BMW Xmodellen: Xmoto-Xcountry-Xchallenge

Heeft er nog iemand een nette originele uitlaat liggen die weg mag voor een leuk prijsje?

Ik heb voor de liefhebber eventueel een aangepaste originele uitlaat te ruil. Deze heeft geen katalysator meer waardoor ie aanzienlijk koeler loopt. (erg fijn in de zomer!). Naast het verwijderen van de kat heb ik ook de laatste "kamer" uit de schottendemper opengemaakt. Resultaat is dat ie nu qua volume ergens tussen origineel en m'n Akrapovic in zit.

Een leuke upgrade voor iemand die graag een koeler lopende uitlaat wil en niet vies is van een beetje extra volume.

Aangezien de Akra ook voorziet in een lagere temperatuur (en nog meer herrie :9 ) ben ik nu op zoek naar een originele demper waarmee ik indien nodig fluisterstil kan rijden.

Foto'tje van de betreffende demper hieronder. Hij is hittebestendig antraciet gespoten en vormt qua kleur een goede match met het frame. Is volledig vrij van butsen/krassen.

Wil je liever eerst proefrijden met de aangepaste demper? Geen probleem, kom langs voor een testrit! :]

decat.jpg
 
Leuk idee.
Staat een XChallenge te koop bij de Jong in Enkhuizen. Alsof ze van goud zijn...
De Jong in- en verkoop

Wel mooie kleurstelling overigens.
Ik ben hier even wezen kijken, is een leuke motor maar niet voor dat geld, 5499 voor een motor van 8 jaar oud die van 2007-2009 gemaakt is. Stond op enduro banden bij km stand van iets van 2300, en dan staat erbij dat ie daar niet voor gebruikt is.... maar dan wel zand nog overal als je goed kijkt. Ik zoek verder...
 
Ejay op het GS Forum heeft zijn Xch te koop staan. Wel gebruikt waarvoor ie gemaakt is. Meerdere keren in de Woestijn geweest. Maar m.i. wel altijd goed onderhouden.
Verkocht: G650 Xchallenge

En de Xch is alleen in 2007 gemaakt, maar tot 2009 uit de fabrieksvoorraad verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Lekker filmpje Wim/Boris! :]

Stampertje; Zat er geen onderhandelingsruimte meer in die 5499?
Als ik er niet al een had was ik dat exemplaar gaan halen... wat een plaatje! :9~ Alles origineel/onverprutst, weinig gelopen en schadevrij. Zo vind je ze niet meer!

Dit weekend een nieuw achterspatbord gemonteerd.
Gemaakt met een 3D printer, door een forumlid van het duitse G650X forum.
Het zichtwerk is geschuurd en gespoten voor een gladde afwerking. Op de foto van de onderkant zie je de printstructuur nog.

IMG_2154r.jpg


IMG_2162r.jpg
 
Lekker filmpje Wim/Boris! :]

Stampertje; Zat er geen onderhandelingsruimte meer in die 5499?
Als ik er niet al een had was ik dat exemplaar gaan halen... wat een plaatje! :9~ Alles origineel/onverprutst, weinig gelopen en schadevrij. Zo vind je ze niet meer!

Dit weekend een nieuw achterspatbord gemonteerd.
Gemaakt met een 3D printer, door een forumlid van het duitse G650X forum.
Het zichtwerk is geschuurd en gespoten voor een gladde afwerking. Op de foto van de onderkant zie je de printstructuur nog.

[afbeelding]

[afbeelding]
Zonder inruil 190 euro minder... Zal voor mij waarschijnlijk 690 Enduro worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben hier even wezen kijken, is een leuke motor maar niet voor dat geld, 5499 voor een motor van 8 jaar oud die van 2007-2009 gemaakt is. Stond op enduro banden bij km stand van iets van 2300, en dan staat erbij dat ie daar niet voor gebruikt is.... maar dan wel zand nog overal als je goed kijkt. Ik zoek verder...
 
ik zoek nog handkappen en een bagage rekje voor mijn xmoto tje,moeilijk te vinden.Als iemand ze heeft laat het me even weten

Groetjes Dick
 
Ik heb nog een setje gebruikte banden van mijn xcountry. Michelin Anakee 3. Gratis af te halen!
Omgeving Amersfoort.
 
Laatst bewerkt:
Hallo x ers
Ik kan een originele luggagecarier kopen met onderdeelnr 71607710847.
Nu is mijn vraag of iemand weet of deze universeel zijn voor de x en
Heb nml zelf een xmoto en weet niet of hij zal passen als ik hem gekocht heb.

Gr Dick
 
Hallo
Mijn achterkap bladerd de lak gewoon vanaf
Bekende kwaal of niemand last van
Iemand een adresje voor kappen/spullen
Of gewoon langs de dealer rijden
Alvast bedankt ✌🏻✌🏻
 
Heb dat vaker gezien... Bekend kwaaltje helaas. Rood is nu eenmaal een kwetsbare kleur, erg gevoelig voor UV-licht.
De hele kap schuren en spuiten is de enige echte oplossing.
Heb eventueel een nieuwe, ongespoten achterkap te koop. Dan kun je met een schone lei beginnen en weet je zeker dat er geen oude verflaag meer kan afbladderen ;) PB maar bij interesse.

Morgen weer lekker op toer, blijft een heerlijke fiets :]
 
Heb ook zoiets, maar dan bij de Waterpomp
Verflaag is er helemaal af . Beetje jammer.

Iemand trouwens nog een middenbouw liggen?
Die van mij is onderweg los getrild ...
 
Zo, net terug van 8 dagen Alpenpassen rijden op de Xchallenge. Met de motor heen en terug, via de Vogezen. Beetje pijn in de kont van de vele kilometers, maar wat een genot! Zeker met de 19 en 17 inch wielen met wegbanden.
Bagagerek van Hotrod welding icm de Wolfman tassen en extra tankje hebben wederom zeer goed hun werk gedaan.
De bochtentraining vooraf bij moveonmotortrainingen.nl was een mooie voorbereiding.
Met een flink tempo de passen gereden. Maar dan heeft de koeling het zwaar. Het was dan ook meer dan 30 graden soms. Enkele keren kookte de koelvloeistof en gutste er een flinke plens uit het overloopslangetje. Ook sloeg de ventilator zeer vaak aan. Is en bekend gegeven van deze modellen. Maar soms had ik het idee dat de koeling ondermaats is.
Jullie bekend?


full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik wil mijn olie en olie filter vervangen
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten
Of gewoon olie aftappen en via het potje weer vullen
Mvg Mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan