Endurance xs1100 project

Lijkt me idd een goed plan om te lassen ipv coaten.
Zou meer vertouwen hebben in lassen.
Tank ziet er goed uit.
 
Benzinetank is weer onder handen genomen door jerryT. Het lukte me niet om de handvaten benzinedicht te krijgen. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen :)

De afgelopen weken heb ik weer eens wat tijd vrijgemaakt om dit project wat nieuw leven in te blazen, staat al veel te lang in een hoek. Nieuwe schokbrekermount voor de Bituboshock geplaatst en voorlopig gepuntlast, deze shock kwam toevallig op mijn pad en moest ik hebben. De Fournales is te koop als daar iemand interesse in heeft.

IMG_4924_zps4b3c205f.jpg


ik ben begonnen om voetsteunen te maken van cbr600 platen met verschillende losse onderdelen, zoals steuntjes en pookjes. Allemaal spul dat ik nog had liggen. Veel tijd verknoeid met het zoeken naar de juiste zithouding, niet te rechtop omdat het een "racer"is en niet te gestrekt ivm de arme rug, schouders en polsen , ahum... Dat is ook de reden dat ik de verstelbare clip-ons niet gebruik, die waren uiteindelijk toch te hoog en het zag er veel te druk uit.

IMG_4941_zps5d5b617e.jpg


IMG_4940_zps682fba81.jpg


Ook was ik veel tijd kwijt aan het combineren van alle losse onderdelen en het werkend maken van de link tussen de rempook en de rempomp.

IMG_4917_zps68a89a82.jpg


Toen alles redelijk zat de uitlaat verder naar achteren doorgetrokken.

IMG_4919_zpscadde7e4.jpg


IMG_4920_zpsd623c4bf.jpg


IMG_4923_zps0d7efb68.jpg


IMG_4930_zps71c2c516.jpg


Daarna nog een begin gemaakt voor een nieuwe kuipsteun.

IMG_4938_zpsc41e248b.jpg


Op dit moment valt me de lijn van de complete motor een beetje tegen, ik moet nog eens over nadenken over de zit en de kuip. De grijze RCB1000 kuip met uitsparingen voor de lampen wordt het definitief niet en is ook te koop voor een liefhebber.

Vanaf volgende week verder met de restauratie van mijn Kawasaki Z1A

onderstaande spulletjes zijn overcompleet dus als iemand interesse heeft graag een pmmetje..


clip-ons van een bekend merk..

alles355.jpg


RCB1000 replica tophalf..

IMG_0059a_zpsd62bccf7.jpg


Fournales shock..

6836241229_zps3155d93e.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben nu al een tijdje met de poly RCB zit bezig omdat de lijn me niet meer helemaal beviel. Heb in de hoogte er 3 a 4 cm tussenuit gehaald zodat ie een beetje in lijn komt met de tank. Daarna aan het polyesteren geslagen. Wat heb ik toch een pokkenhekel aan die polyestertroep...

De XS "barnfind" van een paar pagina's terug ga ik niet als donor gebruiken maar is ondertussen gereed gemaakt om een vriend van me blij te maken. Andere remmen erop gezet (om ook tot stilstand te kunnen komen). Carbs renoveren was het meeste werk. Purrs like a kitten. Blij toe dattie gered is van de ondergang.
full
 
De laatste reactie meer dan 14 dagen geleden? Meer dan 3 jaar geleden ... mmmm.
Ik heb me deze week suf gezocht naar dit topic en uiteindelijk via een link in een ander topic dan toch gevonden..

Recent Gerard nog ontmoet op FB en die dacht dat ie verkocht was... nou nee, daar is ie veel te mooi voor..

Ik heb gelukkig meer tijd dan vroeger ... en hij staat weer op een werkbank... *O* dus het werk wordt weer hervat... zolang het duurt .. ;) Maar zonder gekheid, het wordt mooi tijd dattie afkomt..


full
 
Laatst bewerkt:
Daar zijn we weer, deze keer met wat foto’s. Om te beginnen wat foto’s ter herkenning want het is alweer lang geleden... Mr Q’s brainchild:





Suzuki carbs:

,

Magnesium Dymag met floating Brembo:



Pre exup fzr 41er vorkje met spatbordje van een vroege gixxer:



De Fournales heeft plaats moeten maken voor een Bitubo shock van een ER-6:



Ducati schijven met 851 klauwen:









De vorige home made set voetsteunen zijn in de kliko gemikt en we zijn begonnen met wat Tarozzi onderdelen, wat rond massief en wat busjes op enkele uiteinden..





Eindresultaat met Brembo rempomje:



andere kant met kleine kettingafscherming:



Daarna de polyester RCB1000 zit 7cm minder hoog gemaakt om ze beter te laten aansluiten met de tank.. eerst:



later …



Eerst wilde ik de zit helemaal dichtmaken als opbergruimte maar dat heb ik maar gelaten, de achterkant wordt zo licht mogelijk , dus opengelaten en mini subfreempje gemaakt ..







Achterop komt een Dzus snelsluiter en het voorste gedeelte wordt met een riem onderlangs vastgemaakt aan het onderste gedeelte van de tank. Tussendoor steeds een plek en opstelling gezocht voor de koplampen en het kuipframe. Ik denk dat ik wel 15 verschillende heb geprobeerd. Deze koplampopstelling komt in de buurt maar is nog altijd te laag:



Als alles begint op te schieten wordt het plaatsgebrek op de fiets voelbaar… dat betekent steeds meer passen op verschillende plekken, beugeltjes maken en weer wegkiepen, jullie kennen dat wel … Hier de definitieve plek voor de spanningsregelaar / gelijkrichter … deze is van een 99er ZX9R in verband met het grotere koeloppervlak ..



en nog een plekkie gevonden voor de toetah want hij mag natuurlijk ook ff de straat op als het even kan…

 
Laatst bewerkt:
Ik zou de spanningsregelaar op een kouder plekje zetten en niet zo achter de warme cilinder(s).
Verder mooi project en in ieder geval waard om af te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan