Kawasaki ER-5

ik had en ruitje op mijn er5 zitten toen ik hem kocht... vind het zelf er niet uit zien dus heb hem eraf gehaald..
zal zo ff fototje uploaden als je interesse hebt laat maar weten.
 
ja ik was bijna zeker dat ik ging rijden... valt toch beetje tegen. Degene waar ik misschien rit van kon kopen heeft ze aan iemand anders verkocht (hij had er 3 te koop, wij zouden er maar 2 over kunnen kopen wou ze alle 3 tegelijk verkopen). Nu dus hopen dat ik nog wat kan krijgen, gewoon op de bonnevoui (ofzo) ernaar toe.
Assen was mooi hoor trouwens! Ben je nog geweest?
GroteFoto-JVRZXMC7.jpg
 
Nog niet in bezit van een ER-5 (ben zelfs nog aan het lessen..) maar ik zit er wel aan te denken om deze motor aan te schaffen.

Schijnt ideaal te zijn als beginnersmotor.

Nu heb ik rondgekeken op wat occasion site's en marktplaats en is mijn oog gevallen op een model uit 2001(37kw) met 31.000 km op de teller.

Heeft altijd binnen gestaan, wel 1 x omgevallen door de wind. Vandaar deuk in tank.

Kost ong. 1600 EUR

Nu zal ik eerlijk zijn: ik heb echt totaal geen verstand van technische specificaties en van motoren zelf..

Als ik een 2e hands motor koop: waar moet ik dan echt op letten (bv specifiek voor dit model) en wat zijn reële prijzen? Misschien is 1600 EUR wel té goedkoop..

Ik heb nu 4 lessen gehad en alleen nog maar een aantal bijzondere verrichtingen gedaan (ook op ER-5) maar het begint steeds meer te jeuken!!


Alvast bedankt voor eventueel antwoord.
 
waar je echt op moet letten bij een er5.. ik moet eerlijk zeggen ik zal het niet weten. Voor een occasion als een er5 zal ik vooral letten op standaard dingen, banden, ketting, algemeen onderhoud en bijv schades. Zoals jij zegt een deuk in de tank, ik weet niet hoe groot die is maar door iets gaat de prijs heel snel omlaag dus daarom zou 1600 niet speciaal goedkoop zijn.
Maar je hoeft zo te zien (37Kw) geen 25kw meer te rijden?
Succes met lessen!
 
Nog niet in bezit van een ER-5 (ben zelfs nog aan het lessen..) maar ik zit er wel aan te denken om deze motor aan te schaffen.

Schijnt ideaal te zijn als beginnersmotor.

Nu heb ik rondgekeken op wat occasion site's en marktplaats en is mijn oog gevallen op een model uit 2001(37kw) met 31.000 km op de teller.

Heeft altijd binnen gestaan, wel 1 x omgevallen door de wind. Vandaar deuk in tank.

Kost ong. 1600 EUR

Nu zal ik eerlijk zijn: ik heb echt totaal geen verstand van technische specificaties en van motoren zelf..

Als ik een 2e hands motor koop: waar moet ik dan echt op letten (bv specifiek voor dit model) en wat zijn reële prijzen? Misschien is 1600 EUR wel té goedkoop..

Ik heb nu 4 lessen gehad en alleen nog maar een aantal bijzondere verrichtingen gedaan (ook op ER-5) maar het begint steeds meer te jeuken!!


Alvast bedankt voor eventueel antwoord.
Vooral doen, en die van mij staat de koop! *O*
 
En 1600 euro voor een exemplaar met schade is te duur!! Voor 150 euro meer mag je de mijne ophalen. Absoluut schadevrij met 40.000 km uit 1999, alle facturen aanwezig.
 
De mijne kwam uit 2005, met 15.000 op de teller,
kostte me toen ongeveer €3000 (want ik kreeg er een pak bij van €500).
 
Als het voor je gevoel niet goed zit, of je twijfelt dan moet je de bike iig niet kopen dat zou ik je nog willen meegeven.
 
Hoi,
Ik heb zelf ook een ER5 (2003). Vorig jaar gekocht als eerste motor.
Wat volgens mij ook belangrijk is om bij de aankoop op te letten is (verhoogde) roestvorming. Vooral op en in de buurt van de achterbrug. Kijk ook eens naar de voorste vorkpoten. Als hier veel aanslag en steenslag op zit zou dit kunnen betekenen dat er vaker harder mee wordt gereden, wat vaak als nadelig kan worden gezien. Dit zijn mijn ervaringen.

PS. ik zal binnenkort een fototje van mijn ER5 uplaoden:)
 
Hoi,
Ik heb zelf ook een ER5 (2003). Vorig jaar gekocht als eerste motor.
Wat volgens mij ook belangrijk is om bij de aankoop op te letten is (verhoogde) roestvorming. Vooral op en in de buurt van de achterbrug. Kijk ook eens naar de voorste vorkpoten. Als hier veel aanslag en steenslag op zit zou dit kunnen betekenen dat er vaker harder mee wordt gereden, wat vaak als nadelig kan worden gezien. Dit zijn mijn ervaringen.

PS. ik zal binnenkort een fototje van mijn ER5 uplaoden:)
Hoi!

Leuk dat je ook een ER-5 hebt! Bevalt goed? Ben benieuwd naar de foto.

Achterbrug en roest is inderdaad een aandachtpunt. Maar leg mij het verband eens uit tussen steenslag en aanslag op de vorkpoten en het gegeven dat er dan harder mee gereden zou zijn?
 
Ik heb me eens laten vertellen dat zulke aanslag op de zijde van de vorkpoten die vol in de rijwind staat (voorkant dus) duid op hard rijden. Ik vond dit zelf vrij logisch, als je bedenkt dat op hogere snelheden opspattende steentjes en andere troep met een hogere snelheid het frontale oppervlak van de motor raken. En omdat de vorkpoten het dichtst van al dat oppervlak bij het asfalt zitten, het meeste te verduren krijgen.

En dit is mijn ER5 :)
full
 
Ik heb me eens laten vertellen dat zulke aanslag op de zijde van de vorkpoten die vol in de rijwind staat (voorkant dus) duid op hard rijden. Ik vond dit zelf vrij logisch, als je bedenkt dat op hogere snelheden opspattende steentjes en andere troep met een hogere snelheid het frontale oppervlak van de motor raken. En omdat de vorkpoten het dichtst van al dat oppervlak bij het asfalt zitten, het meeste te verduren krijgen.

En dit is mijn ER5 :)
[afbeelding]
Hmm oke, lijkt mij een beetje een broodje aapverhaal.

Mooie ER5!!! Ziet er prachtig uit
 
Wanneer moet ik me zorgen gaan maken over roest op mijn achterbrug? Er zit nu op het overstekende middendeel wat plekken en naast de bevestiging van de linker schokdemper.
Goedhart zegt, laat maar zitten, kosten wegen niet op tegen de baten, Voor het doorgeroest is, heb je de motor al weer verkocht.
Wat doen jullie er aan? Gewoon vet houden
of in de Hammerite
of laten stralen en opnieuw spuiten?
Wat is jullie ervaring?
 
Wanneer moet ik me zorgen gaan maken over roest op mijn achterbrug? Er zit nu op het overstekende middendeel wat plekken en naast de bevestiging van de linker schokdemper.
Goedhart zegt, laat maar zitten, kosten wegen niet op tegen de baten, Voor het doorgeroest is, heb je de motor al weer verkocht.
Wat doen jullie er aan? Gewoon vet houden
of in de Hammerite
of laten stralen en opnieuw spuiten?
Wat is jullie ervaring?
Heb je misschien wat foto's?
 
Hmm oke, lijkt mij een beetje een broodje aapverhaal.
Mooie ER5!!! Ziet er prachtig uit

:^
aanslag op je vork door hard rijden :')
Dat heb ik nog nooit gehoord en ook nog nooit gezien bij mijn motoren.
Die aanslag komt waarschijnlijk omdat er mee door is gereden in de winter en de aanslag komt dan door de pekel
En echt hard rijden kan je niet met een er5
 
Waar je op moet letten bij een er-5...
Dat je geen ex les fiets koopt zonder dat je het weet.
Zo'n motor heeft vaak toch wat meer geleden, is opzich niet erg maar dan moet de prijs er ook naar zijn
 
Aanslag op de voorvork komt vaker door pekel dan door hard rijden lijkt me. Hard rijden op de snelweg veroorzaakt overigens minder steenslag dan normaal rijden in de polder...

Ik zie hier een hoop tips staan waar ik het niet mee eens ben, dus mijn enige tip blijft: neem iemand mee die er verstand van heeft; die ziet/voelt gebreken als het goed is zo. (Ik heb destijds mijn rij-instructeur meegevraagd.)

Ik heb trouwens wat nieuwe accessoires voor de ER-5 gekocht:

10026135_890.jpg
10028273_860_FR-1_06.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aanslag op de voorvork komt vaker door pekel dan door hard rijden lijkt me. Hard rijden op de snelweg veroorzaakt overigens minder steenslag dan normaal rijden in de polder...

Ik zie hier een hoop tips staan waar ik het niet mee eens ben, dus mijn enige tip blijft: neem iemand mee die er verstand van heeft; die ziet/voelt gebreken als het goed is zo. (Ik heb destijds mijn rij-instructeur meegevraagd.)

Ik heb trouwens wat nieuwe accessoires voor de ER-5 gekocht:

[afbeelding][afbeelding]
Met welke tips ben je het niet eens dan?
 
ook ik heb het er5 topic gevonden! *O*

ik zit nu op school, zal vanavond een foto posten, want dat wil hier niet lukken -O-

Mijn ER5 is uit 98 en heb hem sinds oktober het is DE motor die ik wilde om mee te beginnen, ben er dus ook heel blij mee *D en ben blij mensen gevonden te hebben die het hier WEL mee eens zijn :P oja en 9 september mag ik zwaar rijden maar ik zal nog wel op deze blijven rijden ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan