Gilera Fuoco 500ie

Bij dit givi scherm koop je een installatie setje daar zitten beugels bij, het scherm is o.a. te koop bij RAD.eu in Belgie easyparts.nl en de de importeur van Givi in Nederland een elke motorscooter dealer kan er wel aankomen
 
Laatst bewerkt:
yep dat is hem ik zie niet bij de ebay of de installatie set er bij zit hoort wel maar heb ook op andere forums gelezen dat mensen alleen het scherm kregen ik was in 2009 189,- euries kwijt

en die laatste link is een ERmax die is wat slapper

bij rad moet je dit er bij bestellen Btw
GIVI Bevestigingskit windscherm D34

Zit je samen op 143.34 incl verzendkosten
 
Hi, ben het gaan halen bij RAD, heb 143 euro betaald. Montage was easy...
Het is eigenlijk net iets te hoog of te laag.
Ik kijk juist op de rand.
 
Hallo,

Weet iemand waar ik een fuoco kan vinden in Belgie.
Ik woon in Gent.

Alvast bedankt voor het mailtje,

Johan (dicieken1@hotmail.com)
 
Hallo,

Weet iemand waar ik een fuoco kan vinden in Belgie.
Ik woon in Gent.

Alvast bedankt voor het mailtje,

Johan (dicieken1@hotmail.com)

Ja, bij mij in Halle kan je der eentje vinden!
Voor meer info mordan@telenet.be
 
Mijn dealer in Brasschaat (Blommaert Scooters) heeft er ook net één verkocht aan iemand niet ver van mij (Olen). Het zag er zeer robuust en imposant uit.
 
Mijn Fuoco heeft weer kuren!
Bij vertrek vanuit stilstand valt ie vaak gewoon stil, erg frustrerend aan een verkeerslicht met toeterende wagens achter je.
Hij heeft dat vroeger nog gehad maar er is toen zoveel vervangen dat ik niet meer weet waar het aan lag? Moet eens bij de dealer langs maar wacht eerst nog op mijn Maxsym.
Heb hem vanacht aan de druppellader gehangen, maar dat zal het probleem waarschijnlijk niet oplossen?

Weet iemand waar het kan aan liggen?
 
en YEAHHHHHHHHH

ich habe heute morgen das COC Papier bekommen.
Das Fahrzeug habe ich auf meinen Namen angemeldet und sofort wieder abgemeldet.
Also der deutsche Fahrzeug Brief liegt nun vor.
Du kannst jetzt einen Termin beim RDW machen.
Ich würde gerne bei dem Termin dabei sein.
Ich kann die ganze nächste Woche außer am Dienstag den 4.09.12
Gruß
Stefan
 
Dus niet door een fout bij de RDW stond ik niet op hun agenda en wilde ze mij niet helpen ze waren veelste druk

20120905_173504.jpg


20120905_173533.jpg


20120905_173800.jpg
 
Laatst bewerkt:
YEAH niemand zo onbetrouwbaar als de RDW maar ik heb weer een NL kenteken op de rekening stond herinvoer 38mbrg met Duplicaat code 1

krijg ik een kenteken bewijs xx-XZF-x dus maandag maar een dienblad laten maken
 
Eindelijk toch nog succes, mooi man dat je weer kan toeren op dat ding gewoon in Nederland!!!
 
gegroet iedereen,

ik heb me onlangs een gilera fuoco aangeschaft (ondertussen een 2500 km mee gereden, teller staat nu op kleine 10000; is nu 4 jaar oud).
Ik heb mijn Tmax van 2008 hiervoor ingeruild omdat ik eigenlijk pissed off was dat ze bij Yamaha de Tmax 530 ten tonele hadden gebracht en plots mijn scooter 'out' leek; de kostprijs van zo'n nieuwe Tmax vond ik ook eerder buitensporig duur..

ik heb wel een paar vraagjes en/of opmerkingen, hopelijk kan er mij hier iemand mee helpen, alvast bedankt!

daar gaan we:

- Heeft iemand ervaring met winterbanden of banden met voldoende grip voor deze scooter?? Het is namelijk zo dat bij regenweer - en dat komt hier nog wel eens voor - mijn achterkant de neiging heeft gemakkelijk uit te breken, te slippen of hoe noem je dat... Op die momenten, in bvb een sterke bocht (oprit van een autosnelweg bvb) moet ik echt langzaam gaan rijden en voel ik mij zeker niet de veiligste persoon; de auto' zitten op die moment ook achter mij aan te duwen terwijl ik de boel probeer recht te houden...

Zou het kunnen dar mijn achterband gewoon aan vervanging toe is en daarmee het probleem ook opgelost?
Ik had deze scooter gekocht met de gedachte "hiermee kom ik ook op een veilige manier ook de wintermaanden door wat woon-werkverkeer betreft maar voorlopig heb ik het gevoel dat ik beter op mijn tmax was blijven zitten (km stand op 17000 met eerste banden nog in deftige staat, toch een merkelijk verschil met deze fuoco)

Welke nieuwe achterband kan ik er best opleggen? Ervaringen welkom! Voel mij momenteel bij regenweer niet de veiligste persoon en dat is jammer

Momenteel (10000) gaat op mijn dashboard bij het starten ook steeds het verklikkerlichtje pinken van de aandrijfriem. Waarschijnlijk moet die op 10000 vervangen worden? Kan ik dat nog een 1000 km uitstellen? Mijn fuoco zou dan een onderhoud krijgen...

Ik moet wel zeggen dat deze fuoco veel bekijks afdwingt; als je er op let zie je de mensen soms echt staren dat het geen naam heeft en daarvoor alleen al bij ik blij met mijn wissel; dit is niet de zoveelste modelvernieuwing van een scooter, dit is toch iets origineels...
Leve de mensen die niet meelopen met de kudde zou ik zeggen...

De groeten en misschien tot wederhoren...
 
Het is eigen aan een Fuoco dat ie met zijn kont slipt. Dat is iets wat je gewend zal moeten raken, en zelfs dan is het nog vaak schrikken. Het is gewoon een andere rijstijl die je je eigen zal moeten maken.
Eén ding is echter zeker, hij valt niet zo gauw om. Je moet echter al hele toeren uithalen om met een Fuoco tegen de grond te gaan. Zelfs bij een noodstop. Gewoon het hoofd koel houden en niet aan dat slippende achterwiel denken.

Ik gebruik Michelin Citygrip banden. Hij is van 2007 en heeft ongeveer 33000 km op de teller.

Over dat verklikkerlichtje zou ik me geen zorgen maken. De Fuoco heeft heel wat ingebouwde alarmen en als er echt wat mis is zal ie dat gauw te kennen geven. Heel simpel, dan start ie gewoon niet meer en zal je claxon een alarmtoon weergeven. Soms heel frustrerend.
 
Kan natuurlijk zijn dat deze lang heeft stilgestaan en dat daardoor de band wat gecupt is of iets dergelijks waardoor die minder grip heeft gekregen of af en toe eens doorslipt...

Wat betreft de belt die moet vervangen worden bij 10000KM, staat ook in je onderhoudsboekje en daarom gaat dat lichtje aan, er zijn er die wel iets langer doorrijden ermee maar ik persoonlijk zou het niet te lang doen, er staat in je boekje niet voor niets vervangen bij 10000Km...

Veel plezier met de scooter trouwens!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan