MF Gooi en Vechtstreek deel * 59 * Fijne kerst allemaal ;)

Was't wat?

  • Beetje kort, 9 dagen....

    Stemmen: 1 2,8%
  • Ja, goed jaar geweest!

    Stemmen: 22 61,1%
  • Ik ben dik over de normale 2000km heen :$

    Stemmen: 1 2,8%
  • *O* *O* *O* *O* *O* (coonie)

    Stemmen: 2 5,6%
  • Matig motor-jaartje geweest

    Stemmen: 9 25,0%
  • Proefritjes!!!!!!!

    Stemmen: 1 2,8%

  • Totaal aantal stemmers
    36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wil dit toch even met jullie delen en jullie mening horen.

Rond deze tijd van het jaar krijg je altijd van die krantengasten aan de deur met fijne feestdagen. Aardig van die gasten maar ze verwachten dan altijd wel geld. Ik vind dat dus een klein beetje apart. Ze krijgen toch gewoon betaald voor het rondbrengen van de krant.
Zou toch apart zijn dat als ik langs de deuren ga van de mensen die ik NIET bekeur en fijne feestdagen wens en dan verwacht dat ze me geld geven.
Net ook weer eentje ik doe dus open en hij geeft zo een kaartje. Ik vind het dus eigenlijk niks om geld te geven. En had ook geen klein geld in me zak of porto. Dus ik loop naar binnen om geld te zoeken vind ik 5 cent in me zak. Denk nou geef ik hem dat maar ben toch niet verplicht om geld te geven. Hij in gebrekkig nl dank oe dank oe. Ik doe de deur weer dicht. Hij loopt weg en komt tot de ontdekking dat het 5 cent is. En wil denk ik meer. Hij heeft wel een kwartier aan me voordeur staan te bellen de malloot.

Ik neem geen kaartjes meer aan van die gasten en geef ook niks. Zo moest het even kwijt.

Hmm ik heb zoiets van geef of geef niet, maar kom niet met 5 cent aanzetten. Wij krijgen hier netjes elke dag een huis-aan-huis-krantje in de bus en die jongen gaat door weer en wind. Dus ja, ik geef hem wat (en dan bedoel ik niet 5 cent). Maar als je niet tevreden bent over de bezorging, dan zeg je dat en verdiend de bezorger dus ook geen fooitje. Ik vind het net als wanneer ik uit eten ga: goeie service en lekker eten = fooi. Als ik niet tevreden ben krijgen ze niks (dus ook niet 5 cent)...
 
't is -6 hier. Houtkachel lekker aan :Y


ik zit naast een gewone kachel want ja we hebben geen houtkachel. Maar ik blijf zitten waar ik zit en zeker niet naar buiten. wou nog even naar de stad gaan met wat vrienden maar niemand gaat meer :+
 
ik zit naast een gewone kachel want ja we hebben geen houtkachel. Maar ik blijf zitten waar ik zit en zeker niet naar buiten. wou nog even naar de stad gaan met wat vrienden maar niemand gaat meer :+

Gelijk hebben jullie, lekker binnenblijven -> warm én veilig! :Y :j
 
Wil dit toch even met jullie delen en jullie mening horen.

Rond deze tijd van het jaar krijg je altijd van die krantengasten aan de deur met fijne feestdagen. Aardig van die gasten maar ze verwachten dan altijd wel geld. Ik vind dat dus een klein beetje apart. Ze krijgen toch gewoon betaald voor het rondbrengen van de krant.
Zou toch apart zijn dat als ik langs de deuren ga van de mensen die ik NIET bekeur en fijne feestdagen wens en dan verwacht dat ze me geld geven.
Net ook weer eentje ik doe dus open en hij geeft zo een kaartje. Ik vind het dus eigenlijk niks om geld te geven. En had ook geen klein geld in me zak of porto. Dus ik loop naar binnen om geld te zoeken vind ik 5 cent in me zak. Denk nou geef ik hem dat maar ben toch niet verplicht om geld te geven. Hij in gebrekkig nl dank oe dank oe. Ik doe de deur weer dicht. Hij loopt weg en komt tot de ontdekking dat het 5 cent is. En wil denk ik meer. Hij heeft wel een kwartier aan me voordeur staan te bellen de malloot.

Ik neem geen kaartjes meer aan van die gasten en geef ook niks. Zo moest het even kwijt.
Geef ze ook altijd wat hoor, weet uit ervaring wat 'n takkewerk het is.. Respect dat ze met weer en wind je krant 's ochtends op de deurmat leggen. Dat ze wat krijgen is een gunst en geen recht, dat dan weer wel. Als ie in mijn geval 'n kwartier voor de deur had staan bellen had ik 'm ff haarfijn uitgelegd dat er op dat moment even niks inzat en hij toch mooi 'n lolly kan kopen van dat geld :P (nee mijn helm was niet 5 cent)


Al met al hulde als die krant elke dag op tijd op je mat ligt en jij lekker kan lezen voor je naar je werk gaat.. Dan wil ik 'm best wat extra's geven, zoiets verdient ie toch wel? Ik wil jou wel 's horen als je elke dag om 5u je nest uit moet om kranten te halen en daarna af te leveren met -15 op 'n ijsbaan :')
 
676.jpg
 
Goedenavond.

Tsss, ik sluit me wel bij de anderen aan: geef dan niets. € 0,05 slaat weer nergens op :N

Jee, X: het lukte je niet eens om een alternatief toppie te verzinnen? Is het al zó erg met je? :P

Ik ga maar een heet bad nemen, want ik blijf het koud houden. :W
 
oke die 5 cent was wat raar.
Maar ik vind hij kiest toch voor dat werk en weet dus dat hij voor dag en douw moet lopen. Ik kies toch ook om agent te worden weet ik toch ook dat ik in de kou moet laseren :P.(geintje)

Maar ik vind dat je dit niet kunt vergelijken met fooi uit het restaurant. Er is geen andere manier om die krant door de bus te gooien.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond.

Tsss, ik sluit me wel bij de anderen aan: geef dan niets. € 0,05 slaat weer nergens op :N

Jee, X: het lukte je niet eens om een alternatief toppie te verzinnen? Is het al zó erg met je? :P

Ik ga maar een heet bad nemen, want ik blijf het koud houden. :W
}) dacht juist dat me dat best redelijk afging altijd :Y













@ Poik: slimmert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan