VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, nee bij mij wil ik alles eruit gooien op eventueel een frame, achterbrug en vork na. Rest kan in principe weg. Maar dat "in principe" hé :X
 
Er zit een gat waar iets van een gaas of rooster achter hoort.

Is dat te maken? zo ja waar van?

full


Oh ja dat gekke gouden stuur is naar Kees en ik heb de originele stuurhelften er op, krijg echter de instrumenten niet goed vast. Kan ik daar wat isolatieband onder doen?
 
Laatst bewerkt:
Wil er het liefste een paar centen voor vangen zodat ik dat weer in de andere motor kan steken ;)

Voor wat betreft dat gat dichtmaken. Gewoon een beetje creatief zijn. Langs de bouwmarkt, keukendiscounter (xenos en dergelijke, weet niet of jullie die hebben), lokale staalboer. Plaatsen genoeg om te zoeken. Moet zelf nog een stuk gaas hebben voor over de carbs heen te zetten.
 
Het was een ingeving, omdat je met de knippers bezig was... Ik had hem echter niet volledig afgemaakt. Om er nog gemakkelijker bij te komen:
Het zadel er af...
De twee boutjes van het slot steuntje tussen de grepen verwijderen..
De grepen losbouten van het frame..
Zijkappen losnemen..
Boutje van de kontkap achter de zijkappen loshalen...
De kontkap naar achter schuiven en wegnemen van het frame...
Voila... Je kunt overal bij...

Ik ben blij voor je dat het uiteindelijk zo'n simpele oplossing was e de VF weer als een naaimachientje de stippelijn op het afsfalt kan afstikken...

Veel rijplezier... Mocht er nog wat zijn, of nodig zijn, je weet me te vinden..

Dutchy..

voila?? man, daar ben je dus wel een uur mee bezig om zo'n bij die stekkers van de CDI kastjes te komen. hopelijk hoef ik de komende tijd niet meer in haar kontje te wroeten, maar.....

je hebt goeie ingevingen en als er weer wat is, maak ik daar weer graag gebruik van :9
 
Laatst bewerkt:
goeie tip van mij. doe eerst je vrouw weg, daarna is alles een stuk eenvoudiger })

dan komt dat huishouden weer om de hoek kijken......... :X

ennuh een uur voor het kontje.... is niet veel werk, zadel eraf, zijkapjes eraf, 2 boutjes aan de voorzijde van het kontje en 2 bouten van de grepen en je pakt het kontje zo naar achter eraf.
 
Joep pakt Lex de Flex en is in 5 minuutjes er klaar mee _O-

@Ikkie01... Die gaten horen daar... Zit orgineel geen roostertje...

Je kunt wel van dat roosterplaat scoren bij een Brezan o.i.d. Mooi er omheen vouwen en aan de binnenkant vastzetten met epoxy, of als het ABS is wat (ABS) lego blokjes in aceton oplossen, en het daar mee aan de binnenkant van de kuip verlijmen.
 
krijg echter de instrumenten niet goed vast. Kan ik daar wat isolatieband onder doen?

Toch ff een paar tellen zitten denken wat je daar mee bedoeld... Maar nu vat ik hem... De bedieningselementen op het stuur...
Gebruik ik zelf krimpkous voor... Schuif je er op, vastbranden en afsnijden op de gewenste maat. Tape laat los, en kan nog wel eens de gashandle blokkeren.

Hoe dik moet het zijn ??
 
@Ikkie01... Die gaten horen daar... Zit orgineel geen roostertje...

Je kunt wel van dat roosterplaat scoren bij een Brezan o.i.d. Mooi er omheen vouwen en aan de binnenkant vastzetten met epoxy, of als het ABS is wat (ABS) lego blokjes in aceton oplossen, en het daar mee aan de binnenkant van de kuip verlijmen.


Meen je dat nu. ik zie altijd iets van een rooster of zo. maakt ieder een dat zelf? dan ga ik we ff prutsen wat in kijk nu zo in de ingewanden van de Vf en fraai vind ik het niet
 
Meen je dat nu.

Yup, open gapende vleeswonden... Het roostertje zit alleen in de zijkappen..

De 1000R heeft hetzelfde, echter in één gat zit echter een klap plaatje, dus luchtstroming door de kuip of dicht...

Ik denk dat een enkel laagje krimpkous op de handlebars volstaat, wel zo mooi...
 
Ja dat zou ook nog wel kunnen, enniewee. ik pruts zelf wel wat want die zijn me toch veel te duur.

Eerst vandaag de laatste dingen afmaken aan de VF. Oliefilter er af zien te krijgen, olie er in en de kentekenplaatverlichting aansluiten. En de dingen aan het stuur goed vast zetten. En misschien als het een beetje droog is een eerst proefritje maken. Dat laatste gaat niet lukken denk ik
 
*O* *O* *O* yes, de knippers zitten er nu ook aan de andere kant op. staat een stuk mooier dan die lelijke grote originele en tevens de zijkappies gemaakt. zaten in beide een scheur(tje) in en die heb ik aan de binnenkant verstevigd met plastic en vastgelijmd met contactlijm.
ook had ik al een paar andere kleinere spiegels erop gemonteerd, want die orginele logge dingen vind ik afschuwelijk.

ik ben er klaar voor, dus laat de lente (mooie weer) maar komen. gelukkig wordt het komende week droog weer, dus rije met die VF :)
 
Laatst bewerkt:
VF lijkt klaar, vandaag eens proberen :]

Wou eerst niet starten En wat denk je, stekker van de cdi vergeten :( . Wie had dat ook weer? En het olie filter was een crime. wilde zelf niet los met de nieuwe sleutel, en heel langzaam kwam er beweging in. Dus ik zet wat meer kracht. breekt zo de riem van de oliefiltersleutel doormidden. Gelukkig was dat kleine zetje genoeg om met een schroevendraaier de rest te doen

Overigens bij de gaten in de kuip zit al een schroefgat voorzien. dus een roostertje vast zetten is een makkie.

Enfin. staat klaar volgetankt en een scheut Forte er in op me te wachten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan