VTR SP Topic chapter 17

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet genoeg om je SP1 er op in te ruilen denk ik. Maar de verbeteringen gaan verder dan het uiterlijk.

ook afhankelijk van wat met je huidige sp1 is gedaan denk ik.

en als het makkelijker zou rijden, lijkt me het minder leuk. die minimale pk's maar haal je er toch niet uit en ik ga er vanuit dat ik dat niet zo snel voel met het continue voluit accelereren in de eerste 4 versnellingen.
 
daarnaast heb ik al behoorlijk veel geinvesteerd in de huidige...

nee, ik blijf braaf bij de mooie glimmende zilveren sp.

liever koop ik komend jaar een motor erbij. twijfels tussen circuitbak en ofroad/sm bak
 
een totaal opgehoerde sp1 kan het in mijn ogen nog steeds niet op tegen een sp2 ( geef hem maar eens een was beurt zou ik zeggen bijv. f1 lampje en zo ) De verbeteringen van de fabriek op een sp2 zijn niet voor niet geweest en in mijn ogen het verschil in geld tussen een 1 en 2 al waard.

@ jones: als je echt dat ding wil verkopen blijf bij jouw prijs , hij is het dubbel en dwars waard en hopenlijk komt hij bij een liefhebber ipv van iemand die de sp als topfiets niet waardeert.
 
Laatst bewerkt:
Prof, was jij dat die een tijd geleden vertelde dat wanneer je aangehouden word zonder d'-killers in DL je slechts nog een boete hoefde te betalen en dat je motor niet meer in beslag genomen werd omdat je als NLse motor niet aan de Tuv hoefde te voldoen?
 
Prof, was jij dat die een tijd geleden vertelde dat wanneer je aangehouden word zonder d'-killers in DL je slechts nog een boete hoefde te betalen en dat je motor niet meer in beslag genomen werd omdat je als NLse motor niet aan de Tuv hoefde te voldoen?
ga je het tegendeel bewijzen ? })
 
ja iets in die trant was het ja...

zou in ieder geval niet boeien


Weet jij nog waar jij die info tegen bent gekomen? Heb al even gekeken op LRT maar daar kon ik het zogauw niet vinden.

Kreeg namelijk een filmpje onder mijn neus geschoven van afgelopen juni moet je maar eens zien.


Die met die Yo Mama heeft wel een MF stickert trouwens.
 
Laatst bewerkt:
zelf rij ik ook al een lang door duitsland en pralien ook. nog nooit problemen gehad.

daarnaast heeft een jonge waar ik wel eens mee rij het gevraagd aan een agent en die vertelde dat zo.

tevens is er op lrt een ervaringsdeskundige die het gewoon heeft meegemaakt. 25,- voor geen db killer.

maar goed, ik vat eigenlijk geen bal van het filmpje want ik kan geen duits. wat zeggen ze daar dan in?
 
Hier een favoriete van mij, maar ik ben niet in de markt. Stefan Nebel op de RC8, tweede in de IDM dit jaar. Foto is genomen op Assen in september.
[afbeelding]

foto SportsPhotography

Wat schreeuwden die KTM's met die full Akra fabriekssystemen ongeëvenaard VET!!!!

Wat een geluid, heeeeel extreem :}
 
Zeker heb ik een tip, koop mijn SP2 maar,

DE KOGEL IS DOOR DE KERK, HIJ GAAT ERUIT!!! '(

eigen keus weliswaar, maar ik heb dit jaar denk ik alleen 1x naar Assen gereden en nog 2 tochtjes, that's it, is gewoon zonde voor die fiets, is ie te goed en te mooi voor.

Dus, als iemand interese heeft, laat maar weten.

TE KOOP AANGEBODEN:

Bouwjaar 2002, km-stand 8.700 km waavan ik alleen de eerste 2.500 km er niet zelf op heb gezet. Akrapovic Titanium full system racing line van vorig seizoen. Hotbodies undertail van dit seizoen. Platte knippers voor. Pazzo hendels. Technisch en optisch zeer goede staat.

Prijs: doe maar een serieus bod.

PS: de Akrapovic Titanium full system racing line kan ook los te koop, dus als iemand interesse heeft...

Foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Groeten Jonesssss

Mooi ding voor in de woonkamer :}
Ziet er perfect uit, goed conserveren en over 20 jaar voor het tienvoudige verkopen! O-)
 
ook afhankelijk van wat met je huidige sp1 is gedaan denk ik.

en als het makkelijker zou rijden, lijkt me het minder leuk. die minimale pk's maar haal je er toch niet uit en ik ga er vanuit dat ik dat niet zo snel voel met het continue voluit accelereren in de eerste 4 versnellingen.


Maar waarom heb je dan je vering aan laten passen?
Draai dan alles maar lekker helemaal open of dicht, is dat nou wat jij noemt 'leuk' rijden :?

Het doel is om gemakkelijk hard(er) te gaan en een SP is daarin op veel punten te verbeteren!.
Denk hierbij aan het gewicht, de vering, positie van je controls en als laatste het motorvermogen.

De SP2 is gewoon de betere SP1, (geen discussie mogelijk)
Je moet verder kijken dan het plastic en de stickertjes. De SP2 is een duidelijke evolutie van de SP1 met aanpassingen ontstaan uit de feedback van de racewereld.
(die ook wat gemakkelijker harder wilden)
 
Mooi ding voor in de woonkamer :}
Ziet er perfect uit, goed conserveren en over 20 jaar voor het tienvoudige verkopen! O-)

beetje een dubio, ja, eigenlijk zou je er niet op moeten rijden en laten glimmen in de woonkamer, nee, je zou die machine moeten gebruiken waarvoor hij gemaakt is. en dat is bruut woest laten knallen 8-)

Maar waarom heb je dan je vering aan laten passen?
Draai dan alles maar lekker helemaal open of dicht, is dat nou wat jij noemt 'leuk' rijden :?

Het doel is om gemakkelijk hard(er) te gaan en een SP is daarin op veel punten te verbeteren!.
Denk hierbij aan het gewicht, de vering, positie van je controls en als laatste het motorvermogen.

De SP2 is gewoon de betere SP1, (geen discussie mogelijk)
Je moet verder kijken dan het plastic en de stickertjes. De SP2 is een duidelijke evolutie van de SP1 met aanpassingen ontstaan uit de feedback van de racewereld.
(die ook wat gemakkelijker harder wilden)

ik doelde meer op dat hij wat bokkiger zou zijn, wat minder soepel rijdt...

ik vind het juist wel leuk om iets te rijden wat niet zo soepel gaat (heel extreem gezegd als bv. een cbr600).

ik geloof ook wel dat de 2 wat verbeteringen zal hebben tenopzichte van de 1. maar zijn het nou echt dingen die je als leek overduidelijk merkt?
 
ja zijn dingen die je heel goed kan merken, allee niet voor iedereen, maar iemand die echt wat voelt en wat rijervaring heeft maakt het dag en nacht verschil.
Ik heb een bijna standaard sp2 die met de afstellingen van blz 1 scherper stuurt dan een goed verbeterde sp1 van een maatje van mij en die heeft toch wat geld uitgegeven om hem beter te laten sturen en het is iemand die heel wat circuit en straat ervaring heeft.

Natuurlijk heeft de sp2 ook vele verbeterpunten die Hansie al heeft genoemd, waarbij ik al merk dat het uitmaakt of je met een volle of halvolle tank rondrijdt laat staan als je hem laat sonja bakkeren..
 
Laatst bewerkt:
zelf rij ik ook al een lang door duitsland en pralien ook. nog nooit problemen gehad.

daarnaast heeft een jonge waar ik wel eens mee rij het gevraagd aan een agent en die vertelde dat zo.

tevens is er op lrt een ervaringsdeskundige die het gewoon heeft meegemaakt. 25,- voor geen db killer.

maar goed, ik vat eigenlijk geen bal van het filmpje want ik kan geen duits. wat zeggen ze daar dan in?

Schaam je! Zo dicht bij de grens wonen en dan geen duits kunnen ;) Hoe moet je nou een schnitzel met friet bestellen als je daar met de motor aan het knallen bent. :+

Eignelijk maar simpel gelul: je hebt geen e-keur.....is geen originele demper....geen db-killer....blablablabla geen db killer betekent motor laten staan.....blablablablabla
 
Laatst bewerkt:
Schaam je! Zo dicht bij de grens wonen en dan geen duits kunnen ;) Hoe moet je nou een schnitzel met friet bestellen als je daar met de motor aan het knallen bent. :+

Eignelijk maar simpel gelul: je hebt geen e-keur.....is geen originele demper....geen db-killer....blablablabla geen db killer betekent motor laten staan.....blablablablabla
denk dat het ervan afhangt welke pannekoek je tegen komt, dat is met alles.
Eigenlijk weet je dat je fout bent, die discussie hebben we al gehad, men vind het leuk geluid te produceren alleen als het maar niet in de eigen achtertuin gebeurd. Moeilijke keuze die iedereen voor zichzelf moet maken of je moet gewoon gaan en niet janken als je een keer gepakt word en je kunt gaan lopen
 
Laatst bewerkt:
Schaam je! Zo dicht bij de grens wonen en dan geen duits kunnen ;) Hoe moet je nou een schnitzel met friet bestellen als je daar met de motor aan het knallen bent. :+

Eignelijk maar simpel gelul: je hebt geen e-keur.....is geen originele demper....geen db-killer....blablablabla geen db killer betekent motor laten staan.....blablablablabla

hm, tsjah... verschillende verhalen.

misschien is het wat pepee zegt: afhankelijk van de dude wat tegenover je staat.

ik denk dat het mede zal helpen hoe je je gedraagt. als je een lastig figuur bent en misschien erg hard door een dorp reed dat je pech hebt.

ben je gewoon normaal en rijdt je bij dorpen ook normaal is er niets aan de hand.

eigenlijk ken ik vrij weinig lui die mét een db killer rijden hier in duitsland e.d. en ik heb er nog nooit wat van gehoord.

en ohja... als ik 'currywurst' en 'koffie' zeg, kom ik altijd wat ik moet hebben voor eten. :+

ja zijn dingen die je heel goed kan merken, allee niet voor iedereen, maar iemand die echt wat voelt en wat rijervaring heeft maakt het dag en nacht verschil.
Ik heb een bijna standaard sp2 die met de afstellingen van blz 1 scherper stuurt dan een goed verbeterde sp1 van een maatje van mij en die heeft toch wat geld uitgegeven om hem beter te laten sturen en het is iemand die heel wat circuit en straat ervaring heeft.

Natuurlijk heeft de sp2 ook vele verbeterpunten die Hansie al heeft genoemd, waarbij ik al merk dat het uitmaakt of je met een volle of halvolle tank rondrijdt laat staan als je hem laat sonja bakkeren..

ja, bepaalde dingen zul je wel voelen ja. bv. zoals die vering... maar dat zou zelfs de grootste blinde nog aanvoelen dat het beter zit.

naja fuck it.

mijn vtr sp begint nu wel erg te passen bij mij en mijn rijstijl. + heb ik er al een paar duizend in geïnvesteerd. dus ik blijf netjes bij deze motor.

ik dacht er aan om komend jaar een sp2 te kopen maar dat gaat het niet worden. deze zit pas op iets van 45.000km en kan dus nog wel 100.000 bij :z
 
1lg147amen.gif
 
andere veren, olie, nog wat shit, serviced afgesteld op mijn imposante gewicht en superieure rijstijl.boeiend :Z :W

maw: beter rij ik de huidige sp gewoon op ipv een nieuwe te kopen. naast het bokken en lastige rijden is het leuk genoeg. die paar pk's boeien ook niet samen met de paar cosmetische toestanden.

Ik hoor het al, jij wilt er ook een. Misschien later, als je groot bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan