Kawasaki ER-5

Top, welke kleurcode lakstif heb je voor het frame?

Gewoon met schuurpapier de roest weghalen,daarna grondlak er over en
met een spuitbus de plek weer netjes in de lak zetten.
Een lakstift is bedoeld om steenslag plekjes weg te werken,grotere plekken met een
lakstift bijwerken is geen gezicht.
 
Hallo Allen,

Heb sinds maart 2016 een ER-5.
Ben toen gelijk de motor een beetje aan het pimpen geweest.
Zie het resultaat
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Graag jullie reactie...


Toffe bike!
Leuk om te zien en omdat ik dezelfde motor heb weet ik precies wat je hebt aangepast haha. normaal zie ik dat niet goed.
De voorkant ziet er modern uit zo met een nieuwe koplamp en tellers. netjes!
 
Toffe bike!
Leuk om te zien en omdat ik dezelfde motor heb weet ik precies wat je hebt aangepast haha. normaal zie ik dat niet goed.
De voorkant ziet er modern uit zo met een nieuwe koplamp en tellers. netjes!

Misschien niet te zien, Heb de schokbrekers achter verzet op de achterbrug zodat de achterzijde omhoog kwam. Betere zithoogte voor mij... ;)
 
Beste mede ER-5ers!
Ik heb gevonden dat er benzine naar mijn carter lekt. Ik heb gelezen over een lekkende vlotternaald. Is dit de enige mogelijke oorzaak? Ik heb vandaag de carburateur uit elkaar gehaald en gereinigd, maar heb niet veel viezigheid gevonden.

Iemand tips of ideeën?

groetjes Badcat
 
Beste mede ER-5ers!
Ik heb gevonden dat er benzine naar mijn carter lekt. Ik heb gelezen over een lekkende vlotternaald. Is dit de enige mogelijke oorzaak? Ik heb vandaag de carburateur uit elkaar gehaald en gereinigd, maar heb niet veel viezigheid gevonden.

Iemand tips of ideeën?

groetjes Badcat
Heb je een wphb?
 
Na een hele middag rijden kon ik de ER5 niet meer starten, hij maakte een raar geluid (wat je ook wel hoort als je een zwakke accu hebt, een soort ratel) en de accu was erg heet.
Ik moest toch thuis komen en heb de motor aangeduwd en ben gaan rijden. 20 KM verder zag ik dat de toerenteller en de koplamp het niet meer deden. Ik moest een afslag nemen en zette mijn knipperlicht aan en zag dat deze niet meer knipperde maar constant brandde. Hierna ging de motor niet harder dan 80 en enkele seconden later was het hele vermogen weg en kwam ik stil te staan.

Nadat ik thuis ben gebracht door de pechhulp is mijn accu helemaal dood.

Ik weet bijna zeker dat de spanningsregelaar de veroorzaker is en waarschijnlijk is mijn accu nu ook kapot gegaan.

Weet iemand misschien of er nog meer defect kan zijn behalve de spanningsregelaar en de accu?
En hebben jullie een tip waar ik goedkoop een spanningsregelaar en accu voor een ER5 kan kopen?

Andere tips zijn ook welkom

[~[url="https://preview.ibb.co/hxvsQd/er5.jpg"]afbeelding~][/url]

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want er zit geen leven meer in mijn ER5 en weet niet goed waar ik het moet zoeken.

Ik heb de spanningsregelaar en de accu vervangen. helaas start de ER5 nu nog niet.
Als ik hem aanduw of met startkabels probeer aan te duwen start hij ook niet.
Er zit helemaal geen leven in.

Ik zie wel dat de IG zekering gesprongen is.
Als ik deze vervang en de motor op contact zet gaat het olie en temp lampje brand en knapt de zekering van IG weer.
De startmotor hoor je geen enkele keer draaien. er gebeurt niets op een springende zekering na.

Zou dit de CDI kunnen zijn of moet ik de hele kabelboom gaan vervangen?
van doormeten heb ik zelf ook geen verstand.
Ik kan een hele kabelboom kopen van een 2014 maar weet niet of deze past op een 2006.



 
Laatst bewerkt:
Ik zelf zou dit helaas niet kunnen. Ik weet niet waar ik moet beginnen in de kabelboom en wat ik dan moet meten.
Waar en wat zou er stuk gegaan kunnen zijn?
Ik zie geen kapotte/gesmolten kabel ergens.
Misschien een relais welke stuk is. Maar welke?
Naar een dealer brengen is het misschien niet meer waard. '(
 
Laatst bewerkt:
Alles is te leren he,als je geen geld naar de dealer wil brengen schaf dan een WPH aan,
desnoods online en maak daar eens studie van,ben je wel ff mee zoet maar zo leer je ook
nog eens wat.Zoals aangegeven kan je op You tube vaak ook filmpjes van How To,s vinden,
en alsof het allemaal niet op kan staan er op het MF ook How To,s ,het kan zoiets simpels zijn als een draadje wat contact maakt,maar ook de CDI :Y ;)
 
Laatst bewerkt:
kijk eens naar de stekker van de dynamo.als die geoxideerd is kan die ook voor rare dingen zorgen .
 
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want er zit geen leven meer in mijn ER5 en weet niet goed waar ik het moet zoeken.

Ik heb de spanningsregelaar en de accu vervangen. helaas start de ER5 nu nog niet.
Als ik hem aanduw of met startkabels probeer aan te duwen start hij ook niet.
Er zit helemaal geen leven in.

Ik zie wel dat de IG zekering gesprongen is.
Als ik deze vervang en de motor op contact zet gaat het olie en temp lampje brand en knapt de zekering van IG weer.
De startmotor hoor je geen enkele keer draaien. er gebeurt niets op een springende zekering na.

Zou dit de CDI kunnen zijn of moet ik de hele kabelboom gaan vervangen?
van doormeten heb ik zelf ook geen verstand.
Ik kan een hele kabelboom kopen van een 2014 maar weet niet of deze past op een 2006.

[~[url="https://image.ibb.co/itzRBT/1.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://image.ibb.co/kZFNko/2.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://image.ibb.co/gasPy8/3.jpg"]afbeelding~][/url]
Heb je in de tussentijd al een oplossing gevonden?
Ik heb afgelopen weekend mijn ER-5 uitgeleend aan een vriend zodat hij een weekend door de Ardennen kon touren, maar helaas is hij gestrand met bijna exact de zelfde problemen.

Komend weekend ga ik de motor uit elkaar halen, dus ben benieuwd of je nog verder bent gekomen.
 
Oei dat is balen.

Hij Staat op dit moment bij een monteur.
Als ik meer weer laat ik het weten.
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet... Helemaal niets...

M'n maat heeft de motor vanmiddag vanuit België opgehaald en in Nijmegen neergezet. Daar kan ik terecht om er aan te werken (woon zelf in Utrecht). Moet echt wachten tot zaterdag voor ik meer weet...
Als jij al zo veel hebt vervangen zonder resultaat wordt het voor mij denk ik eerst alle kabels doorzoeken.
 
Ik zou eerst je accu en spanningsregelaar checken.
Bij mij is er iets stuk gegaan omdat ik daarna door ben gereden door mijn motor aan te duwen.
 
Ja die zullen sws vervangen moeten worden. Voor wat ik begreep stond ie te roken van onder het zadel, dus die zullen beide toasted zijn. De vraag is uiteraard waarom... Dus de kabels en dynamo zal ik eerst even moeten bekijken.

Hoe heb jij uiteindelijk de stekker van die spanningsregelaar aangepast?
 
Terug
Bovenaan Onderaan