Kawasaki ER-5

Rij nu bijna een jaar moteur vooral woonwerk (tussen de 40 en 25 enkele reis) en inderdaad op een ER5. Windscherm en topkoffer van GIVI erop. Doet gewoon 160 op de Autobahn.

Af en toe een andere leenmotor van Goedhart. Een Bandit geleend gehad. Voelde aan als een naaimachine en voor ik het wist op de 180 vanwege de kuip en de afwezige rijwind. Een Honda Cbf600 geleend gehad zonder kuip of scherm. Voelde aan als een naaimachine, maar gelukkig niet te hard vanwege de rijwind. Kuipje en 4 cylinders is dus niks voor mij.

Ik wil de klappen en de wind voelen. Daarmee hoop ik te voorkomen dat ik mijn roze creditcard moet inleveren. Weeg zelf 83 kilo, dus een drooggewicht van 179 vind ik ideaal om tussen de rijen autos door te laveren.
Dus de ER5 is voor mij nog steeds de ideale woon werk motor.

Onderhoud: Xe hands gekocht bij Goedhart met 1 jaar Bovag garantie. Balhoofdlager, rubbers in achternaaf, accu opgeblazen door kapotte spanningsregelaar (garantie), chokekabel net gebroken, volgende beurt tandwielen en ketting vervangen. Allemaal vrij normaal dus.

Ik hoop dat de importeurs een goede vervanger importeren. Ik vind het allemaal te zwaar of te veel scooter.

*O*

Kheb ook een gebroken choke kabel B|
 
oh als ik dat zo lees heb ik nog niet zo veel met mijn er5 gehad. alleen voorrem gereviseerd.
Verder weet iemand toevallig of je ook een dynamo deksel los kan krijgen voor een er5 en of dat met de kleuren een beetje op elkaar lijkt? want bij de mijne begint de verf daar een beetje los te laten ofzo waardoor een een witte waas overheen komt. Als het kan zou ik die nog wel graag willen vervangen. iemand?
 
oh als ik dat zo lees heb ik nog niet zo veel met mijn er5 gehad. alleen voorrem gereviseerd.
Verder weet iemand toevallig of je ook een dynamo deksel los kan krijgen voor een er5 en of dat met de kleuren een beetje op elkaar lijkt? want bij de mijne begint de verf daar een beetje los te laten ofzo waardoor een een witte waas overheen komt. Als het kan zou ik die nog wel graag willen vervangen. iemand?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
 
oh als ik dat zo lees heb ik nog niet zo veel met mijn er5 gehad. alleen voorrem gereviseerd.
Verder weet iemand toevallig of je ook een dynamo deksel los kan krijgen voor een er5 en of dat met de kleuren een beetje op elkaar lijkt? want bij de mijne begint de verf daar een beetje los te laten ofzo waardoor een een witte waas overheen komt. Als het kan zou ik die nog wel graag willen vervangen. iemand?


ik heb toen na een klein schuivertje de dynamo deksel er af gehaald en zelf opnieuw gespoten, zag er toen weer netjes uit.
Dan ben je voor een paar euro klaar of anders op een motorsloperij vragen
 
ja daar heb je opzich wel een punt :P maar hoe heb je de goede kleur gevonden? of als je bij een beetje motor/autoshop langs gaat die kleur zo te vinden?
 
Gewoon bij een verfwinkel langs gaan en de juiste kleur (laten) uitzoeken.

Als je de dynamo deksel er af haalt wel op letten dat al je olie uit het blok komt gelopen ;)
Het is ook wel te spuiten als de deksel nog aan je motor vast zit maar ik had de deksel er iig afgehaald.
 
Ja hiero, ik heb 2 stuks in de schuur staan :+

1 champange kleur uit 2002, waar ik nu zon 2 jaar en veeeeeeeeeeeeeel KM's plezier mee gehad heb (woon-werk, fun en reisjes)

1 groene uit 99 ofzo, gekocht in onderdelen met de bedoeling hem netjes klaar te maken en weer te verkopen. Alleen miste er aardig wat onderdelen, maar stukje bij beetje heb ik het meeste bij elkaar, en hoop ik hem binnenkort klaar te hebben.

Zal van de week eens kijken of ik een paar fototjes kan posten
 
Ja hiero, ik heb 2 stuks in de schuur staan :+

1 champange kleur uit 2002, waar ik nu zon 2 jaar en veeeeeeeeeeeeeel KM's plezier mee gehad heb (woon-werk, fun en reisjes)

1 groene uit 99 ofzo, gekocht in onderdelen met de bedoeling hem netjes klaar te maken en weer te verkopen. Alleen miste er aardig wat onderdelen, maar stukje bij beetje heb ik het meeste bij elkaar, en hoop ik hem binnenkort klaar te hebben.

Zal van de week eens kijken of ik een paar fototjes kan posten
Die telt dubbel!! *O*
 
Bij het lezen van dit topic kwamen er een hele hoop herinneringen boven. De ER-5 was destijds mijn eerste motor waarmee ik drie dagen nadat ik mijn rijbewijs had gehad ook mijn eerste ongeval had B|

Toen is ie van de standaardtrim naar dit gegaan:
2004%5C10%5C23%5Cbikepics-232578-full.jpg


Als eerste moto is het echt een superfiets geweest :Y
 
Bij het lezen van dit topic kwamen er een hele hoop herinneringen boven. De ER-5 was destijds mijn eerste motor waarmee ik drie dagen nadat ik mijn rijbewijs had gehad ook mijn eerste ongeval had B|

Toen is ie van de standaardtrim naar dit gegaan:
[afbeelding]

Als eerste moto is het echt een superfiets geweest :Y
Ziet er leuk uit! Zonde van dat ongeval -O-
 
Vandaag de teller op mijn ER5 naar de 39000 zien draaien. Gekocht op 22-11-2008 met 26800 op de teller.
Hoeveel hebben jullie op je ER5 gezet?
 
Haha toevallig een maand geleden dezelfde kilometerstand. Zal volgende week de 40.000 overschrijden. Uit 2002, gekocht in 9-2008 met 28.000
 
Hallo Er-5'ers.
ik ben momenteel bezig met het lessen voor het AVD-examen (vol vermogen) en rij met onder andere een ER-5. Aangezien ik (nog) een student ben en daardoor weinig te besteden, denk ik dat een ER-5 wel een leuke optie is.

Omdat ik bijna klaar ben met mijn studie, ben ik een roundtrip aan het plannen naar Turkije (of zelfs verder Jordanië, Syrië en terug via Ukraine). In dit topic zag ik al dat er een ER-5 is afgereisd naar Oostenrijk. Ik weet dat dit niet de ideale motor is voor (zeer) lange afstanden, maar het lijkt me een leuk alternatief dan bijvoorbeeld een (dure) beamer.

Aangezien een ER-5, betaalbaar, redelijk jong (21ste eeuw) en redelijk onderhoudsvrij is lijkt het me het wel wat. Is het een aanrader -voor mijn doel-? of adviseren jullie iets anders. Zat ook te denken aan een royal bullet 500, maar dat is weer iets totaal anders.

PS: Als ik een ER-5 aanschaf komt die hier zeker te staan.
 
Ik ook student en reis regelmatig op de ER-5 naar A'dam zo'n 30km. Heb hem nu sinds april en kan echt niet meer zonder (kan die OV kaart onderhand wel omzetten naar een weekend abbonement). Ideale motor voor woon-werk verkeer en om op te leren rijden. Ik heb de teller van mijn ER-5 van de week naar de 69dkm gedraaid.

Volgens mij zijn ER-5 rijders meer mensen die gewoon kilometers maken en een hoop rond rijden ipv hun bike showen op fora's :P het is hier zo rustig..


Met een beperkt budget is de ER-5 zeker een goede optie maar op een 2e hands motor (met waarschijnlijk al aardig wat kilometers op de klok) zou ik niet als ik er pas een korte tijd op rijd even mee op vakantie gaan. Je merkt meestal pas na een paar duizend kilometer of die echt betrouwbaar is. Sowieso met weinig ervaring.. eerst maar eens stukje sturen wat dichter bij huis? Natuurlijk is een motorvakantie naar zo'n land wel geweldig om te doen.

z7wa6ns.jpg


Met 25 kw kan het voorwiel ook omhoog :]
 
Laatst bewerkt:
haha, ik gebruik mijn OV eigelijk ook niet, ga altijd met koekblik. Maar is inderdaad verstandig om dichterbij huis eerst wat te toeren, wel reed ik minstens 50.000km per jaar in een bestelbusje, al is dat niet te vergelijken met een motor. In eerste instantie wil ik 3 maanden heel veel kilometers maken in Nederland om ervaring op te doen. Probleem is dat ik na mijn studie min of meer moet gaan werken en daarna waarschijnlijk nooit langer dan 2 a 3 aaneengesloten weken vrij kan krijgen. Ofwel dit is het moment, nu of over 10jaar -en dan heb ik waarschijnlijk kinderen etc.-.

Er staan op marktplaats wel een aantal ER5'en met lage kilometerstanden (15000-35000) tegen een redelijke prijs (1500 -2300euro) die er zeer netjes uit zien (z.g.a.n.). En aangezien de lesmotors waar ik op rij hogere kilometerstanden hebben lijkt me dat wel wat (60000 - 89000), ze doen het namelijk perfect.
 
Teller staat op 41000. Nu effe niet met de motor. De mist was gisteren flink aangevroren op de dijk. Effe de billen bij elkaar. Effe ontspannen en toch door gereden. Vandaag met de Ferrari picolla (Fiat cinquecento) naar het werk.
Starten doet de ER5 gewoon. Ketting onlangs vernieuwd en afgelopen zaterdag gespannen, zodat de ketting op de bok net de plastic strip op de achterbrug raakt. Ook schoongemaakt en in de vaseline tegen de pekel.

41000 is dat normaal voor een ketting?
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig, m'n topic is gered!

We kunnen allemaal dingen gaan zeggen waarom je vooral NIET op vakantie moet gaan met dat ding. Maar als jij dat wilt moet je het gewoon doen!! Ik denk dat het kan. Ik zou respect voor je hebben! Ik rijd zelf nog altijd met veel plezier op mn brommertje (te koop overigens KLIK ) En je hebt gelijk, over een paar jaar doe je het niet meer! Ik zou het tof vinden. Maar zet er wel effe een windscherm op want anders ga je kapot.
 
Hallo Er-5'ers.
ik ben momenteel bezig met het lessen voor het AVD-examen (vol vermogen) en rij met onder andere een ER-5. Aangezien ik (nog) een student ben en daardoor weinig te besteden, denk ik dat een ER-5 wel een leuke optie is.

Omdat ik bijna klaar ben met mijn studie, ben ik een roundtrip aan het plannen naar Turkije (of zelfs verder Jordanië, Syrië en terug via Ukraine). In dit topic zag ik al dat er een ER-5 is afgereisd naar Oostenrijk. Ik weet dat dit niet de ideale motor is voor (zeer) lange afstanden, maar het lijkt me een leuk alternatief dan bijvoorbeeld een (dure) beamer.

Aangezien een ER-5, betaalbaar, redelijk jong (21ste eeuw) en redelijk onderhoudsvrij is lijkt het me het wel wat. Is het een aanrader -voor mijn doel-? of adviseren jullie iets anders. Zat ook te denken aan een royal bullet 500, maar dat is weer iets totaal anders.

PS: Als ik een ER-5 aanschaf komt die hier zeker te staan.

Het is niet de meeste ideale reismotor maar het kan er zeker mee.
Die er-5 blokken kunnen wel iets hebben, ze worden niet voor niks zoveel gebruikt als les fiets.
Als je zorgt dat je motor in orde is en je zorgt dat je makkelijk bagage mee kan nemen dan gewoon doen.

Ik heb nu voor zo'n zelfde soort reis een super tenere aangeschaft, die is daar iets meer voor geschikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan