VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
U allen al het goede en beste in het jaar 2010!!!!!!!!!!!!!!!!!

en om me bij dutchy aan te sluiten: Mijn wens, de racert klaar te krijgen alleen dan met een orgineel HRC blok er in ( :9~ :} :9~ ), en toen werd woutje wakker ;(

:W
 
Laatst bewerkt:
Zo net de VF een aai gegeven, Slaapt lekker door. Nieuwe onderdelen liggen er naast te wachten tot ik zin heb in zwarte handen:-)
 
Jongelui, de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat er maar veel getoerd en geBBQ-ed mag worden. En ook het noodzakelijk klussen is geen straf dus dat mag ook best in 2010 vaak gebeuren!

Vfour greetz
 
Jongelui, de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat er maar veel getoerd en geBBQ-ed mag worden. En ook het noodzakelijk klussen is geen straf dus dat mag ook best in 2010 vaak gebeuren!

Vfour greetz


Folle Lok en Seine yn it Nije Jier!

Geklust wordt er zekers... Nog een paar dichtingkjes en een lekkend pootje... Komt goed..
 
Zodra het op een zaterdag > 10 graden is zal ik de koe weer es aantrekken...!

ik had er vandaag op gehoopt, maar de viffer is maar binnen gebleven, nog wel ff met de tomos van de vriendin gereden ;) en het plastic van een vf750f geschuurd.

en ja hoor het sneeuwt weer ;(

:W o ja niet teveel over BBQ's praten want dan krijg ik ijspegels aan mijn mond van het kwijlen :9~ :P
 
Whaaaah.... Stoken gaat nie echt goed.....Gisteren geprobeerd op de Weber, maar het gaat traag.... Erg traag... Maar het gaat....

Vandaag even gereden op de Viffert... Moest gewoon even... Gisteren de zooi opgeruimd van het vuurwerk, maar vandaag in mijn hokkie alle fietsen even laten opwarmen naar bedrijfstemperatuur. Ik kon de verleiding niet weerstaan en toch een rondje gedraaid op de witte RC36-1...

Ik kan allen maar zeggen.... HET WAS KOUD.... Maar wel lekker....
 
P1010223.jpg


P1010213.jpg


P1010211.jpg


Zo! een paar foto's van m'n VF 8-)

Ben stiekem nog op zoek naar een open uitlaat, dus weet iemand nog 1 te liggen?
 
Nice!! ziet er goed uit.
Mocht je interesse hebben in de goud kleurige comstar wielen?
Ik heb er nog een set van staan........

kvind de goud kleurige ook mooier, maar hoef dan weer geen cromstars :P
Als ik er andere wielen onder gooi worden het cbr600f2/3 velgen :)
Volgens de vorige eigenaar zijn deze velgen trouwens lichter dan de cromstars, klopt dat?
Dit zijn nl. gegoten alu wielen.
 
lijkt me wel kloppen, maar ik heb ze allebei nog niet gewogen dus kan het je niet vertellen.
 
Gewoon RC30 spul erin zetten.....

Gewoon een halve achterbrug moet wel lichter zijn... En de rest is magnesium....

of... Voor carbon velgen met magnesium naaf gaan.... Het kost wel wat... Maar dan is er werkelijk bespaard op gewicht....

Ik denk dat het daar met ons geknutsel niet op gaat aankomen.... Comstars for looks... Maar voor de stijfheid zou ik gewoon de amerikaanse velgjes erin laten staan... Wil je werkelijk goedkoop een paar stappen maken... Gewoon een RC24 blok onder de tank hangen... Ze worden nu wel erg goedkoop...
 
Gewoon RC30 spul erin zetten.....

Gewoon een halve achterbrug moet wel lichter zijn... En de rest is magnesium....

of... Voor carbon velgen met magnesium naaf gaan.... Het kost wel wat... Maar dan is er werkelijk bespaard op gewicht....

Ik denk dat het daar met ons geknutsel niet op gaat aankomen.... Comstars for looks... Maar voor de stijfheid zou ik gewoon de amerikaanse velgjes erin laten staan... Wil je werkelijk goedkoop een paar stappen maken... Gewoon een RC24 blok onder de tank hangen... Ze worden nu wel erg goedkoop...

wat moet er allemaal gebeuren om er een rc24 blok in te kunnen gooien?

En de cbr velgen gaan er dan vooral in voor de looks en de bandenkeuze. Rc30 velgen zijn een beetje duur, ben nog student he :+
 
Een RC 24 blok kun je er zo inhangen...

Nadeel.... Blij kleppen stellen moet het blok in het frame gelost worden waardoor je het achterste kleppendeksel kunt lichten... Of je moet het kleppendksel zo modificeren dat je hem in twee gedeelten eruit kunt pakken...Cylinder1-3 (de achterste) is dus het manco in kleppen stellen...

Punt twee is de draadboom... De RC24 kent een andere CDI dus dat kan aangepast worden als je handig bent in het aansluiten van electronica... De VF heeft twee pick-ups en twee CDI's.. De VFR heeft in de eerste serie twee pick ups en een extra pick up op de nokkenas van 2-4... Alles gecontroleerd door 1 CDI, de later versie heeft twee pick ups en één centrale CDI...

Verder zijn er legio optische en mechanische verschillen, maar als je een RC24 blok met CDI, eventueel carburateurs hebt, past het blok er 1 op 1 in, kleppenstellen wordt lastig en moet je de CDI qua bedrading aanpassen....
 
Laatst bewerkt:
Een RC 24 blok kun je er zo inhangen...

Nadeel.... Blij kleppen stellen moet het blok in het frame gelost worden waardoor je het achterste kleppendeksel kunt lichten... Of je moet het kleppendksel zo modificeren dat je hem in twee gedeelten eruit kunt pakken...Cylinder1-3 (de achterste) is dus het manco in kleppen stellen...

Punt twee is de draadboom... De RC24 kent een andere CDI dus dat kan aangepast worden als je handig bent in het aansluiten van electronica... De VF heeft twee pick-ups en twee CDI's.. De VFR heeft in de eerste serie twee pick ups en een extra pick up op de nokkenas van 2-4... Alles gecontroleerd door 1 CDI, de later versie heeft twee pick ups en één centrale CDI...

Verder zijn er legio optische en mechanische verschillen, maar als je een RC24 blok met CDI, eventueel carburateurs hebt, past het blok er 1 op 1 in, kleppenstellen wordt lastig en moet je de CDI qua bedrading aanpassen....

Ok, top :)
En de uitlaten dan? ook zo over te zetten, of moet je de rc15 exemplaren gebruiken.
Trouwens, rc24 heeft toch een andere krukas? Als in 360 graden ipv. 180(of andersom :$ )
 
Ok, top :)
En de uitlaten dan? ook zo over te zetten, of moet je de rc15 exemplaren gebruiken.
Trouwens, rc24 heeft toch een andere krukas? Als in 360 graden ipv. 180(of andersom :$ )

Yup... vandaar ook de andere cdi, en ik was vergeten de bobines apart op iedere cylinder....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan