Kawasaki ER-5

Zadel van een oud model past niet op het "nieuwe" model.
Ik heb een oud model in onderdelen liggen, en er laatst een nieuw model bij gekocht, voor woon-werk verkeer, naast m'n ZX6R 2004 en KTM EXC 525.

Op dit nieuwe model zit ook een verlaagd zadel, en van dat oude model past dus niet. (te breed)
Iemand belangstelling om mijn verlaagde zadel voor een origineel zadel te ruilen??
 
Hartstikke mooi dan, want rij erop als een koning!! Dus een paar cm hoger en het was hem weer niet geworden.

Echter heb ik wel een probleem met mijn knipperlichten.... heb van mijn lieve broer, die de motor een koffiemachine noemt, een paar cat eye knipperlichten gekregen om hem te pimpen. Cool, jazeker!
Volgens de verkoper; plug and play. Nu heb ik de motor half uit elkaar liggen en ik zie geen plug en helaas dus ook geen play. De aansluiting van de huidige verlichting is anders als dat er aan de cat eyes zitten... iemand een idee hoe dat op te lossen?

Eens proberen of ik de huidige aansluiting en die van de cateyes in foto erbij kan zetten...
c398cbe2fa3be6541825fa479f3779b5.jpg


56c43f3e73489cf0d60988aff2682a18.jpg


De bovenste is het huidige systeem en de onderste de nieuwe... volgens mij niet hetzelfde?
 
Laatst bewerkt:
Bovenste eraf knippen en de passende voor op knippers halen.makkelijkste manier

Of alle eraf knippen en vast solderen en beschermen met krimpkous of tape
 
Bovenste eraf knippen en de passende voor op knippers halen.makkelijkste manier

Of alle eraf knippen en vast solderen en beschermen met krimpkous of tape



Als het led knipperlichten zijn gelijk ook het knipperrelais vervangen.anders knipperen ze te snel
 
Goedeavond :)

Begin deze maand heb ik mijn A2 rijbewijs behaald en afgelopen zaterdag mijn eerste motor gekocht :D

full


Op de foto lijkt hij wat donker maar in de zon is hij duidelijk paars, ben er erg blij mee!
full


'Jammer' genoeg is de motor 37kw en mag ik officieel met mijn 35kw rijbewijs hier niet op rijden...
Maar laat zo snel mogelijk een uitdraai maken op de testbank en dan mag ik eindelijk zelf rijden! *O*
 
Goedeavond :)

Begin deze maand heb ik mijn A2 rijbewijs behaald en afgelopen zaterdag mijn eerste motor gekocht :D

[afbeelding]

Op de foto lijkt hij wat donker maar in de zon is hij duidelijk paars, ben er erg blij mee!
[afbeelding]

'Jammer' genoeg is de motor 37kw en mag ik officieel met mijn 35kw rijbewijs hier niet op rijden...
Maar laat zo snel mogelijk een uitdraai maken op de testbank en dan mag ik eindelijk zelf rijden! *O*
Mooitje zeg! *O* nog eventjes geduld maar dan veel plezier en vooral veilige km's ermee!
 
De originele zijn echt mega.. Ik ga vanavond voor het eerst in het donker rijden met deze, ben benieuwd, volgens mij maakt het qua licht geen ruk uit.

Maar heb de smaak te pakken, ben al aan het kijken voor andere spiegels, achterlicht en koplamp. Maar aangezien ik alles zelf wil doen heb ik met mezelf afgesproken; 1 klusje per maand, anders gaat mijn rikketik het niet volhouden... _O-
Die knipperlichtjes waren al spannend genoeg!
 
Als je een keer begonnen bent met het aanpassen kun je niet ophouden ;) Ik ga na mijn examens iets gewaagder proberen. Na een beetje te surfen heb ik gevonden dat de vorken en het voorwiel van een GPZ 500 zouden moeten passen op de ER 5. Het enige verschil is een dubbele remschijf dus hiermee zou ik het remmen al kunnen verbeteren. Met nog wat verder rond te zoeken heb ik ook gevonden dat de remklauwen van de ER 6 passen op de vorken. Dus dit is het eerste plan na de examens, dan zien hoe ik de achterbrug kan aanpakken. Dit is eigenlijk maar het opwarmertje, want volgend jaar ga ik voor mijn A rijbewijs en komt er toch iets nieuws voor woon-werk-school en kan ik beginnen met de volledige tune-up.
 
Meteen het blok van de GPZ er onder lepelen, als dat past. Heb je meteen 10pk extra. ;)

Goed bezig, zuster! Ik had wel de origineel knippers er nog op. Te klein is ook niets, zien de automobilisten het nog slechter... al zien die je vaak toch niet. Zelf zou ik daarom dus niet kiezen voor donkere glaasjes. Kan misschien mooi staan, maar het is wel minder goed zichtbaar.
 
@monomuis : ja ben nog aan het twijfelen, heb al enkele blokjes gezien. Ga ook eens horen wat er te bereiken is met de blok zelf te tunen ik meen mij in dit forum te herinneren dat er iemand zijn ER heeft getuned tot 60 pk op de krukas. Maar als ik de gpz blok neem (verschil in nokkenassen en andere zaken die van de gpz 900 komen) kan ik ongeveer tot 70 pk op de krukas gaan. Maar dat is de laatste aanpassing eerst ga ik zien voor de remmen en ophanging.
 
Belangrijker is idd om de remmen aan te passen. Ik heb de ER-5 weggedaan omdat ik de remmen te zwak vond en er geen geld in wilde steken om ze te upgraden (dat geld krijg je er toch niet voor terug).
 
Ook hier maar eens weer reageren

De poedercoat delen zijn inmiddels terug gekomen (antraciet gunmetal grijs metallic, is net zo luxe als dat het klinkt:p )
Achterbrug bleek doorgerot te zijn, waarschijnlijk een bekend probleem bij de er5 want de 3 vervangers die ik bekeken hebben hadden hetzelfde!
Achter de verstevigingsplaten die er onder 45 graden ingelast zitten zit vaak een roestgat van rond 30 tot wel 50 mm!!
Ik heb mijn oude brug uiteindelijk vernieuwd met een rvs binnenwerk, dus die roest niet meer.

Het kapwerk ligt nu bij de spuiter en wordt metallic kawa groen van de nieuwe zzr1400 met zwarte kawasaki stickers op de tank.
Velgen worden metallic zilver net als de voetsteps, voorpoten en radiatorcovers.

Het blokje is compleet geserviced, alle pakkingen vernieuwd, spelingen gecontroleerd op kleppen en dergelijke maar mankeerde niks aan met 27000 op de klok.
Kleppen gesteld (hoefde maar zeer minimaal) en carburateurs zijn terug van het ultrasoon reinigen.. Ook deze krijgen nog een revisie setje (heerlijk goedkoop dat spul van een er5 :D)

Dus het opbouwen kan bijna weer beginnen.. Nu nog tijd vinden

P.s

Die dubbele schijfremombouw van een gpz 500 klinkt interessant, iemand al enig idee of dat gaat passen?
 
Hey Justin, Er zijn wat andere projecten - niet motorgerelateerd :( - tussen gekomen en heb nog niet de kans gehad om de stukken te zoeken. Maar heb wel gezien dat de voorvork van een gpz 1mm groter is in diameter dan die van de ER5 dus moet nog wat verder zoeken voor een oplossing.
 
Ik lees af en toe mee op dit topic. Mijn '99 Er-5 heb ik nu dik 2 jaar met nu bijna 106.000 kms op de teller. (gekocht met 80.000 van mijn rijschool, vol vermogen en ideaal om mee te starten) Dacht er een half jaartje mee te rijden, maar bevalt tot op heden prima. Dag in dag uit, zomer of winter, ik rijd erop. Regelmatig Amsterdam -> Rotterdam en af en toe eens naar Noord-Limburg.

Wat me wel opviel is dat de bekleding van de buddyseat snel dun wordt op het zitvlak. Ik heb in februari dit jaar een andere buddyseat besteld nadat er een scheur steeds groter werd van het origineel zadel. En jawel, er ontstaat weer een gat. Ik heb nooit scherpe voorwerpen in mijn kleding o.i.d. Zou dit een typisch iets zijn voor dit model?
 
Is dat andere zadel ook al niet jaren oud en dus minder van kwaliteit? Gewoon opnieuw laten bekleden ipv een 2e handsje kopen.
 
Zo heb vandaag weer lekker getoerd op de kawasaki. Ik heb 130km gereden en de tank is over de helft leeg volgens de brandstof meter. Dat is toch vrij veel? Ik had wel een pasagier achterop, dus dat scheelt waarschijnlijk ook wat.
 
Je zit er met z'n 2en op. Ik geloof dat ik altijd ging tanken bij 200km (in mijn eentje). Mijn verbruik lag ergens tussen 1:20-1:22 meen ik, dus er zat dan nog genoeg peut in de tank.
 
Okay dank je wel, ik tank ook gewoonlijk ook rond de 200-220 km. Maar hoorde van een maat dat hij 300 km per tank kon rijden. Dus ik ging twijfelen.
 
Hoeveel liter gaat er in.. 15 liter? Met 1 op 20 (en dan was ik aardig aan het doorrijden), kom je wel op 300km. Wel incl. reserve.
 
Ik was vandaag mij er5'ke aan poetsen, na wat te vloeken op de hogedrukreiniger, die stuk ging.... heb ik het volgende ondervonden. misschien maar al een geluk...

Youtube


je zou toch denken dat het tandwiel rechtsstreeks op de velg vast zou zitten?
of er binne in allemaal versleten zijn?
 
Laatst bewerkt:
In het wiel zit een soort rubberen demper die een te harde klap aan het wiel voorkomt als je gas geeft. Maar volgrns mij hoort dat geen speling te geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan