VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
het spul reinigt goed, maar verwacht geen wondermiddel zoals wel eens in die telsel reclames op tv.

http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten.html

Het is gewoon een onderhoud middel voor je carburatie systeem. tevens ook te krijgen voor je oliesysteem enz check de hier boven gelinkte site. maar zoals gewoonlijk zijn er mensen die erbij zweren en die er niets van willen hebben. Ik heb zelf meegemaakt dat er een toyota diesel er rustiger en mooier van ging lopen.
Sindsdien gooi ik het ieder jaar in de tank, en bij de auto om de 20.000 km's.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de 1e km gereden. Loopt prima de VF. Zit alleen een tik in het balhoofd met remmen. is dat speling? en de remmen piepen vreselijk en kan niet zeggen dat ze erg goed vertragen.

Oh ja en de linker spiegel is kaduuk
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de 1e km gereden. Loopt prima de VF. Zit alleen een tik in het balhoofd met remmen. is dat speling? en de remmen piepen vreselijk en kan niet zeggen dat ze erg goed vertragen.

Oh ja en de linker spiegel is kaduuk

dat kan ook je antiduik zijn....
 
Vandaag de 1e km gereden. Loopt prima de VF. Zit alleen een tik in het balhoofd met remmen. is dat speling? en de remmen piepen vreselijk en kan niet zeggen dat ze erg goed vertragen.

Oh ja en de linker spiegel is kaduuk

Dat kan je balhoofd zijn, maar ook wat Wout zegt kan een oorzaak zijn. Als het je balhoofd is, moet ie ook enorm gaan klapperen op een klinkerstraatje.

Er zijn meerder manieren om je balhoofd af te stellen. Ik zet meestal de fiets op de middenbok, en krik het voorwiel net iets los van de grond. Wees hier voorzichtig mee, gebruik eventueel extra spanbanden om de motor van omvallen te behoeden.

Als het voorwiel los staat, voel je aan de onderschokbrekers of er speling in het balhoofd zit door hem op en neer te bewegen. Als dat zo is, moet de kroonplaat er af. De borgmoer en borgplaat lossen, en de onderste moer zo ver vastdraaien dat de speling weg is. Daarna de borgplaat en bormoer vastzetten, oppassen dat je de onderste stelmoer niet verdraait.

Om te testen dat het lager goed is, haal je de motor weer los en van de standaard. En terwijl je er op zit, nijg je naar links of naar rechts te leunen. Het stuur moet dan eigenlijk in de gewenst leunrichting insturen. Doet hij dat niet, dan staat de boel te strak.

Piepende remmmen.. Kan alleen maar aan de blokken liggen. Zijn ze oud en verhard ??? Dan doe je er verstandig aan ze te vernieuwen. Zijn ze niet verhard, dan kun je eventueel en schuine kant aan de remblokken maken, daar waar het remblokje de schijf raakt. Aanvullend een beetje kopervet op de stalen kant waar het remblokje contact maakt met de zuiger van de remklauw, en aan de andere kant met het gietstuk van de klauw.

Je beschrijft al dat de vertraging niet goed is, dus naar mijn idee zijn de blokken verouderd, hierdoor verhard en lijkt een setje nieuwe blokken geen overbodige luxe.
 
Laatst bewerkt:
ik vermoed ook dat de blokken oud zijn. Schuine kanten en kopervet heb ik al gedaan. Toch maar weer naar de winkel voor nieuwe blokken dan. Ervaring met merken? of gewoon de 1e de beste kopen van roukema?

De vork klappert niet op een slechte weg. is alleen maar 1 malig met remmen dus kan de antiduik zijn, hoort dat zo?
 
Ik rij altijd met de gesinterde (die rode) van Brembo. Zowel op de weg als het circuit en geen klagen over.
 
Laatst bewerkt:
vandaag weer een nieuwe aanschaf gedaan voor de racert: voorvork van een CBR600 pc25. Stiekem weer beetje verder aan het gaan O-) :X , nu nog op jacht naar nieuwe achterbruglagers.

En de viffert uitgelaten, :$ heb de VF niet gemist sorry.....
 
Laatst bewerkt:
Goed zo Woutje. Fijn op het gemak verder "pongele"

Ik zit op dit moment nog met een fikse keelontsteking thuis dus ik hoop dat de plannen voor komend weekend doorgaan......
 
Oi das niet zo best Joep... Ik rij morgen al wel af naar het zuiden... Bel me anders vrijdag even als het echt niks wordt....
 
Ja zeker lt ik wat weten Raymond. Ik moet het wel van dag tot dag bekijken. Al moet ik zeggen dat het sinds vanavond opeens een stuk beter gaat :)

Bochten zijn trouwens nog steeds nergens te bekennen :(
 
das jammer, welke van de 2 was dat die sloper? of de particulier? (bij die sloper wil ik anders nog wel eens langs gaan.......
Verders beterschap, en knutselplezier dit weekend!
 
lekker maar waar is hier? bij Joost/woesthoff? of in hengelo met een beetje sexpistols op de achter grond. (sorry ff je motorstek geraadpleegd, en metal/punk valt altijd op voor mij).
 
Ja hier in hengelo. Sex pistols op de achtergrond ???? Is wel goede muziek maar zie het nergens op de achtergrond.

hengelo......woesthoff(brummen) is nog wel ff een stukkie rijden.

muzieksmaak metal/punk...........weet weinig van punk maar uit een wazig verleden staan me de sexpistols nog bij. zit zelf meer in de metal/Hardcore agnostic fornt/hatebreed enz......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan