Kawasaki ER-5

Zou me niet druk maken als ik jouw was, dat gedeelte roest in geen 30 jaar door. Mocht je het strak willen hebben:

-Staalborstel kaalhalen
-Schuren
-ontvetten
-verfen

Done.

Mee eens, het middendeel ben ik niet bang dat het doorroest ,
maar de schokdemper aansluiting? :?
 
Hallo er-5 rijders,

Zeer binnenkort ben ik in het bezit van het beperkte A rijbewijs (als alles volgens plan verloopt tenminste :P), en nu ben ik dus op zoek naar een fijne 25kw motor. Een er-5 lijkt me wel wat, maar ik ben best lang (1.90 m), nu vraag ik mij dus af of dat een probleem is?

Natuurlijk zal ik een test rit maken, maar ik weet van mijn brommerperiode dat je dit niet altijd merkt in het eerste half uur.

Alvast bedankt,

Mark (potentieel er-5 rijder)
 
Laatst bewerkt:
Sorry, weet niet. Ben 1.78 en heb relatief korte benen, een lang bovenlijf en 1 arm die korter is dan de ander. Geen goede vergelijking denk ik.
 
Hallo er-5 rijders,

Zeer binnenkort ben ik in het bezit van het beperkte A rijbewijs (als alles volgens plan verloopt tenminste :P), en nu ben ik dus op zoek naar een fijne 25kw motor. Een er-5 lijkt me wel wat, maar ik ben best lang (1.90 m), nu vraag ik mij dus af of dat een probleem is?

Natuurlijk zal ik een test rit maken, maar ik weet van mijn brommerperiode dat je dit niet altijd merkt in het eerste half uur.

Alvast bedankt,

Mark (potentieel er-5 rijder)
Ben drie centimeter langer! Rijdt perfect hoor. Mijne staat te koop!
full
 
Ik ben 1m69 en zit in de supersporthouding. De motor is laag, maar niet extreem klein. Mijn vriend is bijna 1m90 en vindt mijn motor heerlijk rijden. Denk dus dat het geen probleem zal zijn, zeker vanwege de zithouding (een te kleine supersport is bijv. een heel ander verhaal).

Ik ga de mijne morgen weer eens uitlaten denk ik! :)
 
Sorry, weet niet. Ben 1.78 en heb relatief korte benen, een lang bovenlijf en 1 arm die korter is dan de ander. Geen goede vergelijking denk ik.

Dit weekeinde zaterdag naar Emsburen (Dld) gereden met 1 stop om te tanken (+-300 km) daar getraind met de kart en gesleuteld voor mijn teammaten (Racemates.nl) en zondag rond 12:00 terug gereden met 1 stop om even de rug en de benen te strekken.
Vermoeidheid vooral van het sleutelen en tillen van de kart, niet van de Kawa.
Blijft een lekker fietsje, 180 km op de teller in Duitsland en toch 21.6 km / liter
Doe hem voorlopig nog niet weg.
 
Ah, 1:21,6.. das keurig. Minder dorstig dan mijn 206je in elk geval.. :D Ik ga de mijne morgen (eindelijk) ophalen!! ;) Zilverkleurig met geel streepje uit 2003, net 42000 km op de teller.
 
Dat klinkt allemaal goed.

Ik les nu op een cb500 en vind die wel aan de krappe kant, zit de er-5 in jullie ogen wat ruimer?

Zit nu te twijfelen tussen een er-5 of een diversion. De kawasaki vind ik een stukje mooier, maar de diversion lijkt me wat comfortabeler en wat meer "motor".

Alvast bedankt,

Mark
 
Laatst bewerkt:
Dat klinkt allemaal goed.

Ik les nu op een cb500 en vind die wel aan de krappe kant, zit de er-5 in jullie ogen wat ruimer?

Zit nu te twijfelen tussen een er-5 of een diversion. De kawasaki vind ik een stukje mooier, maar de diversion lijkt me wat comfortabeler en wat meer "motor".

Alvast bedankt,

Mark
Laat ik beide modellen nou te koop hebben staan...
 
Hey allemaal,

ff een vraagje: hebben jullie ook het probleem dat de originele spiegels een beetje in de richting van je lichaam gaan staan op hogere snelheid (100 / 120 km/u)?? Lijkt wel of ze de tegenwind van het rijden niet aan kunnen. Als ik het ronde spiegeltje zelf verstel (dus niet het complete armpje) heeft het ook niet zo veel zin..

Iemand ervaring met dit probleempje en/of een oplossing, zonder gelijk andere spiegels aan te moeten schaffen?
Alvast bedankt :D
 
Hey allemaal,

ff een vraagje: hebben jullie ook het probleem dat de originele spiegels een beetje in de richting van je lichaam gaan staan op hogere snelheid (100 / 120 km/u)?? Lijkt wel of ze de tegenwind van het rijden niet aan kunnen. Als ik het ronde spiegeltje zelf verstel (dus niet het complete armpje) heeft het ook niet zo veel zin..

Iemand ervaring met dit probleempje en/of een oplossing, zonder gelijk andere spiegels aan te moeten schaffen?
Alvast bedankt :D
Nooit last van gehad!
 
Hey allemaal,

ff een vraagje: hebben jullie ook het probleem dat de originele spiegels een beetje in de richting van je lichaam gaan staan op hogere snelheid (100 / 120 km/u)?? Lijkt wel of ze de tegenwind van het rijden niet aan kunnen. Als ik het ronde spiegeltje zelf verstel (dus niet het complete armpje) heeft het ook niet zo veel zin..

Iemand ervaring met dit probleempje en/of een oplossing, zonder gelijk andere spiegels aan te moeten schaffen?
Alvast bedankt :D

dit heb ik idd ook regelmatig met mijn linker spiegel als ik op de snelweg rijd. oplossing zou ik niet weten, zo vaak rijd ik niet op de snelweg
 
Ik heb ook een ER 5.
Een blauwe,...in januari dit jaar gekocht
Ik heb een vraagje aan jullie mede-ER5 ers.

Bij het gas los laten,...remt hij niet netjes op de motor.Hi slaat wat terug en hikt wat.
Is dit een bekend ER5 iets?

Is met name met bochten erg vervelend.
 
Ik heb ook een ER 5.
Een blauwe,...in januari dit jaar gekocht
Ik heb een vraagje aan jullie mede-ER5 ers.

Bij het gas los laten,...remt hij niet netjes op de motor.Hi slaat wat terug en hikt wat.
Is dit een bekend ER5 iets?

Is met name met bochten erg vervelend.

komt mij niet bekend voor :) misschien iets met de afstelling? loopt hij normaal stationair? :)
 
Stationair loopt ie wel gewoon goed.
Hoezo met bochten vervelend? In de bochten hou je toch gewoon gas?

Hoe dan ook, ik zou ergens in de buurt even naar een dealer of garage gaan met een testbank, die filteren het probleem er zo uit en fixen het voor je. Het kan van alles zijn, waarschijnlijk iets met je carburateur? Ik heb er in ieder geval geen last van...
 
Dank!
Ik weet iig dat het geen stadaard iets is van de ER 5,....denk dat ik de dealer maar ff ga bellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn ER-5 verkocht vandaag. Aan een kant heel erg jammer, maar voor mij begint het Street Triple tijdperk. De ER-5 blijft de ideale opstapfiets!
 
dit heb ik idd ook regelmatig met mijn linker spiegel als ik op de snelweg rijd. oplossing zou ik niet weten, zo vaak rijd ik niet op de snelweg

Oké.. ik rijd als ik naar mijn werk ga wel altijd een paar km over de snelweg en een groot stuk over een 100-weg. Dus als iemand alsnog goeie tips heeft, graag! *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan