Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Trouwens ook nog een werkplaatshandboek van clymer; xj600 secaII/diversion 1992-1998
service-repair-maintenance letterlijk als nieuw.. 25 eurie
 
Trouwens ook nog een werkplaatshandboek van clymer; xj600 secaII/diversion 1992-1998
service-repair-maintenance letterlijk als nieuw.. 25 eurie
Mario, dat Clymer handboek wil ik wel overnemen. Ik mail je even.

Die Clymer is dus net verkocht :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen hier ben ik weer eens. Ik heb mijn diversion gekocht een maand of drie geleden voor woonwerk verkeer maar heb nu een baan vlak bij huis gevonden. Hij staat nu stof te vangen en dat is zonde nietwaar ? Hij is in zeer goede staat, techisch als lakwerk. Slechts 13000 mles gelopen, en dat is wel te zien aan het blok. Ik weet dat dit niet het verkoop gedeelte is maar wilde jullie toch als eerste de kans geven. Bieden vanaf 1000 euro, waarom zo weinig ? Ik kan mijn geld even beter gebruiken en wil er eigenlijk snel vanaf. Echt een topmotor.. :] [afbeelding]
Iets zegt me dat iedereen die hier in het topic komt, al een Div heeft :)
Ben je beter af in het centrale verkoopdeel van MF, en/of Speurders/Marktplaats, en binnenkort de MF-verkoopsite.
 
Vandaag begonnen met het herstellen van de schade..

Kuip eraf, schakelpedaal terug gebogen..

Heeft iemand een foto/of wil iemand deze voor mij maken een foto van bovenaf en dan de voetsteun met schakelperdaal, ik denk dat ik die van mij iets te ver naar binnen heb gebogen.

Verder heb ik de 2 zijkuipdeeltes nodig (rood '92 model 600cc), een ruitje, koppelings hendel en een linker uitlaatdemper.
Iemand???
 
Vandaag na 45 minuten snelweg was het tijd om te tanken. Het lampje brandde al effe. De sleutel ging helaas niet meer in het slot... Vast gevroren. Brrrrr. Met wat speciaal spul van de Shell en effe mijn sleutel onder een aansteker te houden was het na 10 minuten raak....
 
Vandaag na 45 minuten snelweg was het tijd om te tanken. Het lampje brandde al effe. De sleutel ging helaas niet meer in het slot... Vast gevroren. Brrrrr. Met wat speciaal spul van de Shell en effe mijn sleutel onder een aansteker te houden was het na 10 minuten raak....

Die had ik een week of twee geleden ook... :Y
Slotontdooier van het tankstation deed wonderen, en zit sindsdien in de zak van m'n motorjas.

Vanmorgen was het wel extreem koud, mijn woonwerk rit is 50 minuten en toen ik aankwam was ik er ook echt wel effe klaar mee. Zelfs even geen gevoel meer in m'n vingers het laatste stukje van de rit.
Op telegraaf.nl las ik dat de gevoelstemperatuur vandaag kon oplopen tot -17, pffft..... Kom maar op met die zomer!
 
Op telegraaf.nl las ik dat de gevoelstemperatuur vandaag kon oplopen tot -17, pffft..... Kom maar op met die zomer!
De eerste tabel die ik kon vinden:
gevoelstemp.gif


M.a.w. als je 80 km/h rijdt bij -10, is de gevoelstemperatuur al -24... De weerberichten gaan uit van de wind die er staat, de rijwind is veel hoger dus de gevoelstemperatuur veel lager.

En een grafiekje:
tekening_gevoelstemperatuur.jpg
 
Bedankt voor de tip die kende ik nog niet!
Mocht je daar wat bestellen, vermeld dan even dat je die tip van mij kreeg. Ik heb momenteel een vraag bij hen liggen waarmee ze me zouden kunnen matsen, en dan helpt dit wel denk ik ;)

Ik had bij Motorparts-online.com een middenbok gekocht, maar die werd geleverd ZONDER de bijbehorende bouten en veer. Na een mailtje hierover is iemand daar gaan zoeken of ze iets voor me konden vinden en gisteren kreeg ik keurig, kostenloos, een pakje in de bus met de bouten en de veer. SERVICE BESTAAT NOG :)
De standaard is net gemonteerd, en het past allemaal perfect.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een foto/of wil iemand deze voor mij maken een foto van bovenaf en dan de voetsteun met schakelperdaal, ik denk dat ik die van mij iets te ver naar binnen heb gebogen.
Ik zal vanmiddag even een fotootje maken en hier neer zetten.

Bij deze, hopelijk heb je er iets aan :)
schakelpedaal1.jpg

schakelpedaal2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, een vraagje,
weet iemand waar je dit kunt bestellen voor de Diversion xj600s?
Het is een soort onderspoiler of hoe noem je dat? (zie foto)
Zou dat ook graag steken maar ik vind er niets over op het internet, heb juist deze foto gevonden van een 2dehands verkoop site.
Of is dit een onderdeel van de originele volledige kuipversie?
Mercie vo de reacties.
Mvg David

[
370118a.jpg
 
Hallo allemaal, een vraagje,
weet iemand waar je dit kunt bestellen voor de Diversion xj600s?
Het is een soort onderspoiler of hoe noem je dat? (zie foto)
Je zou het eens kunnen informeren bij:

Motorparts-online.com | Nieuwe en gebruikte onderdelen voor uw motor of mega-moto.nl

Bij bovenstaande 2 hebben ze veel gebruikte onderdelen en kuipdelen.

En bij Tech-Line staat ie in de prijslijst:

PRIJSLIJST TCP AERODYNAMICS 2009
XJ600S/N PUNTBAK-SPOILER DIVERSION nr.20 € 299
 
Laatst bewerkt:
De eerste tabel die ik kon vinden:
[afbeelding]

M.a.w. als je 80 km/h rijdt bij -10, is de gevoelstemperatuur al -24... De weerberichten gaan uit van de wind die er staat, de rijwind is veel hoger dus de gevoelstemperatuur veel lager.

En een grafiekje:
[afbeelding]


Tsja, deze zag ik net in het 'Gespot' topic: calculator gevoelstemperatuur

Verklaart een hoop, ik rij 50 minuten woonwerk verkeer (enkele reis) waarvan gemiddeld een minuut of 20 rond de 50 a 60 km/u tussen de file door, en de rest tussen 120 en 140 km/u... als ik dat zo bekijk met die lage temperaturen van de afgelopen weken.... :/
 
en we hebben het weer vlaggen
ne nest sneeuw op ons klo...
waar is de lente waar is de zon :)
vandaag binnenblijven (cyclocross op tv)
eerst naar de hollandse dame's kijken :)
en dan onze belgische mannen steunen (ni te luid of krijg onder mijn voeten van mijn madam)

en hopelijk ja hopelijk morgendvroeg de wegen vrij,of kan koekeblik weer is boven halen :s
 
Ik heb een middenbok gemonteerd op m'n Divi, maar op onderstaande tekening zie ik een grote - en een kleinere veer. Ik heb 'm gemonteerd met alleen de grote veer. Zou ook niet weten waar ik die kleine veer aan zou moeten bevestigen en wat de functie zou moeten zijn.
Veer en huls met nr. 35 en 36 heb ik gemonteerd. Kleine veer en huls hebben nr.34 en 37.

Kan iemand me vertellen of die kleine veer er aan moet of dat alleen die grote voldoende is?
middenbok.jpg
 
P.S. Maar ik heb nog niet gevonden waar deze te koop of te bestellen zijn.

;) 8-) :]

Dit ging over de Part Catalogue van de Diversion 600.
Ik heb inmiddels een onderdelen catalogus gevonden, is welliswaar voor de XJ 600 N maar het meeste is gelijk aan de S.

Voor de liefhebbers, ik heb een link naar die PDF op mijn website gezet, daar kun je die PDF openen en dan opslaan op je eigen pc.

Helaas .. link verwijderd, stuur een PB als je de Part Catalogus nog zou willen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een middenbok gemonteerd op m'n Divi, maar op onderstaande tekening zie ik een grote - en een kleinere veer. Ik heb 'm gemonteerd met alleen de grote veer. Zou ook niet weten waar ik die kleine veer aan zou moeten bevestigen en wat de functie zou moeten zijn.
Veer en huls met nr. 35 en 36 heb ik gemonteerd. Kleine veer en huls hebben nr.34 en 37.

Kan iemand me vertellen of die kleine veer er aan moet of dat alleen die grote voldoende is?
[afbeelding]

Volgorde: rubber slang - grote veer - rubber slang - kleine veer.....ze horen dus in elkaar te zitten!
 
Laatst bewerkt:
Bij de 900 is het ook gemaakt met 2 veren. De éne veer is om 'em ingeklapt te houden en de andere om 'em uitgeklapt te houden. Anders geeft het zoveel vonken op de weg. *D
 
Bij de 900 is het ook gemaakt met 2 veren. De éne veer is om 'em ingeklapt te houden en de andere om 'em uitgeklapt te houden. Anders geeft het zoveel vonken op de weg. *D
Lijkt me niet aannemelijk. Uitgeklapt heeft ie geen veer nodig volgens mij, en ingeklapt houd die grote veer m wel omhoog, daar is die veer zwaar genoeg voor. Dus lijkt me idd meer een veiligheids veer voor het geval dat ....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan