Hét grote Suzuki DR topic (350 t/m 800)

Hallo! Ik ben nieuw op het forum en de trotse eigenaar van een DR400S uit '81. Ik ben op zoek naar het middenstuk van de uitlaat. De bocht en demper zijn nog goed, maar de trommel en aansluiting op de bocht helaas verrot.

Is er iemand die mij kan helpen? als iemand nog een uitlaatje heeft liggen, kan diegene dan even een mailtje sturen op steefhenneman33@hotmail.com

Alvast bedankt!
 
Hallo iedereen. Sinds kort ben ik in het bezit van een leuke DR650RSE uit 1993 (overgenomen van -rick-).
Hiervan dienen de kleppen en de balansketting gesteld te worden. Kleppen kom ik wel uit. Echter die balansketting, ik zie twee pakkingen zitten aan de linkerzijde, één direct onder het deksel, en vervolgens is er een soort vulring van een centimeter en daarna nog een pakking.

Als ik het linker deksel loshaal, dien ik dan beide pakkingen te vervangen of slechts diegene direct onder het deksel?
 
Hallo iedereen. Sinds kort ben ik in het bezit van een leuke DR650RSE uit 1993 (overgenomen van -rick-).
Hiervan dienen de kleppen en de balansketting gesteld te worden. Kleppen kom ik wel uit. Echter die balansketting, ik zie twee pakkingen zitten aan de linkerzijde, één direct onder het deksel, en vervolgens is er een soort vulring van een centimeter en daarna nog een pakking.

Als ik het linker deksel loshaal, dien ik dan beide pakkingen te vervangen of slechts diegene direct onder het deksel?
Kijk even in het Werkplaatshandboek hoeveel je eventueel los moet halen.
Zit er geen automatische kettingspanner op de balansketting? Waarom vind je dat je daar iets aan moet doen?
 
Dat is het punt, werkplaatshandboek heb ik niet :P Iemand een digitale beschikbaar?

De kleppen en de balansasketting dienen gesteld te worden (minimaal 10.000 km geleden). Dit uit zich in een lawaaiige linkerzijde en tikkende kleppen. De kettingspanning dient elke 6000 km gecontroleerd te worden. De motor heeft voor zover ik weet geen automatische kettingspanner op de balansasketting. Voor het stellen van de kleppen komen geen pakkingen los (de kleppen zijn bereikbaar via twee dekseltjes met een o-ring). Gaat me meer om het stellen van de balansasketting, deze zit onder het linkerdeksel. Maar ik kom er verder wel uit, haal de boel wel los en zie wel welke pakkingen mee los komen. Mocht iemand nog een aanwijzing hebben dan hoor ik dat uiteraard graag, kom er toch de komende twee weken niet aan toe :)
 
Laatst bewerkt:
Vraag! De vonk van mijn dr400s is niet heel sterk, is dit normaal?
De motor start koud met 1 a 2 keer kicken. Echter, start hij als hij warm is een stuk minder goed.
Heeft iemand hier toevallig verklaringen / tips voor.

thanks!
 
Zit er geen warme start knop op? zo niet het zelfde doen als bij een verzopen motor, gas hendel een stukje open houden bij het starten, dus meer lucht en minder benzine ;)
 
Nee ik heb geen startknop! Misschien dat hij inderdaad verzuipt. Ik lees overal dat ik geen gas moet geven bij kicken, dus doe dat ook meestal niet. Maar betreft de vonk, klopt het dat hij niet heel vel is als bij bijvoorbeeld mijn brommertjes haha.
 
Ik heb gister een dr500 aangeschaft voor er bij. Helaas zijn de kappen wat door elkaar gehaald. Heeft iemand nog wat orginele kap werk in het geel? Evt tebruil nog hele nette rode spatborden.

Andere reserve onderdelen zijn ook welkom :)
 
Hallo iedereen.
Sinds kort ben ik ook in het bezit van een mooie originele DR 350 SHC uit 1993. Ik wil alleen een paar foto's hier delen, ik vind het een geweldige kleine motortje, veeeeeeeeeel lichter dan mijn 750 Africa twin en ideaal om in het bos te spellen :) .......

full


full


full


En excuses voor mijn slechte Nederlands, ik ben inderdaad Fransman :$ !!!!!
:]
 
Nee ik heb geen startknop! Misschien dat hij inderdaad verzuipt. Ik lees overal dat ik geen gas moet geven bij kicken, dus doe dat ook meestal niet. Maar betreft de vonk, klopt het dat hij niet heel vel is als bij bijvoorbeeld mijn brommertjes haha.

Met "warme startknop" bedoeld zappa een soort 2e choke knopje op je carburateur. Niet een elektrische start. Maar ik denk dat die oude DR400 ook geen warme (choke)knop heeft.
Een knop alleen een choke.
Wat is vel......... dat is een vraag opzich. Als je twijvelt over het elektrische systeem moet je dingen door gaan meten of uitwisselen.
 
Hallo iedereen.
Sinds kort ben ik ook in het bezit van een mooie originele DR 350 SHC uit 1993. Ik wil alleen een paar foto's hier delen, ik vind het een geweldige kleine motortje, veeeeeeeeeel lichter dan mijn 750 Africa twin en ideaal om in het bos te spellen :) .......
En excuses voor mijn slechte Nederlands, ik ben inderdaad Fransman :$ !!!!!
:]


Hey Fransman, ;)

Mooie DR. Ziet er goed onderhouden uit. Lijkt niet echt voor het ruige werk te zijn gebruikt.
Ga je vast veel plezier aan beleven. :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Ik ben in t bezit van een DR400s 1981 , deze is uitelkaar gehaald door 2 vrienden om het 1 en ander te vervangen. Nu zoeken zei een Exploded view. Bestaat die , is die ergens te vinden? Want ze komen er zo niet echt uit.

r.coolen81@gmail.com
 
Hallo, nu Pascal zijn dr'tje heeft laten zien zal ik dat ook eens doen. Een 350 se met idd startknop yes yes. Enkele maanden geleden overgenomen van de neus. Deze ziet er ook super uit, eigelijk zonde om de modder mee in te gaan. Ik hou het dus beperkt.
Rijd super, en ziet er geweldig uit!!
full

full

full

full
 
Mooie foto's Louiske! Waar is dat??? Ziet er uit als een leuk speelterrein!

Hoe gaat het met de DR400 trouwens?
 
Ja, mooie foto's Louiske en je dr lijkt ook in super mooie staat te zijn! Ik heb de dr gekocht om offroad te kunnen rijden want mijn andere motor (Africa twin 750) is hiervoor veel te zwaar! En als ik rij in de modder dan wordt de dr daarna goed gepoetst :) !!!!
Ik ben ook benieuwd waar zit die mooie speelterrein 8-) .....

de dr naast zijn grote broer!:

full
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je een mooi "voorwielslot" op je DR 350. :Y
Deze toepassing van een aanhanger disselslot nog niet eerder gezien.
 
Dit is speciaal om het een dief makkelijker te maken. Je kan hem met twee man aan de voorkant oppakken en dan zo in een busje stoppen of een stukje weglopen. :+ :+

Best creatief verzonnen hoor, ik gok dat je ff niets anders had? ;)
 
De achtergrond van de dr350 is een oude zandafgraving in Limburg, op de grens met Duitsland. Je kunt er flink wat kilometers maken, en enkele hoogtemeters. Alleen niet op zondagmiddag, wandelaars hé.
Is de dr 350 in Nederland eigelijk uitgebracht? Die van mij zou uit België komen zei de neus. Volgens mij rijden er niet veel rond.

Met de dr 400 gaat 't goed. Staat in frankrijk en start en rijd prima. Maakt per jaar nog geen 50 km denk ik.

Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar accessoires en etc van de dr 350.
Iemand die weet waar er wat te vinden is behalve ebay.
Groet
 
De achtergrond van de dr350 is een oude zandafgraving in Limburg, op de grens met Duitsland. Je kunt er flink wat kilometers maken, en enkele hoogtemeters. Alleen niet op zondagmiddag, wandelaars hé.
Top locatie! jammer dat het zo ver van Zwolle is ........
Is de dr 350 in Nederland eigelijk uitgebracht? Die van mij zou uit België komen zei de neus. Volgens mij rijden er niet veel rond.
De mijne komt ook uit België...ik heb een paar maanden in NL gezocht maar de dr 350 is inderdaad hier heel moeilijk om te vinden......in Frankrijk is het een st makkelijker om te vinden!

Met de dr 400 gaat 't goed. Staat in frankrijk en start en rijd prima. Maakt per jaar nog geen 50 km denk ik.
Heb je een huis in Frankrijk en zo ja, mag ik vragen in welke regio?

Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar accessoires en etc van de dr 350.
Iemand die weet waar er wat te vinden is behalve ebay.
hier komt af en toe onderdellen voor de dr: Offroadcentrum, Enduro en Offroad onderdelen en motoren. | Enduro Offroadcentrum ...ook op de franse Marktplaats https://www.leboncoin.fr/equipement_moto/offres/centre/occasions/?th=1&q=suzuki dr 350&it=1 kun je ook een paar onderdellen vinden.......maar niet veel!
 
350 is in NL officieel uitgebracht geweest.
Alleen de SE en de S versie.
De lichtere E versie niet.
Er is ook ergens een 350 forum.

De achtergrond van de dr350 is een oude zandafgraving in Limburg, op de grens met Duitsland. Je kunt er flink wat kilometers maken, en enkele hoogtemeters. Alleen niet op zondagmiddag, wandelaars hé.
Is de dr 350 in Nederland eigelijk uitgebracht? Die van mij zou uit België komen zei de neus. Volgens mij rijden er niet veel rond.

Met de dr 400 gaat 't goed. Staat in frankrijk en start en rijd prima. Maakt per jaar nog geen 50 km denk ik.

Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar accessoires en etc van de dr 350.
Iemand die weet waar er wat te vinden is behalve ebay.
Groet
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan