VTR SP Topic chapter 17

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft hier iemand wel eens de pb voor en achtervering settings toegepast op zijn sp1?
Is dit een verbetering? Of kan je hem beter ergens af laten stellen door een prof. bedrijf.
 
Heeft hier iemand wel eens de pb voor en achtervering settings toegepast op zijn sp1?
Is dit een verbetering? Of kan je hem beter ergens af laten stellen door een prof. bedrijf.

ik heb m'n achtervering (sp2) op de settings gezet van de pb. Was al een stuk beter. Maar ben overtuigd dat je het beter (voor echte kwaliteit) bij een prof. bedrijf kan doen. Maar dan ben je ook heel wat meer euries kwijt!

Voor mij is het zoiezo moeilijk af te stellen, aangezien ik ongeveer 50/50 rijd met/zonder passagier.

De Prof heeft zijn sp1 door een bedrijf laten afstellen, die kan je daar waarschijnlijk veel over vertellen.
Het is ook wel erg afhankelijk van je gewicht. Ik weeg zelf 88kg, dus voor mij moet ie redelijk stug staan.
 
wat een boel gare accu's, dat terwijl de meeste volgens mij ook nog druppelladers gebruiken.

dat ding van mij start altijd in 1x en nog nooit een druppellader gebruikt in de afgelopen 6jr. :o


De mijne hangt ook aan de druppellader en doet 't wel altijd hoor! Bij mij moet ie wel aan de lader aangezien hij voorzien is van een alarm... En die trekt toch stiekum wat stroom weg!
 
Die Limburgse bonbon bedoelt ws woon-werk verkeer .. :+



scary_clown.jpg



_O-

:] Gathering of the clan :]
 
Vanavond heb ik de Flapper valve mod. uitgevoerd. Toch nog aardig wat werk. Kon eerst de onderdelen niet vinden die er af moesten. Maar alles zit weer in elkaar. Morgen alleen nog even een alu. schijf draaien om het gat waar het diafragma zat weer dicht te krijgen.

full
 
Ik heb er al meer van gehoord maar wat houd die modificatie in en wat brengt het?

Vanavond heb ik de Flapper valve mod. uitgevoerd. Toch nog aardig wat werk. Kon eerst de onderdelen niet vinden die er af moesten. Maar alles zit weer in elkaar. Morgen alleen nog even een alu. schijf draaien om het gat waar het diafragma zat weer dicht te krijgen.

[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
wat een boel gare accu's, dat terwijl de meeste volgens mij ook nog druppelladers gebruiken.

dat ding van mij start altijd in 1x en nog nooit een druppellader gebruikt in de afgelopen 6jr. :o

Ik deed dat 'vroeger' ook nooit, had ook nooit problemen, 1 keer heeft de SP door omstandigheden een keer 4,5 maand stil gestaan en daarna zat er in combinatie met de kou en vocht net te weinig kracht in de accu om de sp te starten... Startkabels eraan, probleem weer opgelost. 1,5 jaar daarna teveel pogingen om te starten (het was gewoon echt te koud en nat) en toen ook niet meer genoeg kracht erin. Sindsdien een druppellader, maar ja die had er nu ook niet aan gestaan omdat die aan de andere motor hing hahahaha _O- |(

Volgende keer (dit weekend met een beetje geluk) is het gewoon weer starten lopen! :} :]
 
Even inhaken!
Nieuwe topicbezoekers die hun fiets in de O.P. willen, graag een p.b. met foto sturen naar mij s.v.p.
Dan zal ik ze even plaatsen...
 
Ik heb de pb voor en achtervering settings vorig weekend toegepast op mijn sp1. Inderdaad snoei hard, en ik vind het in de bochten op de gewone weg eigenlijk niet fijn, doordat je alle oneffenheden voelt in een bocht was mijn vertrouwen om een bocht te nemen verdwenen als sneeuw voor de zon.

Heeft iemand suggesties voor op de gewone weg?
 
voor de 10e keer, niet aan de vering prutsen maar laat professionals dat doen.

basis, doe een tywrap om veringspoot. kijk na een paar ritjes hoeveel veerweg je gebruikt.
zal zeker nog niet de helft zijn behalve als je een kuiltje meepakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan