Triumph Speed Triple part 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het duurt nog wel even maar 19 februari heb ik een afspraak bij de RDW om mijn Triple in te voeren. Nu maar hopen dat het weer tegen die tijd een beetje beter wordt.


Heb je m zelf uit Engeland gehaald? Ik heb zelf wel eens een motor ingevoerd, maar die stond op duits kenteken en was al in NL. Wat komt er allemaal bij kijken qua uitvoerpapieren? Ik heb beprepen dat je tegenwoordig niet meer naar leeftijd in maanden BPM betaald, maar de 19% van de handels/cataloguswaarde?
Zit zelf ook te twijfelen en info is welkom. Uiteindelijk zal het voordeel bieden, want er zijn verschillende dealers in NL die zelf bijna nieuwe S3's uit Engeland halen en ze hier iets onder de prijs te koop zetten..
 
Heb je m zelf uit Engeland gehaald? Ik heb zelf wel eens een motor ingevoerd, maar die stond op duits kenteken en was al in NL. Wat komt er allemaal bij kijken qua uitvoerpapieren? Ik heb beprepen dat je tegenwoordig niet meer naar leeftijd in maanden BPM betaald, maar de 19% van de handels/cataloguswaarde?
Zit zelf ook te twijfelen en info is welkom. Uiteindelijk zal het voordeel bieden, want er zijn verschillende dealers in NL die zelf bijna nieuwe S3's uit Engeland halen en ze hier iets onder de prijs te koop zetten..

ze zeggen alleen dat engelse fietsen nog al aan het zout onderhevig zijn dus slecht :r
verder geen ervaring mee :N
 
ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART T ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART ZWART







:+ MAG OOK EEN ANDERE KLEUR HOOR

Hahahahahaha....... _O- groen zeker ;)
 
Je moet eerst minimaal 2500 post doen voordat je nieuwe topic mag openen.
Dus vanaf vanavond nog 15 post spammen.....
 
Heb je m zelf uit Engeland gehaald? Ik heb zelf wel eens een motor ingevoerd, maar die stond op duits kenteken en was al in NL. Wat komt er allemaal bij kijken qua uitvoerpapieren? Ik heb beprepen dat je tegenwoordig niet meer naar leeftijd in maanden BPM betaald, maar de 19% van de handels/cataloguswaarde?
Zit zelf ook te twijfelen en info is welkom. Uiteindelijk zal het voordeel bieden, want er zijn verschillende dealers in NL die zelf bijna nieuwe S3's uit Engeland halen en ze hier iets onder de prijs te koop zetten..

Ik heb de motor in Belgie gekocht, het invoeren in Nederland stelt niet veel voor.
Je rekent zelf uit hoeveel BPM je nog moet aftikken aan de belastingdienst, je kan de BPM bepalen aan de hand van de afschrijvingstabel of op basis van de koerslijst of een taxatie rapport. Je kiest daarbij voor de vorm die voor jezelf het voordeligst is.
De keurmeester van de RDW controleert het frame en motornummer en doet eventueel nog een weging. Je moet wel de originele papieren uit het land van herkomst inleveren. In oktober heb ik ook een motor ingevoerd voor mijn dochter, al met al duurde het ongeveer anderhalf uur. Het enige wat nu veranderd is dat de BPM apart aan de belastingdienst betaald moet worden en dat kan niet meer op de dag van keuring. Dus waarschijnlijk duurt het nu wel een paar dagen langer voor het kenteken binnen is.
 
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan