Noordelijke Klusdag ZZRclub 24 april 2010

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Op 24 april is de ZZRclub te gast in Deejay's Garage te Dokkum

klusdag-flyer_24-04-10_MF.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kan een moderator misschien de titel aanpassen? de datum is gewijzigd naar 24 april!

alvast bedankt, Dj
 
Nog een maandje en dan is het zover, de eerste Noordelijke klusdag in Dokkum van de ZZR-club...

De volgende mensen aangegeven te komen;

Aad Oosterlee
Arthur Boer
Bart Biel
Casper Smees
Douwe Jan Zijlstra (vrijdags opbouwen)
Gerke van der Galien
Jeroen Tenten
Johan Kooistra (vrijdags opbouwen)
Mark Huigen
Michel Werner
Nicole Luijer
Robert Niehuis
Reina van der Til
Sebastiaan Damoiseaux
Silvia Zijlstra
Stefan Falke (vrijdags opbouwen)
Teunis Ariesen
Wing Tang


Voor de liefhebbers die ook graag willen komen:

Het aanmeldformulier staat online...

Klik hier om het formulier te downloaden

Graag ingevuld opsturen naar:

DJ Zijlstra
Fazant 6
9101 XL Dokkum

Je kunt de gegevens die je moet invullen op het formulier ook mailen naar info@wheels4fun.org
 
Laatst bewerkt:
(origineel gepost door Johan op het forum van de ZZR-club)
Het is vrijdag 23 april als ik al druk bezig ben om thuis alles zo snel mogelijk klaar te hebben. Mijn kleine druktemaker (zal ie van zijn moeder hebben
icon_whistle.gif
) om kwart voor drie bij oma gebracht om daarna zo snel mogelijk naar Dokkum af te reizen :) .

Ik besluit al mijn slaapspullen (tent, slaapzak, matras) alvast mee te nemen, dan heb ik dat al in Dokkum en dan kan ik Reina zonder bepakking bij Campanile ophalen.

Rond kwart voor vier kom ik in Dokkum aan, waar ik al een grote tent zie staan met hierin Douwe Jan druk aan het opbouwen. Nadat we elkaar even kort hebben voorgesteld gaan we aan de slag want er moet nog een boel gebeuren en Douwe Jan heeft grootse plannen! We beginnen de tent op te vullen met wanden zodat we uit de wind kunnen zitten, verlichting, speakers, geluidsinstallatie, ergens nog een verdwaalde beamer met scherm, stoelen, koelkasten, tafels, bar (of zoiets, maar het werkt), en alles wat ik nogn iet heb opgenoemd. Het is duidelijk dat de loods/garage van Douwe Jan vol zit met evenementen spullen en het is tevens duidelijk dat dit niet zijn eerste keer is :) . 's Avonds hebben we nog even lekker Chinees eten bij Douwe Jan thuis, en nadat we bijgekomen zijn het lachen (En van de zes katten gaat er vandoor met een lege zak Chinees) gaan we weer richting de garage/werkplaats/loods om nog een paar dingen te verzetten, op te halen etc. Rond 22:00 kom ik moe maar voldaan thuis, Douwe Jan is dan nog de garage aan het opruimen zodat iedereen morgen de ruimte heeft.

Wat is dat lekker zeg, ik hoef mijn wekker pas om half negen te zetten! Reina pik ik op om twintig over negen en ik ben in 10 minuutjes daar. Ik
start dan met plezier mijn lawaaiige brutus en kwart over negen zie ik Reina al staan bij Campanile. Onze motoren hebben elkaar al een tijdje niet meer gezien, dus we laten ze elkaar even vriendelijk groeten. Helaas heeft de Dame van Reine GEEN zin! Pas met volle choke en flink door starten geeft ze de noodzakelijke brul van het starten, gelukkig, ze is gestart! Het is klusdag en dat komt vandaag erg goed uit!

Ik had nog het idee om op de helft te gaan wachten op de mensen welke over de afsluitdijk komen, maar gezien de start problemen gaan we in 1 streep naar Dokkum toe! We komen rond kwart voor tien als eersten bij Douwe Jan aan en zetten de motoren bij zijn Nakid GSX600 bike ;)

Aankomst.jpg


We zetten onze helmen af en lopen de tent binnen waar Douwe Jan al druk bezig is.

douwebezit.jpg


Uiteraard stellen Reina en Douwe Jan zich even voor en raken we al snel aan de praat. Het duur niet lang of het motorpark is al behoorlijk uitgebreid! Her en der komen motoren binnen en het uitzicht voor de tent wordt zeeeeeer aangenaam:

snelanderen.jpg


De stemming zit er al snel in hoor! Mark heeft ook al de smaak te pakken:

gofast.jpg


Het handjes schudden is in volle gang en ondertussen heeft Douwe Jan gebakjes opgehaald OP DE MOTOR!! Als dat niet getuigt van karakter, dan weet ik het ook niet mee! Snel even een kiekje voor de ongelovigen ;)

motorgebak.jpg


Het is al snel gezellig en iedereen is her en der aan het babbelen met elkaar. De koffie stroomt en het gebak is binnen! Maar, het is natuurlijk een klusdag, en er staat toch het een en ander te doen.

gebak.jpg


De eerste motor welke binnen staat om een zeer grondig onder handen te worden genomen is de 1100C van Arthur, hij zal zijn gebroken punten laten repareren door Casper en heeft alvast de onderdelen van de motor verwijderd:

arthur.jpg


De tweede motor welke binnen wordt gereden is van Gerke, hij zal een nieuw kettingsetje er onder zetten, hij wist toe nog niet dat het loshalen van de oude set de meeste tijd zal kosten!

gerke.jpg


Buiten staat men ook niet stil en Stefan is begonnen aan het plaatsen van zijn Osco:

stefan.jpg


En wordt er gekeken naar de (start) problemen van Reina door onze kawa monteur !

arinastart.jpg


Verder is Gerke binnen nog heel druk bezig om een beste bout los te krijgen, hij wordt hier bijgestaan door onze kawa monteur (zelfs zijn sokken zijn kawa groen!).

gerke1.jpg


Hier een kiekje van onze VASTE jongen:

debout.jpg


Na veel proberen en proberen en proberen komt de grote bout niet los! Er komt een verfbrander aan te pas, maar na veel trekken en zweten weet de bout nog van geen wijken en lijkt het erop dat de bout de strijd gaat winnen! Maar .... blijven proberen, we hebben nu een volwassen brander aangetrokken om bout goed te kunnen verwarmen om zo meer ruimte te creëren, maar de raad het al, nog steeds zo VAST als een huis!

brander.jpg


Dan moet de motor maar de lift op, de achterband wordt nog een goed vast gezet en met de hamer in de hand wordt op de bout getimmerd. Nog steeds wil de bout niet WIJKEN! Nogmaals wordt de brander erop gezet op vol vermogen en tegelijk wordt er druk aan de bout getrokken! Na veeeeel zweten kan Gerke dan toch eindelijk zijn nieuwe ketting plaatsen!

eindelijklos.jpg


Helaas moeten we voortijdig afscheid nemen van Theo, maar ... gelukkig laat hij ons vol trots nog wel even zijn mooie uitlaatjes horen bij het wegrijden, wij kunnen dan alleen nog maar eventjes kwijlen ;)

theo.jpg


Onze super organisator Douwe Jan weet dat ook de innerlijke klusser behoeftes en begeertes heeft en staat rond een uurtje op 13:00 heerlijke
broodjes frikandel en kroketten te bakken , jammie :D

superorg.jpg


Uiteraard wordt er tijdens het bakken lekker verder geklust en zijn Mark en Stefan buiten bezig om de Osco op stefan zijn motor te installeren, met een vernuftig U systeem van Mark krijgen de Osco op een mooie plek gemonteerd.

oscomark.jpg


Er komen steeds meer mensen bij en we mogen ook Casper met twee (gezellige) vrienden begroeten, uiteraard gelijk de motoren even op een kiekje.

750.jpg


casperzzr.jpg


Bij Nicole worden nieuwe blinker geinstalleerd voor en achter. Ze vindt de huidige uitstekende knipperlichten niet het mooiste van de motor
(evenals de roze stickers ;) ). Vol goede moed begint ze aan de montage:

yvonneachter.jpg


Binnen is dan Casper al begonnen aan het plaatwerk van Arthur, de jaartjes beginnen toch wat te tellen en het is tijd om de gedroogde kapotte gaten te maken of te verstevigen:

casperarthur.jpg


Buiten neemt VRIEND Aad (ik mocht een stukje op zijn 1200 rijden, ik was blij als een kind van drie welke een nieuwe brandweer auto krijgt) even een kleine pauze, als dat foto nemen met een roze camera neemt zijn tol :D :

vriendaad.jpg


We werden rond half drie nog even verrast door een bezoek van twee INDIAN motoren! JAWEL!!! Kijk maar eens hoe gelukkig onze Stefan eruit ziet als hij even het zadel mag voelen! Wellicht nog meer verrast waren we om te horen dat dit twee replica's waren gemaakt op Kawasaki blokken, geweldig gedaan. De tijd welke daar in zit, willen velen van ons niet eens weten!

indianstefan.jpg


Nicole haar voorlichtjes gaan niet zo makkelijk (de achterlichten waren een stuk gemakkelijker). Hier zien we Robert met zeer precies en vakkundig gereedschap de voorlampjes prepareren zodat deze mooi op de motor kunnen komen.

robert.jpg


Als de kont van Nicole bewerkt moet worden door Casper (klinkt vreemd maar het klopt wel!) loopt ze zelf even naar binnen om consumptiebonnen te knippen, dit leed zien geeft toch wat teveel impact! Casper weet met een dremel heel vakkundig een stuk van de taart eraf te halen zodat de al bevestigde knipperlichten nog beter tot hun recht komen

CasperYvonne.jpg


Bij de volgende foto mogen jullie gaan raden hoe lang Stefan al met zijn nek in de zon zit om zijn Osco goed te krijgen:

rodestefan.jpg


Het heeft even geduurd: zagen, boren, knippen, passen, meten, meer passen, meer meten, meer knippen, maaaaaar ze zitten erop!

knippervoor.jpg


Zo rond half zes wordt er besloten om de tenten maar te gaan opbouwen, voordat we er de "kracht" niet meer voor hebben hehe

tenten.jpg


EN DAN! het moment! De barbeque wordt binnen gereden (later ook dienst gedaan als kachel in de tent ;) ).

bbq.jpg


Zonder vlees is er natuurlijk ook geen barbeque! Dus erop dat spul! Het vlees is erg lekker, en komt niet ver weg (de buurman ernaast is slager, sommige mensen hebben die mazzel!).

bbqingang.jpg


Naar mate de avond valt, gaan mensen toch wat meer zien zoals de foto hier toont ;)

avondvalt.jpg


Veel mensen zullen het wellicht niet geloven, maar Ron is hier gewoon MOE, niet dronken (hij had vrijwel niets gehad, echt niet!), maar goed laten we wel wezen, als je onderstaande foto ziet, is het toch niet te geloven dat Ron echt gewoon nuchter is hier!

ronmoe.jpg


Het wordt lekker laat en in de kleine uurtjes van de nacht gaan we lekker slapen. Heeeeerlijk, oh wat is dat lekker, en oh wat heb ik het KOUD gehad, ik kon het niet warm krijgen. Tot overmaat van ramp moest ik in het midden van de nacht er ook nog eens uit om te plassen, daarna heb ik het echt lange tijd niet meer warm gehad! Rond een uurtje of zeven werden onze tentjes toch wat warmer, de opkomende zon zorgde voor een zeer aangename temperatuur en ik besluit toch nog even te blijven liggen. Een uurtje of half negen ga ik eruit, wat is het WARM in die tent (en nog drie lagen kleding aan van de nacht). Ik ga eruit, en maak nog even een kiekje van de warme tenten:

tentewarm.jpg


Een heerlijk bakje koffie en een lekker ontbijt wachten mij al op. Ik ben zeker niet als eerst wakker, als ik buiten kom vindt ik Ron, Aad en Douwe Jan al buiten in de zon aan koffie (en thee).

ochtendzon.jpg


Ron en Aad moeten weer naar huis, arme Ron moet zelfs die middag nog werken, nog even een paar kiekjes voor het afscheid:

ronweg.jpg


vriendaadweg.jpg


We waren al begonnen en zo rond half twaalf hebben we de tent afgebroken, er resten alleen nog buizen en Arthurs favoriet: pijpen.

tentafbraak.jpg



Casper en zijn meegebrachte gezelligheid besluiten ook om hun tent af te breken en na het welbekende handjes schudden gaan ook zij richting huis:

casperandfriends.jpg


Als de tent is afgebroken en de buizen (pijpen voor Arthur) weer binnen liggen gaan ook Arthur en ik onze bolides bepakken om huiswaarts te keren:

arthurenik.jpg


Als laatste neem ik nog een klein kiekje van onze TOP en SUPER organisator: DOUWE JAN!! Welke een staande ovatie van iedereen zou moeten krijgen voor het organiseren van een geweldige dag die echt tot in de puntjes verzorgd was! In 1 woord: geweldig!

Arthur en ik rijden dan weg en als we Leeuwarden binnenkomen zwaai ik nog 1 keer en scheiden ook onze wegen . . . . . . . .

Bij het wegrrijden bedenk ik me dat ik DJ nog niet eens een hand heb geschud om te bedanken voor de geweldige dagen, dat wou ik dus bij deze nog even doen: DJ ONTZETTEND BEDANKT! Ik heb genoten en gelachen!

:D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan