Off The Road Rit Hoogerheide; Zondag 13 December 2009

GeeLenSneL

MF veteraan
23 jul 2008
1.467
0
crossrit.jpg


Off The Road Rit Hoogerheide
Speciaal voor Beginners
naar een idee van o.a Grandia en GeelenSnel




Deze rit start bij http://www.jasper74.nl (<b>Jasper74</b>). Een kaart/routebeschijving vind je HIER.
Er is voldoende parkeergelegenheid voor auto, aanhanger en motor.

Rijders welkom vanaf 11.30
De rit start vanaf 12.30



Deze bepijlde rit zal gereden worden over wegen en paden in de bossen van Hoogerheide en Woensdrecht. Ook zal er gereden worden op onverharde polderwegen in de omgeving. Helaas is verharde weg niet te voorkomen om alle stukken aan elkaar te laten sluiten. Alle wegen, zowel verhard als onverhard, zijn normale openbare weg; hou dus rekening met het (minimale) overige verkeer, de geldende verkeersregels en zorg dat je verzekering en papieren in orde zijn ! De organisatie is niet verantwoordelijk voor schade en/of andere gevolgen bij deelname aan deze rit.
Zoals bij elke rit mag je zoveel rondjes rijden als je zelf wil/kan. Na 16.00 kan er niet meer gestart worden zodat het om 18.00 weer rustig is in het bos.
Omdat deze rit speciaal voor beginners is zal er niet gereden worden in extreem zwaar terein en is het ook goed te doen voor zwaardere enduro en/of allroad motoren.



Eten / Drinken :

Tegen een kleine vergoeding is er thee, koffie, frisdrank, worstenbroodjes en sausijzenbroodjes verkrijgbaar.

Eventueel kunnen we voor iedereen die later op de dag (lees rond 18.00) er nog is een pizza laten komen ofzo :+

Tanken :

500 meter van de startplek zitten 2 tankstations, waarvan één er 24H open is. Op de toegangsweg naar het startpunt kom je altijd langs deze tankstations, je kan ze niet missen.



Kosten ?

Na veel vragen over de kosten en inschrijfgeld wil ik graag dit stukje toevoegen.
Omdat de rit puur uit de offroad intresse van beginners is gestart, is het geen opzet om er geld mee te verdienen. Er is dan ook geen inschrijfgeld of verplichte bijdrage.
Maar omdat het wel de bedoeling is om deze rit in 2010 te laten groeien tot een officiële rit waarbij KNMV / MON bij betrokken is vragen wij een vrijwillige bijdrage. Het kost namenlijk een hoop tijd en helaas ook geld om voor 2010 alle vergunningen te krijgen om van de openbare weg af te gaan (mogen), de bepijling te kopen, afzetlinten, etc, etc.
Er zal dus een donatie pot/bus/bak staan waar bij je zelf mag bepalen of en hoeveel je er in doet.

Wil je meerijden ? Meld je dan aan in dit topic !

Deelnemers :

GeelenSnel
Grandia
Amsterdammer via grandia
Putzenecker
Michelvdn
Oemoemenoe (bijna zeker :+ )
koen borsboom
koen borsboom vriend 1
koen borsboom vriend 2
koen borsboom vriend 3
JWHijmans
Bart (noppenforum)
Arthur (noppenforum)
Futurist
Redrunner
Lucas
Pindkaas
allroader73
Richard Aartsen
Patrick Peters
wilbert jansen
renee van caam
Sirkwietjuh
Sirkwietjuh vriend 1
crazywheely
Sideways
Sideways vriend 1
Sideways vriend 2
Sideways vriend 3
Sideways vriend 4
URGS
URGS, zoon van

Special Guest : Douwe Doeke Post (filmpje !)



 
Laatst bewerkt:
FF zien of ik vrij ben zondag , anders doe ik wel mee .
ik rij met Tourances , als het niet te diepe modder is lukt het wel met de GS .

ben beginner , heb niet veel ervaring met dit soort ritten .
soms wel een stukkie strand of boerenpadjes gedaan.
en laatst veel gravels in Marok. 8-)
 
Laatst bewerkt:
mooi opgezet! misschien toch te weinig offroad voor vriend 1 en ik. vriend twee ontmoet ik graag binnenkort. je bent goed bezig, rspect
 
Jasper,

Is er wel genoeg uitdaging voor de iets ervarender off road rijder?
No offense tegen gs en all roads, maar kun je er met een cr125 enduro
ook leuk rond rijden?
Wat voor ktm rij je zelf trouwens?

laat maar horen en wie weet tot zondag,

koen
 
Jasper,

Is er wel genoeg uitdaging voor de iets ervarender off road rijder?
No offense tegen gs en all roads, maar kun je er met een cr125 enduro
ook leuk rond rijden?
Wat voor ktm rij je zelf trouwens?

laat maar horen en wie weet tot zondag,

koen

Er zal ook wel wat te beleven zijn voor ervaren rijders :Y Er zitten stukken bij met heel kuilen achter elkaar waar je goed je stuur moet vast houden, hoe ervaren je ook bent :9

Ik rij zelf met een exc 200 trouwens.
 
Het lijkt me lastig om voor een beginner in te schatten of iets nog interessant is voor een ervaren rijder. Wat voor mij een extreme uitdaging is, is wellicht met de juiste techniek een eitje.
 
Het lijkt me lastig om voor een beginner in te schatten of iets nog interessant is voor een ervaren rijder. Wat voor mij een extreme uitdaging is, is wellicht met de juiste techniek een eitje.

:^

Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon leuk om met andere off road liefhebbers te rijden. Dat bij de een meer zweet op zijn voorhoofd staat dan bij de ander is bijzaak.
 
hoeveel km is het rondje?

Dat kan ik je vanavond zeggen. Gisteren hebben we een stukje moeten aanpassen ivm een fietstocht. Ik gok ongeveer 30 km.

Over een uurtje ga ik hem rijden en vrijdag middag de generale + pijlen uitzetten :]
 
Jasper,

Tuurlijk is het leuk om met andere off road rijders te rijden.
Alleen denk ik wat met een gs op all road banden spannend is, misschien
op een cr met noppenbanden anders is?
Maar goed als het kan ga ik graag mee, kunnen er ook 2 vrienden mee?

Zijn er tank,eet,koffie mogelijkheden in de route?
 
BELANGRIJK voor alle deelnemers :

Zijn er tank,eet,koffie mogelijkheden in de route?


Eten / Drinken :

Tegen een kleine vergoeding is er thee, koffie, frisdrank, worstenbroodjes en sausijzenbroodjes verkrijgbaar.

Eventueel kunnen we voor iedereen die later op de dag (lees rond 18.00) er nog is een pizza laten komen ofzo :+

Tanken :

500 meter van de startplek zitten 2 tankstations, waarvan één er 24H open is. Op de toegangsweg naar het startpunt kom je altijd langs deze tankstations, je kan ze niet missen.
 
hoeveel km is het rondje?

Nu het definitieve antwoord : 24 KM waarvan ongeveer 4,5 verhard. Op de meeste verharde stukken heb je wel een ruime berm met gras waar je doorheen kan rijden om de noppen te sparen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eigenlijk mijn hele weekend al vol. Maar bergen op zoom is niet zo héél ver, het is een beginnersrit (wat ik duidelijk ben) en ik heb er enorm veel zin in!

Toch maar eens kijken hoe ik dit ga organiseren.
 
Jasper,

Ik wist niet dat ik zoveel vrienden had, er wil er nog 1 mee!
Heb je nog plaats?
Je hebt je zaakjes goed voor elkaar als ik alles zo lees, respect!

tot zondag,

koen
 
Wij zijn erbij: RedRunner en Lucas (team: Stem op Rhebergen!)


Mooi initiatief, trouwens! :}
 
Laatst bewerkt:
Tsja....dat zou ik nog gaan doen ;) Eerst er maar even voor zoregn dat mijn XR het doet (koplamp deed het niet e.d.) ik 'pols' je nog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan