Endurance xs1100 project

Goedemiddag

De lijn komt er al aardig in,de (fighter ;) )duiklijn is er al aardig uit zo lijkt mij.
Bodem zit er ook in,moest een happie uit voor de nokkenaketting uitstupling en
t.b.v. de gaskabel.Is ook wel belangrijk dat die niet in een scherpe knik komt.

De vorm van de grote tank naar kleine tank copieeren lukt dus absoluut niet,zit
wel een piramidevorm in maar geen bolling(meer een holling),zie pic.Daar is het tankje gewoon te klein voor en dan past het zitje er niet meer omheen en kom je niet uit met de aansluitingen. O-)
full


Het hele zakie moet wat naar voren zie ik op deze pic. O-)
 
Laatst bewerkt:
hey,

ga je ook schotten maken in de tank? of komt er explosafe of zo in tegen het klotsen?

mooie lijn nu!

grtz,

MJ
 
hey,

ga je ook schotten maken in de tank? of komt er explosafe of zo in tegen het klotsen?

mooie lijn nu!

grtz,

MJ


Bedankt MJ. :+
Schotten er in,heb ik Math niet over gehoord.Hoe werkt dat explosafe dan?
 
Bedankt MJ. :+
Schotten er in,heb ik Math niet over gehoord.Hoe werkt dat explosafe dan?

dat explosafe is een soort van schuim dat je er in doet. het compartimenteert de benzine waardoor het niet meer zou mogen ontploffen igv crash + vonk...in theorie :+

het grootste voordeel is dat de benzine er niet meer door klotst bij remmen/accelereren.
 
Okee,das zeker een groot voordeel ja en helemaal met zo'n grote tank uiteraard.
 
leuke reacties, thanks *O*

Schotten? Ja doe maar! FF alles los en opnieuw beginnen hehehe ;)
Nee, ik denk wel dat in de kleine tank in de lengte een verticaal plaatje moet komen te staan voor de stevigheid als ik mij NEERVLIJ.... Niet helemaal dicht (wat gaten en wat openingen onderlangs) omdat ik met één kraan verder wil. Da's schot 1.
Dan hoeft er tussen de grote en kleine tank geen grote opening te zitten (misschien wat grote gaten), da's ook steviger voor de constructie.. Da's schot 2..
En de grote tank is al niet meer zo groot door de holle ruimte. Enneeee....
Oldskoop = dikke bovenarmen .. _O- Zoals ze bij RTL zeggen: voor MANNUH .. :X

Begint steeds mooier te worden. fijn dat je uitsparingen onderin hebt gemaakt, had ik zelf niet aan gedacht.. O-)
Vorm kleine tank ... inderdaad zal niet gaan lukken. Maak de zijkant maar zo: even recht omlaag tot onder de zit, dan gewoon schuin naar beneden (wel pyramidevormig a la zijkant grote tank) , houdt ook de ruimte aan tussen zit en bovenkant tank (die ene cm) en rond die hoeken van de onder- en achterkant van die kleine tank een beetje af zoals je bovenin met de grote tank gedaan hebt..

Zie wel dat de zit nog altijd achterover hangt, dat ga je natuurlijk nog corrigeren hé?
 
Laatst bewerkt:
Okee,duidelijk.Ga ik allemaal doen.
Hoeveel meer voorover wil je de zit hebben dan.Loopt nu in lijn met de tank,meede dat dat de bedoeling was. O-)
 
Laatst bewerkt:
Okee,duidelijk.Ga ik allemaal doen.
Hoeveel meer voorover wil je de zit hebben dan.Loopt nu in lijn met de tank,meede dat dat de bedoeling was. O-)

Je hebt natuurlijk gelijk, de onderkant zit loopt nu in lijn met de onderkant tank. (had ik ook gevraagd hè :$ )
Maar het lijkt nu een beetje op een omafiets ....

kijk eens naar de bovenkant van de zit hier, hoeft niet precies hetzelfde... kijk maar eens wat eenvoudig mogelijk is.

IMG_2229.jpg
 
Laatst bewerkt:
Anders iets opvullen onder de zit ... als de kleine tank achteraan omhoog loopt blijft daar natuurlijk lucht zitten. Ofschoon dat natuurlijk niet veel uitmaakt ..
 
Tis het 1 of het ander natuurlijk.......
Op jouw pic loopt de zit niet in lijn met de tank nee.
Opvullen kan maar ik kan het kleine tankje nu nog wat vooroverkantelen zodat de zit hoger komt maar dus niet in lijn met de zit komt.
U vraagt,wij draaien! ;)
 
Mot dit hem wezen,aluplaten zijn ook per postduif aangekomen hoor,bedankt. :}
Liggen al bij de frezer. :Y
Vertikale midden plaat zit er in,(nieuwe)zijkanten en voorkant moeten nog van het kleine tankje.
full
 
Laatst bewerkt:
Mot dit hem wezen,aluplaten zijn ook per postduif aangekomen hoor,bedankt. :}
Liggen al bij de frezer. :Y
Vertikale midden plaat zit er in,(nieuwe)zijkanten en voorkant moeten nog van het kleine tankje.
[afbeelding]

wow, op zaterdag? Ik heb hier al 15 jaar geen postbode meer gezien op zaterdag ... :}

Ziet er weer goed uit Gerard! Piccie nog van schuin achter ... :j
okee, ook nog een van voor ... :j :j
 
Laatst bewerkt:
Werd ook nog achter in de werkplaats gebracht!Fryslan Boppe! *O*
full
 
Hee Math,als de fezer het plaatje deze week afkrijgt dan is hij voor het weekend transport gereed hoor.Weer een paar dagen vrij! *O*
 
Laatst bewerkt:
vindt het erg goed uitzien!
beetje jammer (maar niet zo'n probleem) dat er geen schotten in zitten. zou er gewoon flink wat van die "explosave" spons in doen om te voorkomen dat de benzine er doorheen gaat klotsen. werkt net zo goed
 
Bedankt. :+

Math,hoe diep wil jij dat voorgat(vreemd woord.)hebben voor de bobines e.d.?
Gaat er morgen ook in.
Maak daar effe zo'n pro oldskool soep van........ ;)
 
Laatst bewerkt:
kijk eens of je hier iets mee kunt. Komt niet op een centimeter. Als je er niet uitkomt bel je me maar ff.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan