Hét grote Suzuki DR topic (350 t/m 800)

$_85.JPG


$_85.JPG
 
Iemand ervaring met rim-striping? Stickers op de velgen? Is dit de moeite waard of is het na een of twee offroadritjes al geen gezicht meer en beschadigd etc?
 
Is dat vóór die twee offroad ritten een gezicht, dan?

Visuele opsmuk is nooit de moeite waard. Rijden wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben opzoek naar gele spatborden voor de dr500. iemand toevallig wat liggen? Mocht iemand toevallig de handkappen en keievanger hebben hou ik mij ook aanbevolen
 
Mijn DR staat te koop, zie marktplaats.. ik verdom het om hier nog een advertentie op te zetten...

De helft van de tekst die op marktplaats staat weggelaten en nog steeds "teveel tekens"
6 kleine kutfoto's proberen uploaden.. "bestand te groot"

man man man... :P


http://link.marktplaats.nl/m1146551653

advertentie vergeten er bij te zetten. |(
 
Laatst bewerkt:
Nette en duidelijke advertentie op MP.
De potentiële koper krijgt wel waar voor zijn geld. :Y
 
Dank Alexela. :)

Dat denk ik ook wel :)


Deanevo, en zeldzaam! er staat er 1 in duitsland te koop.. een blauw witte... helemaal afgeragd, dat wel..
 
Laatst bewerkt:

Ik werd even getriggerd door de handelsbenaming "SP44A".
Heb namelijk een zelfde model in mijn verzameling.
Deze heeft de handelsbenaming "SP44B". (MZ-42-FR)

Maar.........., ik ben er uit.
De letter A staat voor: geleverd WorlWide
De letter B staat voor: geleverd in Europa

Ik vind de SP44 overigens één van de mooiste modellen uit de serie DR 650.
Mooi omdat de koplamp, de klokken en de knippers met het stuur mee bewegen.

En ja, ze zijn redelijk zeldzaam. Je komt ze niet al te vaak tegen.
 
Ik werd even getriggerd door de handelsbenaming "SP44A".
Heb namelijk een zelfde model in mijn verzameling.
Deze heeft de handelsbenaming "SP44B". (MZ-42-FR)

Maar.........., ik ben er uit.
De letter A staat voor: geleverd WorlWide
De letter B staat voor: geleverd in Europa

Ik vind de SP44 overigens één van de mooiste modellen uit de serie DR 650.
Mooi omdat de koplamp, de klokken en de knippers met het stuur mee bewegen.

En ja, ze zijn redelijk zeldzaam. Je komt ze niet al te vaak tegen.
Ah bekend kenteken ;) heb er al regelmatig mee gereden?

Hoe groot is je verzameling inmiddels?
 
Hey Floris,

Leuk dat je "aansloeg" op het kenteken. ;)
Het is al weer even geleden dat ik hem van je heb overgenomen.
De "R" staat nog keurig droog te wachten om onder handen genomen te worden.
(benodigde part's liggen klaar op de plank)
Maar komt goed. (beetje lange projectenlijst)

Zie dat jij ook nog steeds een DR hebt. Gaaf! :Y

Tja, mijn verzameling? Dat doe ik wel even via PB. (te veel voor hier)
 
Laatst bewerkt:
Van jou Jeroen en die enorme lading DR 500 onderdelen :9~ uit het verre Appingedam kan ik mij helemaal niets herinneren. :+ :+ :+
 
;) (selectief geheugen) })


Het merendeel van de onderdelen is ge- verbruikt op DR 500 projecten.
Allemaal prima spul. *D

Het frame staat netjes gestraald "op de plank".
Hier moet ik nog even mee aan het werk. Het balhoofd stond er niet helemaal recht op.
Deze afwijking zie je pas goed als je het frame helemaal kaal hebt en met twee lasers de belijning controleert.
Heb nog 2 frames die op dat onderdeel gericht moeten worden.
Ga dat binnenkort met de 3 frames in één keer doen. Maar moet daarvoor eerst nog wat aanpassingen maken op mijn JIG. Komt allemaal goed en het is gewoon leuk werk.

Overigens, "no bad feelings" betreffende het afwijkende balhoofd van jouw frame. Heb alle spullen destijds voor een heel vriendelijk bedrag van je overgenomen. :Y En het frame is voor de rest in prima staat. Dus voor mij géén probleem.
 
Ah interessant om te horen.
Ik ben de laatste tijd ook erg veel met frames bezig. Serie matig maken van nieuwe frames maar ook oude herstellen. En dan komt een motorfiets de werkplaats binnen rollen ogenschijnlijk zonder problemen, en dan ga je hem uit elkaar halen om te restaureren en dan blijkt er toch het een en ander niet helemaal meer goed in lijn te zijn. En dan blijkt zo'n balhoofd toch een erg zwak punt, alles net achter het balhoofd eigenlijk. Wij spannen een frame eigenlijk ook altijd in om te controleren. Maar laten soms een kleine afwijking ook voor wat het is, zeker al het geen motor is die op het circuit gebruikt wordt. En een frame knapt er niet altijd van op, van richt behandeling.... :X _O-

Maar deze DR frame's die je gaat richten, zijn ze "doorgezakt" (balhoofd tov weglijn) of ook erg scheef? Dus balhoofd tov achteras?
 
Van "doorzakken" is bij de DR frame's geen sprake. Deze frame's zijn op dat punt best sterk. Het frame is één geheel waar het motorblok ingehangen wordt. (het blok is geen onderdeel van het frame)

De balhoofden staan scheef. De denkbeeldige verticale lijn door balhoofd staat niet haaks op denkbeeldige horizontale lijn door de achteras.

De scheve balhoofden zijn waarschijnlijk ontstaan door hard vallen. (echte aanrijding schades aan de frame's of onderdelen ervan, heb ik niet kunnen ontdekken) De tordering zit in het buizenstelsel achter het balhoofd. (niet in het midden of achterzijde van het frame)

Met een aangepaste JIG, perscilinder, span-materiaal, verwarmen/verhitten en beheerst werken krijg ik ze wel keurig recht. (and, a laser is your friend)

Om de verticale lijn door het balhoofd goed zichtbaar te maken zet ik er een lange
staaf (rond 8-10) in. Gecentreerd in de lager passingen met op maat gedraaide pas-stukken. (lagers uit het balhoofd)

Ik neem aan dat jij dit ook zo ongeveer doet. Of heb jij een andere aanpak of techniek?
(learn me) :Y
 
De reden dat ik gelijk aan "doorzakken" denk is omdat de DR bekend stond dat hij een ideale fiets was om wheelies mee te maken/leren. En ik weet uit ervaring dat een landing niet altijd even rustig gaat..... :+

En als ik het zo lees ga jij ook uit van de achterbrug tov het balhoofd. Zal vast wat verschil in opstelling zitten maar zo doen wij het ook. Denk eigenlijk wel iedereen die frames richt, dus ik kan je niks wijzer maken. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan