Husaberg 700cc 2-takt project

yovan-yzf

MF veteraan
11 jan 2007
1.824
0
antwerpen
hoi,

sommige herinneren misschien mijn topic nog van een paar maanden geleden nog.. husaberg+MTH=?
het blok is net gedemonteerd en wordt morgen opgehaald normaal. ik heb al een blok op het oog, het wordt dan een zabel 700 cc van 2007 (rond de 82-85 pk) volledig gereviseerd, uitlaat carburateur en bobijn krijg ik erbij. uitlaat maak ik zelf passend, als dit niet goed zou lukken en de prijs valt mee dan laat ik hem maken :) ..

naar de ophangpunten heb ik al gekeken en vraagt niet zo drastisch veel werk op het eerste zicht, maar eenmaal ik het blok in handen heb moet ik het nog eens goed bekijken.

het gaat dus over deze motor: husaberg fe 450 van 2005 (enduro)
full


plan is om een strandracer te maken, ook voor zanderige circuits zoals lommel en nunspeet. eventueel in de toekomst een sm maar das niet zeker..
project zal niet zo snel gaan als de meeste hier omdat ik nog studeer.. :)

ideeën en tips zijn altijd welkom!
(bedenkingen ook ;) )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
80+ Pkaatjes, ik zou nu al gaan fitnessen :+
Dat is geen kattepis om in de klauwen te houden, ik vind 50 al veel.
Wel een leuk project, succes ermee.
 
80+ Pkaatjes, ik zou nu al gaan fitnessen :+
Dat is geen kattepis om in de klauwen te houden, ik vind 50 al veel.
Wel een leuk project, succes ermee.

fitness doe ik al wel even hoor:p. ik weeg ongvr 95 killo dus das mooi meegenomen daarvoor:)
 
heb en tijdje als bakkenist gestaan in de zijspan motorcross, we reden ook met een zabel.
zelfs met een zijspan trok dat ding bijna mijn schouders uit de kom, en denk ook niet dat dit goed gaat komen in een solofiets. maar als het je lukt, sterkte ermee
 
heb en tijdje als bakkenist gestaan in de zijspan motorcross, we reden ook met een zabel.
zelfs met een zijspan trok dat ding bijna mijn schouders uit de kom, en denk ook niet dat dit goed gaat komen in een solofiets. maar als het je lukt, sterkte ermee

failure is not the worst thing in the world, not trying is...

EDIT: en ik heb er wel vertrouwen in hoor:), tenslotte maken ze ook maico 700's en andere gekke dingen *D
 
Laatst bewerkt:
Interessant project, ik heb zelf ooit een racer met een 700 zabel gebouwd, ik ging er nog aardig hard mee rond alleen waren de trillingen en agressive koppel slecht voor m'n lichaam waardoor veel rondes achter elkaar niet te doen waren.

Tip: een extra voetpakking maakt hem wat minder bruut.

Succes
full
 
Interessant project, ik heb zelf ooit een racer met een 700 zabel gebouwd, ik ging er nog aardig hard mee rond alleen waren de trillingen en agressive koppel slecht voor m'n lichaam waardoor veel rondes achter elkaar niet te doen waren.

Tip: een extra voetpakking maakt hem wat minder bruut.

Succes[afbeelding]

leuke uitlaat :o
 
Interessant project, ik heb zelf ooit een racer met een 700 zabel gebouwd, ik ging er nog aardig hard mee rond alleen waren de trillingen en agressive koppel slecht voor m'n lichaam waardoor veel rondes achter elkaar niet te doen waren.

Tip: een extra voetpakking maakt hem wat minder bruut.

Succes[afbeelding]


wow, mooi project daar!! ja die tip is me al eerder gegeven. vraagje, hoe ben je aan die uitlaat gekomen?? ziet er erg mooi uit :9~
 
fedorcopal@home.nl

Voor mijn ktm 500:

Dag Jan,

Ik maak idd expansie uitlaten.
Dat kan ik ook voor zo'n motor, alleen waar ga je hem voor gebruiken?
Als het voor cross/enduro is lijkt me een orginele beter ivm de kosten en omdat er met zo'n motor af en toe gevallen wordt.
Ik maak de pijp uit segmenten en dat vergt veel arbeit dus kosten.
Zo'n pijp zal op zo'n 400 euro uitkomen.
Ik woon in Haaren (nb) en heb de motor dan een week of 2 a 3 nodig.

gr Fedor
 
Graag gedaan hoor.

En over het project, Tof man! Gaat mooi raar straks. Ik ben erg benieuwd!
 
ik denk dat er makkelijk een uitlaat van een maico 700 onder past te maken is, dit zijn pijpen van HGS, scheelt veel werk en het ziet er nog mooi uit ook.

maico-bikeworld.de
 
Interessant project, ik heb zelf ooit een racer met een 700 zabel gebouwd, ik ging er nog aardig hard mee rond alleen waren de trillingen en agressive koppel slecht voor m'n lichaam waardoor veel rondes achter elkaar niet te doen waren.

Tip: een extra voetpakking maakt hem wat minder bruut.

Succes[afbeelding]


Wat voor apparaat is dat dan achter/onder de motor? :? :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan