenkeuze gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

OgriUK

MF veteraan
7 jul 2009
12.645
2.516
Cruquius
Eigenlijk heb ik een paar vragen:

Klopt het dat mijn huidige Bridgestones BT014 bedoeld zijn als sportieve toerbanden, wat minder sportief dan BT016? De Bridgestone website is daar niet echt duidelijk over.

En welke nog iets minder sportieve, en dus hopelijk slijtvastere, Bridgestone kunnnen jullie me, in combinatie met de huidige voorband, aanbevelen om de winter door te komen?

Bij voorbaat dank,

Nico
 
Ik rij sportief woon-werk over B-weggetjes in de bollenstreek, daarnaast rivierdijkjes. Allemaal met lage snelheid, ook rustig de bochten in maar wel vaak knee-down en dan met achterwieldrift eruit. De achterband gaat maar 2 duizend mee, voor aanzienlijk langer. Op een Triumph Speed Four.
 
BT014
De Battlax BT-014 is de ultieme sportband waarin de allerlaatste technische innovaties zijn verwerkt. Daardoor haalt de BT-014 echt alles uit een motor wat de fabrikant er in gestopt heeft: maximale grip en zekerheid, superieure handling en stabiliteit. En dat zonder opofferingen aan de kant van de levensduur.

Profiel:
Tweezijdig gerichte diagonale groeven: Gelijkmatige handling door uniforme vervorming.
S-vormige centrale dwarsgroeven: Lichte handling, stabiliteit en anti-shimmy. Verhoogde grip op droog, nat en bij remmen.
L-vormige centrale dwarsgroeven: Verbeterde schokabsorptie en grip. Zeer goede grip op nat wegdek door optimale gerichte groef.
Tweezijdig gerichte diagonale groeven: Gelijkmatige handling door uniforme vervorming

BT016
Échte MotoGP-technologie voor op de weg!
De nieuwe BT-016 sportband is ontworpen om de prestaties van sportieve wegmotoren te maximaliseren. De kans voor iedere motorrijder om onze MotoGP-technologie te beleven. De geavanceerde multi-compoundtechnologie wordt toegepast bij zowel de voor- als achterband en biedt de rijder onder alle omstandigheden de prestaties die hij eist.

Progressieve grip, progressieve prestaties:
Bridgestone's nieuwe MotoGP multi-compoundtechnologie voor op de weg heet "3LC' (3 Layer Compound) bij de voorband en "5LC" (5 Layer Compound) bij de achterband. Deze wereldprimeur zorgt behalve voor een progressieve grip en prestaties bij het remmen, sturen en accelereren tevens voor heel veel sportieve kilometers.

Sportieve handling:
De 3LC/5LC multi-compoundtechniek staat samen met het nieuwe profiel en het optimaal gevormde karkas borg voor een sportieve en lineaire handling.

Zeker gevoel:
De nieuwe benadering van de BT-016 wordt duidelijk merkbaar bij de rijke feedback en het gevoel van grote zekerheid die de BT-016 onder alle omstandigheden biedt.

Stabiel bij alle snelheden:
De bij de voor- en achterband toegepaste stalen Mono-Spiral-Belt constructie vangt schokken op en garandeert een hoge stabiliteit, zowel rechtdoor als diep in de bocht.

Langere levensduur:
De 3LC/5LC multi-compoundtechniek en het vernieuwde profiel zorgen voor een regelmatige slijtage en een langere levensduur.


Tja, allebei geweldig volgens Bridgestone. En allebei een sportband.
 
Muchas gracias, maar die had ik dus ook al gelezen. Ik kreeg toen de indruk dat de BT016 wat sportiever is, ook al door de multi-compound tech. De genoemde en geroemde anti-shimmy en nat wegdek eigenschappen van de BT014 trek ik persoonlijk in twijfel, maar de dingen hadden verder wel goede grip.

Maar nu de achterband bijna op is, zoek ik een vervanger met een wat langere levensduur om de winter door te komen, het liefst ook van Bridgestone. Ik kan me zelfs voorstellen dat een wat meer toeristisch bedoelde band 's winters naast een langere levensduur ook nog betere grip heeft (hoewel ik met wat minder grip ook genoegen neem). Heeft iemand een ervaring op dat gebied die ie wil delen?
 
Ik rij sportief woon-werk over B-weggetjes in de bollenstreek, daarnaast rivierdijkjes. Allemaal met lage snelheid, ook rustig de bochten in maar wel vaak knee-down en dan met achterwieldrift eruit. De achterband gaat maar 2 duizend mee, voor aanzienlijk langer. Op een Triumph Speed Four.

Ja right :+ , eerst zien.
 
Maar die 021 is toch voor zware toerfietsen bedoeld???


Battlax_line_up_lg.jpg
 
Maar waarom perse Bridgestone? Ze maken best goede banden, maar met name in de koude en op het nat laten ze in alle vergelijkingen steken vallen.....
Ik zou dan eerder gaan voor de Dunlop Roadsmart (goed vergelijkbaar met de BT021), die doen het vooral onder die omstandigheden aanmerkelijk beter. Deze is ook goed te combineren met Bridgestones (al mag ik dat nooit aanbevelen).
 
Maar waarom perse Bridgestone? Ze maken best goede banden, maar met name in de koude en op het nat laten ze in alle vergelijkingen steken vallen.....
Ik zou dan eerder gaan voor de Dunlop Roadsmart (goed vergelijkbaar met de BT021), die doen het vooral onder die omstandigheden aanmerkelijk beter. Deze is ook goed te combineren met Bridgestones (al mag ik dat nooit aanbevelen).

van wie mag jij dat niet aanbevelen dan?
 
van wie mag jij dat niet aanbevelen dan?

Niet van de verzekering.....
als ik iemand een bandencombinatie aanbeveel die niet goedgekeurd is door de fabrikanten, en er gebeurd een ongeval, dan is de kans niet denkbeeldig dat de verzekering van mijn klant mij aansprakelijk stelt voor het leveren van "een ondeugdelijk product". In de praktijk zal dat wel meevallen, maar in theorie kan het (al is het nog maar de vraag of ze dat winnen in een eventuele rechtzaak).
 
He mooie bandenguru, rij ik daarnet weg bij de boer, op die Bridgestone/Dunlop combi, ga ik de eerste de beste bocht waar ik het gas erop zette onderuit! Mijn juridische representant neemt binnenkort kontakt met je op.
 
Echt niet? Misschien heb je me dan wel gehoord. Ik heb de laatste paar jaar rondgereden op een ZEER luide XR600R, het laatste jaar met een open BSM. Als je De Teveerne kent, vraag het es an de barman, die reed een keer achter me toen ik rond de rotondes aan het driften was.
 
Laatst bewerkt:
Nou heb ik ook even een vraag...

Mijn achterband is zo goed als op en nou zie ik (onder andere) hier dat mensen gebruikte banden aanbieden (zowel cirquit als overcompleet).
Is dit aan te raden??

Als ik de foto's van bijv gebruikte cirquitbanden zie dan denk ik dat ze niet meer zo lang te leven hebben.....

Advies A.U.B.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan