Hét grote Suzuki DR topic (350 t/m 800)

Ik heb trouwens ook nog een soort minibroertje van de de DR: Een TS185. Een klein tweetaktje met exact de zelfde styling als de gele hierboven:
[~[url="http://i74.photobucket.com/albums/i262/Smallegange/temporary_zps6caf829d.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i74.photobucket.com/albums/i262/Smallegange/temporary_zps355ab248.jpg"]afbeelding~][/URL]

Leuk speelgoed! Komt dat nog een beetje vooruit? Weegt geen drol natuurlijk... dat was ook het fijne aan die DR500.
 
Weegt 100 kilo en heeft 11 kw. Loopt 100 ongeveer. Veel koppel voor een tweetaktje, tis gewoon een grote brommer. Erg leuk.
 
Iemand ervaring met een nieuwe uitlaat/einddemper voor een suzuki dr 350? Heb op internet een laser pro duro einddemper gezien maar geen idee of die zou passen en hoe de motor dan loopt. Er zit nu nog het origineel op. Einddemper is deze op de foto:
full

full
 
Dat zou de decompressiehendel moeten doen als'ie uitklikt.
Als ik'm zonder die hendel op't eind van z'n compressieslag zet en stevig trap, gebeurt er nog steeds niets..

Ik zou verwachten dat hij minstens zou moeten een poging doen om te starten (paar plofjes).

Er is in ieder geval vonk, vanavond maar eens carb kuisen en kleppen stellen.

Carburator na handmatig ook ultrasoon gereinigd en de vlotters vervangen (blok vol benzine).
Ding start.
 
Dat zou iig aanzienlijk aan topgewicht schelen als het een lichtgewicht uitlaat betreft.
Die originele uitlaat is bijna een rpg zo zwaar.
Wat ook erg scheelt is een plastic honda xr tank erop zetten.
Er zijn best wel verbeteringen uit te voeren aan een 350.
Ook een voortandwiel met een tandje minder verbetert de acceleratie.


Iemand ervaring met een nieuwe uitlaat/einddemper voor een suzuki dr 350? Heb op internet een laser pro duro einddemper gezien maar geen idee of die zou passen en hoe de motor dan loopt. Er zit nu nog het origineel op. Einddemper is deze op de foto:[afbeelding]
[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
wordt alleen wel lekker bakken en braaien...

heb je de aansluitdiameter van die demper gezien?
ruim 2 keer zo groot als bij de dr350
 
Hoi.

Iemand toevallig nog ergens een zijstandaard liggen voor een DR350?
De mijne is ooit eens ingekort en naar buiten geplooid, wat 'm heeeeel erg pijnlijk maakt offroad.
 
Wel, hij is behoorlijk verslepen / misbruikt / bijgewerkt / strips tegen gelast, in die mate dat ik niet de indruk heb dat er nog iets mee aan te vangen is.
Ik dacht eerst te proberen een originele te vinden, anders maak ik zelf even goed een nieuwe vanaf nul.
 
Bedankt voor de tips.
Uiteindelijk zelf met slijptol en laspost aan de slag gegaan.
 
Dit was 'm: naar buiten geplooid, klapte ook niet meer helemaal toe, waardoor hij erg laag en veel te ver naar buiten bleef hangen, versterkt met twee ribben tegen verder doorplooien en met een gigantische voetplaat. Resultaat: linkerbochten levensgevaarlijk en verschrikkelijk pijnlijk voor de schenen.

p5pb14207234.jpg

p5pb14207236.jpg


Ribben afgeslepen, bovenste stuk gerecupereerd, stuk waterbuis in / aan gelast, lassen weggeslepen, voetplaatje op. Ik weet dat de originele die knik niet heeft, maar die is nodig omdat ik vermoed dat de bevestigingsplaat ook al eens herlast is.
Klapt nu mooi weg tot 3 - 4 cm naast de brug.
Alleen nog een beetje lang, motor staat wel heel recht. Als ik een dezer nog eens zin heb gaat er een cmtje af.

p5pb14207235.jpg
 
Petje af :Y

STEL dat je offroad rijdt met de DR en je het lasapparaat toch nog klaar hebt staan is dan je volgende stap misschien het verbreden van je steppies ?
 
Offroad gaat hij zeker. Is dat nodig dan?

Dat bepaal jij. Ik geef alleen tips ;)

Wat we bij de DRBIG deden was een zelfde setje aan de achterkant ( voorkant maakt ruimte met Vpook kleiner ) er tegenaan lassen.

Dit is wat we bij mijn huidige fiets nagemaakt hebben

image
 
Om minder in de boots te snijden dan?

bron

(4) Dimensions.
Wider is better. ....Most aftermarket footpegs are 57mm wide, which is much wider than most OEM pegs. A larger platform for the feet spreads the load of impact over a larger part of the foot. It makes the peg easier to find when straightening out of a turn and makes for a more comfortable ride and more positive interface with the bike in general. Peg length is rarely discussed, but a longer peg can give a rider more leverage to control the bike. Some riding coaches teach foot positioning on the outside of the peg for that reason.
 
bron

(4) Dimensions.
Wider is better. ....Most aftermarket footpegs are 57mm wide, which is much wider than most OEM pegs. A larger platform for the feet spreads the load of impact over a larger part of the foot. It makes the peg easier to find when straightening out of a turn and makes for a more comfortable ride and more positive interface with the bike in general. Peg length is rarely discussed, but a longer peg can give a rider more leverage to control the bike. Some riding coaches teach foot positioning on the outside of the peg for that reason.

Tja dat gaat op met slappe zolen, goede laarzen met een zool die niet buigt maakt het niks uit hoe groot de voetsteun is, de stijve zool verdeelt de druk wel over de voet
 
Pascal wat zou die nog moeten kosten?en waar staat hij te koop. Ik rij nog steeds op de dr 350 se😃. Overgenomen van de neus, en nog steeds een geweldige motor. Misschien eentje voor erbij😬.
 
Pascal wat zou die nog moeten kosten?en waar staat hij te koop. Ik rij nog steeds op de dr 350 se😃. Overgenomen van de neus, en nog steeds een geweldige motor. Misschien eentje voor erbij😬.
Hoi Louiske, wil je echt twee dr 350 hebben ???? stuur me een PB als je meer info wil hebben, ik heb inderdaad nog geen advertentie geplaatst! Gr pascal
 
Vandaag getest.. Ik moet duidelijk nog leren om het ding in gang te trappen, maar...

Mijn nieuwe boots zijn belachelijk comfy (na een uurtje rijden, het eerste half uur viel best tegen).

full
 
Iemand tips trouwens om de (goede) originele demper in goede staat te houden bij offroadgebruik?
 
Terug
Bovenaan Onderaan