VFR/RVF 400 Topic deeltje #5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Roel,

Ik ben vandaag bezig geweest om mijn achterremcilinder aan mijn stepje te bevestigen.
De vorige eigenaar had namelijk die zwarte stepjes erop gezet en wilde het weer origineel maken.
Er zitten twee veren aan de constructie. Een kleine die ervoor zorgt dat het remlicht aan gaat.
Deze zit vast aan de zwarte verstelbare kabel en een grote veer die aan het stepje vast zit, maar ik weet niet precies hoe.
Zou jij of iemand anders van het forum een foto kunnen maken waaruit de bevestiging blijkt.
Ik kan het ook niet vinden in het handboek namelijk.
Alvast bednakt
Ik hoop dat je aan deze foto's wat hebt *D Foto's zijn van m'n mooiste RVf die nog maar 6000km op de teller heeft staan. Vandaar ook dat alles er gewoon nieuw uit ziet en ook is. Zelfs de originele banden zaten er nog op. Gekocht 5 jaar geleden met 4600km. Het is het allerlaatste type. :9~
full
full



full

full

full

full

full


En een afdruk uit de originele Honda Workshop Manual.
full



Succes, laat me weten of het gelukt is. :W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het laatste tijd erg druk gehad, en daardoor (nog) niet echt veel meer gedaan met me projectfietsje.

Maar ik heb toch nog wel een kleine update. Afgelopen weekend heb ik toch wat tijd kunnen vinden om haar even wakker te maken en een soort van transplantatie te laten ondergaan, want...de rechterzijdeksel van motorblok had was last van een piepklein haarscheurtje ter hoogte van een boutje, en waar wat olie zweette als het motorblok erg warm is. Dat heb ik weer kunnen verhelpen. Gelijk ook maar olie vervangen met verse Castrol RS.

Daarna ook een andere originele RVF remhendel gemonteerd (de vorige was kromgebogen).

full


Ze vindt het maar niks, zo zonder kuipwerk. Maar dat komt goed. Ik denk dat Sinterklaas haar wensenlijstje al in ontvangst heeft genomen. En anders praat hij nog wel met de kerstman :9
 
Dacht gisteren even een stuk te gaan rijden met de VFR, liep dat ding op 2 cilinders?? Nou ja ,dan de RD350 maar, is ook geen straf ;)
Vandaag de boel maar eens grondig geïnspecteerd. Aftapschroeven los, komt wat benzine uit. Tank zat een liter of 5 in,ook goed.
Kuip, tank, radiateur los, bougies eruit, en vonken en droog?? Hmmmmmmmm, carburateurs er maar een vanaf halen. In 1 stationair sproeier leek wat in te zitten. Mooi maar die andere was goed !?
Zaakje weer opgebouwd, niks nie starten nie!? Aftapschroeven weer los, geen benzine??
En toen viel het kwartje....... Ik heb ooit deze tank van Karl voormalig Kachel gekocht en wat onderdelen van de kraan gebruikt. Nu had ik enkele weken geleden deze kraan erop gezet om te kijken of er niets lekt. Vacuum was doorverbonden ,was bij mijn gemodificeerde kraan ook, alleen bij deze zat het membraan er nog in |( .
Dit keer maar weer een vacuümnippel op het inlaattraject gezet met een slangetje naar de kraan en het loopt weer. De zaak nog even synchroon gesteld, en opa is weer (nog steeds) happy. *O*
Volgende keer mag de VFR weer de straat op.
 
Laatst bewerkt:
mooie RT ja, hoeveel RT,s zouden er (hier) zijn?? heb er zelf ook een vandaar die vraag!
gr. jan.

Geen idee hoeveel er zijn. Is misschien wel bij de RDW op te vragen. Nonetheless: heb je foto's van de jouwe?? :9~


@Roel: toepasselijke foto :P Ben benieuwd!
 
Succes met de 115000 km beurt Roel. Ben benieuwd. Staat nog een blokje op marktplaats mocht het nodig zijn ;)

Nog een vraag. Heb nog een leuk ideetje voor mijn SP. Heeft iemand de kleurnummers van de in Catrols schema gespoten honda's. Zou graag de nummers willen hebben voor het wit, groen en rood.

Alvast bedankt.
 
Succes met de 115000 km beurt Roel. Ben benieuwd. Staat nog een blokje op marktplaats mocht het nodig zijn ;)

Nog een vraag. Heb nog een leuk ideetje voor mijn SP. Heeft iemand de kleurnummers van de in Catrols schema gespoten honda's. Zou graag de nummers willen hebben voor het wit, groen en rood.

Alvast bedankt.
Mail Castrol zelf...die kan je de kleurnr's vast wel vertellen...Lak kunnen ze de kleur meten...misschien dat ze de kleuren ook van een castrol sticker kunnen meten of zo dicht mogelijk naderen....

Zo was mijne ooit '(

f_08AN4855265m_bd56211.jpg
 
Mail Castrol zelf...die kan je de kleurnr's vast wel vertellen...Lak kunnen ze de kleur meten...misschien dat ze de kleuren ook van een castrol sticker kunnen meten of zo dicht mogelijk naderen....

Zo was mijne ooit '(

[afbeelding]

Gr@aspol, dank voor de reactie.

Van stickers af inscannen kan bij benadering is echter een stuk makkelijker wanneer je de kleurnummers hebt deze zijn namelijk gekoppeld aan het "recept" van de kleur. Heb echter geen waarheidsgetrouwe sticker :N

Van gespoten delen af inscannen kan beter alleen die heb ik ook niet |( .

Denk dat ik ook maar een mailtje naar castrol stuur en even bij de dealer ga vragen.

O ja het is wel geen VFR maar toch een halve V4 en zo moet ie worden. Wordt wel weer een hele klus zonder stickers te plakken :9 Mocht er iemand nog een snijplotter hebben of iemand kennen die sjablonen uit kan snijden dan hoor ik het graag.

SP1_Castrol.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo, ik ga toch proberen mijn NC24 te verkopen. En als het lukt, wat koop ik dan? Juist, een andere NC24. Maar dan een die wat mooier en beter is dan de mijne. Of er moet weer een gek zijn die een NC30 te koop aanbiedt voor 1500 euro ;)

Honda VFR400R NC24 -> 595 euro.

Moeten we een schema opstellen of kunnen we gewoon afspreken dat jullie me minimaal 1x per dag kicken? :+
 
114491,3 km beurt VFR 400R NC 30

De buitenkant van de motor is na 20 jaar al wel een beetje vies,maar de binnenkant is nog als nieuw.

Er hoefden slechts 3 kleppen gesteld te worden.
full

full

full

full




Dat scheelt weer klepstelplaatjes :9~
full


Trouwens, alle ;) ;) ;) ;) kleppen zaten er nog in
full

full




Op naar de 200000 km :9~ :9~ :9~
full


Nu opbouwen, synchroon stellen en daarna genieten van het meegebrachte gerstenat :P :P

groeten Roel & Hendrik.

En ook het synchroon stellen is weer gelukt. :P
Overigens mankeerde er niet veel aan sinds 25000 km geleden. Hendrik weer super blij :Y
full


Dit motortje kan nog heel lang mee. :9~
 
Laatst bewerkt:
114491,3 km beurt VFR 400R NC 30

De buitenkant van de motor is na 20 jaar al wel een beetje vies,maar de binnenkant is nog als nieuw.

Er hoefden slechts 3 kleppen gesteld te worden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]



Dat scheelt weer klepstelplaatjes :9~
[afbeelding]


Op naar de 200000 km :9~ :9~ :9~
[afbeelding]

Nu opbouwen, synchroon stellen en daarna genieten van het meegebrachte gerstenat :P :P

groeten Roel & Hendrik.

Netjes hoor!

Lekkere verroeste pijpen daar bij de achterkant.

Ik moest ook al die moertjes vervangen, gewoon kapot geroest, gingen nog wel verbazingwekkend makkelijk los.


Volgende week de mijne, dan mag je pas ECHT werken Roel ;)

Tipje van de sluiert, ik ga volgende week mijn 25kw eruit halen (1 maandje te vroeg, maargoed als we toch bezig zijn)
 
Laatst bewerkt:
Netjes hoor!

Lekkere verroeste pijpen daar bij de achterkant.

Ik moest ook al die moertjes vervangen, gewoon kapot geroest, gingen nog wel verbazingwekkend makkelijk los.


Volgende week de mijne, dan mag je pas ECHT werken Roel ;)

Tipje van de sluiert, ik ga volgende week mijn 25kw eruit halen (1 maandje te vroeg, maargoed als we toch bezig zijn)

En ik moest m'n mond houden over de illegale actie van het komend weekend. :(

Wie wil even naar z'n ouderlijk huis bellen? :X
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan