Kawasaki ER-5

Mijn vrouw rijdt op een ER-5 die we in 2004 nieuw hebben aangeschaft. Nu is echter wat plastic van de linker richtingaanwijzer (achter) afgebroken waardoor deze rammelt. Is er iemand die misschien een goed exemplaar heeft liggen of weet waar ik reserve onderdelen kan vinden?

Dank voor reacties.
 
@ BMW Oilhead Toen ik reserve onderdelen nodig had, zocht ik tweedehands onderdelen. Ik keek toen vaak op japparts.nl
beetje lastige site, maar je moet je model aanklikken en dan zie je welke onderdelen zij ervan hebben.
 
Ik reed gisteren op mijn motor en tijdens het rijden liep het vermogen ineens terug en sloeg de motor ineens af! Mensen een idee hoe dit kan komen? De tank was niet leeg.

Nog een vraag, nu het wat kouder wordt hebben jullie de choke ook wat langer open staan?

Bvd!
 
wat raar dat je motor afsloeg, was de motor nog koud?
Ja ik heb de choke ook meestal een tijdje aanstaan totdat de motor wat warm is en soepel blijft draaien. Als het koud is duurt dat wat langer.
 
Hallo mensen,

ik heb (ook) een Kawasaki ER-5, een oudje uit 1998. Alleen zit er maar 1 sleutel bij. Nu wil ik er 1 bij laten maken maar is mijn vraag: waar kan ik dat doen? Gewoon bij de sleutelboer?
Of kan ik zo'n sleutel bestellen en daarmee naar de bovengenoemde man/vrouw gaan:
Linkje ongesneden sleutel

Ja, wel heel cheap maarja dan is het wel een "officiele" kawasaki sleutel. :+

Edit: Dit is overigens het beestje. 25KW.
aoZtNNC45vUjcFxGRaPmRczOPsJJUmbajPH2Da2-SPM
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

ik heb (ook) een Kawasaki ER-5, een oudje uit 1998. Alleen zit er maar 1 sleutel bij. Nu wil ik er 1 bij laten maken maar is mijn vraag: waar kan ik dat doen? Gewoon bij de sleutelboer?
Of kan ik zo'n sleutel bestellen en daarmee naar de bovengenoemde man/vrouw gaan:
Linkje ongesneden sleutel

Ja, wel heel cheap maarja dan is het wel een "officiele" kawasaki sleutel. :+

Edit: Dit is overigens het beestje. 25KW.





[afbeelding]


Weet je zeker dat die sleutel past ?
 
Bij de sleutelboer heb je zeker de goede sleutel.of anders bij de dealer navragen voor een originele sleutel .zijn wel een stuk duurder dan die op aliexpress.

Heb zelf eentje bij de sleutelboer laten maken ,voor 3,50 euro
 
Ohh dan ga ik dat gewoon doen, is toch de reserve :)
Thanks! Wist niet zeker of dat kon.

Controleer wel of die sleutel overal in past .
Ben met de mijne terug gweest omdat hij niet op alle sloten werkte.beste is met de motor te gaan
 
Ondertussen is dit onderwerp weer aan het uitsterven nabij, maar heb nu toch wel een vraag voor de collega ER-5 rijders.

Dus momenteel zit ik al meer dan 2 jaar op mijn kawa, en zalige fiets op één ding na : vibraties. De laatste tijd heb ik veel woon-werk gedaan (80km enkel waarvan 60 snelweg), en als ik dan aankom zijn men handen en voeten gewoon gevoelloos. Ik weet de oorzaak het komt van de trillingen die ik te verduren krijg, mijn vraag is of er nog mensen zijn die hier last van hebben ? Ik moet wel toegeven dat ik de oude stuurgewichten niet meer heb en gewoon rij met 2 kleine dopjes. Maar dat kan toch weinig te maken hebben met de trillingen op de voetsteuntjes, als dit normaal is dan zal het misschien toch uitkijken worden naar een tourmodelletje. Als dit te verhelpen is denk ik nog wel te investeren om er een echte toerder van te maken. Hopelijk zijn hier nog levende zielen die mij verder kunnen helpen.
 
Zou toch eens kijken naar andere stuurgewichtjes. Maar misschien ook of je banden... Is je voorwiel wel goed gebalanceerd? Ik had er nooit last van in elk geval op de ER-5.
 
Heb ook geen last van trillingen( behalve dan het trillen van het blok) .rij zelfs zonder de stuur gewichtjes .

Mss het voorwiel eens controleren of deze nog wel 100% is
 
Ok thx Monomuis & Ninja ! Ik ben momenteel toch bezig met de motor een grote beurt te geven en dan gaan er ook nieuwe bandjes op die zijn ook bijna versleten. En zal dan inderdaad eens kijken voor degelijke stuurgewichtjes.
 
hei trigger,ik heb er soms ook wel last van,zeker als ik een tijdje dezelfde snelheid rij(bij jou waarschijnlijk snelweg)en ik heb een ander stuur en gewichtjes..bij het rijden op kleinere wegen-veel optrekken en wisselen van snelheid heb ik er geen last van!
welke banden ga je leggen?ik heb voor en achter pirelli angel gt liggen super content van,voor 120 en achter 150 ;-)
grtz
 
Hey Horzel,

Ik heb naar de dichtstbijzijnde bandenboer gebeld die had juist nog een voorband en een achterband liggen. Het is vooraan een dunlop sportmax geworden en achteraan een continental contitwist SM. Persoonlijk had ik ook liever pirelli angel gt of michelin pilot street gehad, maar ja die man had ze nog liggen van mensen die uiteindelijk niet zijn komen opdagen nog een mooi prijsje voor gehad. Enkel banden moeten betalen opleggen en balanceren was gratis, dus ging ik niet zeuren om er nieuwe te bestellen ;). En binnen een paar maandjes kan het toch zijn dat mijn trouwe kwak de deur uit gaat dus wou er niet teveel kosten insteken.
 
Kleine update met trillingskwestie :

Nieuwe banden voor en achter, de trillingen aan het stuur zijn wel aanzienlijk geminderd. Die aan de voetsteunen zijn nog aanwezig, maar niet zo erg als voordien. Het was wel een korte rit, ik denk dat ik het pas zeker weet als ik mijn reguliere traject doe.
 
Trillen aan de voetsteuntjes is toch vrij normaal.
Heb ik ook last van maar is niet storend (komt door het blokje)
 
@Donkiz denk niet dat er specifiek 'how to' filmpjes bestaan voor een ER-5. Ik denk dat je best zelf gaat kijken hoe ver je gaat gaan (enkel cafe racer kontje, custom tank,...) en dan hier gaan zoeken naar meer algemene how to filmpjes. Als je de originele roots wilt volgen is het zoveel mogelijk strippen en echt iets maken naar je eigen smaak ;) Alvast veel succes !
 
@triggerhappy ja daar had ik al schrik voor, kheb ook niets gevonden.. Kzal wel proberen mijn plan te trekken ;P alvast bedankt voor de reactie ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan