Hét grote Suzuki DR topic (350 t/m 800)

Tw!tchy

MF veteraan
3 feb 2008
2.172
20
Welkom bij het grote Suzuki DR topic :W

Zoals ik eerder heb aangegeven in het grote klappen 600 - 800 DR topic, wilde ik een topic starten voor ALLE DR-rijders, zodat ook de 350jes een plekje hebben. Na het instemmen van andere DR rijders, en heb ophalen van mijn nieuwe DR350 fietsje ( *D ), is het zo ver.

Hier kan je ervaringen delen met mede DR-rijders, vragen stellen, en eventueel dingen te weten komen over verkoopadressen voor onder andere slijtage onderdelen. Ik heb er alvast één.
Adressen onderdelen:
- Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop (slijtageonderdelen)



Ik stel voor dat we van ieder topic-lid een foto van de DR posten met eventuele extra's ;) Geef maar een gil en ik zet je in de beginpost!




Tw!tchy:
full

Suzuki DR 350 S
Bijzonderheden:
- Hagon schokdemper
- Marving einddemper
- Binnenkort hopelijk wegbanden (zitten nu noppenbanden onder die bijna op zijn)


Clown683:
13acae22fbed8e21be0ffa8e95153f3f

Suzuki DR 800 S


zappa.suzuki:
21042009999.jpg

180520091013.jpg

2x Suzuki DR 800 S


Rooiejan:
full

Suzuki DR 650 S

Addwin
full



Martell
large



Jacappi
full



-Z-ander
full



Kelaas
dr2n.jpg



Burgerking
bikepics-450896-full.jpg

bikepics-237927-full.jpg



Dennis_B
full



Starsscream
full
 
Laatst bewerkt:
Wegbanden alleen in combinatie met 17 inch velgen he! Net ding. Doet me wel denken aan suzuki tsx O-)
 
Laatst bewerkt:
bedoel je dat ik er kleinere velgen op moet zetten voor wegbanden?
vriend van me heeft een TSX, als ik mijne er naast zet is het net een grote broer ervan :)
 
Niks moet natuurlijk, maar ik persoonlijk vind wegbanden op 18/21 inch helemaal niets. Ziet er gewoon niet uit. Maar dat is persoonlijk.

Haha, ja dat zal wel
 
Hier mijn DR800 in zijn natuurlijke omgeving

Wel leuk zo'n MF topic voor alle DRén maar voor het echte DR750/800 forum moet je natuurlijk naar
http://www.drbigclub.nl

full
 
is een 17 inch voor niet lastig met je kilometerteller dan? die gaat toch op het aantal keer rondgaan van je voorwiel? :/
Ik kijk wel even wat ik doe :)
 
Ik dacht dat er wel een paar 350 rijders waren die in het grote klappen DR 600 - 800 topic zeiden dat ze een topic als deze wilden hebben, maar ik zie ze nog niet :P
 
Hey Cbrrr, herken franse klei op je BIG ;)

En dan nog maar eens een pic van 1 van m'n BIG's

21042009999.jpg


En alle 2

180520091013.jpg
 
Laatst bewerkt:
prachtig die zwarte zonder stickers :) met die laser demper zal hij ook wel flinke klappen geven??
 
Yip.. is een open "race use only" demper.. werd laatst ff gemeten voor een rit.. 103 db ;)

Maar op de andere zit een legale pijp dus kan snel wisselen..
Moet alleen nog ff kijken of ie dan nog wel goed loopt.. laatst nog al wat veranderd.. K&N luchtfilter en grotere sproeiers enzo..
Binnen kort maar eens proberen.. wil de Peellandrit rijden 8-)

Die zonder stickers noem ik Shiny, was een glimmerd maar dat begint minder te worden door het vele offroad rijden..
Maar hij rijd het lekkerst, verig v+a is aangepast, valbeugels er op, handbeschermers, Renthal dakar stuur, xeon lamp, staalflex remleidingen en nog wat andere aanpassingen.

De andere noem ik Dirty, toen ik hem kocht was ie mat zwart gespoten en zag er niet uit.. maar een andere kuipset heeft wel geholpen ;) die is voor woon/werk als de andere nog op z'n noppen staat.
 
haha nice man ;) helemaal DR 800 big fan dus... ben al lang blij met mn DR 350 :) echt een gave 25kW fiets ;)
 
Weet hier iemand hoe ik goedkoop aan redelijke 17 inch velgen kom? ik kreeg hier namelijk de tip om daar wegbanden dan op te laten zetten. Maar het lijkt me dat de motor dan wel ineens heel erg naar voren leunt? rijdt dat uberhaupt wel fijn? :s

Ik zit er toch aan te denken om gewoon wegbanden op mijn huidige (18 en 21 inch) te laten zetten, moet gewoon prima zijn toch?
 
Motorsloop of een wielenvlechter zo als Haan wheels..

Maar idd duikt je motor naar voren en veranderd het stuur gedrag.. voor m'n BIG heb ik bussen liggen die je boven op de poten schuift en die dan weer in de bovenste kroonplaat passen..

Zijn er mischien ook voor de 350, kijk eens op ebay.

maar heb op 1 wielen set goede wegbanden en dat rijd goed op de weg, op bochtige dijk of in de stad zeker sneller dan een sport brommer
 
Vork verlengers DR 350/650/800

http://cgi.ebay.nl/Gabelverlaengerung-fuer-DR-650-SE-DR-350-DR-800_W0QQitemZ370231059126QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item56337da2b6&_trksid=p3286.c0.m14
 
okay, maar wat doet je kilometer teller dan? gaat die niet veel sneller tellen dan? een 17 inch maakt meer omwentelingen in dezelfde afstand als een 21 inch..
 
Gewoon een set BT45 bandjes op je originele velgen leggen.

Van 2x17" op een allroad gaat hij echt niet beter rijden. Waarom denk je dat de meeste moderne allroads anders een 19"of 21" voorwiel hebben en geen 17".
 
Gewoon een set BT45 bandjes op je originele velgen leggen.

Van 2x17" op een allroad gaat hij echt niet beter rijden. Waarom denk je dat de meeste moderne allroads anders een 19"of 21" voorwiel hebben en geen 17".
Om in het zand makkelijker over grote stenen ed te komen, en meer stabiliteit in het zand.
 
Ik heb ooit een XL600 voorzien van een 17 inch voorwiel en dat heb ik snel weer terug gedraait.

De geometrie van zo'n motor is daar niet voor gemaakt, hij wordt veel onrustiger in bochten en rechtuit . Ik denk dat 80% van de 21 -> 17 inch ombouwen wordt gedaan voor een hoger " kijk mij eens een gepimpte motor hebben" gehalte te krijgen. En dat ze daarna het niet meer hebben over de rij eigenschappen tijdens een ritje.

Ik laat mijn motoren lekker een groot voorwiel houden en voorzie ze van een lekker allround bandje
 
Hallo mensen,

Eindelijk n topic over de onverwoestbare...

Ik heb mn DR nu een jaar of 3. Behalve wat gezeur met de koppeling heb ik er nooit wat aan gehad. Tis niet dat ik hem gespaard heb, maar dat ding is niet kapot te krijgen.

Heb er verschillende offroadritten in het verre oosten (voor mij dan) mee gereden, en voor de rest heeeel veel zondagochtenden door het Sloegebied (vlissingen oost) gebaggerd. op de foto ziet hij er nog wel acceptabel uit. Hij staat nu uiteraard op noppen. Helaas ziet hij er niet meer zo best uit.

Ik ben van plan om, als ik tijd heb, hem eens netjes te maken. Maar tot dan zal hij nog vaak aan de bak moeten.

Tegenwoordig is het mn reservemotor. Ik heb er nu een TE610 bij. Maar die moet nog maar bewijzen zo betrouwbaar te zijn.

Groet, Rooiejan
full
 
Ik heb een paar dagen geleden inderdaad besloten de originele velgen te houden (ze zijn nog zo mooi bling bling ;) ). En de garage vlakbij heeft een mooie deal voor me, hij heeft BT 45's die erop passen die ongeveer 500km gereden hebben liggen, die hij even onder zijn bike had, maar hij wilde toch naar noppen. Hij legt ze eronder voor 195 euro, maar ik mag ook nieuwe kiezen voor 275 euro. Scheelt aanzienelijk terwijl die banden nauwelijks ingereden zijn :)

@ Rooiejan: Gaaf ding ;) succes met ploeteren :W
 
Laatst bewerkt:
Op motorbandenmarkt kost een set nieuwe banden Bt45 205 euro incl. verzenden.
Opleggen is nog geen uur werk.
 
Opleggen is wel heel wat meer dan een uur werk, zeker als je niet eens gereedschap er voor hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan