VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Dutchy: je zit lekker in de smeer en olie de komende tijd! ;)

@ Second Identity: Mooi, lijken idd erg mooi in de verf te staan!
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier.

Is er een andere voorband dan standaard gemonteerd ?? Dat wil wel afwijkingen geven. Ik dat er orgineel 100/90-16 voorop een VF500 gemonteerd zit.

Hoe zat dat ook alweer met het ontgrendelen van de buddy..
Ik heb er even een plaatje bijgezet:
[afbeelding]

Volgens mij links het slotje open zetten, en dan zit er aan beide zijden (aan item 10 en 11) een handeltje om de buddy te ontgrendelen.

Succes.
Dit werkt!

Alleen... Het slot is wel kapot. Ik kan hem er ook afhalen als de sleutel er niet in zit :+...
 
Dit werkt!

Alleen... Het slot is wel kapot. Ik kan hem er ook afhalen als de sleutel er niet in zit :+...

Slot zal niet kapot zijn maar eerder speling op de as van de hevel.
Heb namelijk het zelfde verschijnsel bij m'n Yamaha XJ900 31A en daar ligt het probleem bij het asje.
Slot functioneert normaal maar vanwege de speling/slijtage wordt de hevel langs de pal van het slot gedrukt.
Maar als men een werkend slot wil hebben zul je waarschijnlijk al je sloten moeten vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Slot zal niet kapot zijn maar eerder speling op de as van de hevel.
Heb namelijk het zelfde verschijnsel bij m'n Yamaha XJ900 31A en daar ligt het probleem bij het asje.
Slot functioneert normaal maar vanwege de speling/slijtage wordt de hevel langs de pal van het slot gedrukt.
Maar als men een werkend slot wil hebben zul je waarschijnlijk al je sloten moeten vervangen.
De bagagehaak hangt ook standaard naar beneden en die klikt niet meer vast. Dus zal inderdaad kapot zijn. Hecht er niet zoveel waarde aan, ze kunnen hooguit m'n gereedschap setje jatten :+
 
Kan als je 1 sleutel wilt voor alles. je kan ook prima 1 slotje vervangen
Als je het binnenwerk van het nieuwe slotje er uit haalt, kan je het slotje ook zo maken dat de standaard sleutel weer past ;)

Beetje dremelen of vijlen doet het altijd wel goed in dat soort gevallen :)
 
Als je het binnenwerk van het nieuwe slotje er uit haalt, kan je het slotje ook zo maken dat de standaard sleutel weer past ;)

Beetje dremelen of vijlen doet het altijd wel goed in dat soort gevallen :)

Soms wel als het mechanisme kapot is. Bij mij was de cilinder kaduk en kon niks anders dan vervangen
 
Nou, dit is de bak die aan m'n VF750F gaat komen..

full
 
Als je het binnenwerk van het nieuwe slotje er uit haalt, kan je het slotje ook zo maken dat de standaard sleutel weer past ;)

Beetje dremelen of vijlen doet het altijd wel goed in dat soort gevallen :)

Dat is bij m'n XJ900 dus niet mogelijk.
Heb het namelijk overwogen om op de sloop een goed buddyslot te halen en dan de cilinders overzetten maar helaar: dat kan niet.
 
@Dutchy: thx 4 all!

Rijdt stukken beter, nu de carbs weer netjes gesynced zijn. Was zomaar thuis!

Fijn weekend allemaal, morgen lekker toeren. Wordt prima weer!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan