Wie van de 2: Savage 650 óf Virago XV 535..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pistonpen

Die hard MF'er
28 apr 2003
579
0
Utr. / Gld.
Hoi allen...

Ik zit er stevig aan te denken om maar weer eens een motor te nemen.
Het moet een chopper worden, en die hoeft niet super-zwaar te zijn qua cilinder-inhoud.
Waar het mij om gaat is dat 'ie niet al te ingewikkelde techniek heeft i.v.b.m. eventueel zelf sleutelen mocht dat nodig zijn.. (liever helemaal niet sleutelen natuurlijk... ;) )
Maar in iedergeval onderhouds-vriendelijk.

Ik heb op het ogenblik 2 modellen op het oog, en wel De Suzi Savage 650 uit 87' (16000 Miles op de teller.)
óf een Yamaha Virago XV 535 uit 87'.. (km-stand weet ik nóg niet..)

Wie van jullie heeft enige tips en/of ideeën hierover.

Alvast hartstikke bedankt!
 
qua techniek en looks zou ik de savage pakken. De savage is een 1 cilinder. dus qua techniek heel erg makkelijk te onderhouden. De savage is een heerlijke motor... ik rijd er al 1 jaar mee en ik blijf het prachtig vinden.
De savage heeft een 1 cilinder van 652 cc om precies te zijn... De zuiger maakt een slag van bijna 100 mm... dit wil zeggen dat het geen toerenbeest is (+/- 3500 rpm d8 ik). Een leuk bijkomend iets is dat de savage heel erg leuk "ploft"bij gas terug of uitzetten. Dit is volkomen normaal hoor! Dan gooit hij wat benzine in de uitlaat wat ter ontploffing komt (staat een verhaaltje over op mijn site hoe dat komt)
kijk eens om mijn site of op www.suzukisavageclub.nl en dan metname op het prikbord. daar is net een topic aan de gang bij technische vragen over het kopen van een savage!

2 maten van mij hebben een virage 535. jaartallen weet ik niet. Maar voor een bepaald jaartal is de normale tank vervangen door een dummy tank waar men de luchtinlaat in heeft geplaatst. Grote nadeel van een dummy tank is dat de tank onder het zadel zit (geloof ik) en maar weinig inhoud heeft (+/- 5 liter) (actieradius = tankstation naar tankstation)