Wie van de 2: Savage 650 óf Virago XV 535..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pistonpen

Die hard MF'er
28 apr 2003
579
0
Utr. / Gld.
Hoi allen...

Ik zit er stevig aan te denken om maar weer eens een motor te nemen.
Het moet een chopper worden, en die hoeft niet super-zwaar te zijn qua cilinder-inhoud.
Waar het mij om gaat is dat 'ie niet al te ingewikkelde techniek heeft i.v.b.m. eventueel zelf sleutelen mocht dat nodig zijn.. (liever helemaal niet sleutelen natuurlijk... ;) )
Maar in iedergeval onderhouds-vriendelijk.

Ik heb op het ogenblik 2 modellen op het oog, en wel De Suzi Savage 650 uit 87' (16000 Miles op de teller.)
óf een Yamaha Virago XV 535 uit 87'.. (km-stand weet ik nóg niet..)

Wie van jullie heeft enige tips en/of ideeën hierover.

Alvast hartstikke bedankt!
 
qua techniek en looks zou ik de savage pakken. De savage is een 1 cilinder. dus qua techniek heel erg makkelijk te onderhouden. De savage is een heerlijke motor... ik rijd er al 1 jaar mee en ik blijf het prachtig vinden.
De savage heeft een 1 cilinder van 652 cc om precies te zijn... De zuiger maakt een slag van bijna 100 mm... dit wil zeggen dat het geen toerenbeest is (+/- 3500 rpm d8 ik). Een leuk bijkomend iets is dat de savage heel erg leuk "ploft"bij gas terug of uitzetten. Dit is volkomen normaal hoor! Dan gooit hij wat benzine in de uitlaat wat ter ontploffing komt (staat een verhaaltje over op mijn site hoe dat komt)
kijk eens om mijn site of op www.suzukisavageclub.nl en dan metname op het prikbord. daar is net een topic aan de gang bij technische vragen over het kopen van een savage!

2 maten van mij hebben een virage 535. jaartallen weet ik niet. Maar voor een bepaald jaartal is de normale tank vervangen door een dummy tank waar men de luchtinlaat in heeft geplaatst. Grote nadeel van een dummy tank is dat de tank onder het zadel zit (geloof ik) en maar weinig inhoud heeft (+/- 5 liter) (actieradius = tankstation naar tankstation)
Terwijl de andere virago een gewone tank heeft en dus een grotere actieradius.

Verder vind ik de savage fijner zitten. ik ben 1.87 m. Eigenlijk iets te groot voor beide motors. Maar op de savage zit ik(!) het fijnst. Wat je natuurlijk kan doen is forward controls maken..

suc6 met de aankoop van 1 van de motors (of beide :+ )

sander
 
Ha!

Bedankt voor de reactie's.
Ik kwam net een kennis tegen waar ik het verhaal ook aan voorlegde.
Die kwam weer met een andere kijk op het hele verhaal.....
Hij vroeg zich namelijk af of ik met mijn 1.93 M. niet te lang zou zijn, voor beide motoren.

Nu begin ik dit mijzelf natuurlijk ook af te vragen.. :?

Al met al is er dus nóg een vraag bijgekomen.....
 
Dat wordt niks met je lengte. Ben zelf 2.05 en die savage of virago zijn veeel te klein, ook met 1.93 (ik heb er zelf naar gekeken ivm 25kW zooi). Ik rij nu een vt600 shadow (600cc, aangepast naar 25kW) en dat past net aan... als ik jou was zou ik daar eens naar kijken.
 
inderdaad met je 1.93 ben je eigenlijk te lang voor beide motoren. ik ben het ook al vor mijn savage. Ik ga darom binnenkort ook forward controls maken... dan ben je der vanaf als het goed is.
 
Hoi,

Dat is mooi balen....
Ik heb net nog even naar die Shadow-modellen zitten kijken,maar daar ben ik eigenlijk niet zo van gecharmeerd..
Zo'n forward control, is dat erg ingrijpend?
Zijn daar setjes voor, of kun je die zelf eenvoudig maken?
 
Een Vulcan is ook heel best te doen als je wat langer bent, steppies staan standaard al een stuk verder naar voren dan bij de meeste andere choppers..ik ben 1.89 (wel stukkie kleiner dan jou dus ) maar zit perfect op mijn Vulcan
 
Tja...

Het blijft moeilijk.

Qua model is die Savage, Virago XV 535 of een Intruder toch wel mijn favoriet.
Alhoewel zo'n Intruder wat boven mijn budget ligt.
Zit er toch sterk aan te denken om zo'n Savage te nemen en daar maar forward control's op te maken..
 
Hey,

Een vriend van me heeft zelf een soes Savage, ze zijn van zichzelf al erg stoer maar hij heeft er helemaal wat leuks van gemaakt. Voor die Forward Controls gewoon ff wat beurzen afgaan en je hebt ze voor bijna niets. Daarna zelf lekker door rommelen en je hebt jarne lang plezier van een technisch simpele fiets.
 
Ben 1,92 mtr en zit eigelijk best wel goed op mijn Intruder VS750. Ik wil je adviseren om de nodige proefritten te maken. Wanneer je een weekend het door jouw gekozen model huurt kom je ok goauw achter de voor- en nadelen.

succes met je aanschaf.
 
Oke...
Ik ben in ieder geval weer wat tips rijker, en zal in het weekeind als het goed is even wat "fietsen" uitproberen.
Iedereen in ieder geval hartstikke bedankt voor alle info! :)
 
Daar was ik weer...

Nu heb ik vanmiddag een Savage gezien uit 87', met 16000 Miles op de teller.
Zag er niet smetteloos uit, spaken zaten hier en daar onder de corrosie, en het blok ook een klein beetje.
Moet een nieuwe achterband op een andere kentekenplaat, en de voorvork-keerringen zijn lek.
Hier en daar kleine roestplekjes aan het frame.
Als je 'm in z'n 1e versnelling zet, dan hoorde je ff een "klak"....

Kortom er zit iets werk aan....

Wat zou een redelijk bod zijn op die Savage...??
 
Het is al te laat...
Ik ben niet meer te redden..
Heb 'm al gekocht... :]
Gefeliciteerd, is 'n lekker motortje. Mijn vrouw had er ook een tot ze zwanger werd (toen hebben we hem aan haar vader gegeven), zelf ook af en toe nog wel 'ns op gereden als m'n Cat voor onderhoud weg was. Zit een super geluidje in. Sandman gaf het eerder al aan kijk 'ns op www.suzukisavageclub.nl, zeer gezellige club en hebben ook veel technische kennis in huis.
 
Dat ben ik precies om 16:04 vanmiddag geworden... (lid v/d club dus) *D

Ben net al de hele tijd heen en weer en weer terug aan het rijden geweest.
Wat me alleen opviel, en dat begon pas veel later vanmiddag, dat 'ie de neiging had om bij het stoplicht af te gaan slaan.
En moest je echt met het gas spelen om hem aan het lopen te houden.
Gaf je dan op het verkeerde moment gas, dan sloeg 'ie af.. :?
(net of de onsteking niet goed stond..)
Maar als je eenmaal aan het rijden was dan stotterde 'ie niet ofzo...

Maar misschien is dit niet het juiste topic hiervoor....
 
Laatst bewerkt:
gefeliciteerd met je savage....

goh dit heb ik net ook gelezen op het prikbord van de savageclub ;) 8-)


over je vraagje: misschien kan het zijn dat je stationair toerental niet hoog genoeg is.. Er zit aan de linkerkant bij je gas zit een tja.. hoe kan ik het omschrijven... een metalen draaiknop. Hier kan je het stationair toerental mee regelen.

ik zal straks ff een foto'tje maken der van Die post ik nog wel hierin

sander


edit:
21208
 
Laatst bewerkt:
Ha dank jevoor de duidelijke foto

Het zou goed kunnen dat dát het probleem is.
Maar omdat 'ie volgens mij tegen die tijd ook behoorlijk naar benzine rook,
en ik er net achterkwam dat de benzineslang aan de uit-einden ervan, er bijna uitzagen als een "net-panty".. (helemaal poreus dus..)
Die heb ik dus aan beide zijden even 1 cm ingekort.

Het zal het me niks verbazen als ik die carburateur eens goed schoon moet maken.
Mede omdat ik de eerst 60KM. dat ik reed geen last van het euvel had.
Het gebeurde toen 'ie even uit had gestaan en ik daarna even ging rijden.
Toen was het net als ik op een verkeerd moment gas gaf, vanuit staionair draaien ,dat 'ie wilde afslaan.

(Het deed me zelf's denken aan vroeger, een van mijn oude Batuvus-herenbrommertjes, waar de onsteking niet goed van stond.
Als je dan blitz wilde wegtrekken sloeg 'ie even over en ging je met een noodvaart achteruit i.p.v. voor-uit.. :] dat leverde grappige scene's op..)

Groet,
Marcel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan