Motorvakantie 2010 - Route 66

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Ik ben eens aan het informeren geslagen wat het ongeveer kost om Route 66 te rijden. En dan bedoel ik niet heel Route 66, maar gewoon een vrije rit van Chicago naar Los Angeles.

Ingredienten zijn dan:

[*] Vliegticket van Brussel naar Chicago en van L.A. terug naar Brussel (520 euro in de maand september).
[*] Vakantie is 23 dagen waarvan 21 dagen motorhuur.
[*] Alleen de eerste en laatste overnachting wordt geboekt, de rest is vrij (motels etc.).
[*] Rit gaat op een Harley Davidson Road King die mij uitermate geschikt lijkt voor de route. Harley is wel een voorwaarde voor de rit, geen BMW of racers oid. Je bent nou eenmaal in de US :) De Harley wil ik zelf huren via http://www.eaglerider.com/ Dat is zo'n beetje de grootste daar. $2100 voor 21 dagen huur allin. Ik boek dus niet via een reisbureau dan want die willen ook winst maken. Ik haal de motor op in Chicago, lever hem weer in in L.A.

Aangezien de rit ongeplanned wordt wordt er per dag bekeken hoe er gereden wordt. Ik zat zelf te denken aan deze route: Google Maps

Dit is echt heel grof overgens, in een minuutje uitgestippeld maar zoiets. Ik wil iig alle mooie steden en natuurparken meepakken (Rocky's, Grand Canyon etc.).

Al met al zou deze vakantie van 3 weken met 2 personen ongeveer uitkomen op 4000 euro bij de huidige koers wanneer je zelf alles regelt en dan kun je erg ruim leven.

En dan nu dus de vraag, wie heeft dit al weleens gedaan en wie heeft er waardevolle tips? Misschien weet je wel een beter verhuurbedrijf, of sowieso of het beter en goedkoper is om via een reisbureau te boeken? Must-see lokaties etc. alle informatie is welkom!
 
Waardevolle tip: voor ophalen en ergens anders dumpen zitten vaak ook nog kosten verbonden. Zgn. One-way Fee, maar er zijn bepaalde maanden waarin je korting krijgt.

Ikzelf zit te denken om in september een motortje te kopen in de States en dan een paar maanden cruisen --> verkopen. Maar daar is 3 weken te kort voor denk ik zo.
Ik vind + $2100 een behoorlijke smak geld voor 3 weken excl. benzine en overnachting.

Veel succes though!
 
Waardevolle tip: voor ophalen en ergens anders dumpen zitten vaak ook nog kosten verbonden. Zgn. One-way Fee, maar er zijn bepaalde maanden waarin je korting krijgt.

Ikzelf zit te denken om in september een motortje te kopen in de States en dan een paar maanden cruisen --> verkopen. Maar daar is 3 weken te kort voor denk ik zo.
Ik vind + $2100 een behoorlijke smak geld voor 3 weken excl. benzine en overnachting.

Veel succes though!

$2100 is een hoop geld idd, maar daar zit ook in het ergens anders weer inleveren. Dat kost inderdaad alleen al een honderdje of 5. Met de huidige dollarkoers valt $2100 wel mee trouwens dat is ongeveer 1400 euro en met een beetje geluk zakt de koers nog.

Het is goedkoper dan in NL iig en je hebt onbeperkt aantal mijlen, benzine en overnachtingen in goedkope motels zijn ook niet zo duur.

Kun je wel een motor kopen daar trouwens als je daar niet woont? Je moet hem toch overschrijven, verzekeren etc. Als je een aantal maanden gaat is dat wel een optie ja en zeker vet :}
 
ben daar inderdaad een beetje mee aan het stoeien. In principe moet kopen altijd kunnnen en ik ben nu aan het kijken of ik m via een nederlandse verzekeringsmaatschappij kan verzekeren.

Qua motor wordt het ook geen harley trouwens, das wel het voordeel van huren. Gewoon een brand new Road King :D

Maja, ik zoek een tweedehands Transalp ofzo (of een BWS RS, maar dat zal er wel niet in zitten haha) voor een dollartje of 2500.


Als je richting Arizona en New Mexico gaat moet je rekenening houden met het feit dat het daar echt bloedverziekend heet is!! Denk ook in september nog...
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een geweldige trip, ik ga dit topic zeker volgen!
er leeft een plan om eens een maand of 3 daar naar toe te gaan en dan ook zuidamerica mee te pakken.
 
ben daar inderdaad een beetje mee aan het stoeien. In principe moet kopen altijd kunnnen en ik ben nu aan het kijken of ik m via een nederlandse verzekeringsmaatschappij kan verzekeren.

Qua motor wordt het ook geen harley trouwens, das wel het voordeel van huren. Gewoon een brand new Road King :D

Maja, ik zoek een tweedehands Transalp ofzo (of een BWS RS, maar dat zal er wel niet in zitten haha) voor een dollartje of 2500.


Als je richting Arizona en New Mexico gaat moet je rekenening houden met het feit dat het daar echt bloedverziekend heet is!! Denk ook in september nog...

Ja ik weet het, ik heb vorig jaar eind juli een Harley gehuurd in Las Vegas. Het jaar daarvoor ben ik eind september geweest en toen was het inderdaad ook nog zingend heet. Oplossing: T-shirtje + heel veel sunblock en dan gaat het wel :)

Lijkt me een geweldige trip, ik ga dit topic zeker volgen!
er leeft een plan om eens een maand of 3 daar naar toe te gaan en dan ook zuidamerica mee te pakken.

Zuid Amerika lijkt me ook zeker gaaf, Argentinie, Peru etc. dat staat ook nog op het verlanglijstje bij mij.
 
Ja ik weet het, ik heb vorig jaar eind juli een Harley gehuurd in Las Vegas. Het jaar daarvoor ben ik eind september geweest en toen was het inderdaad ook nog zingend heet. Oplossing: T-shirtje + heel veel sunblock en dan gaat het wel :)


PPfff

met de hitte in een T'shirt .....ik hoop wel, dat het een T'shirt was met lange mouw ...anders, is het niet om uit te houden.....dat heb ik wel een paar jaar geleden ondervonden.
 
PPfff

met de hitte in een T'shirt .....ik hoop wel, dat het een T'shirt was met lange mouw ...anders, is het niet om uit te houden.....dat heb ik wel een paar jaar geleden ondervonden.

Nog korte mouwen ook, maar je moest jezelf een uur vooraf dik insmeren met sunblock en het lekker in laten trekken. Ook onder je shirtje want die zon komt er gewoon dwars doorheen.

Maar inderdaad, 's avonds gaat het wel maar overdag in de zon is het niet om uit te houden op de motor.
 
Hey, ik ga ook zo'n reis doen in ongeveer dezelfde periode als jij volgend jaar :). Enkel, wij beginnen in San fran zo via kust naar LA en binne door via sequoia, national forest, yosemite.. terug naar san fran en vandaar een auto huren om via death valley naar las vegas en grand canyon ed te gaan :).

Die 4000 euro die je daar opnoemt, is dit per persoon of met duo bij geteld of gewoon 2 motoren?
 
Per persoon, we hebben het zo uitgerekend:

http://www.effestukkierijden.nl/rotzooi/amerikarit.xls

Voor de mensen die geen Excel hebben:
amerikarit_in_jpg.jpg


Ongetwijfeld zijn er een aantal die het qua stappen niet echt bont maken maar je kan de waardes in de sheet makkelijk aanpassen om tot een redelijk kostenplaatje te komen. Als er mensen zijn die betere waardes hebben voor bv het verbruik of de kosten van overnachtingen dan horen we dat uiteraard graag :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan