Help! Vraagje ANWB vervangend vervoer

AadmanZ

MF veteraan
29 dec 2003
9.134
2
Haarlem
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen met de ANWB vervangend vervoer regeling. Heb namelijk een dispuutje met ze over extra kosten.

Verhaal (in het kort) is als volgt:

Pickup met twee (off road) motoren gaat stuk.
Auto mag terug naar Nederland en na een hoop gezeur en gebel mag ik de motoren op de auto laten staan (buiten op een industrieterrein in Belgie)
Ik wil liever een passende auto (een bus, pickup of auto + aanhanger) omdat ik bang ben dat onze motoren gestolen zullen worden, maar die hebben ze niet beschikbaar. Anwb wil mij niet garanderen dat ik bij diefstal (van de motoren) gedekt ben.
Uiteindelijk krijgen we een auto met trekhaak en laten we vrienden de aanhanger brengen uit NL
Ik heb de huur + extra kosten voor het brengen geclaimd bij de ANWB en die weigeren dat te betalen.. Het argument is dat motoren geen "standaard reisbagage" zijn en dat ik dus geen recht had op een passende auto. (toendertijd werd mij verteld dat het te druk was en dat ze dus geen bus ter beschikking hadden)

Wat ik nu wil weten is: Heeft er iemand wel eens een bus gekregen als vervangend vervoer?

@modjes, ik neem aan dat dit voldoende motor gerelateerd is, anders hoor ik het wel.

Hier gaat het om:
P9210093.JPG
 
Zoals in de voorwaarden staat 'gepast vervangend vervoer'

Houdt dus in dat als je met z'n 5en in een ruime auto zit ze je geen panda moge aanbieden.
Het lijkt me dus dat deze situatie slecht door de anwb is geregeld. Ik zou de polisvoorwaarden nog eens goed doornemen.
 
Zoals in de voorwaarden staat 'gepast vervangend vervoer'

Houdt dus in dat als je met z'n 5en in een ruime auto zit ze je geen panda moge aanbieden.
Het lijkt me dus dat deze situatie slecht door de anwb is geregeld. Ik zou de polisvoorwaarden nog eens goed doornemen.
Polisvoorwaarden zijn erg vaag op dit punt..
 
Ik heb nog nooit vervangend vervoer gehad bij de ANWB. Ik heb het duurste abonnement op de wegenwacht. Toen ik van de zomer in Normandie stond kon ik met de trein terug omdat ze geen vervangend vervoer konden regelen. Ik wou daarom al opzeggen maar dat doe ik binnenkort wel zodra ze zeggen voor de km heffing te zijn :W

Maw. je mag al blij zijn wanneer ze uberhaupt iets hebben kunnen regelen. Ik denk dat het wel terecht is dat zij niet opdraaien voor de kosten van het brengen en huren van de aanhanger daar moet ik ze dan wel gelijk in geven, als ze daar aan toegeven gaat iedereen straks van alles declareren. En eerlijk wat kost zo'n aanhangertje nou om te huren?
 
Ik heb nog nooit vervangend vervoer gehad bij de ANWB. Ik heb het duurste abonnement op de wegenwacht. Toen ik van de zomer in Normandie stond kon ik met de trein terug omdat ze geen vervangend vervoer konden regelen. Ik wou daarom al opzeggen maar dat doe ik binnenkort wel zodra ze zeggen voor de km heffing te zijn :W

Maw. je mag al blij zijn wanneer ze uberhaupt iets hebben kunnen regelen. Ik denk dat het wel terecht is dat zij niet opdraaien voor de kosten van het brengen en huren van de aanhanger daar moet ik ze dan wel gelijk in geven, als ze daar aan toegeven gaat iedereen straks van alles declareren. En eerlijk wat kost zo'n aanhangertje nou om te huren?
Aanhanger valt wel mee, extra hotelkamer, benzinekosten heen en weer etc tikt behoorlijk aan. En het gaat ook om het principe. Dit is volledige willekeur. Zij vinden het raar, dus dekken ze het niet.
 
rechtsbijstand of zelf boksen


~[edit]
Laat maar: het vervoer gaat om de inzittende en over expliciet één voertuig/kenteken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is wel ongewone bagage, het is dan ook meer lading. Ik kan ze wel volgen. Het kan toch ook niet zo zijn dat als ik onderweg ben naar mijn huisje in Frankrijk ("hij kan zomaar vallen") met een halve keuken op mijn pickup dat zij igv pech ook maar moeten zorgen dat ik daar kom.

Maar aan de andere kant: Als het nou 3 mountainbikes waren, dat is dan weer niet zo gek. Hoe lossen ze dat dan op?
 
Het is wel ongewone bagage, het is dan ook meer lading. Ik kan ze wel volgen. Het kan toch ook niet zo zijn dat als ik onderweg ben naar mijn huisje in Frankrijk ("hij kan zomaar vallen") met een halve keuken op mijn pickup dat zij igv pech ook maar moeten zorgen dat ik daar kom.

Maar aan de andere kant: Als het nou 3 mountainbikes waren, dat is dan weer niet zo gek. Hoe lossen ze dat dan op?

Niet. Het recht gaat om de mensen (transport of verblijf), niet om de lading.
 
Ik heb nog nooit vervangend vervoer gehad bij de ANWB. Ik heb het duurste abonnement op de wegenwacht. Toen ik van de zomer in Normandie stond kon ik met de trein terug omdat ze geen vervangend vervoer konden regelen. Ik wou daarom al opzeggen maar dat doe ik binnenkort wel zodra ze zeggen voor de km heffing te zijn :W
1. Ze zijn al voor (min of meer).
2. Met opzeggen ben je te laat.

Happy Friday :)
 
Laatst bewerkt:
1. Ze zijn al voor (min of meer).
2. Met opzeggen ben je te laat.

Happy Friday :)
Guido van Woerkom kreg zo'n dikke pluim in zijn reet, van Eurlings. Dat is allang al bekonkeld. Over een paar jaar mag ie minister van Verkeer en Waterstaat worden, of een andere hoge functie daar. Staatssecretaris of zo. Er wordt weer een heel mooi spelletje gespeeld. Hij spartelt nog wat tegen, moet natuurlijk voor de achterban. Hij krijgt nog iets voor elkaar, dat de BPM een jaar eerder afgebouwd gaat worden, en huppekee.
 
Tja, het ligt natuurlijk vast in de polis voorwaarden.

Maar in de reclame praten ze over gelijkwaardig vervangend vervoer. Dus als dat in jouw geval een pickup is met plaats voor twee motoren, in een andere geval een Ferrari en in weer een ander geval een 2CV Dan vind ik dat ze ook een pick up met plaats voor twee motoren, een zeer snelle auto en een oldtimer moeten leveren.
 
Heb je je polisvoorwaarden goed doorgelezen?
Als het er niet duidelijk in staat heb je 100% een poot om op te staan.
Doe veel schriftelijk en stuur een aantal boze brieven. maar een opsomming van alle kosten die je hebt gemaakt en claim ze.

wat betreft het vervangend vervoer...geen idee. volgens mij is het inderdaad vervangend vervoer en geen vervoer.
je motoren zullen inderdaad gewoon mee moeten kunnen nemen.
 
Bedankt voor het meedenken, ik begrijp dat dit voor de ANWB een aparte situatie is, maar dat is het voor mij ook.

Als je een caravan hebt, of ski's of fietsen, dan krijg je een bijpassende auto. Als je met 8 man en bagage in een busje zit, krijg je een passende auto. Als je toevallig twee motoren in je bus of op je pickup hebt staan dan krijg je geen passend vervangend vervoer.

Ik wil weten of de ANWB in andere gevallen wel een busje (oid) voor mensen heeft geregeld. Als dat namelijk zo is, dan sta ik wat sterker in mijn verhaal en kan mijn rechtsbijstand er ook iets mee.
 
Tja, het ligt natuurlijk vast in de polis voorwaarden.

Maar in de reclame praten ze over gelijkwaardig vervangend vervoer. Dus als dat in jouw geval een pickup is met plaats voor twee motoren, in een andere geval een Ferrari en in weer een ander geval een 2CV Dan vind ik dat ze ook een pick up met plaats voor twee motoren, een zeer snelle auto en een oldtimer moeten leveren.
Nee, dat ben ik niet met je eens, het gaat om het oplossen van een vervoersprobleem. Een oldtimer of een Ferrari is geen reele eis. Ik denk dat een auto met voldoende ruimte wel een reele eis is.

En het staat (volgens mij) niet in de polisvoorwaarden..
 
geen MF-stickers, dan wordt het lastig :/

Laten wij dan (ivm met wel lid zijn van de ANWB maar geen MF-sticker) 12,50 per reply in rekening brengen.

Tsjakkaa! weer 12,50

Ik heb met vrienden het omgekeerde meegemaakt.

Een VW hippie camper (je kent 'm wel zo'n kleintje van IJsje 50 cent ;) ) en die kregen een grote FIAT camper er voor terug.

Zo kan het dus ook bij de ANWB.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken, ik begrijp dat dit voor de ANWB een aparte situatie is, maar dat is het voor mij ook.

Als je een caravan hebt, of ski's of fietsen, dan krijg je een bijpassende auto. Als je met 8 man en bagage in een busje zit, krijg je een passende auto. Als je toevallig twee motoren in je bus of op je pickup hebt staan dan krijg je geen passend vervangend vervoer.

Ik wil weten of de ANWB in andere gevallen wel een busje (oid) voor mensen heeft geregeld. Als dat namelijk zo is, dan sta ik wat sterker in mijn verhaal en kan mijn rechtsbijstand er ook iets mee.

Je hebt toevallig geen auto+aanhanger met gepast vervangend vervoer?

Bij ons waren ze ook al niet echt behulpzaam de laatste keer, je kan voor het geld beter een goed gereedschapskist kopen :X
 
Laatst bewerkt:
het vervangende motorvoertuig is een personenauto (maximaal categorie C), of, als het noodzakelijk en mogelijk is, een bestelauto of motorfiets

Maar ook:

Wanneer de rechthebbende kosten maakt voor vervangend vervoer dat niet is geregeld door de ANWB Wegenwacht, worden deze kosten niet vergoed.
 
Ik heb met vrienden het omgekeerde meegemaakt.

Een VW hippie camper (je kent 'm wel zo'n kleintje van IJsje 50 cent ;) ) en die kregen een grote FIAT camper er voor terug.

Zo kan het dus ook bij de ANWB.

Kijk dat wilde ik dus weten, het kan (en gebeurt) dus wel.. ANWB meldt mij namelijk dat het niet kan en ook niet gebeurt en dat ik lekker pech heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan