Gilera Fuoco 500ie

Maksor,

Wat de airflow betreft heb ik nog niets ontvangen. Keek zojuist nog maar ff op de website hoever mijn bestelling was gevorderd, maar dat gaat nog ff duren vrees ik....

Wat betreft het grotere windscherm van biondi, deze zal ik denk ik maar via www.rad.eu bestellen. Zij zijn de enige die mijn mail hebben beantwoord dat zij het kunnen bestellen. Maar het zal nog wel een x aantal weken duren eer ik deze zal ontvangen.

Nog even een vraag aan jou, jij hebt volgens mij het windscherm van givi, die light smoked, toch? Hoe groot is die eigenlijk qua afmeting. Ik kon daar zo snel niets iets over vinden namelijk.

JHV
 
By the way,

Die Fuoco bij het Centraal Station in Den Haag is van mij. Voorheen stond er altijd een MP3, een tijdje zelfs twee, maar mijn MP3 is ingeruild voor de Fuoco die er nu staat...mooi he!!!

JHV
 
By the way,

Die Fuoco bij het Centraal Station in Den Haag is van mij. Voorheen stond er altijd een MP3, een tijdje zelfs twee, maar mijn MP3 is ingeruild voor de Fuoco die er nu staat...mooi he!!!

JHV

Ik moet zeggen dat de Fuoco mij meer aanspreekt dan een MP3.
Ik kom er elke dag langs als ik vanaf Buitenlandse Zaken tussen de middag een rondje rond het Malieveld loop.

Dan denk ik elke keer weer: 'Wat een mooie scooter.... bijna net zo mooi als de mijne O-) '
 
Het grote verschil tussen een MP3 en de Fuoco, voor mij dan,

Uiteraard het uiterlijk (ik vind de fuoco sportiever en "stoerder") en het blok van 500cc bij de fuoco (de mp3 heeft max 400cc) en je moet een A-rijbewijs hebben om op een fuoco te mogen rijden. Dit zijn zo'n beetje de grootste verschillen......

Toen ik mijn MP3 inruilde was die toe aan een goede "beurt" (20.000 km) plus drie nieuwe bandjes, en dat merk je wel met het rijden. De Fuoco was splinternieuw en ik mocht letterlijk de eerste km's erop rijden. Inmiddels 1000 km verder binnen twee weken en ik moet zeggen dat de fuoco fantastisch rijdt! Vooral in de bochten is hij een stuk soepeler dan mijn "oude"" MP3, maar dit kan aan de versleten bandjes liggen van de MP3, al kan ik mij niet herinneren dat ik net zo soepel de bochten doorkwam met de MP3 met goede banden als met de fuoco. En ja, die 500cc is echt een meer waarde, net dat extra beetje power die je bij de MP3 400 mist (al is dit natuurlijk per persoon verschillend, het is maar net wat je wel of niet belangrijk vind).

Kortom, ik ben blij en tevreden dat ik ben overgegaan op de fuoco! Vind het persoonlijk toch een van de mooiste scooters op dit moment, ondanks zijn drie wieltjes!
 
DAt die fijner in de bochten ligt komt door dat de voorkant meer gewicht heeft dat viel mij ook op toen ik de neus veranderd had

en het vermogen wend heeeel snel hoor :P
 
Ben een leek op technisch gebied, maar kan je die 850 motor niet gewoon op de fuoco monteren?!?
 
Tank ook overzetten dan maar, of een stukje bergruimte opofferen voor een extra tankje....
 
Wat een gedoe. :N Een maand geleden trek ik de gaskabel van mijn Fuoco door. Laat hem door wegenhulp slepen naar de dichtsbijzijnde erkende Gilera-dealer. Deze vervangt meteen de hele troep inclusief het handvat. 467€ kost mij dat grapje. Bij thuiskomst blijkt het zadelslot met de afstandsbediening niet meer te werken? En heb ik op twee plaatsen barsten in de plastic-covers. Volgens de hersteller heeft ie deze niet aangeraakt en het automatisch slot niet gebruikt. Weer thuis probeer ik nieuwe batterijen in de sleutel. Werkt nog steeds niet. Na demontage van de plastic-covers, vooraan en aan de zijkant, merk ik dat deze van binnenuit werden gekleefd. :/
Deze erkende Gilera-dealer dacht dus dat ik helemaal van gisteren was. Probleem is dat ik nu met hem in de klinch lig, maar eigenlijk niks kan bewijzen. :$ Mss moet ik hem zoals in the old days gewoon een draai om de oren geven? Lost niks op maar ik zou me opgeluchter voelen.

Vorige week dan de Fuoco binnen gedaan in de motorzaak waar ik hem heb gekocht. Onder garantie moesten ze daar nog de kogellagers van het balhoofd vervangen. En ik had gehoopt dat ze dan ook meteen mijn zadelslot konden herstellen. Niks is echter minder waar, werkt nog steeds niet. Vandaag met de Fuoco thuisgekomen, en om hem te parkeren wil ik de wielen blokkeren. Bij de hersteller had ik hem namelijk opgehaald, niet geblokkeerd en op de standaard. Nu, telkens ik de voorwielen wil blokkeren gaat de claxon 5x over, een hels lawaai en ongelooflijk schrikken. :( Vroeger betekende blokkeren dat ie echt stevig stond, nu kan je hem nog heen en weer bewegen. Met de kans van omvallen bij een stevige windstoot. Er is duidelijk wat mis met de electronica en de transponder. Het zaakje resetten zoals beschreven in de handleiding werkt niet.
Dus terug naar de hersteller en die gaat het volgende week eens nakijken. Al geeft ie toe dat hij het allemaal nogal naar vind.

De Fuoco is best een heel fijne motorscooter en ik zou er hartzeer van hebben moest ik hem kwijt zijn. Maar ik heb de indruk dat er weinig herstellers, zelfs erkende Gilera-dealers enig verstand van hebben. Het ingenieus tweewiel-systeem en het transponder alarmsysteem. Niemand kan het blijkbaar herstellen. En je vind niet meteen een Gilera-dealer op elke hoek van de straat. Best een reden om er geen aan te kopen. Want tegenwoordig ben ik eerder bang om hem ergens ter herstelling te geven. Je weet nooit hoe je hem terugkrijgt? Zal Gilera zelf eens moeten kontakteren maar ook deze blijken eerder karig met hun kontaktgegevens. Even gauw de invoerder bellen lijkt niet zo simpel.

Mijn vraag, hebben jullie in Nederland en met mp3's ook dezelfde problemen? Want Gilera is toch ook Piaggio.

Gelukkig heb ik ook nog mijn Sym GTS 250i. Die heeft me nog nooit in de steek gelaten. En als je een 500cc gewoon bent, rijd je op een 250cc als op een fiets. :] Heb hem herontdekt de laatste weken en hij verbruikt zoveel minder.
 
Zal Gilera zelf eens moeten kontakteren maar ook deze blijken eerder karig met hun kontaktgegevens. Even gauw de invoerder bellen lijkt niet zo simpel.

Mijn vraag, hebben jullie in Nederland en met mp3's ook dezelfde problemen? Want Gilera is toch ook Piaggio.
Contactgegevens Piaggio Benelux, deze importeur doet ook Gilera en Vespa, en ook voor Belgie

Piaggio Benelux BV
Hoevestein 48
Postbus 305
4900 AH OOSTERHOUT

After Sales / Technik - Call center
tel. (0031) 162-447500
fax (0031) 162-447501


Helaas, zijn er ook enkele MP3-bezitters met één of meerdere gelijksoortige issues:

RobertAmsterdam, klik hier
SEHpleeg, klik hier
VMR, zie hier
Tomi, zie hier
Barbo-Piaggio zie hier
 
Laatst bewerkt:
Nu, telkens ik de voorwielen wil blokkeren gaat de claxon 5x over, een hels lawaai en ongelooflijk schrikken. :( Vroeger betekende blokkeren dat ie echt stevig stond, nu kan je hem nog heen en weer bewegen. Met de kans van omvallen bij een stevige windstoot.
Op welke punt (beneden bij de wielen of boven bij de parallellogram) beweegt hij het meest?
 
hoeveel spelling heb je Mordan ik had 10cm beide zijden, toen het remblokje van het systeem los zat , er zat geen locktide tussen nieuw vanaf de fabriek
 
Ben helaas niet zo technisch aangelegd en weet niet meteen waar jullie het over hebben. Maar het zou wel goed zijn dat ik de hersteller volgende week kan zeggen wat het eventueel kan zijn en waar ie eventueel moet op letten. De claxon gaat 5x als ik het kontakt aanzet. Dat gebeurd alleen als de wielen geblokkeerd staan. Zet ik het kontakt aan met de wielen in de losse stand gebeurd er niets. Ik neem dus aan dat het een soort alarm is om mij te verwittigen dat er wat mis is met de blokkage? En hij staat idd nogal los op zijn pootjes, terwijl ie vroeger niet zijdelings te bewegen was in de blokkage stand.
De motorzaak waar ik hem tweedehands heb gekocht, doet geen Gilera-Piaggio. Maar het lijken me daar wel ervaren mecaniekers. Die dit euvel graag zouden willen oplossen. Alleen hebben ze geen ervaring met de driewiel-techniek en de ingebouwde alarmen.
Ben zelf ook wel verbaasd dat elke fout in het systeem meteen word aangeduid. Alleen staan deze problemen niet beschreven in de handleiding.
Ter informatie, de remblokken zijn een aantal maanden geleden vervangen, en nadien werkte alles normaal.
 
Thx Maksor,

Het probleem beschreven op het Mordernvespa forum, lijkt wel heel erg op het het probleem waar ik zelf mee zit. Zou wat te maken hebben met de sensoren en de potentiometer? Zal het even uitprinten voor de hersteller. Vraag me wel af hoe dat dan zo ineens komt? Ze hebben de kogellagers van het balhoofd hersteld?
Ik neem aan dat het niet aan mij ligt en dat het onder de garantie valt?
 
Wel hij is van november 2007. Maar heb hem tweedehands gekocht bij een motorzaak in oktober 2009. Die motorzaak heeft mij een 1 jaar garantie toegekend, dus tot oktober 2010. Dat staat zo op papier. Weliswaar geen Gilera fabrieksgarantie meer. Al neem ik aan dat deze vrij grote en bekende motorzaak mss wel even bij Gilera gaat aankloppen. Want de Fuoco is dus net iets ouder dan 2 jaar en heeft slechts 11000 km op de teller.
Hij leek ook volledig in orde bij aankoop, zelfs geen krasje te bespeuren. Vandaar de garantie neem ik aan?
Al moet ik toegeven dat een gebroken gashendel, nieuwe kogellagers in het balhoofd en nu mijn probleem met het zadelslot en blokkeringssysteem... Ik een beetje begin te twijfelen aan de Piaggio-Gilera kwaliteit. Moest ie niet zo lekker rijen, kon je hem al vinden op één of andere verkoopsite.
 
het blokkerings systeem lijkt te maken te hebben met te dikke vloeistiof piaggio heeft er een brief uit gedaan naar de dealers dat het aan de geinstalleerde Extra's zou liggen maar er zijn er 3 of 4 die extra's hebben en nu 4 die geen extra's geinstalleerd hadden en dan zegt Piaggio dat het aan de te dik geworden vloeistof van het lock systeem ligt, zo ver ik nu weet zijn het de mensen die van de winter door gereden hebben, die dit probleem hebben gekregen

en de extra's waar Piaggio het over heeft zijn handvatverwarming, led knipperlichten, Navi en andere lampen en dan niet van het merk Piaggio, dat is zo ongeveer de inhoud van de brief van Piaggio
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan