XTZ750 Super Ténéré - Deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Morgen heren,

Hoewel ik meestal te vinden ben op het Tenenre-forum, is mij geadviseerd hier ook een postje te wagen:)..

Volgende week moet ik de brommer (XTZ750, 1994) op de boot zetten naar Argentinië. Ik heb onlangs K&N filters + Produro gemonteerd, maar heb nog niet de goeie sproeiers. Nu 150's gemonteerd met de gasnaald op de onderste positie, maar hij krijgt nog steeds niet genoeg sap.

Ik ben dus dringend op zoek naar 2x 160 sproeiers voor de Mikuni's (met o-ringetje, geen schroefdraad).

Kan iemand mij hieraan helpen? Of een adresje waar ze deze kunnen leveren?

Alvast bedankt mannen!


Je kunt ze kopen bij Kedo.com > catalog > online-catalog > pag.82

op zeker bij veel motorzaken, en bijvoorbeeld ook bij http://www.tovami.com/


ik heb hier nog een setje liggen (Kedo's type "C") #160 met o-ringetjes,
PM of mail me (zie mn profiel voor het mailadres)
 
Laatst bewerkt:
Morgen heren,

Hoewel ik meestal te vinden ben op het Tenenre-forum, is mij geadviseerd hier ook een postje te wagen:)..

Volgende week moet ik de brommer (XTZ750, 1994) op de boot zetten naar Argentinië. Ik heb onlangs K&N filters + Produro gemonteerd, maar heb nog niet de goeie sproeiers. Nu 150's gemonteerd met de gasnaald op de onderste positie, maar hij krijgt nog steeds niet genoeg sap.

Ik ben dus dringend op zoek naar 2x 160 sproeiers voor de Mikuni's (met o-ringetje, geen schroefdraad).

Kan iemand mij hieraan helpen? Of een adresje waar ze deze kunnen leveren?

Alvast bedankt mannen!


Hey Rik,
hoe heb jij de K&N filters gemonteerd zitten? helemaal open van voren of zijn ze wel enigzins afgedekt?
Zo dus:
e01914afad43311ef3f6d2bd1bb031a5

Het zijn de enigzins aangepaste kapjes van de originele filters.
Naast dat het een mogelijke moesson :P uit je luchtfilters houd, neemt het mogelijk ook net dat beetje lucht weg om de 150 sproeiers te behouden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog niet natter geregend als vandaag een uurtje geleden. Ik was nat tot op mijn lijf, behalve... mijn sokken en voeten. Die waren kurkdroog. Wat een geweldige laarzen! Ik kan ze iedereen hier adviseren. Het zijn echt de beste laarzen die er te krijgen zijn: TCX, dezelfde als de politie draagt. Ze zijn ongeveer €185,- maar meer dan de moeite waard.

... en hou nou eens op over die naalden. Jullie lijken wel een stelletje junks... ;-)
 
Ik ben nog niet natter geregend als vandaag een uurtje geleden. Ik was nat tot op mijn lijf, behalve... mijn sokken en voeten. Die waren kurkdroog. Wat een geweldige laarzen! Ik kan ze iedereen hier adviseren. Het zijn echt de beste laarzen die er te krijgen zijn: TCX, dezelfde als de politie draagt. Ze zijn ongeveer €185,- maar meer dan de moeite waard.

... en hou nou eens op over die naalden. Jullie lijken wel een stelletje junks... ;-)

Welk type exact?
 
Tja die naaldjes, eens moeten we er allemaal aan geloven.
Ben inmiddels ook aan de beurt.

Maar eerst een XT500 bekijken vandaag.

EDIT: Ok, zo'n XT is een erg klein brommertje. Misschien toch iets groters.

XR600 of een XT ofzo.

Trouwens, wie komt er hier uit Appelscha en heeft er 2 Supers.
 
Laatst bewerkt:
Moeten die vlotterbakjes er persé af om de emulsiebuizen te kunnen verwijderen?

Krijg de schroefjes ervan nl niet los.

Ben bang da'k de kruiskopjes doldraai en dan ben ik verder van huis.

Ze lijken iig wel behoorlijk ovaal.
 
ik meen dat de kap over de vlotters kan blijven zitten, tenzij je ook iets met sproeiers wil.

Kun je een plaatje schieten van wat er nou zo ovaal is? Ik heb net naalden, buizen en sproeiers vervangen omdat ie zoveel begon te verbruiken, maar nix ovaals kunnen vinden. Swiss set gemonteerd en verbruik is drastisch omlaag. Maar nu wil ie weer slecht starten als ie heet is.
Bugger..... Vanmiddag kunnen aanduwen op een industrieterrein in HHwaard. Het lukte, maar vraag niet hoe. Toen ie aansloeg stond er precies een lege kliko op straat voor mn wiel. Nou ja, die kon wel een tikkie hebben O-)
 
Laatst bewerkt:
Wat er ovaal is?

Dat messing kleurig buisje wat in dat grijze kunstof zit.
En dat kunstof deel krijg ik er juist niet uit, nouja ik vogel nog wel even.

@Bolski: XT was op zich niet verkeerd, originele fiets wel. Kijk maar even op MP, 't was die uit Enter
Hij vroeg 1200 euro, redelijk vaste prijs maar ik was niet te zeker over het blok.

Ik ga toch maar op zoek naar wat hogers, XR600 of een XT600 ofzo.
Wil gewoon een niet al te zware offroad voor het ruigere werk voor niet al te veel geld.
Kan ik mooi de Suup klaarmaken over de zomer en een beetje off roaden met die andere.

Begint me steeds leuker te lijken.
 
Kibbe gaat juist weer terug van de 600 naar de 500, meen ik. Misschien dat zijn 600 wat voor jou is.
 
Nog even geprobeerd om een foto van de emulsiebuizen te maken maar die rakkers laten zich in het wild maar moeilijk op de gevoelige plaat leggen.
 
hier een uitleg over vervangen van de buisjes: xtz750.com
als je een paar paginas terug bladerd hier op het forum, dan vind je een foto van mijn tubes die ovaal zijn.
 
Al gezien, probleem is de schroefjes van de vlotterbak. Zijn bij mij ook maar 2 per bakje. :?

Je zal de bakjes toch echt los moeten halen. Er zit een schroefje achterin de naaldbuis, die houd het zaakje bij elkaar. Dit schroefje zit in je vlotterkamer :Y
Als je de boutjes vd vlotterbak los hebt vervang ze dan gelijk voor imbusjes, wel zo makkelijk voor een volgende keer. Ik heb evt. nog wel een setje voor je, kreeg ik bij de FP kit maar heb ze niet nodig.
 
Je zal de bakjes toch echt los moeten halen. Er zit een schroefje achterin de naaldbuis, die houd het zaakje bij elkaar. Dit schroefje zit in je vlotterkamer :Y
Als je de boutjes vd vlotterbak los hebt vervang ze dan gelijk voor imbusjes, wel zo makkelijk voor een volgende keer. Ik heb evt. nog wel een setje voor je, kreeg ik bij de FP kit maar heb ze niet nodig.

Yo Dré, dat vervangen voor inbusjes was al helemaal mijn idee.

Maar dan zullen die bloody schroefjes er eerst uit moeten.
Zelfs met een tang willen ze niet los, straks is er heemaal geen vlees meer over.

Morgen eerst maar weer een paar dagen naar de Heimat, even rust. lol
 
gewoon een ijzerwaren handel binnenstappen en kijken wat ze aan RVS boutjes/schroefjes hebben. Ik had op mijn super een bolkopschroef met een ringetje waar een rubbertje aan vast zat, d'r is zat te koop i.i.g.
 
boutjes gewoon (uit mn hoofd....) m4 rvs 20 mm. Rvs ringetjes eronder en klaar. Punt is meestal dat na jaren de rubbers aan de achterkant vd kuip het begeven en doldraaien. Ik heb laatst een setje rubnuts gekocht bij motozoom, kost een joet of zo en die passen 'precies'. Dwz ze passen precies in de gaten van de kuip, maar het rubber heeft dan niet genoeg weerstand tegen meedraaien. Beetje superglue onder het flensje en rondom vloeibare polyester gieten aan de achterkant doet wonderen.
 
hi guys, iedereen op vakantie? In slaap gevallen? Geveld door de hitte? Rondjes op de brommert aan het rijden?
Minj motorberzigheden beperken zich tot 'erlangs lopen en denken "ik zou wel ff een rondje willen maken"'. Vorige week de mt blanc beklommen (top helaas niet gehaald, Pedro Verticalo) en deze week de buitenboel aan het schilderen.
Maar ik ga nog wel een rondje brommen, wacht maar af!
 
Eergisteren nog heerlijk gereden, maar weer iets irritants meegemaakt: voor de 2e keer nu is één van mijn valbeugels van H&B afgebroken !! :? De vorige keer was het rechts, deze keer links..... Waarschijnlijk ergens net iets teveel spanning met monteren, maar ik ging er van uit dat zo'n stalen stel dat wel kan hebben. Wat een zwakke prut eigenlijk zeg... :( -O-
Is iemand anders dat ook al eens overkomen?
 
het is mij veel te warm op de brommer, ik zit alleen maar op mijn racefiets..

(als ik het dan ergens onderweg te gezellig vind op het terras kom ik in in elk geval nog thuis, zij het langzaam ;-))
 
Klote suup, stomme schroefjes van de vlotterbak nog steeds niet los.

Nog even en de kopjes zijn er totaal af.

Ik ga er maar een goedkoop off the roadje bijkopen, dit is niks zo.

:(

Zo, ze zijn eruit. Met een hoop gepoest en gesister.
Kan niet zeggen dat die emulsiebuizen nou zo ovaal zijn bij mij. Kan ook aan mn lodderogen liggen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Aha, iedereen weer wakker :W

................... Vorige week de mt blanc beklommen (top helaas niet gehaald, Pedro Verticalo) ................!

Dat ziet er erg mooi uit, gaaf hoor :Y


Klote suup, stomme schroefjes van de vlotterbak nog steeds niet los.

Nog even en de kopjes zijn er totaal af.

Ik ga er maar een goedkoop off the roadje bijkopen, dit is niks zo.

:(


Dat is toch juist goed, als de kopjes er af zijn? Dan zit iig je vlotterbak los :P

carbs eraf en met een dremelachtige de kopjes wegslijpen :X

Ik ben afgelopen vrijdag weer ff terug geweest bij hoogland. Alsnog weer een run gemaakt en ook een extra CO meting gedaan. Alles zoals 't hoort :?
In de werkplaats had ie net een 3VD TDM staan (met riemaandrijving!) en na het afstellen van de carbs trok de monteur die dikkere vacuum luchtslangen (met die filtertjes erin) van de carbs en smeet ze direct in de afvalbak met de opmerking: "die slangen moet je er gelijk vanaf halen, dan loopt ie veel beter" :?
De eigenaar van de TDM stond er bij en die was het er niet me eens en zette ze gelijk weer terug. _O-

Maar dit bracht mij wel op het idee om hier ook even naar te kijken, die slangen dienen tenslotte voor de beweging van de gasschuif dus als dit niet soepel verloopt ga je dat echt wel merken. Nou ontdekte ik dat er bij 1 van de slangen een rammeltje te horen was als je er mee schudde terwijl de andere dat niet had. Ik had nog 2 van die slangen liggen dus die zitten er nu op. De "rammelaar" toch 'ns ff open gedremeld, er zitten 2 gaasjes in waarvan er 1 al aardig dicht zat. Op de 1 of andere manier waren de gaasjes dus los komen te zitten en konden een stukje draaien en zodoende de luchtstroom veranderen.

Nou zou dit dus wel kunnen verklaren waarom de metingen op de testbank gewoon goed zijn, de motor staat dan redelijk stil terwijl op de weg eigenlijk alles wel in beweging is. Waardoor dan weer die gaasjes in de rammelaar dus vrij spel krijgen en naar believen "zijn" carb meer of minder lucht geeft met alle gevolgen van dien.

Een kort testritje gaf me wel het idee dat ie beter liep. Maar ik heb er verder nog niet echt mee gereden, dus nog ff serieus uitproberen om conclusies te kunnen trekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan